Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:14

PinkyPie schreef:
Op de terugweg zijn we weer aangesproken door een boswachter (?) die met een auto door het bos reed. Blijkbaar zaten we weer op het verkeerde pad en werden we teruggestuurd naar de Defensieweg. Volgens hem was er na 500 meter wel een ruiterpad links het bos in (?) maar ik heb het niet meer gezien.

Als je vanaf Rhenen de Defensieweg op rijdt dan kun je links dat saaie ruiterpad op wat langs de weg loopt. En op ongeveer dezelfde hoogte loopt ook een pad naar rechts het bos in. Dit is officieel het ruiterpad en loopt iets omhoog, als je dit uit rijdt kom je achter het zandgat uit. Er is daar ook een uitkijkpost.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:21

PinkyPie schreef:
Hilary schreef:
Waar kom je vandaan? Ik zou dan gelijk doorrijden naar Amerongen of Leersum namelijk. Of parkeren bij de rijvereniging in Elst, dat kan natuurlijk ook.


Ja dat klopt, maar we vinden juist Kwintelooijen zo lekker dichtbij (20 min. rijden vanaf ons huis in Maas en Waal). Als we naar Elst moeten rijden moeten we eerst door het centrum van Rhenen en dan met alle drempels en rotondes doe je er zo lang over naar Elst.... :o

Ah, ja, logisch!

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:26

Ja @Vilheide, dat is waarschijnlijk de 2e "ingang" die we utieindelijk gevonden hebben vanaf Elst gezien nadat we door de boswachter teruggestuurd werden naar de Defensieweg. Maar ook daar staat het weer niet aangegeven. Je moet het maar net weten ...
Je komt dan bij het uitkijkpunt uit ongeveer, en dat vind ik ook zo krom, dan rij je dus op een ruiterroute die op een wandelroute loopt. Uiteindelijk kom je dan langs de crossbaan. Wij blijven altijd maar een beetje op het rechtse deel rijden, omdat je anders midden tussen de wandelaars met kinderen en honden zit... Wie verzint zoiets...

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:28

PinkyPie schreef:
Vanochtend dit stuk gereden.

Je kunt nog steeds oversteken bij de bushalte Eikelkamp, maar het is wel een 80km weg, dus je paard moet wel goed verkeersmak zijn. Direct links van de bushalte is nog steeds een paadje maar het bord Ruiterpad is weg. Het paadje loopt met een slingertje naar links en dan een stukje parallel aan het fietspad. Je hebt dan ook direct (na 10 meter van de weg) een pad naar rechts, maar dat is een voetpad. Wij zijn over dat voetpad (ca. 50 meter)(dan maar illegaal) het bos in gereden en kwamen toen vrij snel op het ruiterpad.

Als je in Kwintelooijen het paardenpad volgt kom je uit op de Defensieweg, maar alles bij elkaar doe je er toch zo'n 40 min over vanaf de parkeerplaats bij Kwintelooijen via de Defensieweg naar het oversteekpunt bij de Veenendaalse straatweg (N416). En dat is inderdaad een lang en saai stuk, eigenlijk alleen geschikt om te stappen... links langs de weg loopt wel een "ruiterpad" maar jee, wat is dit slecht. Het mag de naam ruiterpad niet hebben ! Superveel wortels en het pad grenst aan de linkerzijde aan Landgoed Remmerden, waarbij ze langs het pad een bijna onzichtbaar hek hebben ge plaatst met 3 staaldraden |( . Levensgevaarlijk! Wij zijn langs de weg gegaan omdat onze paarden goed verkeersmak zijn. Aan het einde van de Defensieweg, waar deze uitkomt op de N416 staat inderdaad rechts naast het pad in de berm een groen bord Ruiterroute.
En, voordat je dan in het bos bij Elst bent ben je al 3 kwartier tot een uur verder voordat je bij de echte betere ruiterpaden uitkomt. IN Elst/Amerongen viel het me wel op hoeveel schildjes er van de knooppunten paaltjes af zijn. Daar horen nummers op te zitten, maar die zijn er veelal af.

Op de terugweg zijn we weer langs de Defensieweg gereden en (vanuit Elst gezien) kun je na zo'n 100 meter links het bos in. Dat is overduidelijk een wandelpad en geen ruiterpad. We werden aangesproken door een boswachter (?) die met een auto door het bos reed omdat we op het verkeerde pad en werden teruggestuurd naar de Defensieweg. Volgens hem was er na 500 meter wel een ruiterpad links het bos in (?) maar ik heb het niet meer gezien. Wij zijn wel halverwege het bos weer ingegaan maar dan kom je op het hele brede wandelpad uit wat dus ook niet voor paarden bedoeld is..

De volgende keer rijden we denk ik toch met de auto door naar Elst en parkeren bij De Plantage, want de paden bij Kwintelooijen zijn hobbelig en vol boomwortels en de Defensieweg is superlang én saai...


Bedoelt die boswachter niet het pad wat ik heb gereden? Bij de rode cirkel loopt een ruiterpad dat op de Defensieweg uitkomt. Is ook geen heel duidelijk pad eerlijk gezegd, staan wat kleine vage paaltjes. Niet op gelet of er een bordje bij staat eerlijk gezegd. Ik kom vanaf de andere kant en 'eindig' dan op de Defensieweg. Dan ga ik naar links en volg ik die weg tot ik weer op stal ben.
Afbeelding

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:32

PinkyPie schreef:
Ja @Vilheide, dat is waarschijnlijk de 2e "ingang" die we utieindelijk gevonden hebben vanaf Elst gezien nadat we door de boswachter teruggestuurd werden naar de Defensieweg. Maar ook daar staat het weer niet aangegeven. Je moet het maar net weten ...
Je komt dan bij het uitkijkpunt uit ongeveer, en dat vind ik ook zo krom, dan rij je dus op een ruiterroute die op een wandelroute loopt. Uiteindelijk kom je dan langs de crossbaan. Wij blijven altijd maar een beetje op het rechtse deel rijden, omdat je anders midden tussen de wandelaars met kinderen en honden zit... Wie verzint zoiets...

Ja en zeker op zondag als het een beetje mooi weer is kun je daar over de koppen lopen. Over het algemeen mijden wij op zondag liever dit soort plekken.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:37

Ghostattack schreef:
PinkyPie schreef:


Bedoelt die boswachter niet het pad wat ik heb gereden? Bij de rode cirkel loopt een ruiterpad dat op de Defensieweg uitkomt. Is ook geen heel duidelijk pad eerlijk gezegd, staan wat kleine vage paaltjes. Niet op gelet of er een bordje bij staat eerlijk gezegd. Ik kom vanaf de andere kant en 'eindig' dan op de Defensieweg. Dan ga ik naar links en volg ik die weg tot ik weer op stal ben.
[ [url=m/kFthuc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wij zijn ca. 500 meter eerder al het bos in gegaan (we kwamen vanaf Elst/N416 gereden, dus in zuidoostelijke richting zeg maar). Dat was overduidelijk geen ruiterpad :o maar we wilden niet weer helemaal terug langs de asfaltweg... Dus stond hij in zijn recht. Maar ik wist niet dat er ook nog een opgang was die jij beschrijft. Die hebben we dus uiteindelijk gereden. Maar met je eens; superonduidelijk allemaal. De gemeente moet er gewoon een paar fatsoenlijke palen neerzetten met borden dan hoeven ze ook geen boswachters rond te laten rijden op zondag..... :+

PS hoe doe je dat met die screenshots ;-)

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:41

De eerste keren ben ik hopeloos verdwaald in het bos.. Ik volgde netjes het enige bordje ruiterpad wat er was, de rest deed ik op de gok. Sommige kruispunten (waar je echt 5 kanten op kan) zijn mega onduidelijk. Inmiddels weet ik wel ongeveer hoe de paden lopen daar, maar veel variatie is er niet :P

Dat ene stuk langs de crossbaan is inderdaad ook wandelpad en daar loopt men het liefst 5 breed met kinderwagens :=

Screenshots zijn gemaakt op mijn telefoon :) Als ik ga rijden heb ik de app Endomondo en/of Equilab aanstaan, die houd je route bij.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:43

PinkyPie, en parkeren bij Prattenburg? Als je dan een kilometertje naar het westen rijdt vanaf de parkeerplaats (is asfaltweg) kom je bij knooppunt 116. Kun je over het asfalt in- en uitstappen :)

Welke knooppuntbordjes missen trouwens bij Elst / Amerongen? Dan geef ik dat door aan de regioconsulent en kunnen ze nieuwe plaatsen. Er wordt nog wel eens wat omver gereden bij het bomen rooien...

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:48

O Hilary, dat heb ik niet onthouden, maar ik heb er zeker een stuk of 3 gezien waar de schildjes van de palen af waren (die met de nummers van de knooppuntenroute). Het is niet dat het paaltje er niet staat, maar het schildje met het hoefijzertje en het cijfer is er vanaf.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:54

Ik heb een plaatje van het oversteekpunt... maar ik krijg het niet in mijn bericht geplaatst... Hoe dan... _/-\o_ _/-\o_ :o :o

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 16:55

Als je een bericht plaatst op bokt, heb je een knop 'Voeg foto's toe'. Daar kun je een bestand kiezen en uploaden en vervolgens klik je op het geuploade bestand en tadaa :D

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:01

Afbeelding

Hier het plaatje van de oversteekplaats bij de bushalte. Het bord Ruiterroute staat er niet meer.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:14

Duidelijk! Als het weer morgen meezit en ik heb de tijd, dan rijd ik er ook wel even heen. Maak ik gelijk wat foto's :j

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 18:06

Klopt, omdat het geen ruiterroute meer is :(

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:42

Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:52

Bommeltje_ schreef:
Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.
Gelijk heb je.

In al die jaren dat wij in Rhenen stonden zijn we nog nooit een BOA tegen gekomen en ook hier in het bos bij Prattenburg gelukkig nog nooit een boswachter of BOA gezien.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:38

Bommeltje_ schreef:
Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.



Mijn stalgenoten hadden het hier ook al over, ging wel om het Leersumse Veld. Ben even kwijt of ze nou wel of niet waren beboet of enkel waren aangesproken.

Moeten ze hun quota nog even halen ofzo?

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:20

vilheide schreef:
Bommeltje_ schreef:
Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.
Gelijk heb je.

In al die jaren dat wij in Rhenen stonden zijn we nog nooit een BOA tegen gekomen en ook hier in het bos bij Prattenburg gelukkig nog nooit een boswachter of BOA gezien.


Gek he? ik ben er ook nog nooit eentje tegengekomen. Nu was zelfs de politie erbij. Die man kon mij niet vertellen waar ik dan wel mocht en verkondigde dat ik dat maar gewoon aan een voorbijganger moest vragen : lekker amateuristisch! Ik heb toen de gemeente gebeld en die hebben mij als goedmakertje een gratis kaart gestuurd.. Nog weinig aan want bijna alle bordjes zijn kapot en de ruiterpaden slecht..
Onali schreef:
Bommeltje_ schreef:
Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.



Mijn stalgenoten hadden het hier ook al over, ging wel om het Leersumse Veld. Ben even kwijt of ze nou wel of niet waren beboet of enkel waren aangesproken.

Moeten ze hun quota nog even halen ofzo?


lijkt wel echt zo! Maar het stomme is dus dat er onwijs veel mensen op de ruiterpaden lopen en dit mag dus wel.. fietsers worden ook niet beboet op andere paden :\

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:26

Bizar! Je reed gewoon op het ruiterpad? -O-

Ik ga morgen op pad, maar hoop dat ik niemand tegen kom dan..

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:28

Bommeltje_ schreef:
Ik ben maandag staande gehouden door een BOA in het Rhenense bos :( Ik reed wel op een ruiterpad dus heb hier wel even werk van gemaakt. Vandaag waren ze ook heel druk aan het controleren.

Waar ben je aangehouden dan? Want ik denk toch dat je inmiddels wel weet waar het ruiterpad is en waar niet.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:45


Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 11:47

iemand vanmiddag tijd?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:27

Ik ben net terug haha.

Zal zo een uitgebreide update met foto's geven. Ben inderdaad de weg overgestoken en daar het bos in gegaan! Grotendeels legaal denk ik :D

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:50

Vrijdag dan iemand? :P verder van de week werken :P

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:38

Oke hierbij mijn route:
Afbeelding

Vanuit stal alsmaar rechtdoor over de Defensieweg, niet de mooiste route want gewoon asfalt. Maar prima te doen, veelal gedraafd in een relaxed tempo en met 25 minuten was ik ongeveer aan het eind van de weg. Daar zag ik aan mijn linkerhand de achterkant van twee ruiterpad bordjes, deze paden staan dus NIET meer op ruiterenenmennen! Officieel dus waarschijnlijk ook geen ruiterpad meer, maar ik heb toch die weg gekozen. Daarbij kwam ik onderweg wat drollen tegen die er nog niet lang lagen, dus het wordt nog wel gebruikt als ruiterpad. Niet de beste kwaliteit, maar het kon ermee door.

Dit pad slingert parallel aan de 80 weg en aan het eind kom je dan uit bij de bushalte inderdaad. Daar ben ik overgestoken, beide kanten staan geen ruiterpad bordjes. Uiteindelijk daar gewoon het pad gevolgd, weer een stuk parallel aan de 80 weg. Op een gegeven moment ben ik rechts een vrij breed pad opgegaan (niet het zand wandelpad). Deze eindigt blijkbaar op een ruiterpad, dus dat pad ben ik maar gaan volgen. En zo kwam ik uit bij knooppunt paaltje 115! *\o/* Vanuit daar een mooi rondje gereden, eindelijk bordjes! Even goed kijken, maar ruiterpaden heel makkelijk te vinden. Genoeg keuze, paden liggen er prima bij. Ik heb het daar bij een klein rondje gehouden, omdat we conditie aan het opbouwen zijn. Daarna dezelfde route terug gevolgd en daarbij twee foto's gemaakt:

Afbeelding
De bushalte oversteek. Jammer dat het moeilijk te zien is, maar aan de overkant kun je links langs het hek. Dat is dus blijkbaar een oud ruiterpad. Dit pad volg je, continu links aanhoudend. Aan het eind een slingertje en dan rijd je hier tegenaan:

Afbeelding
Twee ruiterpad bordjes (linker bordje is wat verstopt achter de bosjes). Rechts het ruiterpad parallel aan de Defensieweg. Niet aan te raden, slecht pad en loopt inderdaad vlak langs Remmerden waar ze een omheining met 3 bijna onzichtbare draden hebben. Ik ben dus weer mooi over de Defensieweg zelf gegaan.

Klein beetje spuit 11, want mijn verhaal komt op hetzelfde neer als PinkyPie :D Conclusie, het is nog steeds mogelijk. Misschien niet 100% legaal en ook niet de meest handige route, maar het is beter dan niets. Ik weet nu in ieder geval precies hoe ik moet rijden dus we gaan lekker conditie en kracht opbouwen voor langere rondjes!