werkzaamheden in Staphorsterbos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 23:26


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 10:04

Ben ik weer.

Gister liep ik met vrienden de natte neuzen route vanaf de grote parkeerplaats aan de Vijverweg.
Aan het einde van het lange stuk , als je net de Vijverweg bent overgestoken, komen mountainbikers met een bloedvaart vanuit een bocht aan je rechterhand.
Op het moment dat wij daar langskwamen kwam er een mountainbiker met een bloedvaart voorbij en die reed de jonge hond (10 maanden) van onze vrienden aan _/-\o_ }:)

De L*U*L reed gewoon door!!!!
Verderop werd hij hierop aangesproken door een oudere dame die wij net gepasseerd waren.

De man beweerde dat dat geen wandel of loslooppad is en dat dat stuk alleen voor moutainbikers is!

Duh niet dus E*IKEL!!
Hij fietste daarna gewoon weer weg.

Gelukkig had de hond niks, maar is vreselijk bang geworden, dier is nog maar 10 maanden.

Is er iemand die een contact persoon weet van SBB die we hier over kunnen bellen/mailen.

Nu was het een hond, maar het kan met gemak een kind zijn.

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:14

Hubbels schreef:
Ben ik weer.

Gister liep ik met vrienden de natte neuzen route vanaf de grote parkeerplaats aan de Vijverweg.
Aan het einde van het lange stuk , als je net de Vijverweg bent overgestoken, komen mountainbikers met een bloedvaart vanuit een bocht aan je rechterhand.
Op het moment dat wij daar langskwamen kwam er een mountainbiker met een bloedvaart voorbij en die reed de jonge hond (10 maanden) van onze vrienden aan _/-\o_ }:)

De L*U*L reed gewoon door!!!!
Verderop werd hij hierop aangesproken door een oudere dame die wij net gepasseerd waren.

De man beweerde dat dat geen wandel of loslooppad is en dat dat stuk alleen voor moutainbikers is!

Duh niet dus E*IKEL!!
Hij fietste daarna gewoon weer weg.

Gelukkig had de hond niks, maar is vreselijk bang geworden, dier is nog maar 10 maanden.

Is er iemand die een contact persoon weet van SBB die we hier over kunnen bellen/mailen.

Nu was het een hond, maar het kan met gemak een kind zijn.


Ik vind het sowieso raar dat je een hondenroute laat kruisen met een mtb-route maar ook met het ruiterpad, dat ook nog eens 2x...
Dat is iets waar wij ons al tijden over verbazen.
Misschien dat ze waarschuwingsbordjes voor een gevaarlijke kruising op die 2 routes kunnen plaatsen? Dat haalt misschien de snelheid er wat uit?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 11:45

maitestar23 schreef:
Hubbels schreef:
Ben ik weer.

Gister liep ik met vrienden de natte neuzen route vanaf de grote parkeerplaats aan de Vijverweg.
Aan het einde van het lange stuk , als je net de Vijverweg bent overgestoken, komen mountainbikers met een bloedvaart vanuit een bocht aan je rechterhand.
Op het moment dat wij daar langskwamen kwam er een mountainbiker met een bloedvaart voorbij en die reed de jonge hond (10 maanden) van onze vrienden aan _/-\o_ }:)

De L*U*L reed gewoon door!!!!
Verderop werd hij hierop aangesproken door een oudere dame die wij net gepasseerd waren.

De man beweerde dat dat geen wandel of loslooppad is en dat dat stuk alleen voor moutainbikers is!

Duh niet dus E*IKEL!!
Hij fietste daarna gewoon weer weg.

Gelukkig had de hond niks, maar is vreselijk bang geworden, dier is nog maar 10 maanden.

Is er iemand die een contact persoon weet van SBB die we hier over kunnen bellen/mailen.

Nu was het een hond, maar het kan met gemak een kind zijn.


Ik vind het sowieso raar dat je een hondenroute laat kruisen met een mtb-route maar ook met het ruiterpad, dat ook nog eens 2x...
Dat is iets waar wij ons al tijden over verbazen.
Misschien dat ze waarschuwingsbordjes voor een gevaarlijke kruising op die 2 routes kunnen plaatsen? Dat haalt misschien de snelheid er wat uit?


nee daar snap ik helemaal geen reet van, en er komen steeds meer ATB routes bij lijkt wel, ze zitten nu door heel het bos!

Zou zo graag weten waar je dit kunt melden, maar dat weet jij toevalliig niet?

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 11:58

WTC ? Die onderhouden de routes lijkt het en die kunnen leden er ook op wijzen dat dit soort gedrag niet wenselijk is en wellicht extra waarschuwingsborden plaatsen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 12:04

carika schreef:
WTC ? Die onderhouden de routes lijkt het en die kunnen leden er ook op wijzen dat dit soort gedrag niet wenselijk is en wellicht extra waarschuwingsborden plaatsen.


ok dank zal eens kijken.

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:13

Denk dat de WTC er weinig mee kan.
Het is aso gedrag van een individu, bovendien is kans groot dat diegene geen lid is van de vereniging.

Alle soorten paden in het bos kruisen elkaar, het bos is simpelweg te klein om alle paden strikt te kunnen scheiden.

En iedere gebruiker wil naar de mooie plekjes in het bos.

Je kunt hooguit medebosgebruikers op elkaars aanwezigheid attenderen en begrip voor elkaar op brengen.
En altijd vaart minderen als je een ander passeert, of dat op de fiets of paard is.

Een kaart waar de mbt route en de ruiter route liggen zou wel handig zijn.
En op beide routes aangeven dat er gevaarlijk kruispunt van de routes aankomt.
Wandelaars duidelijk attenderen dat ze niet op de mtb en ruiterpaden moeten wandelen.
Hoewel ze dat strikt gezien wel mogen.

https://www.facebook.com/21608812851275 ... 30838/?d=n

Afbeelding


Op zaterdag en zondagochtend is het bizar druk met mtb’ers.
En met een beetje pech op een zondag ook met 4x4 auto’s. Maar die laatste groep toert vooral door het kleine gedeelte van het bos.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:56

Als je de exacte tijd en locatie weet, kan er soms in Strava gezocht worden naar de fly-by op dat moment. Moet die MTB’er wel Strava gebruikt hebben, uiteraard.

Neem verder gewoon contact op met de terreineigenaar. Die weet ongetwijfeld bij wie je moet zijn om te overleggen over de routes. Aanpassingen als bordjes plaatsen (voor alle gebruikers van een kruising), een bord plaatsen met gedragsregels op grotere parkeerplaatsen / startplaatsen en evt het aanpassen van de route om de snelheid eruit te halen moet te doen zijn. Als ze niet weten hoe, kan ik je wel namen noemen van mensen die in mijn bosgebied (Utrechtse Heuvelrug) hier veel mee te maken hebben.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 13:50

Heb WTC Staphorst/Rouveen vorige week een mail gestuurd en kreeg een reactie.

Bottom line is dat er zoveel MBT'ers zijn bijgekomen dat ze ook last van elkaar hebben(dat idee had ik al) en dat helaas niet iedereen lid is van hun vereniging en natuurlijk kunnen zij niet-leden niet aanspreken.
Maar ze kennen het probleem en zijn met SBB in gesprek om de routes meer te scheiden.

Leden van WTC Staphorst/Rouveen weten wat de regels zijn, maar goed je kunt aan de neus niet zien van welke club ze zijn.

Maar vanmorgen ook weer, hele grote groepen die ook met elkaar aan het praten (lees schreeuwen) zijn, tis toch verschrikkelijk! Hebben ze nou zelf niet zoiets van, joh we zijn wel erg luidruchtig.

Pffff blijft toch wel een ergernis

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:14

Ik zag vanochtend om
9.30 uur al behoorlijke grote groep uit het bos komen op de mountainbike.
Dacht al bij mezelf dat ze er op tijd bij waren.

Reactie van de wtc is zoals ik terecht verwacht had.
Bottomline, hopelijk is COVID ergens in of na 2021 als een jaarlijkse griep en staan er 2hands mtb’s te kust en te keur op marktplaats.

Door de week is het wel redelijk rustig met mtb’ers in het bos.

Misschien moeten ruiters gewoon maar even ander beginpunt van de route nemen.
Omgeving Vijverweg/gorterlaan is druk met fietsers en wandelaars.
Sterkensweg en Westerhuizingerweg zijn minder druk.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 17:13

Off topic vraagje; maar heeft het hier iemand zin om een keer samen te rijden?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 06:50

Safiy93 schreef:
Off topic vraagje; maar heeft het hier iemand zin om een keer samen te rijden?


Jazeker, leuk! Waar woon jij?
Ik kom vanuit Balkbrug.

Als ik alleen rij dan vertrek ik eigenlijk altijd vanaf de Vijverweg (parkeerplaats) als we met meerderen gaan dan vertrekken we nog wel eens vanaf het parkeerplaatsje bij het munitieterrein , maar dat is zo'n drenkbende opt moment vreselijk.

VRANCH
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 19:30

Het zou goed zijn dat iedereen gaat klagen bij Staats bos beheer over het feit dat de mountainbike route echt door het hele bos loopt, laatste stuk bos waar ze nog niet waren, aan de oostkant van het defensiedepot, hebben ze nu ook al een pad gemaakt. Op veel plekken hebben ze de mountainbike route verschrikkelijk dom aangelegd, en dan bedoel ik dat ze plotseling in 1 keer langs het ruiterpad komen, bijv langs het heideveld, dit gaat echt nog een keer mis wanneer een paard daarvan schrikt. Ik gun ieder zijn hobby maar waarom die mountainbike route door het hele bos moet lopen is mij een raadsel, en dan heb ik het nog niet eens over de natuur die er enorm onder te lijden heeft. Graag allemaal even een klacht sturen naar Staats bos beheer.

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:45

Hubbels schreef:
Safiy93 schreef:
Off topic vraagje; maar heeft het hier iemand zin om een keer samen te rijden?


Jazeker, leuk! Waar woon jij?
Ik kom vanuit Balkbrug.

Als ik alleen rij dan vertrek ik eigenlijk altijd vanaf de Vijverweg (parkeerplaats) als we met meerderen gaan dan vertrekken we nog wel eens vanaf het parkeerplaatsje bij het munitieterrein , maar dat is zo'n drenkbende opt moment vreselijk.


Leuk! Ik doe je wel even een pb!

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 20:46

VRANCH schreef:
Het zou goed zijn dat iedereen gaat klagen bij Staats bos beheer over het feit dat de mountainbike route echt door het hele bos loopt, laatste stuk bos waar ze nog niet waren, aan de oostkant van het defensiedepot, hebben ze nu ook al een pad gemaakt. Op veel plekken hebben ze de mountainbike route verschrikkelijk dom aangelegd, en dan bedoel ik dat ze plotseling in 1 keer langs het ruiterpad komen, bijv langs het heideveld, dit gaat echt nog een keer mis wanneer een paard daarvan schrikt. Ik gun ieder zijn hobby maar waarom die mountainbike route door het hele bos moet lopen is mij een raadsel, en dan heb ik het nog niet eens over de natuur die er enorm onder te lijden heeft. Graag allemaal even een klacht sturen naar Staats bos beheer.


Ik heb eerlijk gezegd weinig last van mountainbikers, maar ik heb meer last van honden die werkelijk overal loslopen. Waarvan een groot deel niet onder appèl staat..

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 06:54

VRANCH schreef:
Het zou goed zijn dat iedereen gaat klagen bij Staats bos beheer over het feit dat de mountainbike route echt door het hele bos loopt, laatste stuk bos waar ze nog niet waren, aan de oostkant van het defensiedepot, hebben ze nu ook al een pad gemaakt. Op veel plekken hebben ze de mountainbike route verschrikkelijk dom aangelegd, en dan bedoel ik dat ze plotseling in 1 keer langs het ruiterpad komen, bijv langs het heideveld, dit gaat echt nog een keer mis wanneer een paard daarvan schrikt. Ik gun ieder zijn hobby maar waarom die mountainbike route door het hele bos moet lopen is mij een raadsel, en dan heb ik het nog niet eens over de natuur die er enorm onder te lijden heeft. Graag allemaal even een klacht sturen naar Staats bos beheer.


Ben het wel met je eens hoor, overal moet je opletten of je niet van je sokken gereden wordt!
En ze gaan zo vreselijk hard en vaak ook nog met zoveel kabaal, afschuwelijk!

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:08


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 21:48

Misschien nog niet eens zo gek, zoiets is ook bij Apeldoorn (het Leesten) en dat werkt prima.

Maar op deze manier krijgen MBTérs nog meer ruim baan, vanmiddag met onze Goldens ook nog 2x van de sokken gereden op de natte neuzen route, zo verschrikkelijk hard jagen door dat bos! Echt daar gebeuren nog een keer ongelukken van, kwestie van tijd

tienus63

Berichten: 12017
Geregistreerd: 09-08-05

Re: werkzaamheden in Staphorsterbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:03


Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 08:34

Zou toch vreselijk zijn, als je ook hier je hond niet meer los kan en mag laten!

Moutainbikers krijgen ruim baan, zelfs nog een extra route erbij! en hondenbezitters hebben het nakijken!

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:52

Safiy93 schreef:
Ik kwam gisteren ook een nieuwe kruising met een nieuw MTB pad tegen.... met een heuveltje.... mijn pony schrok zich helemaal te pletter :=
Al snuivend ging zij erlangs...
Geen erg handige kruising trouwens, eerst een heel heuveltjes gebeuren en dan de kruising. Denk niet dat de mijne dat grappig had gevonden als er iemand reed..

Hier ook zon kruispunt geregeld een paardxwat achrikt of ruiter die erbijna naast ligt ze komen erg hard aangeraced uit de bosjes de hoek om ook elk braaf paard schrikt daarvan tegenwoordig schreeuwen we vaak ruiters . Dan horen ze ons

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 08:24

Zijn er mensen die het leuk vinden om met enige regelmaat op de vrijdagochtend(bij voorkeur vroeg :+ ) een rondje Staphorsterbos willen doen vanaf parkeerplaats aan de Vijverweg?

Doe het nu vaak alleen, maar das toch niet zo gezellig.

Gebruik het rondje bos altijd om ook mijn conditie en van mijn tinkerpoown op peil te houden en het buitenritten seizoen breekt weer aan.

Dus mijn vraag, wie wil *\o/*

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:12

Hubbels schreef:
Zijn er mensen die het leuk vinden om met enige regelmaat op de vrijdagochtend(bij voorkeur vroeg :+ ) een rondje Staphorsterbos willen doen vanaf parkeerplaats aan de Vijverweg?

Doe het nu vaak alleen, maar das toch niet zo gezellig.

Gebruik het rondje bos altijd om ook mijn conditie en van mijn tinkerpoown op peil te houden en het buitenritten seizoen breekt weer aan.

Dus mijn vraag, wie wil *\o/*


Gezellig! Kun je ook op een andere dag? En we kunnen ook starten bij mij op stal (is helemaal bovenin het bos)

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 12:33

Safiy93 schreef:
Hubbels schreef:
Zijn er mensen die het leuk vinden om met enige regelmaat op de vrijdagochtend(bij voorkeur vroeg :+ ) een rondje Staphorsterbos willen doen vanaf parkeerplaats aan de Vijverweg?

Doe het nu vaak alleen, maar das toch niet zo gezellig.

Gebruik het rondje bos altijd om ook mijn conditie en van mijn tinkerpoown op peil te houden en het buitenritten seizoen breekt weer aan.


Welke dag denk je aan? Als ik makkelijk kan parkeren /uitladen en opzadelen dan maakt mij niet waar
Dus mijn vraag, wie wil *\o/*


Gezellig! Kun je ook op een andere dag? En we kunnen ook starten bij mij op stal (is helemaal bovenin het bos)

_Pansy_

Berichten: 2492
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:48

Weet iemand hier misschien of het aan te raden is om op vrijdagmiddag naar de Zwarte Dennen te gaan om te rijden? Wij willen komende vrijdag misschien voor het eerst, maar als het heel druk is met voetgangers/mtb-ers of anderen, kunnen we beter een ander gebied kiezen!