Elfstedentocht voltooid!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:26

Vorige week heb ik samen met een vriendin en mijn dochter de Elstedentocht gereden. In totaal 247,5 km in 7 dagen (met bepakking) en het is onzettend goed verlopen. Wérkelijk alles zat mee inclusief het weer. Twee keer B&B, 1 keer geslapen bij een manege en drie keer gekampeerd. Hieronder een aantal van de honderdduizend foto's die we genomen hebben
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een verkeersmak paard met enige conditie is natuurlijk een vereiste maar het was met een beetje oppassen en goed anticiperen op alle hufters op de weg die je nu eenmaal tegenkomt echt goed te doen. Een aanrader, het was echt een heel bijzonder feestje.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:30

<3 Wat ontzettend gaaf!

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:32

Geweldig! En wat een coole paarden en prachtige foto's!!

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:39

Wow wat gaaf! :wow: Ziet er prachtig uit. Waren de paardjes een beetje braaf in het stedelijk gebied? Ik kan me voorstellen dat daar toch redelijk wat prikkels zijn :=

musiqolog
Berichten: 3329
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:41

Ik heb dit niet vaak, maar nu zoek ik toch echt wel naar een "like"-knop. Gewoon alleen al vanwege het idee: nu wil ik dit ook! Eén tip: kun je wel op zijn minst van elke stad één foto uploaden? Maakt het topic net wat completer en aantrekkelijker.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:48

musiqolog schreef:
Ik heb dit niet vaak, maar nu zoek ik toch echt wel naar een "like"-knop. Gewoon alleen al vanwege het idee: nu wil ik dit ook! Eén tip: kun je wel op zijn minst van elke stad één foto uploaden? Maakt het topic net wat completer en aantrekkelijker.

Ja je hebt helemaal gelijk maar soms denk je wie zit er nu op mijn blije ei verhalen te wachten bij allemaal mensen die ik helemaal niet ken... Zal er morgen nog wel wat bij plaatsen. Helaas morgen weer werken dus nu slapen.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:51

Lynnepinny schreef:
Wow wat gaaf! :wow: Ziet er prachtig uit. Waren de paardjes een beetje braaf in het stedelijk gebied? Ik kan me voorstellen dat daar toch redelijk wat prikkels zijn :=


Mega braaf maar ze zijn wel veel gewend en van nature erg cool

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:57

Aah wat gaaf zeg! Leuk zo'n tocht <3
Ik ben ook wel benieuwd naar meer foto's eerlijk gezegd, al is het maar om te zien waar je in elke stad bent geweest :D

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:12

Gaaf zeg!
En wat is Friesland toch mooi :+:

Binck8
Berichten: 427
Geregistreerd: 21-05-19

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:16

Erg gaaf zeg, ben benieuwd naar de andere foto's

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:56

Super! Ik kwam jullie tegen toen jullie net de 100km weg over waren gestoken richting Bolsward. Realiseerde me te laat dat jullie dat waren..

Fijn dat de missie geslaagd was. Ik kon niet meer even langskomen in lutje Lollum, kwam die dag terug van de Veluwe haha

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:59

Super leuk om te zien! Ben je in Leeuwarden gestart? Ben wel beetje benieuwd naar je uiteindelijke route....

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 07:18

Ok, meer foto's *-:). Maar dan zal ook maar de tekts kopiëren en plakken die ik dagelijks op Facebook gemaakt heb. Maar dat gaat dan de komende dagen wel een beetje in etappes want het gewone leven is natuurlijk vanaf vandaag ook weer begonnen #) dus alles in 1 keer lukt me niet.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 07:31

Elfstedentocht dag 0, met de auto van Egmond Binnen naar Sneek

Om iets over vijf vertrokken uit Egmond om na een vlekkeloze filevrije rit tegen een uur of zeven bij ruitersportcentrum Sneek te belanden. De sulky en de zadels zijn gepakt en staan klaar voor vertrek morgenochtend , en wij genieten nu nog even van de luxe van hotel Amicitia. Maar niet nadat we eerst nog een preek hadden gekregen van de receptioniste dat we eigenlijk helemáál niet met 3 personen op 1 kamer hadden mogen boeken. Ze durfde gelukkig toch net niet te zeggen dat we bij moesten betalen en dat was heel verstandig van haar. Nu genieten we nog van wat geperste oude druiven ( behalve dan de generatie nix, die moet het met een fanta doen) en dan gaan we op stok om nog enigzins uitgeslapen aan de eerste etappe te beginnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 07:42

Elfstedentocht dag 1, van Sneek naar Hempens 32 km

De dag begon gelijk met de vuurdoop. Het edele voornemen was om al om half acht het terrein van ruitersportcentrum Sneek af te rijden, maar nooit over nagedacht dat een manege pas natuurlijk pas om acht uur opengaat. En toen moesten de mannen natuurlijk ook eerst nog even hooi eten. Voor de hele zaak erop zat was het dus dik negen uur en eer we onze eerste stempelpost bereikten (stadsherberg Sneek) dus al ruim half tien. En het centrum werkelijk al afgeladen met auto's. Maar de paarden zijn er duidelijk klaar voor, het gaf geen enkel probleem. Wel wist Alegro weer heel charmant midden op de stoep te gaan staan poepen maar gelukkig had ik een kind bij me die mooi de troep op kon ruimen. Eigenlijk verliep de hele tocht vlekkeloos en behoorlijk vlot, om kwart voor drie hadden we onze bestemming al bereikt. De tentjes werden (ook al weer door Anouk) opgezet en de zon begon eind van de middag te uitbundig te schijnen. Ik leefde me uit op het maken van een voedzame maaltijd ( dit bestond uit met een dompelaar water koken en over de noodles gieten, dat kon ik echt prima) en het leven was goed. Maar nu tijd om te gaan slapen want morgen staan Leeuwarden en Dokkum met 40 km op het progamma, de wekker dus op half zes morgenochtend
Afbeelding
Sneek

Afbeelding
Waterpoort Sneek

Afbeelding
Onderweg tussen Sneek en Leeuwarden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bestemming bereikt, 2 keer ingestort

gerlindie

Berichten: 4631
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:55

Wauw, wat gaaf!

En hele stoere men leidsels :j

ItsmeElise

Berichten: 47
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Meppel

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:44

Wat gaaf zeg! Dat moet een flinke tocht zijn geweest

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:41

Elfstedentocht dag 2, van Hempens naar Rinsumageest 40,1 km

Mijn God wat een dag .. De wekker op half zes, nog 1 minuutje dacht ik. Om een half uur later wakker te schrikken. Toen ik de tent uitkroop merkte ik wel dat dit een stuk minder soepel ging dan dat ik de avond ervoor erin kroop.. De eerste 32 km eisen toch blijkbaar al hun tol al dacht ik gisteren van niet. Nou ja eerst maar koffie dan.. Ok.. niet over nagedacht dat de ruimte waar behalve het tuig en de sulky lag maar waar ik ook de etenspullen had neergelegd, hermetisch afgesloten zou worden. Dus om zeven uur waren we er klaar voor, tenten opgeruimd en alle spullen weer in de waterdichte zakken en toen met afkickverschijnselen van de cafeïne wachten tot de de eigenaar de paarden ging voeren. Maar om kwart voor negen waren we alsnog klaar voor vertrek en de angst dat het al druk zou zijn in Leeuwarden was volledig onterecht. Het centrum was nog volslagen rustig en vlot werkten we alle sightseeing punten van Leeuwarden af : het Gerechtshof, de Waag en de st. Bonifatius toren. Bene there, done that bought a t-shirt en toen weer door de polder in. Na een kilometer of 10 reden we over een leuk bruggetje met blauwe steentjes waarvan we ons wel afvroegen waarom al die mensen eronder foto stonden te maken . Aan het eind van de dag bleek dat dit het Elfstedenmomument was , helaas toch een belangrijk cultureel object gemist ondanks de gedege voorbereiding. Tegen de tijd dat Dokkum inzicht komt slaat het weer om en begint het serieus te regenen. Drijfnat bezoeken we aldaar het keerpunt van de Elfstedentocht op de Vleesmarkt en zoeken dan ons heil in een snackbar terwijl de paarden rustig aan het hek vastgebonden staan te wachten. Nou ja, op eentje na dan. Terwijl Alegro en Gjörningur acuut op rust gaan staan toen ze aangebonden werden en er duidelijk even hun gemak van nemen zolang het kan, staat de kleine Bean te draaien en te klieren. Dat hij nog lang niet moe is bewijst hij de laatste zes kilometer op weg naar onze B&B, hij trekt nog even vlot en vrolijk zijn karretje als dat hij vertrok vanmorgen. De rest is wel aardig versleten zo langzamerhand en we zijn blij als de bestemming bereikt is. But we made it! Morgen niets te stempelen, alleen weer ruim 40 km van hier tot vlak voor Franeker en bij de schaatsers bekend als het meest lastige stuk van de Elfstedentocht. We gaan het zien.
Afbeelding
Gerechtsgebouw Leeuwarden
Afbeelding
De Waag Leeuwarden

Afbeelding
Bonufatiuskerk Leeuwarden

Afbeelding
Leeuwarden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tussen Leeuwarden en Dokkum

Afbeelding
Keerpunt elfstedentocht voor de schaatsers in Dokkum

Afbeelding
Paarden geparkeerd in Dokkum

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:52

*\o/* ik word helemaal blij van dit topic :)F

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 13:57

Anne_GTI schreef:
*\o/* ik word helemaal blij van dit topic :)F


Fijn om te lezen, dank je!

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:57

Wat een avontuur! Heerlijk lijkt me dat.. Echt genieten!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:00

Super mooie tocht, heel veel km gemaakt. Ik had hem ook al op Facebook gezien. Mocht je overal wel komen met de paarden? Ik zie namelijk een aantal fietspad foto’s. Als ik al door ons dorp hier rij krijg ik al commentaar.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 14:39

Super gave trip zeg!

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 14:58

xxVon schreef:
Super mooie tocht, heel veel km gemaakt. Ik had hem ook al op Facebook gezien. Mocht je overal wel komen met de paarden? Ik zie namelijk een aantal fietspad foto’s. Als ik al door ons dorp hier rij krijg ik al commentaar.


Officieel mogen paarden inderdaad natuurlijk niet op een fietspad (waar wij misschien de helft van de tijd wel opreden) maar we hebben werkelijk ook maar niet 1 keer commentaar gekregen, en ook niet in de bebouwde kom. Ik denk dat daar een aantal verklaringen voor zijn 1. paarden met bepakking stemmen mensen nu eenmaal altijd mild is de ervaring. 2. We letten goed op, passeerden fietsers en wandelaars altijd in stap en zoveel mogelijk in de berm zodat ze alle ruimte hadden. 3. We hadden een bezem en grote plastic handschoenen mee en iedere drol werd tot het laatste weggepoetst. 4. En misschien gewoon een beetje geluk gehad

mysa

Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Elfstedentocht voltooid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:14

Heel leuk om te lezen en te zien!