Ruitervakantie geschikt voor beginner

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Remembrance
Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Ruitervakantie geschikt voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-19 20:58

Lieve bokkers, ik heb een vraag voor jullie!

Ik ben op zoek naar een leuke ruitervakantie. Het idee is om dit samen met mijn vader te doen, aan het eind van de zomervakantie. Dit mag ook in het buitenland zijn, maar wel graag binnen Europa. Wij zoeken echt een plek waar we vooral kunnen buitenrijden en dat doen we het liefst dan ook elke dag meerdere uren. Voorkeur gaat naar plekken waar rijden met een westernzadel of natural horsemanship mogelijk is, maar dit is zeker niet verplicht. Wij zoeken iets voor 3-6 dagen :)

Het probleem is dat mijn vader weinig rijervaring heeft. Hij kan stappen en draven, maar niet galopperen, en dat wordt bij de meeste plekken toch wel verwacht. Ik vind het geen probleem om mij aan zijn niveau aan te passen en dus alleen te stappen en te draven. Hij heeft wel al vaker buitengereden dus dat is niets nieuws voor hem.

Is er misschien iemand die ons kan helpen of een plekje voor ons weet? Ik hoor het graag!


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Ruitervakantie geschikt voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:59

Omdat vragen of ruitervakanties op BRT (Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten) horen, verplaats ik dit topic daarheen.

heba
Berichten: 9
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:29

IJsland is echt een superbestemming en voor iedere ruiter wat wils.
Tegenwoordig vliegt ook Transavia rechtstreeks op Kevlavik airport.

Sundance ranch in Zweden hoor ik ook goede verhalen over. Zelf ben ik naar nooit geweest; wel meerdere malen in IJsland.

En als je ooit nog eens de kans krijgt: Chris Cox Horsemanship in Texas of Wyoming. Een absolute aanrader!
Laatst bijgewerkt door heba op 07-07-19 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ruitervakantie geschikt voor beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:32

Kan je vader niet een paar lesjes nemen om vertrouwd te raken met de galop?

Misschien iets zoeken waar je ook privéritten kunt doen zodat jullie zelf het tempo kunnen bepalen.

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:34

Ik weet wel wat in canada, maar dat is denk ik wat ver? Daar kan je horse holidays boeken, en beginners kunnen ook mee. We hebben ook wel gasten die nog nooit een paard van dichtbij gezien hebben.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers