Veiligheid buiten rijden; action camera vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Veiligheid buiten rijden; action camera vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 22:09

Vanwege veiligheidsredenen, of eigenlijk gedwongen, omdat een boer (en zonen) bij ons in de buurt absoluut levensgevaarlijke dingen uithalen zonder enige empathie tov anderen. Voel ik mij genoodzaakt om behalve een dashcam in de auto te installeren, een camera achter huis te installeren, ook genoodzaakt om tijdens buitenritten beelden vast te leggen. (Nee, politie, gemeente niemand die iets kan/wil doen voor ons en anderen die hij terroriseert)
De dashcam en camera achter huis waren vrij simpel, maar te paard zijn er toch wat meer dingen om rekening mee te houden.
Als 1e batterij of opnameduur, op het moment rijdt ik maar korte ritjes vanwege mn gezondheid, maar hoop dat wel weer uit te breiden. Uiteraard hoef ik niet perse op te nemen wanneer ik niet in de buurt ben en de kans kleiner is dat ik hem tegen kom.
Ik las dat de go pro voice command heeft, hoe goed werkt dat als je de camera op je cap hebt?
Beeld stabisatie is ook wel handig, want als ie wat uitvreet moet het wel echt duidelijk op beeld staan, maar dat heeft de go pro volgens de specs ook.
Echter zijn die camera's vrij prijzig en ik vroeg me af of er onder de goedkopere merken ook niet iets geschikts is?
Wil eigenlijk iets dat zo simpel mogelijk is, liefst wat ik snel en makkelijk aan en uit kan zetten vanwege batterij (en opnameruimte) sparen en wat dus goed duidelijke beelden geeft. Voor de veiligheid iefst 360 graden om me heen, want het is iemand die altijd precies de gaten en mazen van de wet en alles weet te vinden, maar dat zal wel niet kunnen...
Als iemand tips heeft, dus heel graag! :j