Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 23:50

Ik ben al jaren een fanatieke wandelaar met mijn shetlander.
Helaas bestaat er geen enkele discipline die hierbij past.

Nee ik doe geen VD of lange lijnen, ik rijd niet en ik men niet, ik wandel afstanden of hij gaat mee naast de fiets.


Heb in het verleden al gevraagd aan de KNHS voor de ride and run, maar nee je moet perse OP je paard zitten.

Het dichtsbij komt de TREC, maar ook daar moet je rijden of mennen.

Inmiddels word ik er echt moedeloos van, lopen met je paard is niet normaal of je nu wel of geen drive hebt om jezelf te verbeteren en je paard iets aan te leren.


Hoe kan ik op een leuke en positieve manier wandelen of desnoods fietsen met je paard promoten?


[ITP] Welkom in

[ITP] Terug in de tijd

Black is the colour of my true love's hair


Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 00:16

Ik kan je helaas niet verder helpen maar ik wilde wel even zeggen dat ik dit echt een super leuk initiatief vind!
Hopelijk kun je dit van de grond krijgen :j

Evelijn
Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:13

Waarom wordt je hier moedeloos van?
Jij en je pony vermaken je toch uitstekend op deze lange wandeltochten neem ik aan? Wat wil je nog meer?

Super leuk dat jij dit samen met je pony doet.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 06:33

Evelijn schreef:
Waarom wordt je hier moedeloos van?
Jij en je pony vermaken je toch uitstekend op deze lange wandeltochten neem ik aan? Wat wil je nog meer?

Super leuk dat jij dit samen met je pony doet.


Omdat het nu heel dom ging om een filmpje die ik in een FBgroep wilde zetten niet geaccepteerd werd omdat ik wandelde en niet op mijn pony reed.


Wispeltuur schreef:
Ik kan je helaas niet verder helpen maar ik wilde wel even zeggen dat ik dit echt een super leuk initiatief vind!
Hopelijk kun je dit van de grond krijgen :j


Dank je, ja ik hoop het ook.

Black is the colour of my true love's hair

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:48

Bedenk en organiseer zelf een wedstrijd.... Wandelendurance ofzo. Benader een vereniging of stal in de buurt waarmee je kan samenwerken voor de organisatie.

Ga zelf een bijzondere wandeltocht maken, bijvoorbeeld langs de hele Nederlandse kust voor een goed doel en benader steeds de regionale pers en beroer de sociale media.

Zomaar twee ideeën, en er is vast meer te bedenken.....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:46

Kelly_ann schreef:
Bedenk en organiseer zelf een wedstrijd.... Wandelendurance ofzo. Benader een vereniging of stal in de buurt waarmee je kan samenwerken voor de organisatie.

Ga zelf een bijzondere wandeltocht maken, bijvoorbeeld langs de hele Nederlandse kust voor een goed doel en benader steeds de regionale pers en beroer de sociale media.

Zomaar twee ideeën, en er is vast meer te bedenken.....


Precies! Als iemand niet iets voor je organiseert (of dat nu een fbgroep is, een club of een activiteit) dan moet je het maar zelf doen. Elke club is begonnen met een mens met een leuk idee die de energie had om er wat mee te gaan doen, zo’n mens kan jij ook zijn immers. En, als je bijv begint met een fbgroep (kost vrij weinig moeite) kom je er vanzelf achter of er genoeg mensen zijn om samen een club of activiteit mee te organiseren

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 15:55

Ik heb nu een klaagzang gemaakt op FB en doorgestuurd naar oa de KNHS, NVVR en de NHAV.

Zelf iets organiseren word me te lastig denk ik, ik heb geen connecties, ben nergens lid van en ik heb enkel stalgenootjes en familie op FB :+

Black is the colour of my true love's hair

pol013
Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:00

Ik persoonlijk ben daar nooit zo door gemotiveerd. Zit in onze activiteiten commissie en kan niet zo veel met leden die roepen 'je zou eens dat of dat moeten organiseren' of 'jullie doen nooit iets voor mij'. Vooral als dat 'dat of dat' niet iets is waar ik zelf veel verstand van heb of affiniteit mee heb.
Wij nodigen mensen wel altijd uit om SAMEN iets te organiseren. Dus als jij een leuk idee zou hebben binnen onze club zouden wij jou wel praktisch willen ondersteunen en mee willen denken.
Maar bij mij 'dumpen' dat je vind dat wij iets moeten.... Dat heeft minder kans van slagen bij ons. Maar wie weet, lukt het zo ook.

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 16:09

Ik wil best meedenken, maar ik heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken om een evenement/ wedstrijd te organiseren. Lijkt me handiger om dat in handen te laten van mensen die daar wel verstand van hebben.

Black is the colour of my true love's hair

Bismarck
Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:23

Er is iemand in de endurance geweest die de hele wedstrijd heeft hardgelopen. Volgens het reglement hoef je zo ver ik weet alleen al rijdend over de start en finish. Dus als je er 10 meter op kan zitten kan je al mee doen met een endurance wedstrijd. Maar als alleen wandelt en niet rent vraag ik mij af of je de minimale snelheid gaat halen.

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 16:30

Bismarck schreef:
Er is iemand in de endurance geweest die de hele wedstrijd heeft hardgelopen. Volgens het reglement hoef je zo ver ik weet alleen al rijdend over de start en finish. Dus als je er 10 meter op kan zitten kan je al mee doen met een endurance wedstrijd. Maar als alleen wandelt en niet rent vraag ik mij af of je de minimale snelheid gaat halen.


Het is een shetlander hè :')

Ik heb hardgelopen, nu geen conditie meer, maar gok dat ik te laag blijf kwa snelheid.

Black is the colour of my true love's hair

capopjekop
Berichten: 30642
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:41

Er was een tijd dat er regelmatig shetlanderritten georganiseerd werden door shetlanderforum. Je kon mennend, onder het zadel of wandelend mee. Je zou zelf ook zulke wandelingen kunnen organiseren via bokt samen met andere enthousiastelingen. Of wil je er perse een wedstrijdelement aan koppelen?

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:42

Onali schreef:
Ik heb nu een klaagzang gemaakt op FB en doorgestuurd naar oa de KNHS, NVVR en de NHAV.

Zelf iets organiseren word me te lastig denk ik, ik heb geen connecties, ben nergens lid van en ik heb enkel stalgenootjes en familie op FB :+


Als je niet van je stoel af durft te komen of van je wandelpad dan moet je ook niet mekkeren.

Connecties kan je maken, lid kan je worden. Organiseren kan je leren.
Net als al die andere mensen die wel de handen uit de mouwen steken. Hun vrije tijd steken in hun passie. Die weekend na weekend in weer en wind klaarstaan voor de wedstrijd en recreatie 'ruiter'.

Jij wil je hobby/sport op de kaart? Dan moet je er wat voor doen ook.....

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Schuur_
Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:46

Ben ik het ook wel mee eens hoor. Je kan makkelijk een facebook evenement aanmaken, leuke route uitstippelen en er op uit trekken.

Bij ons in de vereniging word ik ook helemaal flauw van mensen die zeggen 'jullie doen niks voor ons'. Dus stel ik voor dat ze dan 2 of 3 concrete punten aanhalen wat wij kunnen doen voor hun maar dna komt er geen respons.

In plaats van klaagzangen neer te pennen en mensen te verwijten dat ze zich niet verdiepen in je niche zou je zelf voor animo kunnen zorgen. Maak een leuke blog of IG. Op je topics heb je altijd een goede respons gehad dus er is zeker wel interesse voor.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Bismarck
Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:55

Onali schreef:
Bismarck schreef:
Er is iemand in de endurance geweest die de hele wedstrijd heeft hardgelopen. Volgens het reglement hoef je zo ver ik weet alleen al rijdend over de start en finish. Dus als je er 10 meter op kan zitten kan je al mee doen met een endurance wedstrijd. Maar als alleen wandelt en niet rent vraag ik mij af of je de minimale snelheid gaat halen.


Het is een shetlander hè :')

Ik heb hardgelopen, nu geen conditie meer, maar gok dat ik te laag blijf kwa snelheid.


Ik weet niet hoe je gebouwd bent, maar als het voor 10 meter is kan je best op een shetlander zitten. :+

En ik denk dat een vereniging als de NVVR echt wel open staat voor wandelaars. Gewoon lid worden en aanmelden voor activiteiten!

Bismarck - Endurance klasse II + 6 winstpunten - klasse III startgerechtigd

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 18:21

Kelly_ann schreef:
Onali schreef:
Ik heb nu een klaagzang gemaakt op FB en doorgestuurd naar oa de KNHS, NVVR en de NHAV.

Zelf iets organiseren word me te lastig denk ik, ik heb geen connecties, ben nergens lid van en ik heb enkel stalgenootjes en familie op FB :+


Als je niet van je stoel af durft te komen of van je wandelpad dan moet je ook niet mekkeren.

Connecties kan je maken, lid kan je worden. Organiseren kan je leren.
Net als al die andere mensen die wel de handen uit de mouwen steken. Hun vrije tijd steken in hun passie. Die weekend na weekend in weer en wind klaarstaan voor de wedstrijd en recreatie 'ruiter'.

Jij wil je hobby/sport op de kaart? Dan moet je er wat voor doen ook.....


_O-
Ik heb jaren bij de TREC en endurance gevrijwilligd en mezelf voor anderen opgeofferd.

En loop het dus al jaren te vragen aan die organisaties, heb ook binnen de shetlanders al één en ander op papier gezet en voorgesteld om een demo te geven. Er wordt alleen niks meegedaan, ze denken dat er te weinig animo voor is.

Puntje bij paaltje vinden een hoop mensen het leuk en daar blijft het bij.


Ik zei in mn OP dat ik niet wist hoe ik het aan moest pakken.
Jij hebt concrete voorbeelden gegeven, daar kan ik iets mee.

Ik heb nu een positief bericht van de NVVR ontvangen en via pb dus daar ga ik zeker mee aan de slag.


En Bismarck nee sorry, ik ben veel te zwaar en veel te groot voor mijn shet.

Black is the colour of my true love's hair

Kelly_ann
Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:30

Maar, jezelf opofferen voor je eigen(!) 'doel/wens' is toch fantastisch?

Of zie ik het verkeerd?

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Onali
Berichten: 18438
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 19:03

Absoluut.

Black is the colour of my true love's hair

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!
Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Hoe aandacht vragen voor wandelactiviteiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:17

Ik verplaats dit topic van TAO naar BRT omdat het daar beter past.

Hier overigens iemand die ook graag wandelt met pony, maar puur als hobby.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers