Vakantie met paard in de Eiffel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leonyvk
Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Vakantie met paard in de Eiffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 08:47

Hoi allemaal,

Weet iemand een goede overnachtingsplek voor 2 personen en 2 paarden, vlakbij nationaal park de Eiffel in Duitsland? Het zou handig zijn als het Nederlandse eigenaren heeft, maar dat hoeft niet :)
Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-01-20 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typefout uit titel verwijderd

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse


MarloesHJ
Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:02


Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:08

Een paar jaar terug heb ik hier overnacht met een groepje dames en de paarden, absoluut een aanrader! Waren alleen geen Nederlandse mensen, maar wel erg sympathiek. En goedkoop!
https://monika-eifel.de/
Ze heeft ook een facebookpagina genaamd ‘wanderreitstation nr. 8 eifel zu pferd’

Verder zijn hier alle wanderreitstations te vinden
https://www.eifelzupferd.de/

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Leonyvk
Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 09:20

Dankjewel allebei voor jullie reactie! Beide plekken liggen helaas een eind van het nationaal park vandaan :(
@suliko ik had inderdaad die site al ontdekt. Alleen daar stonden ook geen overnachtingsplekken dichtbij het nationaal park

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:28

Leonyvk schreef:
Dankjewel allebei voor jullie reactie! Beide plekken liggen helaas een eind van het nationaal park vandaan :(
@suliko ik had inderdaad die site al ontdekt. Alleen daar stonden ook geen overnachtingsplekken dichtbij het nationaal park


Ah, in mijn hoofd is de Eifel ook gewoon groter dan enkel het stukje 'nationaal park'. Net als dat de veluwe enorm is, maar je ook een lapje omheind 'nationaal park de hoge veluwe' hebt. De site heet niet voor niets 'Eifel zu pferd'. Maar als je specifiek in het nationaal park wilt rijden, dan weet ik het niet.
Waar wij overnachten werden we in ieder geval omringd met natuur en hadden we prachtige en avontuurlijke gps routes.

Nog even verder gezocht en het gebied waar wij reden heet geloof ik 'Vulkaneifel'

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:34

Als je op de kaart bij Eifel zu pferd kijkt zie ik wel een aantal stations die vlakbij het Eifel National Park liggen!
Nummer 53, 58, 40, 17 en 21. Misschien daar even naar kijken? Aangezien het een National Park is, zullen er wel geen overnachtingsplekken midden in zitten. Maar vanaf de stations in de buurt, rij je er wel zo te paard heen.
https://www.eifelzupferd.de/112/stationskarte

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:47

Wij gingen regelmatig met de paarden naar de Eifel. Kun je heerlijk rijden. De wanderreitstationen zijn niet duur en je paard mag dan meestal ook op een paddock staan. Hoefijzers zijn echter noodzaak of hoefschoenen nog beter.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 09:51

Hoefschoenen zijn inderdaad wel een must, wij hebben daar rondom 5 dagen mee gereden (renegades).

Bij ons overnachtingsadres hadden we voor 4 paarden twee ruime weides beschikbaar, echt een luxe!

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Xanthippe
Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:15


I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Leonyvk
Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 10:44

@Suliko Ohh super dankjewel!

Dankjewel allemaal voor de reacties!

Zouden hoefijzers ook voldoende zijn denken jullie? Kan je in het gebied ook een beetje draven en galopperen of moet je veelal stappen?

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:53

ken alleen een adresje in montferland waar ze ook nederlands spreken.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:58

Leonyvk schreef:
@Suliko Ohh super dankjewel!

Dankjewel allemaal voor de reacties!

Zouden hoefijzers ook voldoende zijn denken jullie? Kan je in het gebied ook een beetje draven en galopperen of moet je veelal stappen?


Hopelijk zit er een overnachtingsadres tussen!

Wij waren met 4 paarden waarvan 3 rondom met hoefschoenen en de ander stond rondom op ijzers. Alle 5 de dagen hebben ze het prima volgehouden zonder problemen.

Sommige stukken moesten we veel klimmen of waren de paden erg smal en was het voornamelijk stappen, maar er waren ook regelmatig bredere paden die vlakker waren of licht hellend waar we veel gedraafd hebben en een galopje ook te doen was. Maar aangezien je ook bezig bent met navigeren (en de route niet altijd precies overeenkomt met de werkelijkheid :+ ) en je natuurlijk geniet van de diverse omgeving, stap je veel. Als we wisten dat we een breed en redelijk vlak pad bleven volgen, gingen we draven (dit waren vaak paden tussen de weilanden en velden door).
Ik denk dat het navigeren er voornamelijk voor zorgt dat je wat langzamer bent, als je er pas laat achter komt dat je verkeerd rijd kan je route zo 10 kilometer langer worden en dat is niet altijd even prettig :')
Als ik terug kijk naar mijn endomondo geschiedenis gingen we ongeveer 5-6 km per uur gemiddeld, we maakte ritten van 22 tot 33 km en deden daar 4 tot net geen 6 uur over.

Maar het was echt een prachtige ervaring! Zeker voor herhaling vatbaar. Vooral het klimmen is wel even wat anders dan in Nederland, we hadden bij een paar routes wel eens een momentje dat we elkaar aankeken 'gaat dit wel te paard?' en het echt spannend was, maar de paarden wisten heel goed waar ze hun benen moesten laten! Er was eenmaal een steile rotspartij en degene achter mij riep dat ze niet wist of dit ging lukken, ik wou me net omdraaien toen Mano besloot dat het prima kon en opeens waren we al boven :D hij vond het heerlijk om berggeit te spelen!

Een sfeerimpressie
[ img ]

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:32

Omdat vragen rondom vakanties met paard op Buitenrijden, Ruitervakanties en Trektochten hoort verplaats ik dit topic daarheen.
BEU->BRT

Leonyvk
Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 13:59

Dankjewel voor het verplaatsen!

De sfeerimpressie is gaaf! Als je nog meer foto’s hebt houd ik me aanbevolen :)
Wij denken er in eerste instantie over om 3 dagen te gaan en op 1 plek te blijven. Maar als ik jouw verhaal zo lees zouden we misschien beter kunnen rondtrekken of op 2 locaties verblijven. Klopt dat?

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:36

Ik zou het rondtrekken aanraden. Het is dan niet zo erg als er een nachtje een bedrijf bij zit dat niet helemaal in de smaak valt. En het is natuurlijk een heel andere belevenis om echt te trekken, hoewel dagritten vanuit een centraal punt natuurlijk ook erg leuk kunnen zijn.

Volgens mij biedt Eifelzupferd.de ook volledige arrangementen, inclusief gids.

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vakantie met paard in de Effeil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:45

Wellicht je de paarden kunt stallen bij Eifel Gold Ranch
Ik heb alleen geen idee of dat dichtbij het nationale park is. Wel een prachtige omgeving

Ik l*l niet met de wind mee nee...

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:53

wij hebben een paar dagen bij http://www.westernreiten-eifel.de/ gelogeerd met onze paarden was geweldig, paarden mochten op stal maar ook in de weide, geweldige kamer en lekker gegeten. Kregen een kaart mee met de route die we wilden rijden op die dag, hebben een waterval gezien, de bottelfabriek van het vulkaanwater (vulkaan gebied) en zijn naar de steengroeve in de buurt geweest.

[ img ]

foto was in een steengroeve vlak naast de paint ranch daar bovenop hebben we ook gereden op de terugweg

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:13

http://stal-escapade.nl/

Mooi gebied om te rijden. Hoefbescherming is aan te raden. Natuurlijk kun je draven en galopperen, hou er wel rekening mee dat het best pittig is als je paard heuvels niet gewend is.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:18

Wij zijn 5 dagen bij wanderreitstation nr 8 gebleven! Vanuit daar reden we elke dag een andere ronde, de vrouw daar had gps bestanden. Als je nog niet eerder meerdere dagen weg bent gebleven is het echt wel fijn om elke dag op dezelfde plek terug te keren. We zijn ook elke dag een compleet andere kant op gegaan, dus het gevoel dat je telkens op dezelfde plek bent heb je absoluut niet, elke route was totaal anders. Doordat we ook de auto op die plek hadden, konden we gemakkelijk boodschappen doen of ergens uit eten gaan. En het is eigenlijk ook wel heerlijk dat je niet elke dag je spullen in- en uit hoeft te pakken en gelijk gesetteld ben na een lange dag.

Rondtrekken is natuurlijk ook enorm tof, dat heb ik in april voor het eerst gedaan, toen zijn we van stal (Schaarsbergen, nabij Arnhem) naar de Soesterduinen gereden. Het is een fantastisch gevoel om rond te trekken met je paard en het geeft echt een reisgevoel maar van te voren was het een hoop gepuzzle om de route compleet te krijgen en overnachtingsadressen te vinden. Nu scheelt het dat Eifel zu pferd als een compleet netwerk aan routes en overnachtingen heeft. Maar een trektocht vond ik mentaal wel net iets vermoeiender omdat je niet precies weet van te voren hoe de paarden zullen staan en hoe je eigen overnachtingsplek is.

Dit uitzicht was vlakbij onze overnachtingsplek
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Suliko op 15-01-20 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:24

Ik ben 2 jaar terug voor 3 dagen i de eifel geweest.
Prachtig gebied. We waren in Okt. geweest en prachtig weer gehad.
Hoefbescherming is wel echt nodig.
Mijne heeft ijzers en die had nergens last van.
En inderdaad het is erg heuvelachtig, dus je paard moet dit n beetje gewend zijn en conditie hebben.
Gelukkig woon ik in zuid limburg en de mijne is het heuvelachtige gewend.
Wij lagen ook niet in de buurt van t Nationaal park maar we hebben fantastische ritten gehad met prachtig uitzicht.

Suliko
Berichten: 4298
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:31


Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:35


Leonyvk
Berichten: 432
Geregistreerd: 23-12-13

Re: Vakantie met paard in de Eiffel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 19:38

Dankjewel allemaal voor de reacties. Ziet er echt mooi uit op de foto’s.
Wauw dat filmpje is ook gaaf!! Waar was dat ongeveer?

Ik heb 1 keer eerder een trektocht gemaakt en een paar keer op een vaste plek. Een vaste plek heeft altijd wel veel voordelen vind ik :)

Volg ons ook op instagram: Savanne_horse

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 21:07

Leonyvk schreef:
Dankjewel allemaal voor de reacties. Ziet er echt mooi uit op de foto’s.
Wauw dat filmpje is ook gaaf!! Waar was dat ongeveer?



Dit was in kaltherherberg.
Van daaruit vertrokken we elke dag.
We kregen ook n lunch pakketje mee en s avonds werd er ook gekookt voor ons...
Heerlijk genieten.

soesita
Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:42

Met Wanderreitstation 36 heb ik niet zo'n goede ervaringen. Het was niet ongezellig maar vreselijk geimproviseerd en kwam helemaal niet professioneel over. Meer details per PB.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers