Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 11:49

Hier een menner en erg ontevreden over het onderhoud van de menpaden van Bakkeveen. Je ziet mij dus ook op de ruiterpaden voorbij komen daar. De paden zijn ruim genoeg om elkaar te passeren, ik heb maar een sulky en een kleine shet. Het menpad eindigt in metershoge brandnetels en er ligt daar al een jaar een boom over het pad. Ik ga dus liever naar Appelscha of Beetsterzwaag als ik wel in het bos wil mennen, want die paden worden ten minste volledig onderhouden.

pillow
Berichten: 7799
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:32

Citaat:
Aan welke straat is deze parkeerplaats?

Aan de N918. Van Haule naar Haulerwijk.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:57

Searcher schreef:
Aan welke straat is deze parkeerplaats?


Afbeelding

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 16:40


Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:07

-O- |( Al die rode strepen door de menner. Heb ik mijn paard wel op de juiste plek gestald als ik veel wil mennen :?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:26

Ik heb nog even gekeken op de site. Nu heb ik een route van ong 9 km in totaal. Zonder aanwijzingen dat ik daar niet met de kar kan komen.

Ik ga een poging wagen van de week. := :D

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:31

Hangt ervan af hoe groot je paard is, ik men ook gewoon op de ruiterpaden. Mijn sulky is 95cm breed, pony 84cm hoog en de paden zijn meer dan breed genoeg om elkaar te passeren op de ruiterpaden. Juist op de menpaden kun je niet elkaar passeren met een grote wagen en er liggen omgewaaide bomen waar staatsbosbeheer niks aan doet. Dus ik men liever op de ruiterpaden dan op de menpaden. Dus als je graag in de polder wilt mennen, is het zeker een leuk gebied, zoek je graag het bos op, dan is Drents-Friese wold vele malen beter.

Zolang je maar niet richting de Finne gaat, daar ligt die boom. :+
En staat het onkruid inclusief brandnetels metershoog op het laatste stuk.

DreE

Berichten: 415
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:37

Blauwe Bos ligt in onze achtertuin! Je kan hier een prima rondje rijden! Vanaf Waskemeer kan je het bos in vanaf de Kruisweg. Meestal rijden we een rondje over de brede zandpaden en smallere bospaadjes. Vanaf huis zo’n anderhalf - 2 uur onderweg.
Duurwoude bos is via de Leidijk prima te doen. Beide keren zijn de bermen best wel breed. En je kan op het fietspad.
Voor ons is Duurwoude een stuk verder, dus rij daar niet zoveel..

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:43

Ik woon aan de zuid ingang van het Blauwe bos, het lange zandpad. Dat begint schuin tegenover onze boerderij. Vrienden parkeren wel op ons erf de trailer, dan een rondje bos, paard hier in een paddock en gezellig even wat drinken of eten samen :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:39

Jorex schreef:
Hangt ervan af hoe groot je paard is, ik men ook gewoon op de ruiterpaden. Mijn sulky is 95cm breed, pony 84cm hoog en de paden zijn meer dan breed genoeg om elkaar te passeren op de ruiterpaden. Juist op de menpaden kun je niet elkaar passeren met een grote wagen en er liggen omgewaaide bomen waar staatsbosbeheer niks aan doet. Dus ik men liever op de ruiterpaden dan op de menpaden. Dus als je graag in de polder wilt mennen, is het zeker een leuk gebied, zoek je graag het bos op, dan is Drents-Friese wold vele malen beter.

Zolang je maar niet richting de Finne gaat, daar ligt die boom. :+
En staat het onkruid inclusief brandnetels metershoog op het laatste stuk.


Dan moet ik ook maar een shet :D .

Ik heb een fjord. Ik was net even op google maps en zag dat de ingang van mijn geplande rondje al begint met een groot hek -O-

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 22:24

Wat leuk een recent topic. Ben vandaag toevallig door blauwe bos gereden. 10 jaar terug mocht je nog overal komen, vandaag werd ik door 2 oma's bijna uitgescholden toen ik via het zwembad het bos in reed. :x
Ik vond de ruiterroute altijd heel mooi maar slecht onderhouden is dat nog zo? En vooral ook jammer dat je niet overal nog langs mag.
Afbeelding

BliksemEmiel
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-08-16

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:06

Ik heb een aantal jaar terug een paar buitenritten in omgeving Bakkeveen gemaakt en was toen tevreden over de ruiterpaden, maar ik weet niet hoe dit nu is. Wel een prachtige omgeving!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:31

Ik schop hem even omhoog.

Mijn pownie heeft inmiddels een aardige conditie en ik heb vandaag nog eens een poging gewaagd naar het blauwe bos.

Ik heb het brede pad gevonden (mede dankzij een stalgenoot) ...ik moest gewoon rechtdoor :P .
Daar kwam ik ook bordjes tegen voor de menner dus die heb ik braaf over dat brede pad langs enkele huizen gevolgd. Aan het eind van de weg naar links en toen hield het op. Eigenlijk al eerder want het menbordje was ineens foetsie en stond er alleen nog maar een ruiter op het paaltje :? .

Toen ben ik maar weer omgekeerd -O-

Toen ik bijna het bos weer uitwas (op hoge snelheid) kwam ik iemand tegen met een hond. We kwamen aan de praat omdat ze daar woonde en met haar shetlander ook in het bos reed, met de sulky.
Van haar heb ik wat tips gekregen (gewoon via het fietspad een stukkie en dan zou ik op de hei uitkomen.
Nou dat heb ik maar even opgeslagen en ik ga het van de week nog eens proberen.

Maar de route aanduiding stelt dus niks voor. -O- -O-
Erg vervelend als je daar voor het eerst komt.

SandraWierda

Berichten: 1404
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:23

Hoi ik wil ook eens het blauwe bos te paard verkennen, maar als je bij die P begint en gewoon in het bosjes daar blijft hoe groot is het rondje dan? Ik kom er op de link niet helemaal uit wat de afstand is

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:38

Volgens mij is het rondje om te wandelen ongeveer 5 km. Ik denk dat de ruiter route ongeveer even lang is. je kan de route iets verlengen door extra paden te pakken.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:52

Ik vind de routes hopeloos aangegeven in het blauwe bos. Ik heb nu een rondje maar dat is het dan wel.

SunnyHorse
Berichten: 1249
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:10

Rondje blauwe bos kan zeker wel langer dan 5 km, maar of er overal duidelijk paaltjes staan, dat zal haast niet meer.
Ik ga even kijken of ik ergens nog een eigen tracking rondje kan terug vinden en hier kan plaatsen.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:13

Veel van de aangegeven ruiterroutes zijn al dusdanig lang niet meer gebruikt dat je doodloopt. Al vind ik het bos ook niet zo groot meer aangezien ik ernaast woon. Verdwalen kun je er m.i. niet :+

SunnyHorse
Berichten: 1249
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:28

Ha Friesfanaat, dan zijn we denk ik “een soort van buren”. En ook een collega Fries fanaat :+
Blauwe bos beschouw ik ook als mijn achtertuin omdat dit meest dichtbij rijbos is. Ik pak de ingang vanaf Waskemeer. Rij je daar nog regelmatig?

Onder het zadel is het verder prima verkennen, en kun je prima wat paden pakken om te verkennen, maar snap dat met een menwagen erg vervelend is met die onduidelijke wegwijzering. Dan kun je lastiger een pad induiken op de gok. Zou je eigenlijk een keer onder begeleiding moeten. Wil best een keer mee hoor.

SunnyHorse
Berichten: 1249
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:29

SunnyHorse schreef:
Rondje blauwe bos kan zeker wel langer dan 5 km, maar of er overal duidelijk paaltjes staan, dat zal haast niet meer.
Ik ga even kijken of ik ergens nog een eigen tracking rondje kan terug vinden en hier kan plaatsen.


Kan geen getracked rondje zo gauw vinden….

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:54

SunnyHorse schreef:
Ha Friesfanaat, dan zijn we denk ik “een soort van buren”. En ook een collega Fries fanaat :+
Blauwe bos beschouw ik ook als mijn achtertuin omdat dit meest dichtbij rijbos is. Ik pak de ingang vanaf Waskemeer. Rij je daar nog regelmatig?

Onder het zadel is het verder prima verkennen, en kun je prima wat paden pakken om te verkennen, maar snap dat met een menwagen erg vervelend is met die onduidelijke wegwijzering. Dan kun je lastiger een pad induiken op de gok. Zou je eigenlijk een keer onder begeleiding moeten. Wil best een keer mee hoor.


Oh dat is grappig! Mijn (verzorg)paard staat vlakbij het zwembad in Haulerwijk. Ben al een tijd niet meer op rit geweest, vind het zelf erg fijn maar paard is nogal een angsthaas -O- Wil het binnenkort wel weer wat meer proberen! :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:09

SunnyHorse schreef:
Ha Friesfanaat, dan zijn we denk ik “een soort van buren”. En ook een collega Fries fanaat :+
Blauwe bos beschouw ik ook als mijn achtertuin omdat dit meest dichtbij rijbos is. Ik pak de ingang vanaf Waskemeer. Rij je daar nog regelmatig?

Onder het zadel is het verder prima verkennen, en kun je prima wat paden pakken om te verkennen, maar snap dat met een menwagen erg vervelend is met die onduidelijke wegwijzering. Dan kun je lastiger een pad induiken op de gok. Zou je eigenlijk een keer onder begeleiding moeten. Wil best een keer mee hoor.


Ik heb 3 bossen in mijn omgeving.

Het blauwe bos: onduidelijke route's

Bos bij Veenhuizen: grote poort die je eerst open moet maken (en weer dicht wat ik niet voor elkaar krijg ivm mijn aanspanning) en dan door een dikke laag bagger. Ik kreeg het hek gister niet eens open -O-

En een bos bij het Spaanse kerkhof: daar is de ingang zo slecht dat je er zelfs als wandelaar amper in komt. Mijn paard zakt daar tot de knieen aan toe in de modder weg, bij allebei de ingangen. Kostte hem dit jaar bijna zijn pees -O- Het is zo slecht dat ik afgelopen juli ook nog door de bagger moest, zo slecht droogt het daar op.


Niemand een leuke stalling rondom het blauwe bos :o <<) O:) Prive mag ook.

josien_m_
Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Mensen bekend met bos Bakkeveen,blauwe bos en duurswoude bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:35

Ik kom in het Blauwe bos via het zandpad vanuit Haule. Er staan wel paaltjes met ruiterroute symbolen maar niet echt als route. Gewoon waar je wel in mag met paard, tenminste zo begrijp ik wat ik zie.

Jorex

Berichten: 9936
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:37

Voor mij is het blauwe bos net te ver. Ik kan wel Bakkeveen en Beetsterzwaag bos doen. Maar die zitten allebei ook alleen in mijn rondjes van 20+km.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 05:15

Dit was mijn rondje Blauwe bos vorige week.

Afbeelding

En deze keer geparkeerd bij het zwembad.

Afbeelding