Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:50

Lienboon schreef:
Wauww, wat heb je er een werk van gemaakt zeg, superleuk!!

Wat leuk dat je de route zo kunt uitzetten op google maps.. heb er zelf ook even mee gestoeid en zie dat ik vanaf stal hoe dan ook (driesprong of hoge valkse dijk) zeker 7km tot ons ontmoetingspunt moet rijden (verder dan ik dacht)
Eind van de dag zou ze dus 24km 'op de teller' hebben...
Nu ik dat zo zie betwijfel ik of ik dit al met haar moet doen, aangezien ze conditioneel nog een weg te gaan heeft...

Ik ga even kijken of ik evt toch vervoer kan regelen...


Ik weet niet of jou paard makkelijk de vrachtwagen op gaat. Anders zou ik je eventueel op kunnen halen

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:55

Lienboon schreef:
Wauww, wat heb je er een werk van gemaakt zeg, superleuk!!

Wat leuk dat je de route zo kunt uitzetten op google maps.. heb er zelf ook even mee gestoeid en zie dat ik vanaf stal hoe dan ook (driesprong of hoge valkse dijk) zeker 7km tot ons ontmoetingspunt moet rijden (verder dan ik dacht)
Eind van de dag zou ze dus 24km 'op de teller' hebben...
Nu ik dat zo zie betwijfel ik of ik dit al met haar moet doen, aangezien ze conditioneel nog een weg te gaan heeft...

Ik ga even kijken of ik evt toch vervoer kan regelen...


Ik wil bij punt D afbuigen, en daarmee de route verkorten. Is het een idee voor jou om daarin mee te doen?

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:55

Wow, wat professioneel geregeld! Veel plezier allemaal. Hopelijk werkt het weer ook mee.

Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:15

janneke584 schreef:
Lienboon schreef:
Wauww, wat heb je er een werk van gemaakt zeg, superleuk!!

Wat leuk dat je de route zo kunt uitzetten op google maps.. heb er zelf ook even mee gestoeid en zie dat ik vanaf stal hoe dan ook (driesprong of hoge valkse dijk) zeker 7km tot ons ontmoetingspunt moet rijden (verder dan ik dacht)
Eind van de dag zou ze dus 24km 'op de teller' hebben...
Nu ik dat zo zie betwijfel ik of ik dit al met haar moet doen, aangezien ze conditioneel nog een weg te gaan heeft...

Ik ga even kijken of ik evt toch vervoer kan regelen...


Ik weet niet of jou paard makkelijk de vrachtwagen op gaat. Anders zou ik je eventueel op kunnen halen



Hoi Janneke,
wat lief dat je dit aanbiedt!

Ze heeft wel eens op een vrachtwagen gestaan, vaker op een trailer, maar heeft daar geen routine in.

Ik verwacht dat ze eerst een nek als een giraf opzet en grote ogen maakt, maar na aandringen er wel opstapt...

Proberen waard misschien?

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:27

Lienboon schreef:
Lienboon schreef:
Wauww, wat heb je er een werk van gemaakt zeg, superleuk!!

Wat leuk dat je de route zo kunt uitzetten op google maps.. heb er zelf ook even mee gestoeid en zie dat ik vanaf stal hoe dan ook (driesprong of hoge valkse dijk) zeker 7km tot ons ontmoetingspunt moet rijden (verder dan ik dacht)
Eind van de dag zou ze dus 24km 'op de teller' hebben...
Nu ik dat zo zie betwijfel ik of ik dit al met haar moet doen, aangezien ze conditioneel nog een weg te gaan heeft...

Ik ga even kijken of ik evt toch vervoer kan regelen...


Ik weet niet of jou paard makkelijk de vrachtwagen op gaat. Anders zou ik je eventueel op kunnen halen


Hoi Janneke,
wat lief dat je dit aanbiedt!

Ze heeft wel eens op een vrachtwagen gestaan, vaker op een trailer, maar heeft daar geen routine in.

Ik verwacht dat ze eerst een nek als een giraf opzet en grote ogen maakt, maar na aandringen er wel opstapt...

Proberen waard misschien?


Waar sta je met je paard? Heb je daar genoeg ruimte voor een zijlader?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:03

Waarschijnlijk de laatste update voor morgen *\%/*

We hebben lintjes opgehangen! *\o/*
Er zijn oranje en roze opgehangen, die beiden voor de heen en terugweg dienen. (We hadden niet genoeg van één.. ;)) Deze hangen op verschillende hoogtes, van paaltjes die het type pad aangeven tot om bomen en overhangende takken op hopelijk opvallende plekken.

Op de parkeerplaats Westerode aangekomen is een ingang voor paarden, met de ingang in de rug links, deze is te herkennen aan een breed hek met handle waarmee je hem vanuit het zadel kunt openmaken. (Met op de handle natuurlijk een welkomslintje. :D) Het opvallendere pad aangeduid met fietspad is dus niet voor jullie bestemd en brengt jullie ook niet naar de meetingsplek.

Wanneer je geen lintjes ziet is het altijd rechtdoor. De bochten zijn aangeduid met een lint aan de kant waar je heen moet. Deze werken zowel op de heen- als de terugweg.

Afbeelding

Het laatste lint zul je aan de linker kant vinden aan een boom met daarnaast een verhard fietspad. Dit is de Koeweg, waar wij ook naar toe komen en van waaruit we gezamelijk verder gaan. Dit lintje herken je aan het gebruik van de beiden kleuren. (Zie laatste twee foto's..)

Het was een hoop werk allemaal te organiseren, maar heel erg leuk eens te doen. :D En we hebben er veel zin in! **\O/** Tot morgen!

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 21:16

Fantastische collage! Good job! _/-\o_

We hopen van harte dat het voor jullie goed te doen is. We hebben in ieder geval goed ons best gedaan :D
Tot morgen iedereen! *D

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:48

Wauw, lekker bezig! Zo jammer dat ik niet mee kan, hopelijk volgende keer beter. Fijne rit!

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 00:50

janneke584 schreef:
Waar sta je met je paard? Heb je daar genoeg ruimte voor een zijlader?


Gaat het lukken om Lienboon + paard op te halen?
Ze staat op stal de kleine heide (goorsteeg), daar is als het goed is wel plek voor een zijlader ;).

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:16

Dankjewel! Volgende keer ga je gewoon mee Niwla! :D

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:31

Was het een leuke rit?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:34

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar. :D

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 22:27

Was aardig geslaagd denk ik!

We zijn 1 keer ietsje verkeerd gereden, oeps mijn schuld :o. En een stukje om gereden, omdat we niet door een hek konden.
We hebben een buitje gehad en daarna wat miezerregen, wat het in combinatie met de flinke wind zo af en toe wel koud maakte(open vlaktes)! Maar daar waren we allemaal wel aardig op gekleed omdat het voorspelt was. :D

In vergelijking met vandaag, had het weer beter andersom kunnen zijn.. Maar dat kan je toch niet inregelen dus moet je het ermee doen }:0

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:03

Was zeker geslaagd!

Prachtige omgeving (zelfs in de regen :D )

En ook leuk om te zien hoe anders het dan is dan bij ons.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:33

Wat blijft het eigenlijk een mooie situatie waarin één paardenliefhebber, die graag buiten wil rijden, een topic opent voor het vinden van een buitenrij maatje, en er uiteindelijk kennismaakt met zo'n 17(!!) en dan ook nog een eigen whatsapp-groep toe krijgt voor korte termijn uitjes. _/-\o_ Natuurlijk hadden we nooit gedacht dat we een hele meeting zouden gaan organiseren. (En had ik ook nooit gedacht daarbij in te springen en mee te helpen met organiseren zoals ik nu heb gedaan.. :')) En ook zéker niet gedacht dat er zó veel animo voor zou zijn! :wow: Wat een werk! Maar wat een mooie dag! :D

Het werd een veelzijdige rit door de blaadjes, over een tankbaak midden in het Veluwse land, langs de heide en door de bossen. Met hier en daar een klein spatje water en een koude wind in het open landschap, maar dat heeft nergens de pret en gezelligheid mogen drukken voor deze bikkels!

Na een goeie dag bijkomen stond er nog één ding te doen.. Namelijk de foto's! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op een gegeven moment dacht mijn camera die mee was "doe het lekker zelf met al dat water" en stelde hij niet meer scherp, dus een groot deel is mobiel :') en een enkeling nog actiecamerawerk. :Y) Respect voor ieder die mee is gegaan en zo'n fijne positieve instelling heeft meegebracht! :)) Iedereen een beetje bijgekomen van kou, spierpijn en zo veel plezier? ;)
Niet dat ik nu al op een nieuw evenement zit te wachten ofzo, komende maanden ben ik waarschijnlijk veel te druk en kan ik het niet aan, maar: Zijn er al nieuwe plannen? :D
Laatst bijgewerkt door Canon op 15-01-20 17:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:43

Gaaf! Leuke foto's! Volgende keer ben ik zeker van de partij. Iemand misschien zaterdag zin (vanaf de Driesprong)? :)

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:30

Wat een heerlijke foto’s!

Als Gibbie helemaal hersteld is doen wij graag een keer mee! Al duurt dat waarschijnlijk wel meer dan 4 maanden. :D

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 19:25

Canon schreef:


Super tof!! Bedankt dat je foto’s hebt gemaakt! Toch een erg leuke herinnering. :D
In mijn uppie had ik het niet kunnen organiseren, dus zeker ook credits voor jouw bijdrage daarin.

Overigens zocht ik op bovenstaande foto de wilde zwijntjes. Maar misschien was dit helemaal geen foto daarvan? Of ik ben echt kippig :o

Ik hoop dat jullie het naar je zin gehad hebben allemaal en wellicht een idee om van het voorjaar eens opnieuw wat te organiseren. :))
Dan bestellen we uiteraard zon en 20+ graden! :')

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:52

Kaitlyn schreef:
Wat een heerlijke foto’s!

Als Gibbie helemaal hersteld is doen wij graag een keer mee! Al duurt dat waarschijnlijk wel meer dan 4 maanden. :D

Yessss de prognose is dus goed?

Leuke foto’s!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:53

Super leuk de foto's. Dank je wel!

Ik zou op die ene foto's ook wilde zwijntjes verwachten :D :+


Canon schreef:
Niet dat ik nu al op een nieuw evenement zit te wachten ofzo, komende maanden ben ik waarschijnlijk veel te druk en kan ik het niet aan, maar: Zijn er al nieuwe plannen? :D


Ik had aangeboden om bij ons in de buurt een rondje te organiseren. Inmiddels een paar opties bedacht (verschillende lengtes, allemaal langs zandverstuiving en hei).

Maar aangezien dat niet Ede/Wekerom/Otterlo is (maar Nunspeet/Elspeet/Vierhouten) misschien beter ander topic voor aanmaken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 20:24

Nee hoor, van mij hoef je geen ander topic aan te maken. Tenzij je het zelf graag wilt, mag natuurlijk altijd! Het zou mij wel erg leuk lijken, maar ik heb zelf geen beschikking over een auto die de trailer kan trekken helaas :Y). Maar misschien dat de eigenaresse zelf mee wilt, dus kan tegen die tijd altijd een balletje opgooien :D

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:36

Dat is voor mij met de trailer ook prima te doen. Leuk!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 23:32

Ik kom sowieso! Maar dat wist je al :)

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-20 10:53

Iemand zin in een ritje morgen? Het wordt koud maar droog weer :D

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:53

xxPaige schreef:
Iemand zin in een ritje morgen? Het wordt koud maar droog weer :D

Te laat gezien. Vanmiddag een kort rondje gedaan om de nieuwe ijzers even in te lopen.
Ik ga waarschijnlijk ( even afhankelijk van het weer) maandag in de ochtend nog een rondje doen, mocht er iemand willen aanhaken.