App aan de pols?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 09:25

Hallo, sinds kort heb ik een eigen paard en trek ik er meestal alleen op uit. Ik stippel de route op voorhand uit en zet het gpx bestand op mijn iPhone.
Ik vind dit echter niet zo handig. Je kan moeilijk met gsm in de hand rijden, en zo’n gsm houder zoals bij joggers is voor me echt niet werkbaar (Niet makkelijk tijdens de rit aan je bovenarm te gaan prutsen om app goed te zetten)
De oplossing lijkt me een veel te dure iWatch. Maar voor ik die aankoop, hoor ik graag jullie ervaringen.
Of nog beter: goedkopere alternatieven. Een eenvoudig, handig toestelletje aan de pols of zadel?
Dank je.


8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 10:30

Ik heb kort geleden de Apple watch SE gekocht <3 Dat is het budget model, maar kan bijna hetzelfde als de duurdere modellen.
Hij heeft ook oa valdetectie, stukje extra veiligheid dus. Ik gebruik hem enorm veel.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 11:16

Vind je die Apple Watch handig in gebruik op rit? Gebruik je dan ook oortjes of gewoon kijken wanneer iWatch signaal geeft?
Toch nog 299 euro. Ik was nu aan het kijken naar een tweedehands Apple Watch 3 om te zien of die ook nog compatibel is met mijn iPhone 8. Want ik zou die enkel en alleen gebruiken op rit.
Vandaar ook mijn vraag of er nog alternatieven zijn. Hoeft daarom geen iWatch te zijn.

Alleszins hartelijk dank voor je reactie +:)+

BTW: die valdetectie, ik betwijfel of die okee is. Een vriend van me krijgt al signaal of hij gevallen is als hij heel hard de vloer schrobt, laat staan als je dan een galopje doet.

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 11:21

8nnemiek schreef:
Ik heb kort geleden de Apple watch SE gekocht <3 Dat is het budget model, maar kan bijna hetzelfde als de duurdere modellen.
Hij heeft ook oa valdetectie, stukje extra veiligheid dus. Ik gebruik hem enorm veel.


Vind je die Apple Watch handig in gebruik op rit? Gebruik je dan ook oortjes of gewoon kijken wanneer iWatch signaal geeft?
Toch nog 299 euro. Ik was nu aan het kijken naar een tweedehands Apple Watch 3 om te zien of die ook nog compatibel is met mijn iPhone 8. Want ik zou die enkel en alleen gebruiken op rit.
Vandaar ook mijn vraag of er nog alternatieven zijn. Hoeft daarom geen iWatch te zijn.

Alleszins hartelijk dank voor je reactie +:)+

BTW: die valdetectie, ik betwijfel of die okee is. Een vriend van me krijgt al signaal of hij gevallen is als hij heel hard de vloer schrobt, laat staan als je dan een galopje doet.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 17:08

Ik gebruik em zonder oortje, hij geeft een tikje bij een melding.
Valdetectie is bij mij nog nooit af gegaan en ik ga er niet enorm voorzichtig mee om.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 21:53

Heeft iemand ervaring met een 2dehands Garmin ETrex 30 of Garmin Edge 605? Kan je die goed vastmaken aan pols of eventueel zadel?
Als je moet kiezen tussen een iWatch en dergelijke Garmin, welke is het handigste?

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:04

Ik heb ook net een apple watch SE gekocht. Besef wel dat je je telefoon ook bij je moet hebben (in een binnenzak) omdat je anders geen gebruik kan maken van bijv bellen onderweg.
Ook heb ik de bluetooth altijd aan staan zodat hij niet de gps van de watch gebruikt, maar die van mn iphone. Scheelt batterij voor je iwatch.

Ik heb m nog niet gebruikt voor routes. Maar wel voor intervaltraining op maar. Je kan dan aangeven of je alleen tril, geluid of spreekfunctie wil gebruiken. Super fijn.
In tegenstelling tot de polar m400 die ik hiervoor had, merk je bijna niet dat je hem op hebt. Ik vind hem erg mooi om de pols van een vrouw.

Wel heb ik er een bumper en screenprotector bijgekocht. Want hij moet weer, wind en zand overleven. Maar daar wordt hij helaas wel wat lomper van.

Bellen werkt dus ook geweldig. Maar ik zou de iwatch alleen interessant vinden icm met een iphone.

Ook het smsen vind ik top. De dictafoonfunctie werkt heel goed.


[ img ]
[ img ]

Die van mij is rosegold. Heb er nu wel een nieuwe band van besteld. Ter vergelijking ook nog de polar ernaast.


[ img ]

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 20:25

Slmt9 schreef:
Ik heb ook net een apple watch SE gekocht. Besef wel dat je je telefoon ook bij je moet hebben (in een binnenzak) omdat je anders geen gebruik kan maken van bijv bellen onderweg.
Ook heb ik de bluetooth altijd aan staan zodat hij niet de gps van de watch gebruikt, maar die van mn iphone. Scheelt batterij voor je iwatch.

Ik heb m nog niet gebruikt voor routes. Maar wel voor intervaltraining op maar. Je kan dan aangeven of je alleen tril, geluid of spreekfunctie wil gebruiken. Super fijn.
In tegenstelling tot de polar m400 die ik hiervoor had, merk je bijna niet dat je hem op hebt. Ik vind hem erg mooi om de pols van een vrouw.

Wel heb ik er een bumper en screenprotector bijgekocht. Want hij moet weer, wind en zand overleven. Maar daar wordt hij helaas wel wat lomper van.

Bellen werkt dus ook geweldig. Maar ik zou de iwatch alleen interessant vinden icm met een iphone.

Ook het smsen vind ik top. De dictafoonfunctie werkt heel goed.


Hartelijk dank voor jouw uitgebreide info en duidelijke foto’s. Hier ben ik heel veel mee!
Ik zou inderdaad ook voor de SE gaan, lijkt me het handigste. Alleen is die nog prijzig, hoewel al goedkoper dan een gewone iWatch. Maar in vergelijking met zo’n Polar DUBBEL zo duur %)

Anderzijds zou ik enkel gebruiken voor gps en op rit. De andere tools niet zozeer nodig...

Is het dan een SE of SE GPS? Een gewone SE gaat ook met Bluetooth en gps van iPhone? En dan nog een protector en bumper er bij, dat is al hele hap uit het budget |(

Wel benieuwd of de wegaanwijzing heel duidelijk blijft op de iWatch. Als je dat eens uittest, het zou me plezieren indien ik daar nog ervaringen van zou kunnen lezen :)

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:52

Polar V800 is fijn voor navigeren. Heb nu de iWatch 6, daarmee kan het ook. Maar als je alleen voor navigeren wil gebruiken dan zou ik voor de V800 gaan.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 21:30

MyChoice schreef:
Polar V800 is fijn voor navigeren. Heb nu de iWatch 6, daarmee kan het ook. Maar als je alleen voor navigeren wil gebruiken dan zou ik voor de V800 gaan.


Hartelijk dank voor deze suggestie!

Polar M430: 179 euro / iWatch SE: 299 euro / Polar V800: 389 Euro / iWatch 6: 459 euro

Prijs/kwaliteit/gebruiksgemak lijkt de SE de beste, al is het enkel om te navigeren.

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:32

Cobem schreef:
MyChoice schreef:

Hartelijk dank voor deze suggestie!

Polar M430: 179 euro / iWatch SE: 299 euro / Polar V800: 389 Euro / iWatch 6: 459 euro

Prijs/kwaliteit/gebruiksgemak lijkt de SE de beste, al is het enkel om te navigeren.



Kun je al deze gadgets ook zonder 3-4-5g en WiFi gebruiken?

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 21:47

SjonnieZ schreef:
Kun je al deze gadgets ook zonder 3-4-5g en WiFi gebruiken?


De iWatch volgens me via Bluetooth geconnecteerd met iPhone op 4G
Bij Polar vermoed ik dat deze louter op Gps werkt. Klopt?

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 21:53

Cobem schreef:
SjonnieZ schreef:
Kun je al deze gadgets ook zonder 3-4-5g en WiFi gebruiken?


De iWatch volgens me via Bluetooth geconnecteerd met iPhone op 4G
Bij Polar vermoed ik dat deze louter op Gps werkt. Klopt?



Dat zou dan een reden kunnen zijn om voor de polar te gaan. Je hebt immers niet overal 3-4-5G dekking.

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:01

SjonnieZ schreef:
Cobem schreef:
[

De iWatch volgens me via Bluetooth geconnecteerd met iPhone op 4G
Bij Polar vermoed ik dat deze louter op Gps werkt. Klopt?



Dat zou dan een reden kunnen zijn om voor de polar te gaan. Je hebt immers niet overal 3-4-5G dekking.


:? Als bluetooth aanstaat gebruikt de iwatch gps van je telefoon.
Als je geen bluetooth gebruikt via gps van je watch.
Bellen en mailen via je iwatch lukt ook alleen als er verbinding is met je iphone.
Betalen met apple-pay lukt dan weer wel zonder dat je mobiel in de buurt is.
Was m laatst vergeten (gsm) toen ik naar de winkel ging, toen kon ik gelijk testen.

@ts: ik zal morgen de routebeschrijving aanzetten als ik naar stal ga ;)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 06:43

De Apple watch (iwatch bestaat niet) heeft eigen gps, maar geen ingebouwde 3g/4g. Je kan zonder telefoon op rit of joggen en hij houdt je positie bij enzo, maar je kan dan idd niet op internet.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:03

Een bumper en screenprotector zijn niet echt nodig. Ik heb de Apple Watch 3. Ik draag hem continu. Zwemmen, naar het strand, klussen en ik rijd twee paarden per dag ermee. Er zit inmiddels 1 krasje op aan de zijkant omdat ik tegen een muur aan viel maar dat krasje is bijna niet zichtbaar.

Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:06

Gps via de applewatch ging hetzelfde als op de iphone. Helemaal prima.

Goed te horen dat jij m zo intensief kan gebruiken zonder krassen Noor! Misschien ben ik te zuinig op mn spullen :o
Bij t uitzoeken van de bumper en protector las ik wel veel reviews met mensen die te laat waren met de aanschaf van. Ik val ook regelmatig en kom bij mn paard vandaan als een zandmonster, dus ik heb t risico maar niet genomen :+
Ik vind m wel veel minder mooi met bumper. Maar ja, keuzes.

Als ik zelf geen iphone gehad had, was ik denk ik voor een polar gegaan.
Grote nadeel van de polar vind ik dat ze nogal groot en lomp zijn en je altijd handmatig moet synchroniseren.
Voordeel van de m400 is dat hij 14 dagen mee ging zonder te laden, de apple watch 2 dagen. Maar die gebruik ik ook intensiever.

MyChoice
Berichten: 2178
Geregistreerd: 08-11-17

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:10

M400 kun je niet mee navigeren. Daarom destijds overgegaan op de V800. Route uitstippelen op ruiterenenmennen en uploaden. Ideaal.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 20:11

MyChoice schreef:
M400 kun je niet mee navigeren. Daarom destijds overgegaan op de V800. Route uitstippelen op ruiterenenmennen en uploaden. Ideaal.

Goed dat je dit nog laat weten! Bedankt.

Slmt9
Berichten: 4729
Geregistreerd: 25-11-12

Re: App aan de pols?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:13

De apple watch SE is wel goedkoper dan de v800 ;)

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 20:14

Noor17 schreef:
Een bumper en screenprotector zijn niet echt nodig. Ik heb de Apple Watch 3. Ik draag hem continu. Zwemmen, naar het strand, klussen en ik rijd twee paarden per dag ermee. Er zit inmiddels 1 krasje op aan de zijkant omdat ik tegen een muur aan viel maar dat krasje is bijna niet zichtbaar.


Met welke iPhone connecteer je jouw Watch 3? Ik heb een iPhone 8, is dat hiermee nog compatibel? En wat als ik bvb een 11 zou aankopen, ook nog?

Indien nog steeds compatibel, kan ik voor +- 150 euro zo'n refurbished Watch 3 aankopen.

Cobem
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-20 20:16

Slmt9 schreef:
Gps via de applewatch ging hetzelfde als op de iphone. Helemaal prima.


Okee! Bedankt om voor jouw hulp. Hiermee kan ik verder!

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:30

Cobem schreef:
Noor17 schreef:
Een bumper en screenprotector zijn niet echt nodig. Ik heb de Apple Watch 3. Ik draag hem continu. Zwemmen, naar het strand, klussen en ik rijd twee paarden per dag ermee. Er zit inmiddels 1 krasje op aan de zijkant omdat ik tegen een muur aan viel maar dat krasje is bijna niet zichtbaar.


Met welke iPhone connecteer je jouw Watch 3? Ik heb een iPhone 8, is dat hiermee nog compatibel? En wat als ik bvb een 11 zou aankopen, ook nog?

Indien nog steeds compatibel, kan ik voor +- 150 euro zo'n refurbished Watch 3 aankopen.


Ik heb een iPhone 8 en dat gaat probleemloos.

Cilinco Inter 2 + 1
Harrewar Grand prix + 1
Bling Bling B ZZL "eindstand"
Dowan Z2 + 7 "eindstand"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers