Kleding op trektocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YoniB
Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Kleding op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 23:05

Over een paar dagen vlieg ik naar Jordanië om daar een trektocht door de woestijn te maken. Rond deze tijd is het daar overdag boven de 20 of zelfs 25 graden, 's nachts rond het vriespunt. Het begin en einde van de tocht slapen we in een hotel, tijdens de tocht zelf in een tent in de woestijn.

Maar wat neem ik nu aan kleding mee zodat ik het in de avond niet te koud heb? Trek je gewoon dingen over je paardenspullen aan met het idee, maakt toch niet uit, we stinken allemaal naar paard? Of echt genoeg om steeds schoon aan te doen? Dan kom je natuurlijk wel op veel bagage voor tien dagen en als he je zelf warm moet houden in de kou. Waar doe ik goed aan?

En wat zijn eventuele slimme tips om mee te nemen of aan te denken? Bagage wordt in de pauzes en avonden gebracht door een auto. Ik had zelf al bedacht nog even een seatsaver te kopen, en chaps (rij zelf altijd zonder).


snorkel1986
Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kleding op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:09

Goede slaapzak thermo shirtje muts zonnebril en idd stinken toch na paard dus pech..

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

tamary
Berichten: 29050
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Kleding op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:28

Laagjes, muts, sokken voor in je slaapzak. En zorg dat je in elk geval droge kleding aantrekt als je stopt voor de nacht mocht je gezweet hebben en nog niet droog zijn, zodra de zon onder is klapt de temperatuur binnen 5 min. hard naar beneden en eenmaal koud is warm worden lastig.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:31

Heel veel plezier. Ik heb zojuist ook mijn tas gepakt, vertrek morgen naar India. Ik neem altijd de oudste spullen mee die ik heb en kom meestal met een lege tas terug :Y), laat al die stinkende dingen achter. :D

Zorg voor warme sokken, een goede jas en evt. een extra legging die je onder je broek aan kunt doen. Meestal hebben ze extra dekens in de tenten, daar zou ik me geen zorgen om maken.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, Letsdunit, SusanH, WenIJ en 9 bezoekers