Buitenrijden Norg/Lieveren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarolienV
Berichten: 128
Geregistreerd: 24-02-14

Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 07:01

Hallo!

Ik vroeg me af of er op bokt ook mensen zitten die buiten rijden in de Bossen van Norg en Lieveren.

Ik zit er aan te denken om mijn paard hierheen te verhuizen. Op dit moment ben ik gezegend met enorm veel bos vlak naast stal, en dit is erg belangrijk voor mij. Vandaar mijn vraag.

Waar gaan jullie bijvoorbeeld de bossen in? Kun je er grote ritten maken? Mag je overal gewoon komen te paard, of heb je met ruiterpaden te maken? Is het erg druk in de bossen?
En wat ook leuk zou zijn, zijn er mensen die het leuk vinden om in de toekomst samen te gaan rijden?

Tips voor stalling in de buurt is ook welkom. Ik heb al wel iets op het oog, maar misschien mis ik nog een stal.

Groetjes Carolien.

Revster
Berichten: 56
Geregistreerd: 07-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:39

Ik heb mijn paard vlakbij Roden staan en rij voornamelijk in het Mensinghebos en richting Een/Steenbergen. Maar ik heb gehoord dat je in de omgeving van Norg ook mooi kan rijden. In Lieveren heb ik ook een aantal keren gereden. Ook mooi! Mocht je meer in de buurt van Roden gaan staan dan lijkt samen rijden me leuk. Ik heb een erg braaf paard. Inmiddels een stal gevonden?

aricia

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:34

Je kunt in Norg rijden,of richting Westervelde,Veenhuizen of Zeijer/Peesterveld .De bosgebieden daar zijn meest goed aansluitbaar met brede zandpaden.Voor een dagtocht kun je aan Mensingebos in Roden denken.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 14:36

ik heb er gewoond, ik mis de buitenrij mogelijkheden heel erg. Zo'n mooi stukje Drenthe :)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:56

Hallo! :D

Misschien beetje leven in topic blazen, maar mijn pony staat in Nieuw-Roden. Tussen Roden/Roderesch/Nieuw-Roden zijn erg lange zandpaden waar je heerlijk kan rijden. In de winter beetje koud. Ik rijd veel in het Mensinghe bos, achter het bos zit trouwens een paarden watertje. Als iemand eens samen wil rijden; vind ik leuk! :)


Afbeelding

Edit: dit zijn de Zuursche Duinen, ook niet ver weg.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:59

Om nog aan te sluiten op de vraag TS, Norg is echt super om buiten te rijden! Ik dwaal er vaak, het is erg groot en je kunt ook uitwijken naar Lieveren met lange zandpaden of richting Langelo. Lekker kilometers maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:27

Zuursche Duinen is Steenbergen. Grappig dit topic; is bij mij om de hoek. :)

Norg heb ik nog niet geprobeerd, maar staat op mijn lijstje. Is het daar fijn rijden?

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:37

Ik ga dit topic (tips graag!) zeker even volgen, wij verhuizen komend voorjaar die kant op met 4 paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:42

Kiekeboefje schreef:
Om nog aan te sluiten op de vraag TS, Norg is echt super om buiten te rijden! Ik dwaal er vaak, het is erg groot en je kunt ook uitwijken naar Lieveren met lange zandpaden of richting Langelo. Lekker kilometers maken <3


Haha, ik las hier overheen. Aanrader dus. :) Kan je makkelijk parkeren met auto en trailer in Norg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:42

Lisan89 schreef:
Ik ga dit topic (tips graag!) zeker even volgen, wij verhuizen komend voorjaar die kant op met 4 paarden!


Wat leuk! Waar ga je wonen?

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:46

Is het daar ook mul met rijden? Moet een beetje opletten met de pezen van m'n paard dus mul zand vermijd ik liever.

Ik wil best in een weekend met de trailer die kant op om met iemand daar te rijden.(wel minimaal een kilometer of 8 anders is het de moeite niet) maar zo te lezen moet dat wel lukken.

Heb een sociaal rustig paard die wel van een galopje houdt.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:50

Adelaide71 schreef:
Kiekeboefje schreef:
Om nog aan te sluiten op de vraag TS, Norg is echt super om buiten te rijden! Ik dwaal er vaak, het is erg groot en je kunt ook uitwijken naar Lieveren met lange zandpaden of richting Langelo. Lekker kilometers maken <3


Haha, ik las hier overheen. Aanrader dus. :) Kan je makkelijk parkeren met auto en trailer in Norg?


Jahoor dat kan wel :) er zijn verschillende parkeerplaatsen.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:52

Daan13 schreef:
Is het daar ook mul met rijden? Moet een beetje opletten met de pezen van m'n paard dus mul zand vermijd ik liever.

Ik wil best in een weekend met de trailer die kant op om met iemand daar te rijden.(wel minimaal een kilometer of 8 anders is het de moeite niet) maar zo te lezen moet dat wel lukken.

Heb een sociaal rustig paard die wel van een galopje houdt.


Bedoel je 8 km’s met auto of met paard? Weet niet of het er nu mul is. Ik vermijd het bos als het nat is. Ik rijd met shetlander en sulky dus mul en modder kunnen wij niet gebruiken.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:09

Bedoel met paard. :+

Zit al te googlen op parkeren en paardrijden m-bos Roden maar kan weinig vinden helaas.

Vind het altijd wel fijn om een soort van route te volgen,ben namelijk heel goed in verdwalen :D

CarolienV
Berichten: 128
Geregistreerd: 24-02-14

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 23:54

Helaas heeft de stal die ik op het oog had geen plek, en is van verhuizen dus nog geen sprake.

Mochten jullie nog een leuke stal weten in de buurt van Peize, norg en roden, dan hoor ik het graag. Het liefst dicht bij het bos of hooguit een kort stukje langs een rustige landweg.

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:00

Daan13 schreef:
Bedoel met paard. :+

Zit al te googlen op parkeren en paardrijden m-bos Roden maar kan weinig vinden helaas.

Vind het altijd wel fijn om een soort van route te volgen,ben namelijk heel goed in verdwalen :D


Kijk even op de R&M-routeplanner :D : https://www.ruiterenenmennen.nl/index.php

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:16

Ja er is een goede parkeerplek bij Mensinghe bos, bij P Sterrebos of P Mensinghebos. Zou voor de eerste gaan omdat die voordeliger ligt. Moet je nog wel even de weg oversteken.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:26

Er is ook grote parkeerplaats bij de Norgerweg/Hullenweg tegenover voetbalvelden... Als je daar weg oversteekt zit je ook zo op de ruiterroute in het Mensingebos.

Echt leuk van Lieveren naar Norg rijden is mij nog nooit gelukt. Vanuit Lieveren naar Steenbergen en de Zuursche duinen wel.

Vroeger met ponykamp reden we wel van Een naar Norg maar dat was groot stuk langs een weg stappen en dat vind ik te suf.

Parkeren in Norg is niet zo lastig....er is bijvoorbeeld aan de Schapendrift een hele ruime parkeerplaats. Als je dan de Roeghoornweg verder het bos in rijdt heb je veel zandpaden waar ook regelmatig auto's over rijden ivm de hoeveelheid vakantiehuisjes in Norg

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:14

Ik meld mij ook even omdat ik dit voorjaar/zomer in Norg kom wonen :) . Eindlijk de stap durven nemen om het geasfalteerde NH te verlaten.

En als ik die foto's zie kan ik niet wachten om daar de buurt te gaan verkennen. Ik ben menner.

Ik zoek nog een leuke gezellige stal voor mijn fjord in de nabije omgeving :P

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:58

Vanaf de kant van Donderen kun je ook heel mooi richting Norg rijden. Plekken om te parkeren te over :)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Buitenrijden Norg/Lieveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:05

Ga ik -als het mee zit- van de week eerst ff naar Sterrebos te parkeren en rijden,weg oversteken is wel te doen voor Wit. Ze is verkeersmak.

@kinke,ik zie mijzelf al ergens vast staan of compleet verkeerd ergens parkeren }:0 ik schijn daar een talent voor te hebben.

Evelijn, bedankt voor de straatnamen. Zal ff streetview erbij pakken en moed verzamelen. Ben laatst naar Gasteren geweest, redelijk voorbereid en toch verdwaald met paard....dikke hoosbui kwamen we ook nog tegen dus het feest was compleet ^)