Leuk ponykamp!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 10:46

Hoi!
Kan iemand mij helpen met een leuk ponykamp? Ik en een vriendin zoeken (nu al :D ) een leuk ponykamp voor de zomer! We wonen in het zuiden van noord-holland. We zijn dan alllebei 15 en hebben dan ook liefst een ponykamp met een wat oudere leeftijdsgroep. Springen en crossen vinden we helemaal geweldig en het kan niet hoog genoeg voor ons. En flinke rengalop kan zeker geen kwaad. :) wij hebben allebij al ongeveer 7 jaar ervaring dus dat moet geen probleem zijn. Ik ben zelf al op het fjordenpaad geweest maar vond dit niks, (mijn mening) niet zo leuke leiding, halster met bit, en het eten was ook niet de beste. Ook vond ik 50 man gewoon te veel. Ik zoek nu dus meer iets waar je lekker gaat springen, crossen en stevige buitenritjes maakt. Het fjorden paard was €380 en dit vond ik het eigenlijk niet echt waard. Dus dat hoeft voor ons ook niet meer.

Iemand suggesties?

Graag ook even der bij zetten met hvl man je zit, hoe de paarden daar zijn, leidng, progamma, etc.

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 15:28

ik was al aan het kijken naar manege laarbrug maar ik hoor hier verschillende meningen over. iemand met nog meer ervaring hiermee?

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:43

Ik denk dat de JongerenTrektocht op Stal 't Reelaer wel wat voor jullie is! :D
https://reelaer.nl/trektocht/

Je komt op zondagavond aan, na een voorstelrondje en rondleiding ga je even rijden om je paard/pony voor die week uit te proberen. Op maandag en dinsdag doe je buitenrijtraining, politietraining, ga je crosshindernissen springen in de crossweides, met je paard zwemmen in de waterbak en op buitenrit. Van woensdag t/m vrijdag ga je op trektocht. Het grootste deel is natuurlijk stappen omdat je lang onderweg bent. Maar er wordt geregeld gedraafd, gegaloppeerd en natuurlijk wordt er ook wat harder gegaloppeerd! Er is genoeg afwisseling tijdens de ritten. Vrijdagavond heb je dan nog BBQ en bonte avond en op zaterdagochtend ga je weer naar huis.
Je zit in een groep van ongeveer 10 mensen en heb 2 begeleiders. JT is voor 14 t/m 18 jaar, dus je zit sws met leeftijdsgenoten! De paarden zijn er allemaal ook erg leuk, er is voor ieder wat wils! Ik heb geloof ik nog nooit op een paard gereden dat ik echt niet leuk vond. Tijdens het voorstelrondje op zondagavond mag je aangeven op wat voor soort paard je normaal rijdt en wat je die week graag zou willen.

Ik ben zelf inmiddels 4 keer op trektocht geweest en begeleid nu ook. Ik vind het altijd superleuk en heel gezellig! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Laatst bijgewerkt door Anja_96 op 21-10-19 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 15:45

Anja_96 schreef:
Ik denk dat de JongerenTrektocht op Stal 't Reelaer wel wat voor jullie is! :D
https://reelaer.nl/trektocht/

Je komt op zondagavond aan, na een voorstelrondje en rondleiding ga je even rijden om je paard/pony voor die week uit te proberen. Op maandag en dinsdag doe je buitenrijtraining, politietraining, ga je crosshindernissen springen in de crossweides, met je paard zwemmen in de waterbak en op buitenrit. Van woensdag t/m vrijdag ga je op trektocht. Het grootste deel is natuurlijk stappen omdat je lang onderweg bent. Maar er wordt geregeld gedraafd, gegaloppeerd en natuurlijk wordt er ook wat harder gegaloppeerd! Er is genoeg afwisseling tijdens de ritten. Vrijdagavond heb je dan nog BBQ en bonte avond en op zaterdagochtend ga je weer naar huis.
Je zit in een groep van ongeveer 10 mensen en heb 2 begeleiders. JT is voor 14 t/m 18 jaar, dus je zit sws met leeftijdsgenoten!

Ik ben zelf inmiddels 4 keer op trektocht geweest en begeleid nu ook. Ik vind het altijd superleuk en heel gezellig! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!


dankje wel! ga je ook nog in een bak springen of doen ze dat daar niet? maar ik ga er zeker even naar kijken.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:49

Rosa1234 schreef:
Anja_96 schreef:
Ik denk dat de JongerenTrektocht op Stal 't Reelaer wel wat voor jullie is! :D
https://reelaer.nl/trektocht/

Je komt op zondagavond aan, na een voorstelrondje en rondleiding ga je even rijden om je paard/pony voor die week uit te proberen. Op maandag en dinsdag doe je buitenrijtraining, politietraining, ga je crosshindernissen springen in de crossweides, met je paard zwemmen in de waterbak en op buitenrit. Van woensdag t/m vrijdag ga je op trektocht. Het grootste deel is natuurlijk stappen omdat je lang onderweg bent. Maar er wordt geregeld gedraafd, gegaloppeerd en natuurlijk wordt er ook wat harder gegaloppeerd! Er is genoeg afwisseling tijdens de ritten. Vrijdagavond heb je dan nog BBQ en bonte avond en op zaterdagochtend ga je weer naar huis.
Je zit in een groep van ongeveer 10 mensen en heb 2 begeleiders. JT is voor 14 t/m 18 jaar, dus je zit sws met leeftijdsgenoten!

Ik ben zelf inmiddels 4 keer op trektocht geweest en begeleid nu ook. Ik vind het altijd superleuk en heel gezellig! Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!


dankje wel! ga je ook nog in een bak springen of doen ze dat daar niet? maar ik ga er zeker even naar kijken.

Met JT wordt er niet echt in de bak gesprongen. Bij de politietraining staat vaak wel een 'eng' sprongetje, maar dat is maar een laag kruisje. Verder wordt er vooral in de crossweides gesprongen.

Op YouTube kun je ook een heleboel leuke filmpjes vinden trouwens voor een goed beeld van wat je gaat doen.
https://www.youtube.com/results?search_query=reelaer

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:55

Ik zou gaan naar Les Olivettes in de Ardennen!
Je bent met een groep van ongeveer 15 man, rijniveau is hoog!! Je maakt trektochten door de natuur, en slaapt ook een keer in de bossen met je paard. Super gaaf.
Het is Nederlandse begeleiding en je hebt veel vrijheid, de paarden zijn pittig maar heel betrouwbaar.
Kijk eens op de website www.villalesolivettes.be Of de facebookpagina voor vette filmpjes en foto's
www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes

1-3 November is er een kennismakingsweekend hier is nog plek!!

Anoniem

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 15:58

wwww.leschevaux.nl kan je ook nog kijken

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 16:19

@NZ92

ziet er leuk uit! maar ik denk dat we toch meer iets anders zoeken.

@brokjes

hier had ik ook al naar gekeken maar veel mensen zeggen dat het niveau erg laag is en de leiding erg streng? :?

Fris

Berichten: 826
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:30

Ik raad inderdaad ook Stal 't Reelaer aan! Een aanvulling op het bericht van Anja: ze organiseren hier ook crosskampen als je niet per se heel veel buiten wil rijden :)
Deze zijn tot 16 jaar en kunnen jullie dus ook nog heen! Ik ben zelf alleen op trektochten geweest dus weet hier niet alles vanaf maar op de website van het Reelaer staat natuurlijk alle informatie die je nodig hebt.
Maar ik denk dat de trektocht ook zeker iets voor jullie is. :D

Anoniem

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:33

oh die ervaring had ik zelf helemaal niet! maar ik was een aantal jaar geleden toen op trektocht. hoe het op de ponykampen gaat weet ik eerlijk gezegd niet

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 16:35

@Fris

ik ga nog eens goed kijken, bedankt. maar vind het toch wel een beetje aan de dure kant. 515 euro voor de crossweek is toch wel heel erg veel :\

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:09

Rosa1234 schreef:
@Fris

ik ga nog eens goed kijken, bedankt. maar vind het toch wel een beetje aan de dure kant. 515 euro voor de crossweek is toch wel heel erg veel :

Het is inderdaad wel duur, maar ik vind t het altijd dubbel en dwars waard. De paarden staan er heel veel buiten in een grote kudde. Veel paarden staan 's zomers op ijzers, omdat ze natuurlijk veel km's lopen op trektocht. Je spullen worden op trektocht met een busje naar de overnachtingsplek gebracht. Wanneer nodig staat er altijd een auto met trailer klaar voor als er een paard gewisseld moet worden onderweg enz.

De trektocht is trouwens 515 euro, de crossweek is 469 ;)

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 17:30

Anja_96 schreef:
Rosa1234 schreef:
@Fris

ik ga nog eens goed kijken, bedankt. maar vind het toch wel een beetje aan de dure kant. 515 euro voor de crossweek is toch wel heel erg veel :

Het is inderdaad wel duur, maar ik vind t het altijd dubbel en dwars waard. De paarden staan er heel veel buiten in een grote kudde. Veel paarden staan 's zomers op ijzers, omdat ze natuurlijk veel km's lopen op trektocht. Je spullen worden op trektocht met een busje naar de overnachtingsplek gebracht. Wanneer nodig staat er altijd een auto met trailer klaar voor als er een paard gewisseld moet worden onderweg enz.

De trektocht is trouwens 515 euro, de crossweek is 469 ;)


dat is waar maar ik moet een groot deel zelf betalen en weet niet of ik dat bij elkaar kan sparen :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 17:39

Ik denk dat je bij manege de Eekwal vrijwel alles vindt waar je naar op zoek bent, voor een betaalbaar prijsje! :j

De site van de manege zijn ze mee bezig, want hij is een beetje verouderd. Het ponykampdeel is wel up-to-date. Daarnaast kun je via mijn instagram (zie m'n onderschrift) ook wel wat foto's en filmpjes vinden!

Rosa1234
Berichten: 15
Geregistreerd: 21-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 18:16

NadjaNadja schreef:
Ik denk dat je bij manege de Eekwal vrijwel alles vindt waar je naar op zoek bent, voor een betaalbaar prijsje! :j

De site van de manege zijn ze mee bezig, want hij is een beetje verouderd. Het ponykampdeel is wel up-to-date. Daarnaast kun je via mijn instagram (zie m'n onderschrift) ook wel wat foto's en filmpjes vinden!


dank, ga ik zeker even naar kijken!

MaudxStar
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-10-19

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:16

Zelf wil ik volgend jaar naar ponyhof gaan, ga je veel naar het strand en springen
Knollegruun vind ik er ook erg leuk uitzien! Gaan een aantal vriendinnen van mij altijd heen en doe je ook lange bosritten
https://www.knollegruun.nl/

Dominique_13

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 19:42

Ik zou eens kijken bij de ponykampen van manege laarbrug in ommen als ik jou was. er zijn daar ook tiener en extreme weken. info kun je vinden op ponykamp.nl of je mag mij een pb sturen, ik rij er zelf en ben ook leiding met de kampen

wennydam

Berichten: 27
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Leuk ponykamp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:42

Manege de eekwal in Emmen! Een echte aanrader. De Manege zit naast het bos, je maakt dus veel buitenritten. Er zijn veel paarden en pony waardoor er altijd wel een leuke tussen zit!