Ruiterroutes Kalmthoutse Heide (Ossendrecht)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tobila
Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Ruiterroutes Kalmthoutse Heide (Ossendrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 23:27

Goedenavond allemaal!

Het weekend van 5 oktober ben ik met mijn paard Ossendrecht.
Mijn bedoeling was er vooral een "instructieweekend" van te maken, maar door omstandigheden zal ik dit moeten veranderen naar een vooral ontspannen weekend buitenrijden. Ook absoluut niet verkeerd en kijk er helemaal naar uit!

Het vraagt wel om een andere voorbereiding, aangezien ik het gebied nog niet ken en ik alleen ben met mijn paard.

Misschien kijk ik eroverheen, maar ik kan heel veel ruiterroutes vinden, alleen niet van het gebied rond Ossendrecht.

Misschien dat iemand van jullie mij een beetje op weg zou kunnen helpen?

Alle tips zijn welkom! :D

Ik zou 't eigenlijk nog het leukste vinden als ik met iemand (of een groepje) mee op buitenrit zou mogen?

Alvast bedankt!

Gecertificeerd paarden sportmassagetherapeut
Voor informatie: Kijk op http://www.facebook.com/horsebalanz of stuur een PB!
Vanaf juni 2013 ook workshops!!


Tobila
Berichten: 1858
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Hoek

Re: Ruiterroutes Kalmthoutse Heide (Ossendrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 13:24

Niemand?
Ik ben er inmiddels wel achter dat de ruiterroute op de wandelkaart van de kalmthoutse heide vermeld staat.:)*

Gecertificeerd paarden sportmassagetherapeut
Voor informatie: Kijk op http://www.facebook.com/horsebalanz of stuur een PB!
Vanaf juni 2013 ook workshops!!

VogeltjeM
Berichten: 3749
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:10

Waar ergens in Ossendrecht?

De meeste ruiterroutes vind je rondom Huijbergen (bijv manege de Wolf). Als je een trailer hebt, zou ik daarheen rijden, dat is maar 10 minuten :)

Ossendrecht ligt aan de andere kant van hetzelfde gebied, maar er zit een particulier terrein tussen, dus je kan moeilijk richting Huijbergen. Het kan wel, over een drukke 80-weg of via het bos maar dan ingewikkeld, moeilijk uit te leggen :P en sowieso niet over een ruiterroute dus wat illegaal (en langs een smal prikkeldraadpadje, niet echt chill).

Aan de kant van Ossendrecht heb je ook een bos rondom de politieacademie (richting Zandvliet), dat is heel mooi maar je bent er wel in 2 uurtjes doorheen.

En je kunt naar het militair oefenterrein (groot stuk bos/heide), daar word je als ruiter gedoogd op de hoofdpaden en kun je wel wat langer rijden (en het is er supergaaf). Maar geen route die je kunt volgen ofzo, dus in je eentje onbekend misschien wel lastig. Heel groot gebied.

Dus als je alleen bent: zou ik idd aansluiten bij iemand of bij manege de Wolf parkeren om vanuit daar routes te volgen.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 22-09-19 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Instagram: lusitano_roux

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Ruiterroutes Kalmthoutse Heide (Ossendrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:19

Richting Zandvliet heb je een mooi bos, met ruiterroutes,maar deze zijn slecht aangegeven en slecht onderhouden. Daar kan je je eigenlijk beter op de wandelpaden houden.

Welke kant van ossendrecht zit je? Doorsteken naar de Kalmthoutse Heide kan in theorie via Putte en via Huijbergen , maar als je de weg niet kent is dat niet aan te raden, dan is het aangenamer om gewoon naar de heide te gaan met trailer en daar de routes te volgen.

Er is hier veel bos, maar paardvriendelijke ruiterpaden is echt wel een drama, spijtig want het is zo mooi.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers