2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
20513

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-01-13

2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 21:52

Hallo!

Misschien is hier iemand die zou kunnen helpen.

Al enige tijd lijkt het ons erg gaaf om naar (Amerikaanse) ranch te gaan. En dan met de bedoeling om echt mee te draaien, wbt koeien drijven, brandmerken, ect. Op internet zijn er veel te vinden, maar dat zijn vooral vakantie ranches.. En dat zoeken we nou juist niet.

We willen graag de handen uit de mauwen steken.!
We zijn bekend wbt werkvisum. Daarom komen we waarschijnlijk uit bij een ‘guestranch’, maar welke??:)

Zou iemand ons wat aanbevelingen kunnen doen, met en waar we mee contact kunnen zoeken.


(Beide volwassen personen, en gevorderede ruiters.)
Laatst bijgewerkt door 20513 op 01-03-19 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:02

Op je toeristenvisum mag je je handen niet laten wapperen in Amerika en hier controleren ze streng op.
Dan kunnen jullie wellicht beter een ander land kiezen.

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: 2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:05

Het kan voor een eanch niet uit om personeel voor 2 weken te hebben. Kost veel te veel begeleiding en tegen de tijd dat je iets kan ga je alweer weg. Ik vrees dat voor zo’n korte periode alleen een vakantieranch overblijft.

20513

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:07

troi schreef:
Het kan voor een eanch niet uit om personeel voor 2 weken te hebben. Kost veel te veel begeleiding en tegen de tijd dat je iets kan ga je alweer weg. Ik vrees dat voor zo’n korte periode alleen een vakantieranch overblijft.


Ja dat klopt, maar welke??:)

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:09

Eens met troi.
Collega's van mij doen een aantal keer per jaar een "ranchvakantie". Ze rijden dan veel, maken meerdere dagtochten of een trektocht. Ze gaan altijd naar een ranch in Wyoming.

Edit: je wilt dus wel een ranchvakantie-adres?

Heb je al gezocht onder "dude ranch"?

20513

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 22:13

Maflinger_S schreef:
Eens met troi.
Collega's van mij doen een aantal keer per jaar een "ranchvakantie". Ze rijden dan veel, maken meerdere dagtochten of een trektocht. Ze gaan altijd naar een ranch in Wyoming.

Edit: je wilt dus wel een ranchvakantie-adres?

Heb je al gezocht onder "dude ranch"?


Ja klopt! Maar wel iets waar de handen uit de mauwen gestoken worden. Ik bedoel buitenrit door de natuur is leuk! Maar echt iets met de dieren ondernemen zoals cattledrives lijkt ons nog mooier..!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:15


eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: 2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:19

Ik ken wel een plek waar je een horsemanship cursus kan boeken. Dus dan ben je meer bezig met grondwerk etc met paarden (zij hebben geen vee), en daar buiten kan je evt (dag)tochten maken.
Zak op Facebook iets van een soort survival kamp. Krijg je eerst survival skills te leren en daarna ga je drie dagen op tocht oid.

Maar werken op een ranch is vrij specifiek, en in twee weken kan je denk ik precies niets leren om mee te helpen. Zeker vee... veel mensen hebben geen idee, en dan is het echt levensgevaarlijk om met een paard door zon kudde te gaan rijden.
Maar ik hoop voor je dat het wel ergens te vinden is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:19

Zelf heb ik meerdere keren op een ranch verbleven. Zowel in Montana als in Canada en in Australie. Op al die ranches werken ook Europese jongeren/jong volwassenen voor bed & board.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 17:39

Eens met Grit. Je moet echt een ander visum hebben. En ik denk dat twee weken veel te kort is. Werkgevers gaan daar niet aan meewerken.
En het is echt niet aan te raden om het zonder geldig visum te doen. Er zitten harde consequenties aan vast wanneer je illegaal in de VS wil werken

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:17

20513 schreef:
Maflinger_S schreef:
Eens met troi.
Collega's van mij doen een aantal keer per jaar een "ranchvakantie". Ze rijden dan veel, maken meerdere dagtochten of een trektocht. Ze gaan altijd naar een ranch in Wyoming.

Edit: je wilt dus wel een ranchvakantie-adres?

Heb je al gezocht onder "dude ranch"?


Ja klopt! Maar wel iets waar de handen uit de mauwen gestoken worden. Ik bedoel buitenrit door de natuur is leuk! Maar echt iets met de dieren ondernemen zoals cattledrives lijkt ons nog mooier..!

Op dude ranches doe je ook cattledrives, leer je lasso werpen, pistool schieten e.d. Zeker als je specifiek naar bepaalde ervaringen vraagt kunnen zij dat voor je regelen.

Op een ranch in Australie gingen we ook schapen drenchen, inenten en merken.
Er is veel vraag naar werk vanuit backpackers dus niet iedereen maakt kans om er gratis tegen bed & board te mogen verblijven, laat staan als je maar een paar weken beschikbaar bent, want dan kost je meer dan dat je oplevert. Maar betaald kun je alles ervaren wat je wil en dan hoef je ook niet met visa in te zitten.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: 2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:45

Er was een aantal jaren geleden een bokker die naar Amerika was gegaan op een toeristen visum en werkte op een ranch. Ze ging echter wel langer dan 2 weken en het is een ontzettend groot risico dat ze nemen. Er wordt ontzettend streng gecontroleerd hier in Amerika op illegaal werken, vrijwilligerswerk valt daar ook onder. Je beste optie is een dude ranch, gewone ranches (waaronder ook vakantie ranches) zullen je niet kunnen helpen met echt hands-on werk, ook vanwege verzekering.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: 2 personen ca 2 weken Amerika naar "Work ranch".

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:27

Wij doen niet aan ranches hier in Australië :’)

Probeer yardandgroom.com

Al denk ik niet dat je iets zal vinden voor 2 weken.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:38

Voor 2 weken ga je zeker geen working cattleranch vinden, zoals hier al wel meer is gezegd. Dan moet je echt minimaal een maand gaan en dat is al heel kort. Als je het voor deze zomer zoekt dan ben je ook al wel heel laat, denk niet dat je nog makkelijk een plek vinden.

Focus je echt op een duderanch (vakantieranch) inderdaad. Het is vaak wel een beetje ‘neppig’ dus imo niet de echte ervaring die je krijgt zoals met een working cattleranch. Dat is mijn ervaring tenminste: een working cattleranch is gewoon vaak niet fancy/ schoon genoeg voor gasten.
Er zijn wel duderanches die ook koeien hebben en de gasten daar mee laten helpen. Maar toch is het altijd nog heel anders dan wanneer je voor een langere periode naar een working cattleranch gaat. Het kost gewoon veel tijd om alles echt te leren. Werken met koeien is niet even een kunstje die je binnen een dag leert..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:03

Waikiki schreef:
Wij doen niet aan ranches hier in Australië :’)

Probeer yardandgroom.com

Al denk ik niet dat je iets zal vinden voor 2 weken.

Klopt, het was een jackeroo/jilleroo experience ;-)

Bij John Wade in Bingara, niet zo gek ver van Sydney (voor Australische begrippen dan toch)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:21

Je zou ook workaway.info kunnen proberen of helpx of iets dergelijks.