Buitenrit Veluwe of Loonse Duinen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skyward
Berichten: 5
Geregistreerd: 09-10-20

Buitenrit Veluwe of Loonse Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 14:43

Hoi!

Ik wil graag een keer met een vriendin van mij een buitenrit maken op de Veluwe of de Loonse duinen. We willen niet veel verder omdat de Veluwe ongeveer een uur rijden is en de Loonse Duinen bijna 2 uur. We zouden graag via een manege/pensioenstal met begeleiding deze buitenrit maken. Hebben jullie een idee voor een manege/pensioenstal die rekening houdt met het welzijn van de paarden en voor ons niveau. Wij rijden alle gangen (stap,draf,galop) en in de B-klasse dressuur. Wanneer is een buitenrit het leukst om te doen met de getijden? Op het moment ben ik een beetje bang dat het gaat regenen tijdens de buitenrit.

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:12

Ik volg, ben ook benieuwd naar de tips.

Ik dacht dat het kon bij fjordhestgard of een andere fjordenstal met huifkartochten. Wie weet kun je daar op Googlen of weet iemand het hier op bokt, hoe dat zit.

Edit: wat regen betreft waarom ben je daar bang voor? Gewoon jas en regenlegs aan en gaan. In Nl weet je het maar nooit. April, Juli en augustus zijn vaak de mooie maanden.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Buitenrit Veluwe of Loonse Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:16

Ik heb verder geen ervaring met de manege zelf, maar start altijd mijn buitenrit op de Loonse en Drunense Duinen vanaf Natuurpoort van Loon. Daar organiseren ze ook buitenritten. Mensen zijn altijd supervriendelijk (ik eet er altijd even wat en koop daar dan vergunning, gebruik het toilet, mag paard afspuiten etc) en zover ik heb kunnen zien stonden de paarden er netjes bij. Vind de omgeving echt prachtig, je rijdt weg en meteen sta je middenin het natuurgebied.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Buitenrit Veluwe of Loonse Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 00:52

Bij manege van Loon kun je zeer leuke buitenritten doen! Zijn niet voor de beginnende ruiters ;) Zitten best wat pittige galopjes bij en soms zelfs een sprongetje!