Zwemmen met paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 11:21

Hoi, ik ben Richard, sinds kort heb ik het paardrijden weer opgepakt. Ik zou van de zomer super graag een buitenrit willen doen waarbij je met de paarden in een meertje gaat zwemmen, weet iemand of en waar dit mogelijk is?

P.S. Ik heb geen eigen paard

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 11:27

Puur Paardrijden op Texel gaat in de zee zwemmen, misschien is dat wat? :)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:28

Volgens nij kan bet bij manege het fjordenpaard in drenthe ook!

Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 16:02

Bedankt voor de snelle reacties! probleem is alleen dat ik in Noord Holland woon en beide locaties zijn op meer dan 2 uur rijden, dus om er regelmatig heen te gaan is wat minder, weet iemand nog iets in de buurt van Noord Holland?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:26

En zijn weinig stallen waar je kan zwemmen met paarden, dat wordt amper gedaan. Zonde van het tuig en lang niet alle paarden vinden het leuk. Ik ken verder geen enkele stal waar ze dat doen behalve die op Texel.

Fjordenpaard is ook geen zwemmen, alle paarden kunnen gewoon staan in dat meer :)

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:32

Mag het iets meer kosten?
https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/
Houdt er rekening mee dat het twee dagen rijden is als je niet als een dolle de M1 en M5 af wil jakkeren.
Neem de boot vanaf Rotterdam; weliswaar wat verder rijden, maar het scheelt je de ellende op de M25 rond London en je hebt in the Midlands makkelijker en goedkoper onderdak.

Vliegen is voor sukkels in dit geval omdat je zowel vanaf Birmingham als vanaf London nog een transfer van meer dan 250 mijl hebt! Dat alleen is al duurder dan de hele boottrip!
Openbaar vervoer die hoek in is ook best wel een onderneming, zeg maar.

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:04

Waar in Noord Holland woon je precies?

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:08

Als je in Noord Holland woont, is Texel geen 2 uur rijden hoor.

Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 19:14

ikke schreef:
Mag het iets meer kosten?
https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/
Houdt er rekening mee dat het twee dagen rijden is als je niet als een dolle de M1 en M5 af wil jakkeren.
Neem de boot vanaf Rotterdam; weliswaar wat verder rijden, maar het scheelt je de ellende op de M25 rond London en je hebt in the Midlands makkelijker en goedkoper onderdak.

Vliegen is voor sukkels in dit geval omdat je zowel vanaf Birmingham als vanaf London nog een transfer van meer dan 250 mijl hebt! Dat alleen is al duurder dan de hele boottrip!
Openbaar vervoer die hoek in is ook best wel een onderneming, zeg maar.


Als ik toevallig in Engeland op vakantie ben zal ik dit overwegen

Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 19:16

Pindabear schreef:
Waar in Noord Holland woon je precies?

Ik woon bij Alkmaar

P.S. Het hoeft trouwens niet letterlijk "zwemmen" te zijn, met paarden het water in lopen ben ik voorlopig tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:20

ikke schreef:
Mag het iets meer kosten?
https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/
Houdt er rekening mee dat het twee dagen rijden is als je niet als een dolle de M1 en M5 af wil jakkeren.
Neem de boot vanaf Rotterdam; weliswaar wat verder rijden, maar het scheelt je de ellende op de M25 rond London en je hebt in the Midlands makkelijker en goedkoper onderdak.

Vliegen is voor sukkels in dit geval omdat je zowel vanaf Birmingham als vanaf London nog een transfer van meer dan 250 mijl hebt! Dat alleen is al duurder dan de hele boottrip!
Openbaar vervoer die hoek in is ook best wel een onderneming, zeg maar.

Vlieg je toch gewoon naar Exeter? :')

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:43

Cossack schreef:
Pindabear schreef:
Waar in Noord Holland woon je precies?

Ik woon bij Alkmaar

P.S. Het hoeft trouwens niet letterlijk "zwemmen" te zijn, met paarden het water in lopen ben ik voorlopig tevreden


Sorry, ik had even over het hoofd gelezen dat je niet in het bezit bent van een eigen paard |o anders had ik wel leuke plekjes gevonden oa in Oudkarspel.
Het enige wat ik dan weet is Terschelling. Of misschien informeren bij maneges in bv Egmond of Schoorl of hun buiten/strand ritten organiseren met zwemmen. Volgens mij zit er ook nog een manege in Julianadorp en Callantsoog. Daar kun je misschien ook nog informeren ;)

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:40

In Julianadorp zitten o.a. manege Noot en minimanege de Sandthapper, waarvan op de website foto's van de tweede i.i.g. zwem/spetterfoto's te zien zijn :) Ook zit er nog manege Bruin ergens in de buurt, maar geen idee of die ook het water in gaan.. Als je in Friesland zou zitten wist ik nog een leuk plekje :D Bij de Zuidstroom te Vinkega hebben ze nl. hun eigen spartelvijver :))

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:55

Manege Sneek(friesland)

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:03

Mkango schreef:
ikke schreef:
Mag het iets meer kosten?
https://www.cornwallswimminghorses.co.uk/
Houdt er rekening mee dat het twee dagen rijden is als je niet als een dolle de M1 en M5 af wil jakkeren.
Neem de boot vanaf Rotterdam; weliswaar wat verder rijden, maar het scheelt je de ellende op de M25 rond London en je hebt in the Midlands makkelijker en goedkoper onderdak.

Vliegen is voor sukkels in dit geval omdat je zowel vanaf Birmingham als vanaf London nog een transfer van meer dan 250 mijl hebt! Dat alleen is al duurder dan de hele boottrip!
Openbaar vervoer die hoek in is ook best wel een onderneming, zeg maar.

Vlieg je toch gewoon naar Exeter? :')

Moet je nog 120 mijl, sjonge wat een winst.........

https://v2.vliegtickets.nl/results/outb ... rports=EXT

Ik ben wereldschokkend onder de indruk van de prijzen, not.

Naar Rotterdam is 130km; ongeveer 10ltr benzine
Overtocht retour met auto 500 euro, all in.
in GB 400 mijl is 640km is 60ltr benzine, waar ik op m'n gemak twee of drie dagen over zou doen, met een tussenstop in Oxford, Eden project of een andere interessante plek, boodschappen voor de Land Rover bij John Cradock en een scone-met-clotted-cream maar als het dan om het geld en tijd gaat, knar ik in een keer door en ben ik rond 15.00 wel op lokatie. Retour ben ik dan een kleine 150 euro benzine kwijt (mijn oude Volvo lust iets meer dan zo'n overdekte rolschaats).
Met al dat gehannes en wachten op vliegvelden, ben ik al een keer op het strand geweest tegen de tijd dat jij aan komt.

Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:33

Secretly schreef:
Manege Sneek(friesland)


Thanks, ik zie dat hun website eruit ligt, maar heb wel tegekke foto's op Facebook gezien, ik ga daar sowieso even informeren. Kan niet wachten om helemaal nat,met gevulde laarzen weer het water uit te rijden

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:39

Is het dan geen optie om gewoon in je rijkleding te gaan douchen?

Zertab

Berichten: 12213
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:43

Cossack schreef:
Secretly schreef:
Manege Sneek(friesland)


Thanks, ik zie dat hun website eruit ligt, maar heb wel tegekke foto's op Facebook gezien, ik ga daar sowieso even informeren. Kan niet wachten om helemaal nat,met gevulde laarzen weer het water uit te rijden


Dit klinkt zo verkeerd. :+

Cossack
Berichten: 7
Geregistreerd: 13-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 19:11

Ailill schreef:
Is het dan geen optie om gewoon in je rijkleding te gaan douchen?

:D opzich niet eens het gekste idee als je na een hoosbui in de buitenbak hebt gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:29

ikke schreef:
Moet je nog 120 mijl, sjonge wat een winst.........

https://v2.vliegtickets.nl/results/outb ... rports=EXT

Ik ben wereldschokkend onder de indruk van de prijzen, not.

Naar Rotterdam is 130km; ongeveer 10ltr benzine
Overtocht retour met auto 500 euro, all in.
in GB 400 mijl is 640km is 60ltr benzine, waar ik op m'n gemak twee of drie dagen over zou doen, met een tussenstop in Oxford, Eden project of een andere interessante plek, boodschappen voor de Land Rover bij John Cradock en een scone-met-clotted-cream maar als het dan om het geld en tijd gaat, knar ik in een keer door en ben ik rond 15.00 wel op lokatie. Retour ben ik dan een kleine 150 euro benzine kwijt (mijn oude Volvo lust iets meer dan zo'n overdekte rolschaats).
Met al dat gehannes en wachten op vliegvelden, ben ik al een keer op het strand geweest tegen de tijd dat jij aan komt.

Nee hoor, want ik stap in Bristol in mijn auto. :') Maar dank dat je dit even aan me gemansplained hebt; o.a. mijlen naar km omrekenen gaat inderdaad mijn vrouwelijke pet te boven.

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:51

Bij de Mill ranch in ede zie ik regelmatig foto’s voorbij komen dat ze door het water gaan, is wel Western

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:54

Fataal schreef:
Bij de Mill ranch in ede zie ik regelmatig foto’s voorbij komen dat ze door het water gaan, is wel Western
Maar da's toch niet tot kniehoogte, van de ruiter, bedoel ik?

kipje94

Berichten: 8
Geregistreerd: 03-10-19
Woonplaats: Den Haag

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:27


Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:42

http://www.de-boschhoeve.nl

Hier kan je ook nog informeren. Wij(studentenvereniging) zijn hier geweest en zowel op buitenrit hebben ze een poeltje waar ze door heen kunnen, maar ze hebben ook hun eigen zwemlocatie(afgegraven stuk in een weiland, waar de paarden ook echt kunnen zwemmen, ipv door lopen)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Zwemmen met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:46

Gaat het je om de natte laarzen?