Buiten rijden Osdorp/lutkemeerpolder Amsterdam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RenskeCeylan
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-19

Buiten rijden Osdorp/lutkemeerpolder Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 16:45

Hoi allemaal,

Is er misschien een bokker die in Amsterdam Osdorp een paard gestald heeft staan of daar op een manege rijdt die me wat kan vertellen over buiten rijden daar? Wij hebben net een huis gekocht met mogelijkheid om paarden aan huis te houden in de Lutkemeerpolder. Zijn er ruiterpaden in “de tuinen van west” of is dat ooit geroepen door de gemeente en verder nooit meer iets mee gedaan?

Is er veel berm beschikbaar om in te rijden of moet je voornamelijk over de verharde weg? Als iemand mij iets kan vertrekken hoor ik het graag!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Buiten rijden Osdorp/lutkemeerpolder Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:50

Je hebt stichting het molenpaardje op de lutkemeerweg, wellicht kan je berichtje achter laten op hun Facebook met je vraag?

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:51

Ik heb (jaren geleden) vlakbij de osdorperweg gestaan en daar was toen buiten wat bermen in ieder geval geen ruiterpad. Door de bermen / langs de volkstuinen wel een rondje te rijden. Hoop dat er nu meer opties zijn. Ik was met een half uurtje via de bermen ook in Spaarnwoude, daar kun je prima rijden.

RenskeCeylan
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 17:03

Flevolander schreef:
Je hebt stichting het molenpaardje op de lutkemeerweg, wellicht kan je berichtje achter laten op hun Facebook met je vraag?


Die heb ik al gemaild zojuist ;)

RenskeCeylan
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 17:04

gaucho schreef:
Ik heb (jaren geleden) vlakbij de osdorperweg gestaan en daar was toen buiten wat bermen in ieder geval geen ruiterpad. Door de bermen / langs de volkstuinen wel een rondje te rijden. Hoop dat er nu meer opties zijn. Ik was met een half uurtje via de bermen ook in Spaarnwoude, daar kun je prima rijden.


Ja dat zat ik toevallig ook al te begluren op de kaart, hoe lang het rijden zou zijn vanaf de Lutkemeerweg naar Spaarnwoude :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:09

Echt ruiterpaden zijn daar niet echt. En hou er rekening mee dat het verkeer geen paarden gewend is en ze rijden als idioten daar.
In Spaarnwoude kun je uren rondrijden, dat is behoorlijk uitgestrekt.
Ik zou dat stuk naar Spaarnwoude alleen niet aanraden te paard te doen langs de weg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-19 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:13

Ik heb er veel gereden. Er zijn geen ruiterpaden. Aan het eind van de lutkemeerweg is wel een stukje soort van natuur waar je kan rijden op de looppaden en bermen, maar daar zijn veel honden.
Ik ben vaak naar spaarnwoude gereden via de osdorperweg als ik lekker een paar uur wilde rijden. Goed te doen hoor!

RenskeCeylan
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-19

Re: Buiten rijden Osdorp/lutkemeerpolder Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-19 23:02

Hoe lang is dat ongeveer rijden vanaf Lutkemeerweg Geryon? En is jouw paardje beslagen? Is dat te doen op blote hoefjes?

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Buiten rijden Osdorp/lutkemeerpolder Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 23:08

Hij was onbeslagen, ging super. Hij had wel goede hoeven. Ik was dénk ik zo een drie kwartier onderweg? En dan deed ik niet heel veel stappen, maar durf ik je niet met zekerheid te zeggen!

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:47

Heey ik rij daar vaak. Ze hebben redelijke stukjes bos/park aangelegd waar je lekker kan rijden. Het is op de osdorperweg wel oppassen geblazen ze rijden als gekken. Dus je paard moet wel goed verkeersmak zijn. Je kan door de polders rijden en langs de Ringvaart. In de polders hebben ze een soort wandel routes gemaakt waar je ook goed met je paard door de berm kan rijden. Succes. Misschien kom ik je wel eens tegen