trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:50

Ik snap ook nog steeds niet waarom de eerste weg moest, het was ideaal voor mensen die minder handig zijn met de trailer om daar in de rondte te rijden. Ja oké, de speeltuin doorgang was twijfelachtig, maar voor de rest snap ik deze beslissing echt niet. Ik kan zelf ook niet achteruit met de trailer oftewel ik zou niet meer zelfstandig naar het bos kunnen nu en dat is gewoon jammer. Het zou misschien ook handig zijn als gewone auto's zonder trailer dan verwezen worden naar het centrum om te parkeren zodat er meer ruimte is.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:03

Opzich is achteruit kunnen rijden met een trailer wel handig.. wat moet je doen dan als je een onverwachte situatie krijgt in een straat waar je achteruit moet of moet keren?

Ik heb er nog niet geparkeerd, wil er binnenkort wel heen omdat de kinderen graag met pony naar spartelvijver willen, en dan is het mooi dichtbij

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:06

Ik wil binnenkort ook gaan kijken. Draaien en keren lukt mij allemaal prima. Maar ik heb geen 4x4 en wil wel graag ook weer naar huis.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:14

@Emori heel simpel, ik rij geen doodlopende straatjes in, recht achteruit durf ik nog wel aan maar het bochtenwerk heb ik nooit geleerd. Ik heb maar een simpel B rijbewijs overigens en ik ben wegens faalangst ook niet van plan om mijn E erachter te halen. En ook onze skoda is geen 4x4 inderdaad, dus dat is ook wel een heikelpunt voor mij om Appelscha links te laten liggen. Ik men wel weer in Bakkeveen of Beetsterzwaag als ik terug ben van Texel.

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:25

Jorex schreef:
@Emori heel simpel, ik rij geen doodlopende straatjes in, recht achteruit durf ik nog wel aan maar het bochtenwerk heb ik nooit geleerd. Ik heb maar een simpel B rijbewijs overigens en ik ben wegens faalangst ook niet van plan om mijn E erachter te halen. En ook onze skoda is geen 4x4 inderdaad, dus dat is ook wel een heikelpunt voor mij om Appelscha links te laten liggen. Ik men wel weer in Bakkeveen of Beetsterzwaag als ik terug ben van Texel.



Je kunt ook zonder je E rijbewijs te willen halen gewoon eens een les volgen bij een rijnstructeur om het te leren als het je niet lukt. Het is namelijk écht niet zo moelijk en wel heel handig.

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:41

Over het algemeen is men niet blij met paarden en trailers bij SBB dus dat het ontmoedigd wordt of dat er minder faciliteiten komen verbaast me niets. Dat de regioconsulent blijkbaar niet betrokken is geweest bij deze tot stand koming en zelf ook niet aan de bel getrokken heeft snap ik overigens niet. Slechte zaak.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:42

Ik heb ook geen E maar gewoon uit den treure achteruit geoefend.. moet je toch beheersen als je met de trailer op pad wilt.

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:26

Iemand een idee naar welk persoon/ functionaris en mailadres we het beste bovengenoemde signalen kunnen aangeven?

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:32

Ik heb op de vorige pagina een Twitter bericht gezet.

Misschien daar eens contact mee opnemen.

Afbeelding

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:37

Zelf kan ik prima achteruit rijden, bochtje achteruit gaat ook goed, sterker nog: vind dat ook leuk die bijzondere verrichtingen.

Het wordt echter een stuk lastiger daar omdat de situatie chaotisch en onoverzichtelijk is. Iedereen parkeert daar volgens eigen inzicht en dat pakt niet handig uit. Klemzetten, te kort op elkaar, te weinig ruimte om de draai te maken: op drukke dagen gebeurd dat helaas.

Zand is echt mul en dat wordt alleen maar meer omdat veel mensen nu via de kantjes proberen te rijden, je rijdt daarmee de berm verder stuk en mul. Ik heb een hele mooie en sterke trek auto, het is alleen geen 4x 4. Maar dat zou imo ook niet nodig moeten zijn voor een “georganiseerde” en aangewezen trailerplaats.
Dan moet ik extra vaart maken en dat vind ik link om in de drukte, en smalle doorgangen extra vaart probeer te maken. Stapvoets is gepast, de kans om vast te zitten neemt toe.

Kortom, het was netjes georganiseerd, in contrast met hoe het nu is. Gelukkig is het zo dat het toch echt wel op te lossen is volgens mij. Maar dan moeten ze wel feedback ontvangen op de situatie.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:38

Het lijkt me inderdaad niet hun probleem dat mensen met trailer gaan rijden terwijl ze dat niet kunnen.

Ik vond de parkeerplaats altijd enorm onpraktisch omdat je met je paard moest slalommen om kleine kinderen. Vond dat echt onveilig dus ik snap de keuze om de parkeerplaats te verhuizen.

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:50

De keuze om te verhuizen snap ik ook hoor.
Zou mooi zijn als het mulle zand weg is of aangepakt wordt en iets duidelijk wordt gemaakt hoe er het beste geparkeerd kan worden wat mij betreft.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:12

SunnyHorse schreef:
De keuze om te verhuizen snap ik ook hoor.
Zou mooi zijn als het mulle zand weg is of aangepakt wordt en iets duidelijk wordt gemaakt hoe er het beste geparkeerd kan worden wat mij betreft.


Ja mee eens maar volgens mij is dat ook wel de bedoeling. Als ze er daar weer wat geschikts van maken ben ik zeer tevreden. :D

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:52

Mando, thanks, ik heb haar een mailtje gestuurd.

nienkefandeg
Berichten: 92
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: t noordn

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 09:39

Het gaat erom dat er echt een hele mooie trailerparkeerplaats was, mét opstapje (net als bij elk hek waar je doorheen moet), met een weilandje, met een mestbak en gereedschap om mest op te ruimen , met stands om paard in te zetten, met horeca, met toiletten, met verharde en ruime parkeerplaats!

Dan kan je nu wel gaan miepen op mensen die “klagen” over het missen van een opstapje of over iemand die eerlijk zegt dat achteruit rijden niet haar ding is maar daar gaat het niet om.

Het was super voor elkaar en blijkbaar zo goed dat iedereen er kwam. Nu moeten we het doen met iets wat in vergelijking met bovenstaande niet veel voorsteld.

Ik heb de regioconsulent al direct in maart ingeschakeld maar die doen niet veel blijkbaar hieraan behalve zeggen dat er een andere parkeerplaats gerealiseerd zou worden. Ik heb niet de indruk dat ze geprobeerd hebben een alternatief te vinden voor verplaatsing.

Immers vanaf de oude parkeerplaats had ook een pad veel verder naar de zijkant gerealiseerd kunnen worden met eventueel een hek ertussen. Dan was de afscheiding duidelijk en hoefde je niet zo dicht langs de speeltuin meer.

De boswachter die ik gemaild heb is mailto:c.joziasse@staatsbosbeheer.nl

En ik kreeg elke keer netjes antwoord.

Ik vind het een gemiste kans dat de parkeerplaats verplaatst is . Ze zeggen zelf dat het gebaseerd is op het aantal ruiters wat gebruik maakte van de horeca, dat hebben ze aan het bedienend personeel gevraagd.
Als ik men en daarna een broodje ga eten daar kan je volgens mij niet beoordelen aan mn kleren of ik paardensporter ben of niet....

Wij waren erg blij met de oude parkeerplaats omdat het erg rolstoelvriendelijk was.... dat is de nieuwe absoluut NIET.

Dus afgezien van het niet REALISEREN VAN EEN OPSTAPJE, het lastige overzicht om achteruit te rijden, de mulle ondergrond, het parkeren van personenauto’s op onhandige plekken , haalt deze parkeerplaats het bij lange na niet bij de vorige.

Misschien zijn we daar ook ietsje verwend, maar toch...

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:10

Ik heb ook snel reactie terug gekregen van bovengenoemde boswachter, samenvattend/strekking:
Geen geld voor aanpassingen, ligt ook niet in de planning. Beter is zolang er mul zand is andere parkeerplaats te zoeken waar je met auto en trailer mag staan. Het is even niet anders.

Dus: geen aanpassingen! Echt heel jammer.

Jorex

Berichten: 9933
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:17

Oftewel ze willen ruiters en menners ontmoedigen om in Appelscha in het bos te recreëren eigenlijk. Nog even en ze halen de ruiterpaden weg, want er rijdt toch niemand op :+
Kunnen we niet naar de gemeente Appelscha stappen met een handtekeningactie/petitie? Of hebben die compleet geen beheer over het gebied.
Ik neem overigens altijd mijn eigen eten en drinken mee, want ik eet meestal onderweg samen met de pony een koekje en ik drink water uit mijn flesje. Pony houdt er niet van om op de trailer te worden achtergelaten (breekt de trailer af), dus ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de horeca daar. Ik zie mezelf daar al naar binnen wandelen met mijn shetlander aan de hand. Waar zijn er eigenlijk andere parkeermogelijkheden daar in de buurt voor een trailer, weet iemand dat?

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:48

Ik ben ook benieuwd naar andere mogelijkheden. En hoe zit het met het oude parkeerterrein dan?

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:26

Iets doorrijden richting snackbar. Daarvoor een p voor de kale duinen. Trailers daar maar neer pleuren.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:35

Vorig jaar gaven ze bij de alberthoeve aan dat ze daar ook parkeerplaatsen zouden realiseren.
Hoever ze daar mee zijn weet ik niet.
Misschien moet je ervoor betalen maar dat zou mij niet interesseren.
Ik ga volgend weekend naar de alberthoeve zal eens kijken en vragen hoe of wat

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:36

Volgens mij is er al Bokker geweest die dat gedaan (p verder op bij snackbar) heeft en daar weggestuurd is omdat die P niet bedoeld was voor trailers.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:06

Jorex schreef:
Oftewel ze willen ruiters en menners ontmoedigen om in Appelscha in het bos te recreëren eigenlijk. Nog even en ze halen de ruiterpaden weg, want er rijdt toch niemand op :+
Kunnen we niet naar de gemeente Appelscha stappen met een handtekeningactie/petitie? Of hebben die compleet geen beheer over het gebied.
Ik neem overigens altijd mijn eigen eten en drinken mee, want ik eet meestal onderweg samen met de pony een koekje en ik drink water uit mijn flesje. Pony houdt er niet van om op de trailer te worden achtergelaten (breekt de trailer af), dus ik heb nog nooit gebruik gemaakt van de horeca daar. Ik zie mezelf daar al naar binnen wandelen met mijn shetlander aan de hand. Waar zijn er eigenlijk andere parkeermogelijkheden daar in de buurt voor een trailer, weet iemand dat?

Het is gemeente Oostellingwerf, maar daar kun je niks mee vermoed ik aangezien je bij staatsbosbeheer moet zijn.
Er ligt idd een plan om er een stiltegebied van te maken, 1 of 2 ruiterpaden aan de buitenkant vh gebied, alles daarbinnen in gesloten.

Evt vragen of je mag parkeren bij de Alberthoeve, Villa Nova, Ludanchelo hoeve, of als je een stukje doorrijdt na het Canadameer, heb je in de bocht ook een “grote “ parkeerplaats direct aan het ruiterpad.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:40

Het grootste deel van de ruiterpaden is toch ook al weg? Vroegâh konden we gewoon lekker over het midden, door het "echte" zand en nou wordt je met een bocht overal omheen gestuurd :+
Hoop dat het na wat regen wel minder mul wordt daar, is wel erg diep zand momenteel, maar, je hóeft toch nu juist niet meer te keren? Je rijdt er aan de ene kant in en de andere kant weer uit, of ik zag ik dat verkeerd? Vond dat bij het bezoekerscentrum altijd aardig krap, vooral als er nog een paardenvrachtwagen stond ofzo.. Nou ja, mits je door dat zand heen komt, natuurlijk. Heb vorige week even gekeken waar het nou precies was, was wel benieuwd, maar toen stonden er meer campers en personenauto's dan trailers.. -O-

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:16

Oh wat jammer dat de nieuwe parkeerplaats dus eigenlijk niet voldoet -O- Andere voertuigen, mul zand (dus dikke modder in de winter?).. niet fijn :n De oude parkeerplaats was wellicht wat klein en je moest inderdaad over de speeltuin maar hij was wel verhard etc.

Zonde hoor :\

Sanet

Berichten: 7940
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:32

Nou vandaag (uiteraard de enige dag met regen de hele maand :D) gaan rijden, ik ben gelijk bij de ingang gedraaid (gewoon in 1x rond) en gaan staan, zo hoefde ik niet het mulste stuk door en kon onze auto prima met twee paarden in de trailer er ook weer uit komen gelukkig.
Maar alles is mul. Maar een paar echt goede paden gehad. Dat was wel heel jammer!
Wel lekker door de vijver, dat is wel leuk :)