[help!] Mijn paard is doodsbang voor koeien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindsey_99
Berichten: 2486
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:45

Hier ook eentje die er in een straf galopje vandoor ging zodra de koeien 30 meter verderop wat nieuwsgierig werden. Sinds hij naast een weiland met wat koeien heeft gestaan gaat het zonder problemen. Uitzondering is als een kudde van 80 koeien richting draadje komt. Dat wordt hem wel te spannend.
Maar als ze gewoon grazen is het geen probleem meer.
Ik zou proberen hem een paar dagen ergens naast een wei met koeien te plaatsen. Stuk goedkoper dan clinics ;)

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:53

Ik heb al diverse keren meegedaan met koeienclinics van Loes Dekker ( ElCid op bokt) en Ben Ridders van Trailsend. Superfijn, rustig, geduld en zeer fijn met en voor paarden met angst. De laatste keer was vriendin mee met paard die ook op hol ging voor koeien, binnen een kwartier was het klaar... en nu kunnen we weer relaxed op buitenrit.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:56

Lindsey_99 schreef:
Hier ook eentje die er in een straf galopje vandoor ging zodra de koeien 30 meter verderop wat nieuwsgierig werden. Sinds hij naast een weiland met wat koeien heeft gestaan gaat het zonder problemen. Uitzondering is als een kudde van 80 koeien richting draadje komt. Dat wordt hem wel te spannend.
Maar als ze gewoon grazen is het geen probleem meer.
Ik zou proberen hem een paar dagen ergens naast een wei met koeien te plaatsen. Stuk goedkoper dan clinics ;)


Naast onze paardenwei staan ook koeien, dat maakte de angst voor koeien voor paard van vriendin niet minder, daarnaast zijn clinics ook leerzaam voor de ruiter en ik vind het altijd wel meevallen hoe duur het is. Maar dat is mijn mening.