trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hjartje
Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:34

Afgelopen woensdag ben ik er ook weer geweest en ik vond het zand erg meevallen. Eigenlijk nergens mul. Misschien dat het ook wat aan het inklinken is?

<3 Hjarta <3 Swaan <3


Orchid
Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 15:55

Mando schreef:
Ik reed gisteren langs.
Er staat alleen voor trailers maar er stonden heel veel personenauto's.
Belachelijk.

Succes zo te zien was het inderdaad vrij mul.


Tja bordjes lezen blijkt vaak een hele opgave te zijn. :+
Al vraag ik me wel af hoe je dat zou moeten handhaven daar, er komen volgens mij ook veel losse personenauto's mee met de trailercombinaties (die dus wel bij elkaar horen).
Ik ben trouwens ook voorstander van een financiële bijdrage ipv dat adopteren van routes en dergelijke. Aan de andere kant moet er ook niet te spastisch over het onderhoud gedaan worden, zoals dat er nu paden worden gesleept, totaal geen meerwaarde. Het pad vrij houden is meer dan genoeg.

MaaikeL8
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:46

Hoi! Ik wil zaterdag 11 juli met 4 paarden en dus 2 trailers naar Drents Friese Wold. Maar is t dan wel slim om naar de nieuwe parkeerplaats te gaan? Is iemand er nog geweest vorig weekend?

Sanet
Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:50

Ja, ik was er afgelopen zaterdag. Parkeerplaats is veel beter te doen. De paden zijn nog wel steeds erg mul.

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

MaaikeL8
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-10-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 07:53

Sanet schreef:
Ja, ik was er afgelopen zaterdag. Parkeerplaats is veel beter te doen. De paden zijn nog wel steeds erg mul.


Dankjewel voor je antwoord!

Ik heb ondertussen ook contact gezocht met Staatsbosbeheer. En die zijn(of in ieder geval deze persoon) heel enthousiast over de parkeerplek

Dit was hun/haar antwoord:
De nieuwe parkeerplaats is voor een deel onverhard, in een droge situatie kan hij wat mul zijn, als u op dit moment komt na alle regen dan zal hij prima te berijden zijn. Houdt u de zijkant aan daar is al een mooi hard spoor ontstaan. Als iedereen netjes parkeert dan kunnen er ruim 25 combinaties staan. Dit is dubbel zo veel als op de oude locatie. Het is een normale parkeerplaats, voor iedereen toegankelijk.


Dus ik ben benieuwd!

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:07

Iemand die weet hoe de situatie op dit moment is? Ik wil er graag morgen naartoe maar vraag me af of dat handig is na al die regen :=

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Merexa
Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:59

Vandaag ben ik er voor het eerst geweest. Rond half 1 was ik er en ben 3 uur later weer weg gegaan en stond gelukkig niet klem (zoals bij iemand anders het geval was toen ik er aan kwam)
Maar ik vind het ook echt ongeschikt. Het zand was op sommige plekken erg mul door de droogte, maar ik wil ook niet weten wat voor drama het word als het geregend heeft. Het was druk (logisch) maar er stonden ook veel auto's zonder trailer en die stonden soms ook zo dat mensen de klep van de trailer bijna niet eens meer open konden doen + de ruimte niet hadden om het paard er op te laten lopen. De locatie is wel geschikt inderdaad, maar had liever wel een WC in de buurt gehad en een plekje waar ik nog even koffie kon drinken :P Zoals ik het hoor en lees mag van mij de oude plek ook wel weer terug en dat ze dan aanpassingen maken bij de speeltuin.

Wie goed doet, goed ontmoet.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:02


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:07

Nou ik vond het vrij dramatisch gisteren. Kwam rond half 12 aan, alles stond vol (onlogisch geparkeerd), trailers stonden klemgezet, kon zelf op het einde nog net tussen twee combinaties door rijden. Hebben toen bij de Alberthoeve geparkeerd en dat was top! Hartelijk ontvangen, toilet en eventueel water voor de paarden aanwezig. :)

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:30

Zooo zonde! Ik durfde het de laatste keer ook niet aan. Wij hebben geparkeerd bij de Ludanchelo hoeve in wateren en dat was top! Super lieve behulpzame mensen en prima parkeren :)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Sanet
Berichten: 7920
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:43


Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Jet
Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:58


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:21

Nee hoor, er is niks afgesloten. Alleen bij de middelste ligt wel een grote berg houtsnippers over gedeelte van de parkeerplaats maar desondanks is er nog meer dan genoeg ruimte.

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:09

Ik heb afgelopen weekend hier weer geparkeerd, nu ook een paar keer geweest dat het zo druk was dat ik nergens kon parkeren en op het pad naar de uitgang de trailer aan de zijkant heb neergezet. Dat kan met een anderhalf paards trailer, maar ook mensen met 2paards trailers deden dat en het was drama om weer op de weg te komen, zo smal allemaal. Afgelopen weekend was het niet mooi weer en dus niet super druk, maar wel echt heel hobbelig. Het wordt met de week erger, op de koppel vliegt mijn paard nog van links naar rechts door de trailer. Voor mij voorlopig de laatste keer, ik ga wel ergens anders op buitenrit nu de winter aanbreekt. Je komt daar straks ook lekker vast te zitten, als het niet door de modder is, dan wel door de enorme gaten!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:19


Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:31

Blussem schreef:
Hee wat vervelend.

Waarom parkeer je niet op een van deze andere 3 parkeerplaatsen?
Deze twee zijn verhard
https://goo.gl/maps/pgc5UVLJmuFRNGDm8
https://goo.gl/maps/b5NXogHeXfqmrahQ9

Deze is op het gras, maar ligt goed hoog waardoor je geen last hebt van blubber.
https://goo.gl/maps/x5y3bNhhjV1FuV1Y9


Ik zag inderdaad het bericht, moest even m'n irritatie kwijt haha. Maar die laatste lijkt wel fijn te liggen aan een n-weg. Kom je daar makkelijk op ruiterroutes uit? Kan het via ruiter en mennen niet helemaal goed plaatsen. En die 2de optie lijkt me ook heel mooi, daar kun je ook mooi vandaan rijden zie ik.

Mogen we daar ook allemaal parkeren of riskeer je een boete/waarschuwing?

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:34

Ja die is erg fijn. De oranje route start vanaf die parkeerplaats.

Anoniem

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:57

Kun je niet vanuit Boschoord de routes rijden of Doldersum?

Emori
Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:35

Is bij de ene de enorme bult houtsnippers al weg?

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:40

Je kan ook tegen kleine vergoeding bij de alberthoeve parkeren moet je eerst even bellen.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:48

Bij de Ludanchelo Hoeve in Wateren kan je gratis parkeren als je van tevoren even belt. En soms bij Villa Nova ook.

Ik ben vorige week zaterdag geweest, inderdaad er veel kuilen op de parkeerplaats. Wij waren er als eerste om 8.45 maar toen we rond 11.00 terug kwamen stond het heeeelemaal vol :Y)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Karlijn_dv
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:47

Hoi! Een oud topic zie ik, toch nog een vraag precies hierover. Kan iemand mij vertellen hoe de situatie nu is? We zouden ook graag een dag de rode route gaan rijden :) de nieuwe parkeerplaats het halve maantje las ik ergens dat deze maar 6 plekken heeft :o lijkt me heel snel vol zeker met de huidige populariteit van de bossen.. iemand tips waar nu het beste te parkeren?

Onderschriftloos O:)

Jorex
Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:30

Ik ben afgelopen week nog geweest op donderdag, het was bewolkt en doordeweeks en dan is het helemaal niet druk. Wij stonden op de nieuwe parkeerplaats. Hij leek recent te zijn opgehoogd met geel zand. Dat vonden mijn pony's meteen een goede gelegenheid om te rollen, zelfs met tuig op en om die laag er meteen maar weer af te schrapen ook. :+
Maar van drukte geen last gehad, want de zon scheen niet+doordeweekse dag. Wel stonden er inderdaad meer personenauto's dan trailers. Er stonden een stuk of 5 gewone auto's en maar 2 trailers. Dus ik snap dat dat op heldere dagen in het weekend problemen gaat opleveren. Wij hadden overigens zelf meer problemen met het Wold zelf, we waren verdwaald op de schaapskooi en nergens een hek dat open kon natuurlijk. Uiteindelijk door een vriendelijke boswachter de schaapskooi uit geholpen. Volgende keer van tevoren even kijken op een site welke routes open zitten.

Alex en Jorie <3

Flicka12
Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:15

Karlijn_dv schreef:
Hoi! Een oud topic zie ik, toch nog een vraag precies hierover. Kan iemand mij vertellen hoe de situatie nu is? We zouden ook graag een dag de rode route gaan rijden :) de nieuwe parkeerplaats het halve maantje las ik ergens dat deze maar 6 plekken heeft :o lijkt me heel snel vol zeker met de huidige populariteit van de bossen.. iemand tips waar nu het beste te parkeren?

Het is echt prima te doen hoor! Vorige week geweest, bij het halve maantje (nieuwe parkeerplaats) kunnen wel 20 combinaties staan als iedereen een beetje normaal parkeert :)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Karlijn_dv
Berichten: 380
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:18

Flicka12 schreef:
Karlijn_dv schreef:
Hoi! Een oud topic zie ik, toch nog een vraag precies hierover. Kan iemand mij vertellen hoe de situatie nu is? We zouden ook graag een dag de rode route gaan rijden :) de nieuwe parkeerplaats het halve maantje las ik ergens dat deze maar 6 plekken heeft :o lijkt me heel snel vol zeker met de huidige populariteit van de bossen.. iemand tips waar nu het beste te parkeren?

Het is echt prima te doen hoor! Vorige week geweest, bij het halve maantje (nieuwe parkeerplaats) kunnen wel 20 combinaties staan als iedereen een beetje normaal parkeert :)


Ah 20 klinkt al een stuk geruststellender dan 6 haha, dankje!

Onderschriftloos O:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers