Veel motoren op zandwegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Veel motoren op zandwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 09:00

De afgelopen weken heb ik me verbaasd over clubjes motorrijders op ruiterpaden. Bij het derde groepje in een week die ik tegenkwam (overigens allemaal keurig stoppen, sommigen zelfs motor uit en helm af om gedag te zeggen) heb ik maar eens gevraagd of er een tocht oid was uitgezet, en deze meneer had het over een nieuw trans-Europa routeboek met 50.000km aan onverharde routes.
Normaal rij ik in de Maasduinen, net terug van twee dagen Brabant, en jawel.... veel motoren op de zandwegen!
Is dit meer mensen opgevallen? Geen crossmotors, maar wegexemplaren, met reisbepakking en zonder knallende uitlaten of scheurneigingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Veel motoren op zandwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:15

Hmmm, nee, dat is mij niet opgevallen... En dat vind ik haast jammer, het enige dat hier rijdt zijn knallende uitlaten en scheurneigingen die je een half uur na passeren nog hoort.

Nu vind ik het dan weer minder dat ze kennelijk op het ruiterpad rijden...

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:18

Dat is mij niet opgevallen, ik rij voornamelijk in oost achterhoek.
Wel kwamen afgelopen zomer mensen op elektrische fietsen uit alle hoeken en gaten... Ook echt paadjes die ik met de mountainbike nog niet zou kiezen :roll:
Netjes trouwens dat ze stoppen, beter dan de mensen met verschrikkelijke haast...

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Veel motoren op zandwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:28

Tja, als (bijna) dijkbewoner aan de Lek weet maar al te goed wat een ellende dit is. het was hier op een gegeven moment oordopjes in. Leek wel de TT van Assen. Nu zijn er restricties voor de dijkrijders.
Blijkbaar kiezen deze motorrijders nu de bossen. Probleem is alleen maar verlegd ipv opgelost.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:23

Morganlefay schreef:
Tja, als (bijna) dijkbewoner aan de Lek weet maar al te goed wat een ellende dit is. het was hier op een gegeven moment oordopjes in. Leek wel de TT van Assen. Nu zijn er restricties voor de dijkrijders.
Blijkbaar kiezen deze motorrijders nu de bossen. Probleem is alleen maar verlegd ipv opgelost.


Wat zou dan een oplossing zijn?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:34

Nabster schreef:
Morganlefay schreef:
Tja, als (bijna) dijkbewoner aan de Lek weet maar al te goed wat een ellende dit is. het was hier op een gegeven moment oordopjes in. Leek wel de TT van Assen. Nu zijn er restricties voor de dijkrijders.
Blijkbaar kiezen deze motorrijders nu de bossen. Probleem is alleen maar verlegd ipv opgelost.


Wat zou dan een oplossing zijn?

Dempers verplicht erop laten. Motorrijders die dat niet doen de motor in beslag nemen.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:35

Nabster schreef:
Wat zou dan een oplossing zijn?

In elk geval de snelheid flink naar beneden en een verbod op die knaluitlaten.
Zeker die knallers... in beslag nemen die motoren dan leren ze het wel af!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:08

Nabster schreef:
Morganlefay schreef:
Tja, als (bijna) dijkbewoner aan de Lek weet maar al te goed wat een ellende dit is. het was hier op een gegeven moment oordopjes in. Leek wel de TT van Assen. Nu zijn er restricties voor de dijkrijders.
Blijkbaar kiezen deze motorrijders nu de bossen. Probleem is alleen maar verlegd ipv opgelost.


Wat zou dan een oplossing zijn?

Oplossing. is een andere mentaliteit
maar dat is een utopie

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:25

wittepit schreef:
De afgelopen weken heb ik me verbaasd over clubjes motorrijders op ruiterpaden. Bij het derde groepje in een week die ik tegenkwam (overigens allemaal keurig stoppen, sommigen zelfs motor uit en helm af om gedag te zeggen) heb ik maar eens gevraagd of er een tocht oid was uitgezet, en deze meneer had het over een nieuw trans-Europa routeboek met 50.000km aan onverharde routes.
Normaal rij ik in de Maasduinen, net terug van twee dagen Brabant, en jawel.... veel motoren op de zandwegen!
Is dit meer mensen opgevallen? Geen crossmotors, maar wegexemplaren, met reisbepakking en zonder knallende uitlaten of scheurneigingen.



Ja vandaag in de maasduinen idd veel motoren met bepakking gezien. Helaas namen die niet echt gas terug, dus dat was minder.

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:34

_San87_ schreef:
Hmmm, nee, dat is mij niet opgevallen... En dat vind ik haast jammer, het enige dat hier rijdt zijn knallende uitlaten en scheurneigingen die je een half uur na passeren nog hoort.

Nu vind ik het dan weer minder dat ze kennelijk op het ruiterpad rijden...


Maar gaat het hier om zandwegen of ruiterpaden? Want een zandweg is gewoon voor iedereen toegankelijk natuurlijk, ook motoren mogen daar gewoon rijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:38

jessdaniels schreef:
_San87_ schreef:
Hmmm, nee, dat is mij niet opgevallen... En dat vind ik haast jammer, het enige dat hier rijdt zijn knallende uitlaten en scheurneigingen die je een half uur na passeren nog hoort.

Nu vind ik het dan weer minder dat ze kennelijk op het ruiterpad rijden...


Maar gaat het hier om zandwegen of ruiterpaden? Want een zandweg is gewoon voor iedereen toegankelijk natuurlijk, ook motoren mogen daar gewoon rijden.

Goed punt. Dat maakte ik er zelf van.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:49

Zoek eens op TET, Trans Europe Trail. Dat is een lange afstands route met veel stukken onverhard. Wel allemaal legaal te rijden dus ben inderdaad benieuwd of je de motorrijder op het ruiterpad bent tegen gekomen of erbuiten.

Petje af voor mensen die stopten en zelfs de helm afzetten. We zijn met veel mensen in een klein land en er zijn veel manieren om van de bossen te genieten. Met de motor, wandelschoenen, de hond, mountainbike of met een paard. Als we rekening met elkaar houden en de motor stil, de hond opgevoed en het paard getraind houden moet dat kunnen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:55

Deels mee eens Rex. Rekening houden met elkaar zeker, opvoeden/trainen ook.
Maar motoren op ruiterpaden vind ik te ver gaan.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:58

Hier niet extra veel motoren nu.
Maar tot nu toe wel hele fijne tegen gekomen, stoppen, vaak de motor af.
Tot nu toe nog geen aso gezien hier.

Overigens ook geen lompe tractoren, fietsers, alle soorten en maten zijn het ergste :D

Zelf proberen we ook altijd aan ander verkeer duidelijk te maken waar we een gaan zodat de ene ook even kan wachten of wij juist wachten.
Of in een oprtit te gaan staan.
Dat scheelt al veel ergerrnis onder elkaar, want uiteindelijk moeten we het allemaal samen doen hier.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:59

kamsel schreef:
Maar motoren op ruiterpaden vind ik te ver gaan.

Ik ook. Vandaar de vraag op of buiten ruiterpad ;)

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 21:28

Ik heb het verkeerd verwoord zie ik, ruiterROUTE had het moeten zijn. Hoewel de zandweg in Brabant aan de andere kant een slagboom had met drie van die betonnen punten ernaast voor ruiters en menners, maar zonder slagboom is het gewoon een onverharde weg.
Nogmaals, degene die we tegenkwamen gedroegen zich erg netjes, maar het waren er gewoon opvallend veel.

En TET, dat zal het zijn. Thanks Rex_Rolfo!