Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:00

Hoe veel en lang draven/galopperen jullie? Doen jullie ook echt dressuurmatig trainen of gewoon lekker relaxen en genieten?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017


Poekkie
Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:43

Echt dressuurmatig trainen doe ik alleen in de piste. Op buitenrit rijd ik vaak de helft van de tocht met 1 hand en de rest is niet veel beter :P
Als ik naar mijn geschiedenis kijk, heb ik op al mijn tochten ongeveer de helft van de afstand in Stap gedaan en de andere helft in draf+galop. Meestal komt dat neer op 2/3 van de tijd stap en 1/3 draf of galop. Altijd als ik een mooi onverhard pad heb galoppeer ik, tenzij er iemand mee is die niet durft.

Paardengek in hart en nieren!

RoosDeG
Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 23:55

Ik ga probeer 2x per week naar het bos te gaan (vaak wordt het 3 a 4 keer want bakwerk vinden we saai :') ) en dan rijden we gemiddeld tussen de 7,5 km en 25 km.

Stappen minimaal de helft en de rest draf of galop, net waar we zin in hebben.

wil je vaker mee genieten van de loonse en drunense duinen?? volg ons dan op Instagram:@turnerdeshinker :)

Flash111
Berichten: 122
Geregistreerd: 29-10-17
Woonplaats: België

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:23

Mijn paard wordt vrijwel dagelijks gelongeerd of in de piste gereden. Daarnaast gaan wij, afhankelijk van het weer, er in een bosrijke omgeving een 2-tal maal per week op uit voor een 15 tot 25 Km onder het zadel. De gemiddelde snelheid ligt daarbij op 8 a 9 Km/h. Regelmatig vervang ik één van deze buitenritten door mijn rijpaard mee in het span te zetten en er met de koets op uit te gaan. We doen dan dagtochten van ca 35 Km, voornamelijk over onverharde wegen.

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:27

Veraaaaah schreef:
Hoe veel en lang draven/galopperen jullie? Doen jullie ook echt dressuurmatig trainen of gewoon lekker relaxen en genieten?

Als ik alleen ben en het is te warm, rijden we redelijk up-tempo. Wel royaal in een uitstappen, maar verder bijna alleen maar draf en galop :)

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 00:59

Dressuurmatig trainen doen we wel in de bak :D Buiten is het vooral lekker tempo en kilometers maken. Vandaag hebben we helaas veel tussendoor moeten stappen omdat het nogal druk was in het bos, maar normaal is het stappen op het pad tussen stal en bos, zo gauw als we echt onder de bomen zitten, aandraven en dan hoogstens nog even een keer op adem komen op een pad waar we weinig zicht om de bocht hebben ofzo. Mick weet het ook precies en stuitert al voor we op de echte lekkere crosspaadjes zijn :')


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

DreamGuide
Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:32

Ander dingetje, welke apps gebruiken jullie om je buitenrit te meten?

Ik had gehoord dat Endomondo gaat stoppen dus ik zoek wat anders. Vooral snelheden, kilometers en tijd vind ik interessant om te meten. (En evt een kaartje waar de route op te zien is)

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Hoeveel km is jouw buitenrit? En hoevaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:19

Volgens mij loopt er op moment een heel topic daarover. Ik ben ook een beetje aan het uitproberen. Ik heb nu MapMyRun (de directe vervanger) en Equilab geprobeerd en ga van de week ook Saferider nog eens uitproberen.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Suliko
Berichten: 4302
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:36

Mijn afstanden liggen tussen de 5 en 40 kilometer. Gemiddeld kom ik dan uit op 20-25 kilometer. We zijn nu aan het trainen naar 50 kilometer in 1 dag. Alhoewel pony dat makkelijk kan met zijn klasse 3 endurance ervaring, het is vooral mijn lichaam dat zich nog even moest aanpassen aan die afstanden. :')

Maar onze 'prioriteit' ligt vaak wel op lekker buiten rijden, ongeveer 2-3 keer in de week, daarnaast doen we ook wekelijks werken aan de hand en dressuurmatig rijden. Het buiten rijden gaat van kleine stapritjes tot temporitten, dagtochten en trektochten in binnen- en buitenland.

Hoe een maand er dan bij mij uit kan zien:
[ img ]

En bijvoorbeeld een temporit van afgelopen zaterdag, waarbij we alleen in en uitgestapt hebben (beide 20 min.) en heel even halverwege nog gestapt, de rest gedraafd en gegaloppeerd.

[ img ]



Veraaaaah schreef:
Hoe veel en lang draven/galopperen jullie? Doen jullie ook echt dressuurmatig trainen of gewoon lekker relaxen en genieten?


Buiten rij ik niet dressuurmatig, wel let ik op een duurzame houding van het paard (dus niet als een kameel rondracen). En bijvoorbeeld heuvels bewust stappen om de achterhand te trainen, schakelen in tempo naar actiever en meer gestrekt of meer verzamelen. Maar het ligt erg aan de rit, soms is het gewoon een relaxt staprondje met hier en daar een drafje en galopje en andere keren een temporit van 20-40 waarbij we alleen 20 min in en uitstappen en de rest draven en galopperen (dan kom je op 10-15 km/u).

DreamGuide schreef:
Ander dingetje, welke apps gebruiken jullie om je buitenrit te meten?

Ik had gehoord dat Endomondo gaat stoppen dus ik zoek wat anders. Vooral snelheden, kilometers en tijd vind ik interessant om te meten. (En evt een kaartje waar de route op te zien is)


Ik gebruikte ook altijd endomondo en wil nu sportstracker proberen, daar heb ik hele goede verhalen over gehoord. Met fijne gegevens (sowieso bovenstaande die jij noemt) en statistieken.

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Poekkie
Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:19

Suliko schreef:
Mijn afstanden liggen tussen de 5 en 40 kilometer. Gemiddeld kom ik dan uit op 20-25 kilometer. We zijn nu aan het trainen naar 50 kilometer in 1 dag. Alhoewel pony dat makkelijk kan met zijn klasse 3 endurance ervaring, het is vooral mijn lichaam dat zich nog even moest aanpassen aan die afstanden. :')

Maar onze 'prioriteit' ligt vaak wel op lekker buiten rijden, ongeveer 2-3 keer in de week, daarnaast doen we ook wekelijks werken aan de hand en dressuurmatig rijden. Het buiten rijden gaat van kleine stapritjes tot temporitten, dagtochten en trektochten in binnen- en buitenland.

Hoe een maand er dan bij mij uit kan zien:
[ [url=m/6u1IRF.png]Afbeelding[/url] ]

En bijvoorbeeld een temporit van afgelopen zaterdag, waarbij we alleen in en uitgestapt hebben (beide 20 min.) en heel even halverwege nog gestapt, de rest gedraafd en gegaloppeerd.

[ [url=m/WUPzuu.png]Afbeelding[/url] ]



Veraaaaah schreef:
Hoe veel en lang draven/galopperen jullie? Doen jullie ook echt dressuurmatig trainen of gewoon lekker relaxen en genieten?


Buiten rij ik niet dressuurmatig, wel let ik op een duurzame houding van het paard (dus niet als een kameel rondracen). En bijvoorbeeld heuvels bewust stappen om de achterhand te trainen, schakelen in tempo naar actiever en meer gestrekt of meer verzamelen. Maar het ligt erg aan de rit, soms is het gewoon een relaxt staprondje met hier en daar een drafje en galopje en andere keren een temporit van 20-40 waarbij we alleen 20 min in en uitstappen en de rest draven en galopperen (dan kom je op 10-15 km/u).

DreamGuide schreef:
Ander dingetje, welke apps gebruiken jullie om je buitenrit te meten?

Ik had gehoord dat Endomondo gaat stoppen dus ik zoek wat anders. Vooral snelheden, kilometers en tijd vind ik interessant om te meten. (En evt een kaartje waar de route op te zien is)


Ik gebruikte ook altijd endomondo en wil nu sportstracker proberen, daar heb ik hele goede verhalen over gehoord. Met fijne gegevens (sowieso bovenstaande die jij noemt) en statistieken.


Oh wat cool!

Ik gebruik equilab, ook wel fijn. Heeft een safety tracker functie in de premium versie.

Paardengek in hart en nieren!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 24 bezoekers