bed en stal beginnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marcoL
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-19

bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 12:05

hallo,

ik denk er overna om een "bed en stal" te beginnen. ik heb iets op het oog waar dit waarschijnlijk gerealiseerd mag worden met veel ruimte, een gigantische bos in de achtertuin en toch niet "in de middle of nowhere"

zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? wie is wel eens met zijn paard naar een dergelijke vakantiebestemming geweest, is dit in trek, hebben andere accommodaties het druk?

bedankt voor de hulp.
gr marco

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:12

Dat is zeker in trek.

Zorg wel dat je voor aankoop de toezegging hebt van de gemeente dat je een camping/b&b mag beginnen en een vergunning zou kunnen krijgen.
Bekijk ook wat de extra kosten zijn qua verzekeringen ed.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:44

Ja, daar is vraag naar, zeker als het ook met een groep kan.

Wij merken vanuit de vereniging dat je steeds vroeger moet boeken voor accommodatie van 15 - 25 personen. Een jaar tevoren boeken is zo stilaan de regel.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:49

Mijn ouders hebben een bed and breakfast. Ik vind nog steeds dat ze er ook best paarden kunnen laten overnachten, zij niet helemaal :+ .

zij hebben overigens maar 2 kamers met in totaal 4 bedden, omdat dat regeltechnisch een stuk eenvoudiger is.
Hoe meer mensen er blijven slapen, hoe meer regels er zijn. 2 kamers, 4 bedden zit je onder de meeste regels (al is er wel controle geweest op brandveiligheid), tot 10 personen heb je ook weer dingen en vanaf 10 personen ofzo heb je weer andere regels.

Overigens hebben zij hun B&B op een goede plek, en hebben ze het behoorlijk druk. Mijn vader heeft er in de zomer bijna een voltijds baan bij. Zeker ivm ontbijt wat er bij zit. Het werk bestaat vooral uit boodschappen & ontbijt, bedden opmaken/afhalen/kamers schoonmaken en wassen en strijken. Heel. veel. strijken. Ondanks de "strijkvrije" dekbedden.

marcoL
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-19

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 21:00

bedankt voor de info. ik heb een airbnb gehad met 8 appartementen dus heb al ervaring met verhuur.
ik denk niet dat groepen van 20/25 man gaan lukken op deze locatie maar zal er iedergeval rekening mee proberen te houden als het zo ver komt

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:20

Als je al ervaring hebt met een B&B dan helemaal doen! Super populair nu en dat zal het nog wel blijven ook.
Heel tof idee :)

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:27

Zeker in trek en vooral voor groepen is het inderdaad vaak zo dat je aan het eind van het weekend alweer voor volgend jaar het weekend vast zet. Wat wij als groep erg waarderen merk ik is dat als de eigenaar van de accomodatie zelf ook een grote rol speelt. Wij gaan bijv al jaren naar een locatie waar de eigenaren zelf ook een keer een biertje pakken en een uurtje komen kletsen. En waar altijd op de zaterdag een bbq georganiseerd wordt. Die persoonlijke aandacht wordt erg gewaardeerd merk ik.

Ik zou het zelf ook wel graag willen op een dag, maar een locatie vinden en alles regelen met de gemeente lijkt mij het lastigst.

Succes met je plannen!

artosje
Berichten: 118
Geregistreerd: 25-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:40

zeker doen , er is best veel vraag en als er dan ook nog een hond welkom is is het helemaal perfect ,
Ik zoek me altijd wezenloos naar een plekje. hond paard kids en dan nog betaalbaar . Het is zoeken alles is heel snel weg , boek vaak al bijna een jaar van te voren.

marcoL
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-06-19

Re: bed en stal beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 14:35

wat een geluk heb ik. 8 maanden staat het object te koop en 1 dag voor ik het kom bezichtigen word het verkocht. maar weer verder zoeken