Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 12:49

Met een dochter van volgend jaar 18, die niet meer met pa en ma op zonvakantie wil, ben ik op zoek naar een leuke dressuurgerichte trainingsweek voor volgende zomer. De wensen die we hebben zijn:

- ruime stal, voorkeur met paddock en weidegang
- slaapruimte op de locatie en niet op afstand in een hotel
- instructie vanaf Z+ niveau
- naast dagelijks training ook lekker buiten kunnen rijden
- accommodatie met binnen rijbaan waar overdag genoeg te beleven en te zien is
- eventueel paard huren op locatie, als vriendinnetje meegaat en die haar verzorgpaard niet mee kan nemen

Vorig jaar zijn ze naar de Paard & Ruiter instructieweek geweest. Zag er netjes uit en ze hebben plezier gehad, maar het instructieniveau mag wel iets hoger liggen. Geen longeer, of grondwerkinstructie, daarnaar zijn we niet op zoek. Bartels lijkt me geweldig, maar 1.250,- voor 6 dagen vind ik buiten proportie.

Dus kom maar op met tips voor DE meest geweldige trainingsweek, waar ik haar naartoe kan sturen :D

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 18:27

Ik zou lekker met zn allen bij ons op vakantie komen. Kan je dochter aan huis instructie krijgen (t/m GP niveau) en kunnen jullie toch gezellig met zn allen op vakantie ;-)
De trainingsweek kan volledig naar eigen smaak worden ingevuld met de instructie die je zelf wenst/
Stalling en weidegang aan huis, volop uitrijmogelijkheden in de buurt, paard te huur voor vriendinnetje en ook nog meer dan genoeg te doen voor de niet paarden mensen.
www.peelhoven.nl

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:32


Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:24

Noor Tanger of Malene Nootenboom? Geen idee of ze ook trainingsweken doen, weekenden wel.

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:28

Ik volg even want ik ben ook al een tijdje op zoek naar zo'n trainingsweek.

welshfan97

Berichten: 1989
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:07

Ik volg ook even.
Bij de pony's heb ik 3 keer ontzettend leuke instructieweken gevolgd bij de KNHS, deze waren leerzaam (ook voor Z niveau), afwisselend (dressuurles, springles, crossless, buitenrit en clinic), en betaalbaar (dacht rond de 400 euro voor 5 dagen). Maar helaas kan ik zoiets niet meer vinden. Het niveau is niet gericht op de iets mee ervaren wedstrijdruiter of het is zo ontzettend duur dat ik dat van mijn bijbaantje nooit kan betalen.

Zelf iets organiseren klinkt ook interessant, zou best leuk zijn als dat met een groepje mogelijk is.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:30

Padoertje schreef:
Met een dochter van volgend jaar 18, die niet meer met pa en ma op zonvakantie wil, ben ik op zoek naar een leuke dressuurgerichte trainingsweek voor volgende zomer. De wensen die we hebben zijn:

- ruime stal, voorkeur met paddock en weidegang
- slaapruimte op de locatie en niet op afstand in een hotel
- instructie vanaf Z+ niveau
- naast dagelijks training ook lekker buiten kunnen rijden
- accommodatie met binnen rijbaan waar overdag genoeg te beleven en te zien is
- eventueel paard huren op locatie, als vriendinnetje meegaat en die haar verzorgpaard niet mee kan nemen

Vorig jaar zijn ze naar de Paard & Ruiter instructieweek geweest. Zag er netjes uit en ze hebben plezier gehad, maar het instructieniveau mag wel iets hoger liggen. Geen longeer, of grondwerkinstructie, daarnaar zijn we niet op zoek. Bartels lijkt me geweldig, maar 1.250,- voor 6 dagen vind ik buiten proportie.

Dus kom maar op met tips voor DE meest geweldige trainingsweek, waar ik haar naartoe kan sturen :D


Ik wilde de instructieweken in Steenwijk aanraden maar lees dat jullie daar al geweest zijn.
Ik rijd ook Z en vond de instructie, afgelopen 2 jaar dat ik geweest ben, wel op nivo, heb zelfs dingen moeten doen die hoger waren dan mijn nivo, maar ik heb van tevoren aangegeven wat mijn doel was en wat ik graag wilde oefenen. Ik had oa les van Lisanne Veenje en die rijdt zelf Grand Prix

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:32

Bij de Wolfshoeve hebben ze leuke instructieweken op niveau... Zeker even mailen naar Dominique voor de mogelijkheden.

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 16:45

Met een paar vriendinnen hebben wij dit een aantal keer zelf georganiseerd. Na een aantal jaren KNHS-instructieweek werd daar het programma gewijzigd. We hebben toen een instructeur benaderd die we alledrie erg fijn vonden en samen met hem een programma in elkaar gedraaid: groepsles, privéles, werken aan de longe en theorie.

Locatie lag midden in de Veluwe, paarden konden op de paddock. Het eerste jaar sliepen we in een appartement op 5 minuten afstand, het tweede jaar op de locatie bij de paarden.

Ik vond dit de gulden middenweg tussen Bartels en de gewijzigde KNHS-opzet.

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 11:32

_Roxanne schreef:
Locatie lag midden in de Veluwe, paarden konden op de paddock. Het eerste jaar sliepen we in een appartement op 5 minuten afstand, het tweede jaar op de locatie bij de paarden.


Mag ik vragen naar de locatie die jullie hebben gebruikt?

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:36

Noppert schreef:
Ik zou lekker met zn allen bij ons op vakantie komen. Kan je dochter aan huis instructie krijgen (t/m GP niveau) en kunnen jullie toch gezellig met zn allen op vakantie ;-)
De trainingsweek kan volledig naar eigen smaak worden ingevuld met de instructie die je zelf wenst/
Stalling en weidegang aan huis, volop uitrijmogelijkheden in de buurt, paard te huur voor vriendinnetje en ook nog meer dan genoeg te doen voor de niet paarden mensen.
http://www.peelhoven.nl


Zeker een aanrader!

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:45

Bonique schreef:
_Roxanne schreef:
Locatie lag midden in de Veluwe, paarden konden op de paddock. Het eerste jaar sliepen we in een appartement op 5 minuten afstand, het tweede jaar op de locatie bij de paarden.


Mag ik vragen naar de locatie die jullie hebben gebruikt?


Dat was Stal Damsma in Vierhouten. Zie net dat ze inmiddels ook een aquatrainer hebben:
http://mdamsma.nl/

BoniqueJarig
Berichten: 260
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:56

Ziet er goed uit, jammer dat het appartement niet meer dan 4 personen kunnen overnachten, maar zal de accommodatie in gedachten houden. :)

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 17:22

Lisanne was er die week dus net niet, wat erg jammer was. Niveau van de andere instructie was prima op dat moment hoor, toen reden ze net M1. Maar na een jaar instructie te hebben gehad binnen het talententeam van ZH, zijn we een beetje verwend. Het is dus inderdaad zoeken naar de middenweg van een Bartels week en iets bij het bos met fijne instructie die kan helpen met wissels, arbeidspirouette etc.


liss schreef:
Padoertje schreef:
Met een dochter van volgend jaar 18, die niet meer met pa en ma op zonvakantie wil, ben ik op zoek naar een leuke dressuurgerichte trainingsweek voor volgende zomer. De wensen die we hebben zijn:

- ruime stal, voorkeur met paddock en weidegang
- slaapruimte op de locatie en niet op afstand in een hotel
- instructie vanaf Z+ niveau
- naast dagelijks training ook lekker buiten kunnen rijden
- accommodatie met binnen rijbaan waar overdag genoeg te beleven en te zien is
- eventueel paard huren op locatie, als vriendinnetje meegaat en die haar verzorgpaard niet mee kan nemen

Vorig jaar zijn ze naar de Paard & Ruiter instructieweek geweest. Zag er netjes uit en ze hebben plezier gehad, maar het instructieniveau mag wel iets hoger liggen. Geen longeer, of grondwerkinstructie, daarnaar zijn we niet op zoek. Bartels lijkt me geweldig, maar 1.250,- voor 6 dagen vind ik buiten proportie.

Dus kom maar op met tips voor DE meest geweldige trainingsweek, waar ik haar naartoe kan sturen :D


Ik wilde de instructieweken in Steenwijk aanraden maar lees dat jullie daar al geweest zijn.
Ik rijd ook Z en vond de instructie, afgelopen 2 jaar dat ik geweest ben, wel op nivo, heb zelfs dingen moeten doen die hoger waren dan mijn nivo, maar ik heb van tevoren aangegeven wat mijn doel was en wat ik graag wilde oefenen. Ik had oa les van Lisanne Veenje en die rijdt zelf Grand Prix

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Trainingsweek met eigen paard. Waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:32

Wolfshoeve Training in Hoogerheide lijkt bij jullie wensen aan te sluiten. Brecht is grand prix ruiter en Dominique lichte tour. Locatie naast het bos. Dominique is net bevallen van haar eerste kindje dus mogelijk duurt het iets langer voordat je reactie krijgt als je contact met ze opneemt.

Padoertje
Berichten: 1533
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:07

Sussie85 schreef:
Wolfshoeve Training in Hoogerheide lijkt bij jullie wensen aan te sluiten. Brecht is grand prix ruiter en Dominique lichte tour. Locatie naast het bos. Dominique is net bevallen van haar eerste kindje dus mogelijk duurt het iets langer voordat je reactie krijgt als je contact met ze opneemt.


Ik heb ze benaderd met wat vragen :) . En Hoogerheide is voor ons prima aan te rijden (anderhalf uur en heb daar ook familie, dus 2 vliegen in 1 klap). Tot op heden heb ik nog niet veel andere instructieweken voorbij zien komen die voldoen aan het wensenlijstje. We zijn wel aan het kijken of we op onze eigen stal een weekendprogramma in elkaar kunnen draaien met een leuke instructie en wat workshops etc.