Hondenpenning, paardenpenning?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 15:57

Als ik met de hond naar het bos ga, heeft zij altijd een penning met mijn telefoon nummer aan haar halsband of tuig.

Hebben jullie dit ook bij je paard? Als je er in het bos/strand/hei af valt en je paard loopt in zijn eentje te dwalen, kan iemand dan het paard "identificeren". Kan de vinder dan een telefoon nummer vinden?

Mijn dochter vroeg zich af of ze een penning aan haar zadel of hoofdstel vast zou maken. Ik vind het geen gek idee.


Frensie
Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 15:58

Ik heb 2 van die sleutelhangers met een briefje erin aan mijn zadel met mijn telefoonnummer en het telefoonnummer van mijn man.

http://www.paardenhondinbalans.nl
Osteopathie voor dieren
Sunny (Far Ute Rising Sun, 2013)
Zoey (LC Tecum Zodiac Sign, 2019)

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:00

Ik zou het zeker doen. Of zo'n sleutelhangertje, waar je een briefje in kunt schuiven

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:09


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:11

Naast zo'n penning is het ook handig om te checken of de chipgegevens up to date zijn.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:13

Ja ik heb een "dogtag" aan m'n zadel hangen met mijn naam en telefoonnummer erop en het telefoonnummer van mijn man.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Nynkster
Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:15

Kun je best doen, zorg ook dat het paard op jouw naam geregistreerd is.
Als ze dan de dierenarts bellen voor uitlezen van de chip kunnen ze je achterhalen.

Zou dan een kokertje aan het hoofdstel en aan het zadel doen. Extra kans dat ze je vinden als hoofdstel bijvoorbeeld af gaat.

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 16:20

Cayenne schreef:
Naast zo'n penning is het ook handig om te checken of de chipgegevens up to date zijn.

Slim, bedankt voor de tip. Chip klopt en is ook op naam geregistreerd.
Ok. We gaan dus labels (laten) maken.

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:23

Ik heb een label aan mijn zadel, hoofdstel trek je er toch makkelijker mee af.
Voor de shet heb ik een label aan het halster, stel ze zou zich eens los trekken als er iemand mee aan het wandelen is of zich uit de wei wurmen.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:27

Nynkster schreef:
Kun je best doen, zorg ook dat het paard op jouw naam geregistreerd is.
Als ze dan de dierenarts bellen voor uitlezen van de chip kunnen ze je achterhalen.

Zou dan een kokertje aan het hoofdstel en aan het zadel doen. Extra kans dat ze je vinden als hoofdstel bijvoorbeeld af gaat.


Mijn paard is niet op mijn naam geregistreerd, vond ik altijd onzin en zonde van m'n geld. Volgens mij staan de meeste paarden in het paspoort niet op naam van de huidige eigenaar, of vergelijk ik nu 2 hele andere dingen?

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:30

Ik denk dat je je paard dan bij de instantie moet registreren als je hond (als dat kan) want paspoortinstanties gegeven geen gegevens door van degene die op paspoort vermeld staat dus als chip uitgelezen kan worden kan je er uiteindelijk nog nix mee.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Azmay
Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:31

witroosje schreef:
Nynkster schreef:
Kun je best doen, zorg ook dat het paard op jouw naam geregistreerd is.
Als ze dan de dierenarts bellen voor uitlezen van de chip kunnen ze je achterhalen.

Zou dan een kokertje aan het hoofdstel en aan het zadel doen. Extra kans dat ze je vinden als hoofdstel bijvoorbeeld af gaat.


Mijn paard is niet op mijn naam geregistreerd, vond ik altijd onzin en zonde van m'n geld. Volgens mij staan de meeste paarden in het paspoort niet op naam van de huidige eigenaar, of vergelijk ik nu 2 hele andere dingen?


Mijne ook niet, je kunt de chip wel op je naam registreren via NDG enzo.

Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:35

Cayenne schreef:
Naast zo'n penning is het ook handig om te checken of de chipgegevens up to date zijn.

Tja, dat wilde ik wel, maar kost een fortuin om ze om te zetten.
Dus al mijn paarden (4 stuks) staan niet op mijn naam.
arabier:
Eenmalige inschrijfkosten 16,19
Minimaal 1 jaar lidmaatschap 97,48
Overschrijfkosten 56,39
=170,06

Daarnaast moet ik een overschrijvingsbewijs hebben van de vorige geregistreerde eigenaar...en die ken ik niet.
Zonder zijn/haar goedkeuring kan ik mijn arabier niet op mijn naam zetten.
Citaat:
stuurt de volgende documenten mee met deze aanvraag:
-het originele bewijs van inschrijving, indien van toepassing: Conform nieuwe regels in 2012 moet de oude eigenaar dit document opsturen naar het stamboekkantoor waarmee afstand wordt gedaan van het paard als geregistreerde.


Fries is ook een probleem:
Citaat:
Bij een verkoop van een paard, dient de verkoper zowel het stamboekcertificaat als het paspoort ter overschrijving opsturen naar het KFPS. Het KFPS draagt zorg voor de wijziging van de geregistreerde van beide documenten. Voor het op naam stellen van het stamboekcertificaat, moet de koper lid zijn van het KFPS. Voor het op naam stellen van het paspoort hoeft de koper geen lid te zijn van het KFPS. Voor het overschrijven van een paard worden aan de verkoper, verkoopkosten in rekening gebracht en aan de koper, overschrijvingskosten.

Ehhhm vorige eigenaar staat niet geregistreerd en is geen lid van het KFPS.
De eerste eigenaar is geen lid meer en woonplaats onbekend.
En stel ik kan hem traceren moet degene als nog eerst weer lid worden...en dan ook nog verkoopkosten betalen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 22:11

speurneusc schreef:
Ik denk dat je je paard dan bij de instantie moet registreren als je hond (als dat kan) want paspoortinstanties gegeven geen gegevens door van degene die op paspoort vermeld staat dus als chip uitgelezen kan worden kan je er uiteindelijk nog nix mee.


Ja, heb ik ook gedaan. Nederlandse-nog-wat. Daar staat mijn hond en paard geregistreerd. Brix z'n chip heeft nooit op een andere naam gestaan, want ik heb hem laten chippen.

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:15

Een paspoort van paard is geen eigendoms bewijs dus chip uitlezen met alleen pasp op naam kom je nergens je zou dan je paard ook bij ndg op moeten geven

Ethelate
Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:22

Heb meerdere “dogtags” versleten, na paar jaar niet meer leesbaar, het rammelt ook altijd..
Ik heb jaar geleden 5 labels besteld voor €15 via:

https://www.holland-label.nl/label-lase ... =textinput

En die hangen aan halsters, zadel, hoofdstel.. en blijven mooi en goed leesbaar. En mijn nr en vriend zijn nr er op, mocht ik zelf niet op kunnen nemen ;)

Voor de hond heb ik strijklabels besteld en die op zijn tuigje gestreken, werkt ook fijn. Geen gerammel meer!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 22:25

Dogtag niet meer leesbaar?
Wat doe je ermee dan?

Mijn ene dogtag is bijna 10 jaar oud en nog perfect leesbaar, de andere is nu 4 jaar oud en zie daar ook niks bijzonders aan kwa verminderde leesbaarheid?

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:11

Azmay schreef:
witroosje schreef:
Mijn paard is niet op mijn naam geregistreerd, vond ik altijd onzin en zonde van m'n geld. Volgens mij staan de meeste paarden in het paspoort niet op naam van de huidige eigenaar, of vergelijk ik nu 2 hele andere dingen?


Mijne ook niet, je kunt de chip wel op je naam registreren via NDG enzo.

Hoe gaat dat in z'n werk dan? Heb even gecheckt en mijn paard staat niet via NDG geregistreerd maar als ik zoek via paardenarts.nl vind ik de gegevens van zijn fokker(adres komt overeen met dat van het paspoort) maar hier kan ik niets aanpassen?
Heb mijn paard al 6 jaar ondertussen, handig dat ik daar nu ook mee kom :')

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

_MG
Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:14

Mijn paard staat in Duitsland gestald en daar is het per regio verplicht om een soort kenteken te bevestigen aan beide kanten van je paard. Ik heb ze aan mijn martingaal bevetigd, maar sommige mensen bevestigen ze aan het zadel. Het is een unieke code die op mij als persoon geregistreerd is. Ik kan hem dus ook op een ander paard gebruiken dan die van mij.

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

Blackberry28
Berichten: 2967
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:25

Mijn paard zijn paspoort staat ook niet op mijn naam, maar bij het NDG heb ik wel mijn gegevens als eigenaar in laten voeren. Kost ook maar 4,70 om te laten wijzigen. https://ndg.nl/registreren-hoe-werkt/

Ooit had ik ook een adreslabel aan mijn zadel hangen, maar die ben ik verloren en heb er eigenlijk nooit een andere aan gedaan. Toch maar weer eens doen denk ik aangezien ik eigenlijk altijd alleen het bos in ga.

O ja, om te kijken of en waar je paard geregistreerd is https://chipnummer.nl/

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Vjestagirl
Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:37

Ik had zowel aan mijn zadel als mijn hoofdstel van die kokertjes hangen die katten ook aan hun halsband hebben, met daarin alle gegevens.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

JoyCiej007
Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:59

Dit zie je idd best vaak. Heb 't zelf niet, omdat ik zelf niet ohz. rij en er altijd bij ben als verzorgstertje met pony gaat rijden, maar zo gek is het zeker niet.

Alleen mijn Welsh staat op mijn naam; puur omdat er toen een actie was dat je dat als niet-lid kon doen voor € 10 of € 15,=
Mijn 2 shetten staan nog op naam van de oud-eigenaar en van de ruin tevens fokker, waar ik ze jarenlang voor getraind en geshowd heb. Mij te duur om dat over te laten zetten, zie er ook de meerwaarde niet van in.

Daarnaast denk ik dat niet-paardenmensen die wel een loslopend paard weten te vangen, niet direct denken aan gegevens checken in databases/chip laten uitlezen. Een simpele dogtag is dan voor iedereen te begrijpen.

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:08


[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Kidde
Berichten: 3431
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Hondenpenning, paardenpenning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:38


Brainless
Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:53


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers