openbare renbaan soest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 21:13

hoi,

ik heb een keer via via gehoord dat er een ren/race baan bij de lange duinen in soest ligt. weet iemand toevallig of je daar nog op kunt komen een waar die precies ligt?

groetjes hanne


Omenstabij
Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:16

Oh, daar weet ik een antwoord op ;d
Klik. Ik reed met enige regelmaat mee op de kar als mijn verzorgpaardje met haar eigenaar het bos in ging.
Dat is nu een jaar geleden, maar ik verwacht weinig verandering.

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 21:19

Omenstabij schreef:
Oh, daar weet ik een antwoord op ;d
Klik. Ik reed met enige regelmaat mee op de kar als mijn verzorgpaardje met haar eigenaar het bos in ging.
Dat is nu een jaar geleden, maar ik verwacht weinig verandering.


mijn paard staat in soest dus met het bos ben ik al bekend. ik zoek echt specifiek de renbaan. toch bedankt!

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 05:45

Ik ken wel een renbaan in het bos in Soest, maar weet niet of je die bedoelt. Hij ligt aan de kant van de Wieksloterweg, achter de voetbalvelden van Voetbalvereniging Hees.


19marjo90
Berichten: 960
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:10

Dat is waar ze altijd met die sulky’s oefen(d)en. Heerlijk plekje om echt even het gas open te trekken. Denk dat spekkie hem aardig omschrijft. Hoe je er exact komt durf ik niet te zeggen. Ben er al 7 jaar niet meer geweest :o

hanne2001
Berichten: 35
Geregistreerd: 05-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 21:06

x_spekkie_x schreef:
Ik ken wel een renbaan in het bos in Soest, maar weet niet of je die bedoelt. Hij ligt aan de kant van de Wieksloterweg, achter de voetbalvelden van Voetbalvereniging Hees.


die bedoel ik inderdaad! kun je daar gewoon op? of zit er een hek omheen?

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:12

hanne2001 schreef:
x_spekkie_x schreef:
Ik ken wel een renbaan in het bos in Soest, maar weet niet of je die bedoelt. Hij ligt aan de kant van de Wieksloterweg, achter de voetbalvelden van Voetbalvereniging Hees.


die bedoel ik inderdaad! kun je daar gewoon op? of zit er een hek omheen?

Daar kun je gewoon op vanaf het ruiterpad. Volgens mij op meerdere plekken.


Lillian__
Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:32

Wie kan mij duidelijk (dmv een screenshot via maps of knooppunt ruiterenenmennen.nl ) uitleggen waar het precies is?

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:58

Lillian__ schreef:
Wie kan mij duidelijk (dmv een screenshot via maps of knooppunt ruiterenenmennen.nl ) uitleggen waar het precies is?


Tik Voetbalvereniging Hees op Google.
Het zit daarachter.

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:35

Achter Johan Laseur (jachthuislaan) zit een renbaan en volgens mij ergens bij de biltseweg achter het tankstation?

Wist niet dat het openbaar was?

Laerkens Beauty

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:36

Saaams schreef:
Achter Johan Laseur (jachthuislaan) zit een renbaan en volgens mij ergens bij de biltseweg achter het tankstation?

Wist niet dat het openbaar was?



Die renbaan achter Laseur is niet openbaar.





Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:38

Esplendido schreef:
Saaams schreef:
Achter Johan Laseur (jachthuislaan) zit een renbaan en volgens mij ergens bij de biltseweg achter het tankstation?

Wist niet dat het openbaar was?



Die renbaan achter Laseur is niet openbaar.



[ img ]

Deze?

Laerkens Beauty

Isabel
Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:40

Ik ken nog een andere, bij de Schapendrift. Is een renbaan met allemaal hindernissen/ obstakels waar je oefeningen kunt doen zeg maar. Weet niet of je die bedoelt? Ik kan er vanavond of morgen wel even heengaan en een foto maken voor je.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:42

Waar is dat precies? Ik woon ook in Soest.

Laerkens Beauty

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:51

Saaams schreef:
Esplendido schreef:


Die renbaan achter Laseur is niet openbaar.



[ [url=m/48koGj.png]Afbeelding[/url] ]

Deze?

Die hoort volgens mij bij die stal daar, ben er pas nog langsgewandeld en zag er niet heel openbaar of toegankelijk uit.

Oy with the poodles, already

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:56

Dan zou ik het ook niet weten. Dat zijn de enige 2 waarvan ik weet dat ze er zijn.

Ben dus benieuwd of iemand anders meer weet.

Laerkens Beauty

Isabel
Berichten: 2267
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:56

Saaams schreef:
Waar is dat precies? Ik woon ook in Soest.


[ img ]

[ img ]

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Saaams
Berichten: 13258
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:00


Laerkens Beauty

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:02

Ik denk zo’n 10 jaar geleden, had je een hele cross route door Pijnenburg met allemaal hindernissen. Werd onderhouden door iemand die jachten deed. Helaas is hij overleden. Dus al die hindernissen zijn oud, versleten en gammel. Erg jammer.
De drafbaan achter Hees is er nog steeds. Die wordt vaak gebruikt door dravers van de Veenzoom.
Drafbaan naast Laseur is van een particulier.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 22:48

Cryssie schreef:
Ik denk zo’n 10 jaar geleden, had je een hele cross route door Pijnenburg met allemaal hindernissen. Werd onderhouden door iemand die jachten deed. Helaas is hij overleden. Dus al die hindernissen zijn oud, versleten en gammel. Erg jammer.
De drafbaan achter Hees is er nog steeds. Die wordt vaak gebruikt door dravers van de Veenzoom.
Drafbaan naast Laseur is van een particulier.


Ik bedoelde inderdaad de baan naast Laseur. Die is niet openbaar. De baan achter Hees ken ik niet.





racinggirl
Berichten: 1283
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:17

Ik volg even

Dreams don’t work unless YOU do!

martinev
Berichten: 2579
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 23:26

Ik woon schuin tegenover deze renbaan. Hij is perfect onderhouden en er wordt inderdaad dagelijks getraind met de dravers die op de Veenzoom staan. De ingang is dan ook tegenover de kruising Wieksloterweg OZ en de Veenzoom, je moet daar een stukje het bos inrijden, je hebt het goede pad te pakken als je de baksleep ziet liggen waar ze de baan mee slepen.

Maaaarrrrr...... Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat deze baan echt voor algemeen gebruik is. Ik rijd er echt nooit op. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat er iemand gaat rondscheuren terwijl ze met de dravers aan het trainen zijn. Daarnaast vind ik dat de bodem erg hard is, niet per se bevorderlijk voor een flinke rengalop. Ik rijd eventing en maak heel wat galopkilometers, maar dat doe ik op de gewone ruiterpaden hier in de omgeving, en dat zijn er heel veel!

Ooit lag er achter Laseur ook nog een renbaan in het bos, die kon je zien vanaf de Biltseweg. Dat is dus een andere die aan de Koningsweg op privéterrein ligt. Deze baan is echter helemaal verdwenen, als je heel goed kijkt kun je het nog een beetje aan de bomen zien, maar daar is niet op te rijden.

mental11
Berichten: 171
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Ginder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:47

Heul erg NIET openbaar!!
Is van Jan van Blokland Draversstal. Als hij je daar treft, heb je mazzel als hij je niet het ziekenhuis in slaat. En redelijk terecht, als ze daar in training met 60km uit de bocht komen en jij zit daar leuk op je paard te pierenwaaien, is de schade niet te overzien.
Ik weet het omdat hij mij bijna te lijf wilde gaan toen wij daar met pony's op de baan stonden. Hij was zo fel dat ik hem gevraagd heb wat daar achter stak.
Hij moet dit meermaals per week aan mensen melden, zijn zorg is oprecht en terecht. Het risico is te groot. Nog afgezien van het feit dat ruiters zo zijn strakke baan aan gort lopen.

What comes around goes around, what goes around comes around, circles spin round and round

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: openbare renbaan soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 20:46

Tja, dan zou ik er een hek omheen zetten. Palen met een lintje zou voldoende moeten zijn en in ieder geval duidelijker dan niks. Waarbij ik er dus ff vanuit ga dat er nu geen omheining staat.

Oy with the poodles, already

mental11
Berichten: 171
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Ginder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:35

Hilary schreef:
Tja, dan zou ik er een hek omheen zetten. Palen met een lintje zou voldoende moeten zijn en in ieder geval duidelijker dan niks. Waarbij ik er dus ff vanuit ga dat er nu geen omheining staat.


Klopt, het zou de onduidelijkheid wegnemen. Ik geloof dat dat alleen niet mag van gebiedsbeheerder.
Zelfs een bordje zou al helpen. Maar daarom zeg ik het zo stellig tegen wie het daar maar over heeft of in de buurt rijdt.

What comes around goes around, what goes around comes around, circles spin round and round


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers