Vakantie met paard in de Eiffel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:51

soesita schreef:
Met Wanderreitstation 36 heb ik niet zo'n goede ervaringen. Het was niet ongezellig maar vreselijk geimproviseerd en kwam helemaal niet professioneel over. Meer details per PB.


dat zou dan zelfde geweest moeten zijn waar wij geweest zijn, wij en onze paarden ook hebben het daar naar ons zin gehad, wij hadden een hele grote kamer op zolder in de boerderij.

Afbeelding

Afbeelding

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Vakantie met paard in de Eiffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 08:44

Dankjewel voor de tip! Het weiland ziet er heerlijk uit. Maar ik heb m’n paarden liever niet in zo’n stal, ivm vastrollen tussen de spijlen :o

speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:14

[quote="Leonyvk"]Dankjewel voor de tip! Het weiland ziet er heerlijk uit. Maar ik heb m’n paarden liever niet in zo’n stal, ivm vastrollen tussen de spijlen :o[/quoteze

ze heeft in de boerderij nog andere boxen met betonnen muren, dit zijn in de western normale afscheidingen tussen de paarden en onze paarden zijn dat gewend, en moet zeggen heb nog nooit meegemaakt dat een paard zich in zo'n box vastrolt, integendeel er is juist voldoende ruimte tussen de spijlen om eruit te raken.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:21

Ik ga elk jaar een week of 2 naar de Eifel en/of Hunsruck, meestal verschillende locaties, je hoeft niet perse in het National Park te zijn, de omgeving rondom het NP is net zo mooi met prima uitrijmogelijkheden, het valt alleen niet onder het NP.

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Vakantie met paard in de Eiffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 09:51

Gaaf dat je elk jaar gaat! Ik zou het liefst ergens naar toe gaan waar redelijk wat hoogte verschil is. Heb je soms tips?

En moet je je paard ook laten keuren als je de grens over wilt?

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:54

Leonyvk schreef:
Gaaf dat je elk jaar gaat! Ik zou het liefst ergens naar toe gaan waar redelijk wat hoogte verschil is. Heb je soms tips?

En moet je je paard ook laten keuren als je de grens over wilt?


Ja, je moet je paard zeker laten keuren. En klimmen en dalen moet je volgens mij overal in de Eifel wel.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:01

Leonyvk schreef:
Gaaf dat je elk jaar gaat! Ik zou het liefst ergens naar toe gaan waar redelijk wat hoogte verschil is. Heb je soms tips?

En moet je je paard ook laten keuren als je de grens over wilt?


Hoogteverschillen en uitrijmogelijkheden zijn wel een beetje verschillend per locatie,ik zal eens kijken welke locaties ik geweest ben met de mooiste uitrijmogelijkheden.

Theoretisch moet je een gezondheidscertificaat van de NVWA hebben om de grens tussen NL/Duitsland over te gaan met paard, maar ik doe dat nooit, het is maar 10 dagen geldig. Woon tegenwoordig net over de grens in Duitsland en passeer regelmatig de grens.

Op dit moment zijn Duitsland en Nederland bezig met een convenant waarbij je voor recreatieve of sportdoeleinden zonder certificaat de grens over mag, maar dat is nog niet vastgelegd. Voor de Benelux en Frankrijk is dat er wel.

speurneusc

Berichten: 5374
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:45

soesita schreef:
Leonyvk schreef:
Gaaf dat je elk jaar gaat! Ik zou het liefst ergens naar toe gaan waar redelijk wat hoogte verschil is. Heb je soms tips?

En moet je je paard ook laten keuren als je de grens over wilt?


Ja, je moet je paard zeker laten keuren. En klimmen en dalen moet je volgens mij overal in de Eifel wel.


hebben wij ook niet gedaan, uiteraard wel met geldige entingen/chip en paspoort

Leonyvk

Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 19:08

Delphi2 schreef:
Leonyvk schreef:
Gaaf dat je elk jaar gaat! Ik zou het liefst ergens naar toe gaan waar redelijk wat hoogte verschil is. Heb je soms tips?

En moet je je paard ook laten keuren als je de grens over wilt?


Hoogteverschillen en uitrijmogelijkheden zijn wel een beetje verschillend per locatie,ik zal eens kijken welke locaties ik geweest ben met de mooiste uitrijmogelijkheden.

Theoretisch moet je een gezondheidscertificaat van de NVWA hebben om de grens tussen NL/Duitsland over te gaan met paard, maar ik doe dat nooit, het is maar 10 dagen geldig. Woon tegenwoordig net over de grens in Duitsland en passeer regelmatig de grens.

Op dit moment zijn Duitsland en Nederland bezig met een convenant waarbij je voor recreatieve of sportdoeleinden zonder certificaat de grens over mag, maar dat is nog niet vastgelegd. Voor de Benelux en Frankrijk is dat er wel.



Dat zou super fijn zijn!

Ik denk dat ik het er op waag om zonder keuring de grens over te gaan.

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Vakantie met paard in de Eiffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:19

Hangt er vanaf waar je de grens over gaat, maar zou daar wel voorzichtig mee zijn.