(Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mariska_28
Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

(Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 22:45

Het is weer januari, en dan begint het bij mij alweer zachtjes te kriebelen... Onze vakantie met paard en wagen door Drenthe! *\o/*
[ img ]

Dit doen we al sinds 2012, en als ik naar de dames op de wei kijk, begin ik langzaamaan tot de realisatie te komen dat Katinka, mijn steun en toeverlaat, ondanks dat ik het niet wil toch elk jaar een jaartje ouder wordt. Dit jaar kan ik gaan vieren dat ik haar 20 jaar heb, maar dit betekend ook dat zij nu ongeveer 26 jaar oud is. En soms zie ik haar staan en denk dan "ja het is qua lijf nu echt wel een oud paard aan het worden", maar zet haar voor de wagen en haar oortjes gaan erop en ze lijkt te genieten. Naast haar loopt Ciara, die dit jaar ook alweer 19 wordt.. verdorie echt een senioren-span aan het worden..

Afijn, ik kan het toch niet laten een vakantie te gaan plannen, mocht ik twijfelen of Katinka het aankan blaas ik alles gewoon weer af.. Dus als het aan mij ligt: Hier het voorpret topic voor 2019!!!

Ik zal mij eerst even netjes voorstellen aan de bokkers die nog niet bekend zijn met onze huifkar topics. Nouja, netjes voorstellen, ik jat gewoon de tekst van vorig jaar :D
Mocht je ons al kennen kun je nu naar beneden scrollen :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Okey, wie zijn wij?

[ img ]
Wij zijn Gerard en Mariska, woonachtig in het mooie Drenthe. In het dagelijks leven werkt Gerard als Elektrotechnicus, terwijl ik op een laboratorium rondhobbel.

Net als voorgaande jaren gaan wij met onze huifkar door Drenthe trekken, en hopelijk reizen jullie (weer) mee!

En hoe gaan we dan?
[ img ]
Voor de wagen loopt mijn trouwe span van Katinka (links op de foto, 26 jaar oud) en haar 18 jarige dochter Ciara. Naast de wagen lopen onze honden Abby (de witte) en Garuda.

In 2012 zijn we voor het eerst wezen trekken met een huifkar. Dit was in onze kleine huifkar, en achteraf gezien hebben we veel geluk gehad met het goede weer die week.. Want echt waterdicht was die niet.. :D Ik heb toen dit topic bijgehouden: [BRT] Een week trekken met huifkar door drenthe, volg ons hier..

Na die vakantie marktplaats een beetje in de gaten gehouden of er geen 'echte' huifkarren te koop waren, want het smaakte wel naar meer.. En toen stond deze kar te koop, in de buurt en voor 350 euro... daar kon ik hem niet voor laten staan. Er moet wel het e.e.a aan gedaan worden, en daar heb ik toen dit topic voor geopend: [AR-ITP] Hobbyproject... Huifkar opknapper gekocht

In 2013 zijn we toen met deze nieuwe kar gegaan: [BRT] Huifkar trektocht 2013! We gaan er weer voor (11aug vertrek) Hij beviel goed, op het missen van vering na :D
Een hele handige vriend heeft ons in het voorjaar van 2014 geholpen er torsieassen op te zetten, en de sturing aan te passen van fusee naar draaikrans.

Dat beviel super, in 2014 hebben we dan ook een heerlijke vakantie gehad : [BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

In 2015 hadden we wat minder mazzel met het weer, maar juist daardoor een memorabele vakantie waar ik nu achteraf met veel plezier op terug kijk: [BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

In 2016 hebben we voor het eerst delen van de dag live gestreamd, en gezien de reacties werd dat erg gewaardeerd. Wendy reed de tweede week mee, en zelfs toen was het nog steeds gezellig :D
[BRT] Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 21 mei tot 4 juni

In 2017 hebben we alleen een korte vakantie gedaan, de lange moest helaas wijken voor noodzakelijke verbouwing aan ons nieuwe huis..
[BRT] Voorpret is halve pret... 2 huifkarvakanties dit jaar!

De vakantie van 2018 gaat de boeken in als HEET! En door het warme weer de dazen die ons goed wisten te vinden, zelfs eind mei dus al.. Dit jaar zijn we voor het eerst niet richting Dwingeloo, maar noordelijk richting Zuidlaren gegaan. Andere omgeving, maar minstens zo mooi!
[BRT] Volg onze huifkarvakantie door Drenthe van 21 tot 31 mei '18

Hier nog een kort filmpje dat ik in 2014 gemaakt heb van de kar :D


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat zijn de plannen voor dit jaar..
Ik wil weer richting Zuidlaren, en dan via andere routes dan vorig jaar, en dat lijkt me gelukt. Ik heb zelfs twee nieuwe campings erbij zitten.
Dit is het plan:
- Dag 1: van huis (Ees) naar Gasselte http://www.campingvanrein.nl/
Dit wordt nog lastig om een echt nieuwe route te vinden, we zijn nu al zo vaak naar die camping gereden :D maar er is niet echt een alternatief en het is mooi rijden dus ach.. verwend zullen we maar zeggen :D

- Dag 2: van Gasselte naar Schoonloo http://www.knollegruun.nl/
We zouden in principe van huis naar schoonloo kunnen rijden qua afstand, maar dat is veel minder mooi rijden dan zo twee dagen door de bossen..

- Dag 3: van Schoonloo naar Zwiggelte https://www.thoefijzer.info/
Hemelsbreed niet zo`n lang stuk, dus kunnen we mooi zigzaggen door het bos :D

- Dag 4: van Zwiggelte naar Amen https://www.hetamerveld.nl/
Camping waar we vorig jaar ook geweest zijn, deze route leid ons door bos waar we nog nooit geweest zijn!

- Dag 5: van Amen naar Balloo http://www.deballoohoeve.nl/
Route tegenovergesteld aan die van vorig jaar, maar hopelijk kunnen we hem nu wel volledig rijden. Vorig jaar was het zo warm dat we hem ingekort hadden.

- Dag 6: rustdag, op de fiets of lopend het Balloerveld verkennen, want ik wil er met de kar overheen als de paden goed genoeg zijn.

- Dag 7: van Balloo naar Schipborg (vlakbij Zuidlaren). http://www.devledders.nl/
Afhankelijk van de bevindingen van de rustdag kan ik deze route of om of over het veld laten lopen. Ik hoop natuurlijk over! De camping zijn we vorig jaar langs gereden, maar nu dus voor het eerst daar overnachten.

-Dag 8: Van Schipborg naar Eext https://www.baldwinhoeve.nl/
Nieuw bos, nieuw adres. Ik kijk vooral uit naar deze dagtocht

-Dag 9: van Eext naar Gasselte http://www.campingvanrein.nl/
Dwars door Eext om daarna het bos in te duiken..

-Dag 10: Van Gasselte naar huis.
Zie dag 1.. Gerard mag de route van deze dag bedenken, dus ik ben benieuwd waar hij mee komt.. :D

Zodra ik alle routes in Endomondo heb staan zal ik ze in dit topic zetten. Ik hoop dat er hier mensen zijn die in de omgeving van Anloo rijden, want vooral daar heb ik nog wat twijfelpunten :D De routes zijn mooi kort, tussen de 12 en 17 km volgens mij, dus dat moet goed kunnen.. We hebben er de hele dag voor duss :D
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 16-01-19 22:50, in het totaal 4 keer bewerkt


Avelienvd
Berichten: 7222
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2019 (laatste?) Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:46

Leuk weer!

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2019 (laatste?) Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:49

Anloo weet ik wel wat. Roep je route maar :)

AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:50

Natuurlijk volg ik dit jaar weer :D
Super leuk !

Mariska_28
Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 22:52


Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:53

Leuk! Ik volg weer
Fijn dat beide dames er nog wel plezier in hebben :)





Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:53

Oeh, ik volg weer :) Hebben jullie al data in gedachten? Als ik in de buurt ben, kom ik even zwaaien!

Oy with the poodles, already

Mariska_28
Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 22:56

Hilary schreef:
Oeh, ik volg weer :) Hebben jullie al data in gedachten? Als ik in de buurt ben, kom ik even zwaaien!

Weer eind mei, begin juni.
Zitten altijd met de feestdagen dan, dus zal binnenkort echt een vertrekdatum moeten kiezen en de plekken reserveren voordat er geen plek meer is voor mij :D
En bezoek is altijd leuk! *\o/*

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:02

Ik reed voor kerst nog langs jullie huis. Stonden twee lichtgevende figuren in de tuin {:)

Oy with the poodles, already

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:06

Ik meld me ook weer. Eventueel een optie ivm oudere van dagen. Kortere route per dag?

Maar ze worden best op leeftijd he :(:)

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:07

Mariska_28 schreef:
WendyBZ schreef:
Anloo weet ik wel wat. Roep je route maar :)

Ik heb nu dit:
https://www.endomondo.com/routes/1251419358
Kan dit met mijn kar? Of kan ik nog een mooiere route maken daar?


Volgens mij kan dat gewoon :j Je hebt wel 2x een hek in de Strubben(bos tussen Anloo en Schipborg). Je hebt daar niet heel veel opties in het bos, veel afsluitbomen. Je zou nog wel de andere kant langs kunnen gaan, achter landgoed Schipborg langs (dat met die rechte lijnen). Maar De Strubben is wel érg mooi... en veel historie!

Mariska_28
Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 23:10

karuna schreef:
Ik meld me ook weer. Eventueel een optie ivm oudere van dagen. Kortere route per dag?

Maar ze worden best op leeftijd he :(:)

De routes zijn inderdaad lekker kort.. Zo kort dat een gewoon ritje in het bos hier soms zelfs langer is.. :D

En leeftijd.. Ach.. It's just a number.

Mariska_28
Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-19 23:12

WendyBZ schreef:
Volgens mij kan dat gewoon :j Je hebt wel 2x een hek in de Strubben(bos tussen Anloo en Schipborg). Je hebt daar niet heel veel opties in het bos, veel afsluitbomen. Je zou nog wel de andere kant langs kunnen gaan, achter landgoed Schipborg langs (dat met die rechte lijnen). Maar De Strubben is wel érg mooi... en veel historie!

Dank je! Hekken zijn breed genoeg voor de kar?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:14

Geschikt voor oude omas dus. :j altijd fijn zodat je de dames niet echt overbelast,

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:18

Mariska_28 schreef:
WendyBZ schreef:
Volgens mij kan dat gewoon :j Je hebt wel 2x een hek in de Strubben(bos tussen Anloo en Schipborg). Je hebt daar niet heel veel opties in het bos, veel afsluitbomen. Je zou nog wel de andere kant langs kunnen gaan, achter landgoed Schipborg langs (dat met die rechte lijnen). Maar De Strubben is wel érg mooi... en veel historie!

Dank je! Hekken zijn breed genoeg voor de kar?


Ja, die zijn gewoon padbreed :j

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:19

Ik ga ook weer (gezellig?) mee.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:20

Laatst bijgewerkt door WendyBZ op 16-01-19 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:24

wat leuk, ik volg ook. Hopelijk kunnen jullie dan nog mooi 1 keer op vakantie met dit span.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:27

Als een of beide dames te oud worden, komt er dan vervanging voor ze of gaat huifkar dan in de verkoop of verhuur op eigen terrein als b en b?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 04:48

Oh :):) Topic :):) :):) Ik volg ook weer!
Je dames worden nu echt wel omaatjes, hoewel Katinka dat in theorie vorig jaar ook al was en dat ging ook prima toch? Merk je nu veel verschil dan?

Routes zijn wel fijn qua afstand, lekker op het gemak.. komt helemaal goed 8-)

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 05:57

Ik volg ook weer

EmmaK95
Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:49

Leuk! Ik heb vorig jaar gevolgd en ga dat nu ook weer doen!

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:56

Ik ga ook weer gezellig mee *\o/*

~Turbohoof Solutions ~

idion
Berichten: 39
Geregistreerd: 31-03-09
Woonplaats: Wormer

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:42

Ik volg ook weer.
Veel plezier met voorbereiden.

MagicMuffin
Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Re: (Laatste?) Huifkarvakantie Drenthe 2019 Voorbereiding/-pret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 09:47

Jaa leuk, ik volg weer stilletjee mee :D

Be the reason someone smiles today


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers