Vraagje over natuurgebieden waar honden niet zijn toegestaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:11

HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:22


Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:00

Nikass schreef:
Ik niet. Hondenbelasting betalen en nergens ruimte om ze los te mogen laten lopen... Dan krijg je vanzelf overtreding van de regels...


_O- _O- _O-

Nou eh, ik woon ergens waar mensen 0,0 € hondenbelasting betalen en ze overtreden alsnog de regels, dus nee, dat het "vanwege de hondenbelasting komt" geloof ik niet zo. :')

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 23:09

Mindim schreef:
HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.



Tja, ik heb wel degelijk een aantal HR honden zien opgroeien waar het foute gedrag er van pup af aan inzat. Ondanks begeleiding door deskundigen, cursus na cursus (waar ze uiteindelijk de betreffende honden niet meer wilden zien vanwege klachten en incidenten met andere honden en personen). Uiteindelijk zelfs ingeslapen op dringend advies van gedragsexpert, of overgeplaatst als verplaatsing van het probleem, en nooit betrouwbaar geworden... maar ja, de goeien zijn natuurlijk veel te schattig en lief en daardoor blijft men deze honden kopen en daardoor ook fokken... en ja, een deel komt bij foute eigenaren terecht, en ja ik heb ook andere rassen verpest zien worden door foute eigenaren, alleen waren dat meestal minder bijtkrachtige honden en waren hun beten niet zo verminkend, als het fout ging. Dat is het verschil.

Trouwens, ook bij niet-HR rassen komen erfelijke gedragsproblemen voor, zoals bij de golden retriever
bij 1 zo'n hond heb ik ook gezien dat het als pup al een rare was... Wat de eigenaren achteraf ook zagen...achteraf.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Anoniem

Re: Vraagje over natuurgebieden waar honden niet zijn toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:24

Tja, imo wordt alles blanco geboren. Karakterfouten komen bij ieder ras voor. En veelal in combi met de leefomgeving van het dier.
Het zal niet specifiek iets voor HR honden zijn hoor. Die hebben alleen een stempeltje gekregen, waardoor ze onder een vergrootglas liggen.
In jouw voorbeeld geloof ik er ook niet in dat die enkele honden waar je het over hebt, allemaal zo zijn geworden, puur om een karakterfout. Het is een wisselwerking. Overplaatsen van her naar der draagt bijvoorbeeld al niet bij.

Maar terug naar het onderwerp zou ik zo zeggen ;)

Achterom
Berichten: 23023
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:48

Mindim schreef:
HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.

Het is niet alleen vervelend voor mensen, maar ook voor dieren. Koeien die overlijden door de hondenstront in de wei, wild wat opgejaagd wordt, schapen doodgebeten...
Als je hier op bokt zegt: ja, ik wil nu eenmaal een paard, maar heb er geen ruimte voor, dan krijg je half bokt over je heen (terecht!). Maar als je je hond los laat lopen waar het niet mag, dan moet dat ineens maar kunnen? Als je de regels moet overtreden om je hond de ruimte te kunnen geven, moet je dan wel aan een hond beginnen?
En over joggers die trappen naar loslopende honden: vind je het gek? Het gebeurt regelmatig dat ik weer besprongen word door zo'n loslopend beest die dus weer niet onder appel staat. En vaak staat het baasje erbij en kijkt er naar. En besprongen worden is dan nog het minst vervelende...

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Vraagje over natuurgebieden waar honden niet zijn toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 08:59

Mijn paard staat vlak bij de Noord-Hollandse Duinen van PWN. Deze gaan van IJmuiden tot Bergen denk ik. Ik loop daar regelmatig met de honden, maar kom er nooit loslopende honden tegen. De ruiterpaden lopen heel anders dan de wandelpaden. Ik heb nl. weleens geprobeerd om te paard samen met mijn man met de honden te gaan. Maar dan zagen we elkaar bijna niet. Wel is een dagkaart nodig. Of, als je vaker gaat, een jaarkaart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:03

Achterom schreef:
Mindim schreef:
HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.

Het is niet alleen vervelend voor mensen, maar ook voor dieren. Koeien die overlijden door de hondenstront in de wei, wild wat opgejaagd wordt, schapen doodgebeten...
Als je hier op bokt zegt: ja, ik wil nu eenmaal een paard, maar heb er geen ruimte voor, dan krijg je half bokt over je heen (terecht!). Maar als je je hond los laat lopen waar het niet mag, dan moet dat ineens maar kunnen? Als je de regels moet overtreden om je hond de ruimte te kunnen geven, moet je dan wel aan een hond beginnen?
En over joggers die trappen naar loslopende honden: vind je het gek? Het gebeurt regelmatig dat ik weer besprongen word door zo'n loslopend beest die dus weer niet onder appel staat. En vaak staat het baasje erbij en kijkt er naar. En besprongen worden is dan nog het minst vervelende...


Ik zeg volgens mij precies hetzelfde? Zie ook mijn eerdere posts in dit topic.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:44

Achterom schreef:
Mindim schreef:
HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.

Het is niet alleen vervelend voor mensen, maar ook voor dieren. Koeien die overlijden door de hondenstront in de wei, wild wat opgejaagd wordt, schapen doodgebeten...
Als je hier op bokt zegt: ja, ik wil nu eenmaal een paard, maar heb er geen ruimte voor, dan krijg je half bokt over je heen (terecht!). Maar als je je hond los laat lopen waar het niet mag, dan moet dat ineens maar kunnen? Als je de regels moet overtreden om je hond de ruimte te kunnen geven, moet je dan wel aan een hond beginnen?
En over joggers die trappen naar loslopende honden: vind je het gek? Het gebeurt regelmatig dat ik weer besprongen word door zo'n loslopend beest die dus weer niet onder appel staat. En vaak staat het baasje erbij en kijkt er naar. En besprongen worden is dan nog het minst vervelende...


Er zit wel verschil tussen het uitzoeken van een fatsoenlijke stal, en het feit dat in 99,9% van Nederland honden gewoon niet los mogen....

Zelfs niet als er geen wild zou lopen. Er wordt door alles en iedereen zo hard mogelijk geprobeerd om honden (en zeker los lopende honden) te weren.

In de de stad (Den Haag) waar ik woonde was meer losloopgebied te vinden dan hier in Ossendrecht waar het bijna uitsluitend polder en bos is. Ruimte zat dus om ervoor te zorgen dat honden de ruimte krijgen om los te kunnen lopen, maar juist hier wordt er heel veel aan gedaan om er maar voor te zorgen dat er geen hond los loopt.

De paarden hier in de omgeving staan juist bijna allemaal hele dagen buiten.... Er is immers ruimte zat

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:40

Mindim schreef:
HR honden vind ik altijd eeen dooddoener, dieren worden niet vals geboren, maar zo gemaakt. Ik ken menig irritante labrador, golden retriever of keffertjes en Duitse herders die je niet los bij je paard wil hebben. Het zijn vaak niet de HR honden die door het bos achter de reeën aanzitten. Dus om het over die boeg te gooien, vind ik te kort door de bocht.

Verder betaal je niet in elke gemeente hondenbelasting, dus daar kan een cursus niet van betaald worden.

Heb je je hond niet onder appel, dan gewoon aanlijnen en anders gewoon naar een omheinde honden speeltuin of ga op een goede cursus.
Ik snap niet waarom honden die niet correct onder appel staan, maar gewoon los moeten lopen. Niet alleen vervelend voor ruiters, maar voor heel wat meer mensen.

Ik heb een boxerpup van 7 maanden, moet gecontroleerde beweging en niet te gekke dingen vanwege de groei. Dan is het fantastisch al die loslopende honden met de eigenaren en tientallen meters achter aan, bovenop mijn hond. En dit gebeurt dagelijks.


Ik mag toch hopen dat jouw hond ook af en toe losloopt...
En als jij in een aanlijngebied loopt en je hond wordt dusdanig besprongen, dan hebben we het over asociaal gedrag, wat niet inherent is aan het laten los lopen van een hond.

Als jij vindt dat alleen honden die goed onder appel staan los mogen, dan moet je er eigenlijk niet een meer los doen. Bij geen enkele hond heb je 100% zekerheid.
Ik heb er twee gehad die wel voelden als 100% zekerheid, maar uiteindelijk is het dat natuurlijk nooit.

HR honden dekt uiteraard niet volledig de lading, maar een hond die blaffend naast het paard meerent brengt minder schade toe dan eentje die het paard aanvalt en in de hals grijpt, en erop gefokt is om dan niet meer los te laten. Dus ja, dat verschil zie ik wel.
(En nee, niet alle HR honden doen dat, dat is mij bekend).

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:43

Achterom: ja ik vind het gek dat joggers naar honden trappen. En ik vind het ook heel gek dat sommige mensen dat blijkbaar normaal vinden. Als je in het bos aan het hardlopen bent heb je geen voorrang op wandelaars en hun honden en het lijkt mij dus niet dat die maar voor jou opzij moeten springen.
En kijk, met paardrijden ben je aan ruiterpaden gebonden, maar hardlopen kan je werkelijk overal in Nederland. Waarom dat dan precies in het honden losloopgebiedje moet is mij een raadsel. :?

Oja nog even over het gevaar voor de koeien, ook zo'n dramatisch verhaal.
Een hond kan een koe alleen besmetten als de hond in aanraking is geweest met het doodgeboren kalf van een besmette koe.
Hoe vaak denk je dat een huis, tuin en keuken hond überhaupt in aanraking komt met een koe? Laat staan met een doodgeboren kalf?

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:51

Het klopt dat je in de meeste grote steden meer losloopmogelijkheden hebt als in de provincie. Hier in een grote gemeente in Oost Nederland (die meerdere dorpen behelst) zijn 0 losloopgebieden. Wel wordt er hondenbelasting geheven. Natuurlijk voor elke hond erbij weer een hoger bedrag. Ontmoedigingsbeleid heet dat.
En dat terwijl honden heel veel goeds bijdragen aan onze samenleving. Mogen ze daar nooit iets voor terug krijgen? Moeten ze daarvoor hun leven lang aan de lijn lopen en liefst vervolgens in een kennel of bench gestopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 23:21

Nikass schreef:
Ik mag toch hopen dat jouw hond ook af en toe losloopt...
En als jij in een aanlijngebied loopt en je hond wordt dusdanig besprongen, dan hebben we het over asociaal gedrag, wat niet inherent is aan het laten los lopen van een hond.

Als jij vindt dat alleen honden die goed onder appel staan los mogen, dan moet je er eigenlijk niet een meer los doen. Bij geen enkele hond heb je 100% zekerheid.
Ik heb er twee gehad die wel voelden als 100% zekerheid, maar uiteindelijk is het dat natuurlijk nooit.

HR honden dekt uiteraard niet volledig de lading, maar een hond die blaffend naast het paard meerent brengt minder schade toe dan eentje die het paard aanvalt en in de hals grijpt, en erop gefokt is om dan niet meer los te laten. Dus ja, dat verschil zie ik wel.
(En nee, niet alle HR honden doen dat, dat is mij bekend).


Maak je geen zorgen over mijn honden hoor ;)
Laat ik het anders zeggen, de meeste honden die we hier in het bos tegen komen, lopen los en vaak minimaal 20 meter voor hun baas uit. Negen van de tien honden komt niet terug naar de baas, als deze hem roept. Ik sta vaak stil met mijn roedeltje honden, te wachten tot men de hond/ honden terug roept of dat men eindelijk hun hond heeft ingehaald. Dat is meer regel dan uitzondering.

Goed onder appel staan, daarmee vlak ik niet uit dat het inderdaad gaat om een dier, die nog wel eens een eigen plan wil trekken. Maar de basisgehoorzaamheid mist vaak al. De nonchalance van mensen die vinden dat alles maar moet kunnen, totaal geen rekening er mee houden dat niet iedereen op hun loslopende hond zit te wachten is stuitend.

Hier zijn de meeste HR honden wel aangelijnd, de weinige die je in het bos voorbij ziet komen trouwens, vaak omdat de bazen prima weten dat er stront aan de knikker is als er iets gebeurd, zelf buiten hun schuld om.
We hadden hier een pitbull/ rotweiller mix en ook een thai, allemaal aangelijnd. Maar als de valse golden van buurtgenoten die altijd los loopt, ze wilde pakken, werder altijd met de vinger naar de HR gewezen, terwijl deze er juist correct bij liepen.

Lemonadee
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 00:50

SusanH schreef:
Ik heb iets gevonden waar je echt alleen als menner of ruiter gebruik van mag maken: http://www.valleitrail.nl/home

Al begrijp ik als ik de site goed lees dat er toch nog wel wat (kleine) stukken zijn die samenvallen met gewone wandelroutes: http://www.valleitrail.nl/route



Aan te raden inderdaad :j


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:53

Ja is het echt leuk? Wij wonen er vlakbij maar zijn er nog nooit geweest :o

Nikass
Berichten: 16669
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:01

Mindim schreef:
Goed onder appel staan, daarmee vlak ik niet uit dat het inderdaad gaat om een dier, die nog wel eens een eigen plan wil trekken. Maar de basisgehoorzaamheid mist vaak al. De nonchalance van mensen die vinden dat alles maar moet kunnen, totaal geen rekening er mee houden dat niet iedereen op hun loslopende hond zit te wachten is stuitend.


Sorry late reactie. Ik ben dit wel grotendeels met je eens. Maar ik plaats daarbij een kanttekening; ik was twintig jaar geleden ook veel makkelijker. Ik had ook hele relaxte honden die andere mensen en dieren negeerden, maar ik heb simpelweg ook door schade en schande wijzer moeten worden.

Mijn reu loopt ook graag een heel eind voor mij uit. Maar nu ben ik veel oplettender, en ik weet dat mijn hond direct rechtsomkeert maakt als ik hem roep. Maar ik heb ook wel eens een inschattingsfout gemaakt. Bijvoorbeeld als in een losloopgebied mensen wandelen met een hond aan een flexlijn. Mijn honden moeten altijd bij me komen als een andere hond is aangelijnd, maar zo'n flexlijn is niet altijd goed te zien. Soms krijg je dan wel direct een scheldkannonade over je heen. Dit vind ik dan niet terecht. Als er iets is waarbij ik denk "dat heb ik niet zo handig aangepakt" bied ik zeker mijn excuses aan. Ik vind het vooral jammer dat mensen vaak zo agressief kunnen reageren (ik heb meer last van agressieve mensen dan agressieve honden). Opmerkingen als "volgende keer snij ik hem open" over mijn hond, tja, daar kan ik gewoon niet bij.

Wat betreft HR honden, vind ik ook wel een lastige hoor. Vroeger had ik geen problemen met ze. Het maatje van mijn hond was een pitbull. Maar helaas vertrouw ik de baasjes niet meer. Vooral bepaalde types in glimmende traingspakken. Bevooroordeeld, ik weet het, maar ik weet dat mijn honden het volledig afleggen als het misgaat. Ik kan het risico simpelweg niet nemen. Dus tegenwoordig ga ik de andere kant op bij het zien van betreffende honden. Ik ken ook mensen die hun HR hond altijd netjes aan de lijn hebben en er imo heel verstandig mee omgaan. Totdat ik hoorde dat ze dat zijn gaan doen nadat hun hond een andere hond ernstig had toegetakeld. En dat is wel waar ik bang voor ben; dat ook zij eerst door schade en schande wijs moeten worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 18:00

Oh, ik ben hier ook niet dageljks hoor, dus dat maakt niets uit :D


Ik snap dat flexlijnen niet goed te zien zijn, ik gebruik ze ook en ben me daar ook erg bewust van. Dus als ik een andere hond zie, roep ik mijn honden altijd bij me, ook als ze aan de flex zijn of ik geef een seintje aan de andere partij. Doe ik dat niet op tijd, dan is dat mijn eigen schuld.
Ik scheld ook niet, maar als ik een loslopende hond tegen kom, waar de eigenaar niet van te zien is, dan word ik wel chagrijnig hoor en dan zeg ik er ook iets van. Laatst was er een rassenvereniging aan de wandel, met een stuk of 20 loslopende honden en gezellig keuvelend, het interesseerde ze geen zak dat ik daar met 4 aangelijnde honden liep en hun 20 er om heen, mijn honden helemaal over de zeik. Ik verstrikt in de riem, nou dan word ik wel een partij pissig van. Maar dat kom je hier veel tegen, mensen die hun hnd compleet uit hun zicht is, van mechelaars tot keffertjes en dat moet je dan maar zien op te lossen. Mensen vinden het ook heel normaal, want op dat moment is hun hond niet hun probleem, maar de mijne -O- joh wat een instelling.
Maar ook mensen die het heel normaal vinden dat hun hond hier het wild opjaagt, ach want dan heeft de hond lol 8)7

Kijk als iemand een keer een inschattingsfout maakt, dan word ik niet boos, meestal zie je het wel aan de eigenaar, bij de een spat het nonchalance er af en bij de ander staat het schaamrood op de kaken.

Wat betreft de HR honden sla je de spijker op de kop, het is vaak een onbekwame eigenaar of iemand die de hond heeft als statussymbool en die het wel gaaf vinden om de hond op te fokken. Dus het is vaak niet de hond waar de schuld bij ligt, maar bij hun incompetente eigenaar. Die dan wel schrikken als Fikkie dan een keer echt te ver gaat.
Zonde van de HR honden, want ze worden niet naar geboren, ze worden zo gemaakt door onkunde of door een teveel aan testosteron van de eigenaar of ter compensatie van een klein p....e.
Doodzonde..

Kristy1998x
Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:13

MarliesV schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen met de Holterberg, kant Haarle/Nijverdal. Nog nooit daar een loslopende of onopgevoede hond tegengekomen.

Voordeel is misschien wel dat je daar alleen mag wandelen/fietsen/rijden op bepaalde paden. En de naastgelegen Hellendoornse berg heeft een groot deel losloopgebied, dus is veel aantrekkelijker met een niet aangelijnde hond.


Ik zelf heb hier in de jaren dat ik in Nijverdal woonachtig ben genoeg loslopende honden gezien en honden die het leuk vonden om in paardenbenen e.d te gaan hangen. Losloopgebied of niet mensen zijn toch laks en klikken het lijntje zo los met alle gevolgen voor dien.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

Vlinder_30
Berichten: 21
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-20 10:47

Kristy1998x schreef:
MarliesV schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen met de Holterberg, kant Haarle/Nijverdal. Nog nooit daar een loslopende of onopgevoede hond tegengekomen.

Voordeel is misschien wel dat je daar alleen mag wandelen/fietsen/rijden op bepaalde paden. En de naastgelegen Hellendoornse berg heeft een groot deel losloopgebied, dus is veel aantrekkelijker met een niet aangelijnde hond.


Ik zelf heb hier in de jaren dat ik in Nijverdal woonachtig ben genoeg loslopende honden gezien en honden die het leuk vonden om in paardenbenen e.d te gaan hangen. Losloopgebied of niet mensen zijn toch laks en klikken het lijntje zo los met alle gevolgen voor dien.



Hoi, bedankt voor je berichtje. Ik had gehoopt dat rondom Helledoorn/Nijverdal/ Sallandse heuvelrug het rustig rijden was. Maar ik begrijp dat het daar ook druk kan zijn?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers