Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
assie
Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-19 09:14

Jarenlang droomde ik over het maken van een trektocht met mijn merrie. Ieder jaar volgde ik heel fanatiek allerlei topics over mensen die een trektocht maken (Mariska's topics: briljant!).
Ieder jaar dacht ik: 'Ja, nu ga ik ook'. *\o/* . Ik heb een kar. Ik heb een paard. Waarom niet?
En ook ieder jaar dacht ik: 'Ok, misschien nu even niet'. -O-

Maar... dit jaar is anders. Dit jaar heb ik vrij impulsief de knoop doorgehakt. Ik vertrek. Ik heb vrij genomen van mijn werk. De hele maand september hoef ik niet over belastingen of computers na te denken. Nu gaat het gebeuren. Mijn merrie en ik... wij gaan op trektocht. En dan niet een kleintje, nee, we doen meteen groots.
Laat ik ons even voorstellen:
Deze super schone schimmel is Tentsi. Een 9 jarige dame.
[ img ]

Ik ben Astrid, een 33 jarige dame. En samen mennen we nog wel eens een stukje ;)
[ img ]

Dan is er ook nog Roos. Een 9 jarige dame. Zij twijfelt nog even of ze mee wilt :+ .
[ img ]

De bedoeling is om Tentsi in Groningen (de provincie waar ik woon) in te spannen en dan richting mijn ouderlijk huis in Limburg te rijden. Zo'n 300 km. Daar hebben we 30 dagen voor. Theoretisch zou dat makkelijk moeten lukken. Op gewone ritjes doen we ongetraind ook makkelijk 27 km. Maar ik streef naar 17 km per dag gemiddeld. En als het niet lukt, nouja, dan niet. Geen haast.

Nu kan het grote plannen beginnen. Wat sleep ik allemaal mee? Hóe sleep ik dat allemaal mee? Waar gaan we slapen? Waar vind ik leuke routes? Ik wil niet alleen maar asfalt rijden.

Een voorlopige route heb ik gepland. Maar... mezelf kennende: dat kan nog alle kanten op.
Voorlopige route:
Westerwijtwerd - Peizermade - Zuidvelde - Oude Willem - Uffelte - Meppel - Hasselt - Hattem - Heerde - De Haere - Hoog Soeren - Hoog Buurlo - Oosterbeek - Bemmel - Plasmolen - Nieuw Bergen - Arcen - Tegelen. De terugweg naar Groningen is per trailer.

Het zou me superleuk lijken om per dag iemand anders uit die omgeving mee te hebbben met zijn of haar paard en een stuk samen te rijden. Zijn er bokkers geinteresseerd?
Wie heeft er tips voor slaapplekken? Of leuke stukjes route?
Wie wil er stukjes mee?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Anoniem

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:17

Heel gaaf avontuur! Ik volg ;)

Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:19

Lijkt mij ook erg leuk als je ons hier op de hoogte wilt houden! Aansprekende merrie heb je :D

mhollander
Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:21

Wat een leuk idee! Ik volg ook.

nine1987
Berichten: 8316
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:23

Oh wat gaaf.. Welke datum vertrek je? En welke dagen pak je welke routes? Ik kan eens kijken of we een stukje mee kunnen, maar ik kan alleen de zondagen in sept ivm werk.. :)

<3 Sneakers <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:24

Wat goed dat je gewoon gaat!
Heel veel plezier met de voorbereidingen en ik blijf volgen.

Joan73
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:31

Ik volg ook en heb je een PB gestuurd :)

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well!

tiwi1969
Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:34

Tussen De Haere en Hoog Soeren ligt Wenum Wiesel, daar heb je Landgoed De Ploeg. Een paardenbedrijf en mini camping. Je kan daar zowel stallen als een slaapplek in een tent of caravan huren.
Van daaruit zit je direct op de route naar Hoog Soeren dwars door het bos, goede menroute over half verharde wegen. Dus geen mul zwaar zand.
http://www.landgoeddeploeg.nl/


Tip: zorg dat je een lijst met goede hoefsmeden bij je hebt.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:36

Als je tussen Nieuw Bergen en Arcen en Tegelen rijdt, dan is het misschien leuk langs Walbeck (Duitsland) langs het kasteel te rijden, hier zit ook een klein cafeetje bij. Erg leuke foto spot. Op het stuk zijn ook erg veel ruiter/menroutes door het bos. Bij de Jagersrust in Velden, is een wei waar je je paard eventueel kunt uitspannen en in de wei kunt zetten en zelf voor een leuk prijsje wat kunt eten en drinken.

Zal mijn (mennende) vriendin is vragen of die nog leuke andere tips heeft voor je heeft in die buurt. Die rijdt al jaren op dat stuk.

Edit:
Mijn (mennende) vriendin, wil eventueel als gids en gezelschap wel mee een stuk als gids. Moest maar een laten weten als je plannen wat concreter waren. Molen in Walbeck schijnt ook een leuk plekje te zijn om te eten. Vanuit Arcen heb je 2 routes die naar Venlo gaan, dus kun je ook nog kiezen.
Laatst bijgewerkt door Moonlight17 op 17-07-19 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:36

Leuk hoor dat je het nu gewoon gaat doen! Mocht je in Peizermade willen overnachten dan mag je mij een pb sturen.

Anoniem

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:46

Mocht je in de buurt van helden/panningen komen mag je mij ook pb-en, zowel om een stukkie mee te rijden als voor overnachting voor paard en jouw zelf!

Wat een stoere actie!

JeaDH
Berichten: 2145
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:50

Wat leuk!! Ik zit ook in Groningen(omgeving Marum) mss kan ik ook een stuk meerijden.

assie
Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-19 21:09

Hey wat leuk al die reacties. Ik heb ook al een paar pb's gehad met tips en meerijders. Superleuk!

Balenciaga, bedankt voor het compliment over mijn merrie.

Nine1987: ik vertrek zoals het nu lijkt op 1 september. maar wanneer ik precies waar ga zijn, dat weet ik nog niet. Dat ligt er ook aan hoe het onderweg gaat ;)

Joan73, bedankt voor je reactie. Ik ga je pb straks even beantwoorden.

Tiwi1969, dat klinkt als hele mooie routes! Enne, goede tip van de hoefsmid. Ik ga sowieso zorgen dat ze de week voor vertrek op verse ijzers komt. Ik ga hem ook nog even om wat tips voor onderweg vragen. Je hoopt dat het niet nodig is, maarja... beter goed voorbereid zijn toch?

Moonlight17, bedankt voor het meedenken. Ik hou hem in gedachten. Walbeck is niet zo heel ver van de route, maar ik ga ook even uitzoeken hoe het zit met de grens overgaan. Moet je paard dan extra geënt zijn bijvoorbeeld? Of is een basisenting voldoende?

GMekkes, ik wil inderdaad in Peizermade overnachten zoals het nu lijkt. Maar misschien gooi ik de route ook wel om en rijd ik langs de andere kant om Groningen heen. De kortste route is recht door de stad, maar ik zie mezelf nog niet helemaal door het Noorderplantsoen en over de Grote Markt rijden :') . Het is nu dus even afwegen of ik richting Peizermade om de stad heen ga, of beter via Ten Boer/Waterhuizen enzo.
Als ik meer weet ga ik je zeker pb'en.

Robijntjah: In de buurt van Helden/Panningen kom ik wel. Maar dat is net aan de verkeerde kant van de Maas ;) . Stukje meerijden lijkt me hartstikke gezellig!

En dat geldt ook voor jou JeaDH: meerijden is altijd leuk.

Zo; dilemma 1.
Ik weet nog niet welke kar ik ga meenemen. Er staan namelijk twee karren in de schuur. Ja, ik weet het... een luxeprobleem. Maar wie weet willen jullie even meedenken?
Optie 1: De marathonwagen (van de foto hierboven).
Optie 2: En de recreatiewagen. (oude foto)
[ img ]

Het grote voordeel van de recreatiewagen is dat ik er veel meer zooi in kan meenemen. En hoewel ik best goed ben in licht reizen, is het wel makkelijk om wat extra spullen te kunnen meenemen.
Echter nadelen: hij is een stuk breder (lastig op smalle paadjes), hij is niet geremd (marathonwagen wel), hij rammelt een stuk harder (minder comfortabel) en momenteel staat hij met 2 lekke velgen in de schuur. Er zijn al 4 nieuwe velgen plus 4 nieuwe banden aanwezig, maar die moeten er dus eerst nog om.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens even ga inventariseren wat ik wil meenemen en dat eens op beide karren pakken. Dat maakt de keuze hopelijk makkelijker.
Wat zouden jullie doen?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:17

Ik zou de kar die jij het fijnst vindt nemen en de ander startklaar thuis hebben staan met iemand die hem kan brengen om te wisselen als er onverhoopt iets mis gaat.

saden
Berichten: 2255
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:21

Astrid wat super leuk!
Kom je hier ook langs?

Wat kar betreft
Ik zou kijken waar je t langste lekker op kunt zitten
300 km is best een eind
Dan moet je wel fijn kunnen zitten

Stentoor Eindstand, Z+1 springen B+5 SGW+1, Dag lieve grote vriend... Mis je!
Annalinde van `Hogeland M1+5 Verkocht [o]
Etoya v.Canturano heeft haar kerstmuts gepakt en naar quatar gegaan!

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:28

Astrid wat ontzettend leuk en gaaf! Ga het zeker volgen.
Heel veel succes!

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:34

Naast dat de kans nihil is dat je op dat kleine stukje van de nederlandse grens iemand tegen komt die controleert. Basis entingen op orden. Paspoort en je eigen ID bij je. Sinds kort heeft Nederland een overeenkomst met north westrhein falen dat het invoer certificaat dat jaren verplicht was niet meer hoeft. Wat dat betreft stelt het niet meer echt iets voor om over de grens te gaan.

Goede banden voor op asfalt en zandpaden en een rem in het verkeer lijkt mij prioriteit hebben over extra bagage.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:37

Marathonwagen is denk ik stabieler. Wat rolt fijner en lichter? Recreatiewagen heb je inderdaad wel meer ruimte om spul op te bergen. Lastig!

Ik weet niet of je in Limburg heuvels tegenkomt, maar dan heeft geremd mijn voorkeur bij het omlaag gaan ;) Doe (naar mijn mening) in ieder geval een broek aan, welke wagen je ook kiest.

MiekeFS
Berichten: 199
Geregistreerd: 30-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:48

Wat een leuk idee! Ik woon in Velden ongeveer 10 km onder Arcen. Ik heb twee spaanse merries. Ze staan hier aan huis. Met een van hen men ik ook. Mocht je het leuk vinden dan mag je hier overnachten met je paard en wagen en hond (als die besluit dat ze mee wilt). Ik wil ook wel met je mee denken over de routes hier in de buurt? Je mag me altijd een pb sturen als je wilt.

Birdie60
Berichten: 8392
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:59

Wat een leuk idee!
Als je wilt overnachten ben je hier altijd welkom.
Ik weet niet of je hier langs komt( zeeland bij uden).

Dorine92
Berichten: 5267
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:59

Zoek je iemand die op de kar naast je zit of iemand die met zijn eigen paard een stuk meerijdt?
Ik vind het een super leuk idee!

Oh wacht ik heb niet goed gelezen. Met paard.
Lijkt mij super leuk. Ik woon niet om de hoek maar ik kan het vast wel combineren met wat anders leuks. Ik hou me aanbevolen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Roosch
Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:54

Als je 2 Rozen op de kar aandurft/kan wil ik graag een stukje met je mee! :)) een paard heb ik dan weer niet helaas maar wat een leuk avontuur!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:16

In Wateren heb je de Albert hoeve, daar kun je ook met paard overnachten. Wij zitten niet op de route, maar wil best een dagje met je meerijden! Onze paarden staan in Exloo.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

_l_amanda_l_
Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:55

Even een kleine aanvulling daarop: van 10 tot 13 september hebben we hier de paardenvierdaagse Zorgvlied, dus mocht je rond die datum bij de Alberthoeve willen slapen is het.. best druk... :o
Ik heb dan geen rijpaard, maar wil best (op de fiets) naar je komen zwaaien als je door Oude Willem komt, t' is mooi hier! :D

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie rijdt er (stukjes) mee van Groningen naar Limburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:06

Wat een leuk plan!
Ik zou de marathonwagen mee nemen. Dat is het meest comfortabel denk ik en met wat creativiteit kan je toch best heel wat meenemen in bijvoorbeeld van die fietstasjes, riemen waar je spullen mee vast kan zetten en dergelijke.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers