voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 14:46

Ik heb een vraag aan mensen die bekend zijn in het gebied tussen Sneek en Leeuwarden en specifiek het plaatsje Rezudum. Aan het eind van de Nijlandsdyk begint een fietspad dat een klein stukje verder met een bruggetje over de Sneekertrekvaart gaat. Op googlemaps is het onduidelijk hoe breed en stevig deze brug is.

Mijn vraag is of iemand weet of hij breder dan een meter is zodat onze shet met sulky erover kunnen, en tevens sterk genoeg om een groot paard met een ruiter er over te kunnen laten gaan?

Hoop dat iemand het weet, BVD!

[ img ]
Laatst bijgewerkt door Marveld op 18-11-18 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt


oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:49

Marveld schreef:
Ik heb een vraag aan mensen die bekend zijn in het gebied tussen Sneek en Leeuwarden en specifiek het plaatsje Rezudum. Aan het eind van de Nijlandsdyk begint een fietspad dat een klein stukje verder met een bruggetje over de Sneekertrekvaart gaat. Op googlemaps is het onduidelijk hoe breed en stevig deze brug is.

Mijn vraag is of iemand weet of hij breder dan een meter is zodat onze shet met sulky erover kunnen, en tevens sterk genoeg om een groot paard met een ruiter er over te kunnen laten gaan?

Hoop dat iemand het weet, BVD!

Voordat je je afvraagt of de brug stevig/groot genoeg is, kun je je misschien beter eerst verdiepen in de vraag of je überhaupt met een paard (en wagen) op het (dat) fietspad mag komen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:31

Pad is op zich breed genoeg. Echter op het fietspad ter hoogte van Nijlandsdyk nr 1 liggen veeroosters. Dus niet geschikt voor paardenvoeten.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:37

oomens schreef:
Marveld schreef:
Ik heb een vraag aan mensen die bekend zijn in het gebied tussen Sneek en Leeuwarden en specifiek het plaatsje Rezudum. Aan het eind van de Nijlandsdyk begint een fietspad dat een klein stukje verder met een bruggetje over de Sneekertrekvaart gaat. Op googlemaps is het onduidelijk hoe breed en stevig deze brug is.

Mijn vraag is of iemand weet of hij breder dan een meter is zodat onze shet met sulky erover kunnen, en tevens sterk genoeg om een groot paard met een ruiter er over te kunnen laten gaan?

Hoop dat iemand het weet, BVD!

Voordat je je afvraagt of de brug stevig/groot genoeg is, kun je je misschien beter eerst verdiepen in de vraag of je überhaupt met een paard (en wagen) op het (dat) fietspad mag komen.


waarom niet? volgens mij mag je gewoon over het fietspad met je paard hoor. Jaaaarenlang gedaan en nooit opmerkingen gehad van bijv. politie die voorbij komt.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 15:51

Je moet met je aanspanning officieel op de weg aangezien je een bestuurder bent :)
Dus mag je niet op het fietspad.
Dat de politie er nog nooit wat van gezegd heeft, betekent niet dat het mag natuurlijk.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:06

Keet schreef:
Je moet met je aanspanning officieel op de weg aangezien je een bestuurder bent :)
Dus mag je niet op het fietspad.
Dat de politie er nog nooit wat van gezegd heeft, betekent niet dat het mag natuurlijk.

Niet alleen met aanspanning hoor. Dit geldt ook als ruiter en zelfs als je naast je paard loopt.
Of dit veilig is is maar de vraag, maar het is wel de regel :j Ik denk dat de politie ook wel doorheeft dat het soms gewoon super gevaarlijk is om op de weg te lopen ipv op het fietspad/ voetpad en er daarom niks van zegt. En sommige/ veel politie-agenten zullen het waarschijnlijk niet eens weten :+ Maar volgens de officiele verkeersregels ben je met een paard (of vee) altijd bestuurder en dus op de rijbaan.
Ik ga altijd gewoon over het fiets- en voetpad :D

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:09

Eileen_ schreef:
Keet schreef:
Je moet met je aanspanning officieel op de weg aangezien je een bestuurder bent :)
Dus mag je niet op het fietspad.
Dat de politie er nog nooit wat van gezegd heeft, betekent niet dat het mag natuurlijk.

Niet alleen met aanspanning hoor. Dit geldt ook als ruiter en zelfs als je naast je paard loopt.
Of dit veilig is is maar de vraag, maar het is wel de regel :j Ik denk dat de politie ook wel doorheeft dat het soms gewoon super gevaarlijk is om op de weg te lopen ipv op het fietspad/ voetpad en er daarom niks van zegt. En sommige/ veel politie-agenten zullen het waarschijnlijk niet eens weten :+ Maar volgens de officiele verkeersregels ben je met een paard (of vee) altijd bestuurder en dus op de rijbaan.
Ik ga altijd gewoon over het fiets- en voetpad :D


Aangezien het topic over een aanspanning gaat heb ik de ruiter en de voetganger met paard aan de hand (valt ook onder bestuurder) buiten beschouwing gelaten

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:34

Het gaat toch ook om een paard met ruiter of lees ik dit verkeerd?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:43

Daar had ik overheen gelezen, mijn excuses.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6616
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:49

Volgens mij is dit een relatief hoge en smalle brug. Ik kan eventueel binnenkort voor je er eens langsfietsen om te kijken :) Ik zou dan eventueel ook kunnen kijken of die veeroosters er liggen, waar Yvette01 het over heeft.

Edit: Je zou ook via de parallelweg van de N354 kunnen gaan en dan richting Oosterwierum om aan de andere kant van het water te komen. Je kunt dan bij de Dille weer langs het water over het fietspad en dan kom je uiteindelijk langs het bruggetje waar je nu over heen wil. Dan zit je dus weer op je route.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-18 08:29

Allereerst, Yvette01 en NadjaNadja hartelijk dank dat jullie me inzicht wilde geven in de situatie ter plekke. En harstikke lief dat je bereid was er zelfs even te gaan kijken NadjaNadja. Maar zeker als er wildrooster op die fietspaden liggen (en die kan je echt nooit zien met de googlemaps) en ook met het verhaal van die hoge bruggen ( ik had inmiddels ook op andere plekken in de route waar ik wel goed zicht had met de googlemaps gezien dat die inderdaad soms raar hoog zijn) lijkt het toch verstandiger om niet te proberen echt zoveel mogelijk de paden die echt langs de wateren waarop de Elfstedentocht wordt gereden te volgen. Het idee was leuk, maar als ik jullie beschrijving lees is het risico te groot dat ik toch ergens op een obstakel wat ik niet voorzien had ga vastlopen. En aangezien er toch al afstanden van gemiddeld 35 km per dag gereden zullen moeten worden om het in 7 dagen te halen, kan je het risico dat je terug moet echt niet lopen. Ik ga dat idee dus nu laten varen en de routes anders plannen, dat komt goed. Nogmaals dank.


Voor wat betreft of je met een paard nu wel of niet over het fietspad mag en of ik me daar wel van bewust ben het volgende: het is eigenlijk wel een beetje off topic want dat was mijn vraag natuurlijk helemaal niet, maar ik wil daar vanzelfsprekend best antwoord opgeven. Wat jullie misschien op het verkeerde been zet is het lieve mooie meisje dat op de foto onze paarden staat vast te houden (tijdens een trektocht in de buurt van Winterswijk begin dit jaar). Helaas ben ik dat niet, dat is mijn zestienjarige dochter :D . Zelf heb ik intussen dus al heel wat meer jaartjes op mijn kilometerteller staan :o . Zo komt het dat ik dus reeds in 1979 mijn ruiterrijbewijs gehaald heb en bovendien in 1986 ook nog eens mijn autorijbewijs. Ik weet dus al heel lang dat je met een paard of aanspanning volgens de wet op de openbare weg moet rijden en er niet mee op het fietspad mag komen. De vraag is natuurlijk alleen of een mens zich altijd en eeuwig maar aan de voorschriften van goed gedrag wil houden? En in mijn geval ben ik altijd al het hele jaar al zo walgelijk braaf... Ik betaal keurig mijn belastingen, houd me aan de maximum snelheid, mijn laatste parkeerboete had ik in 1994. Ik gedraag me doorgaans uitermate correct tegenover mijn klanten en mijn personeel, bezoek netjes de tien minuten gesprekken op school en bel ieder jaar mijn schoonmoeder op haar verjaardag. Om maar eens wat te noemen. Maar 1 keer per jaar houdt dat keurige gedoe echt een keer op en dat is de week dat ik op trektocht ga. Dan zoek ik gewoon de leukste paadjes uit hoe ik wil rijden en dan kijk ik wel waar het schip strand.

Zoals Eileen al aangeeft zal er natuurlijk nooit een agent zijn die je bekeurt als je met je paard op een fietspad langs een 80 kilometer weg rijdt, maar als ze je snappen op een paadje langs de Dokkumer Ee heb je hem natuurlijk aan de broek hangen. Maar dat soort risico's neem ik onderweg nu eenmaal en het ik zou de afgelopen jaren heel wat leuke en mooie stukjes van Nederland gemist hebben als ik dat niet gedaan had.

C'est ca. En iedereen mag zelf denken wat hij daar van vindt, dit is een openbaar forum. Ik stel voor dat diegene niet nog nooit kleinburgerlijk gezondigd heeft de eerste steen dan maar moet gooien ;)

Finesse
Berichten: 533
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:33

Dit is inderdaad een hoge brug en voor een fietsbrug nog wel aardig breed (breed genoeg voor deze aanspanning). De brug is echter wel vrij stijl, het kan glad zijn!

Hierbij een foto gegoogled:
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 5692464445

Vanaf Reduzum naar de brug liggen ook een paar veeroosters, aan die zijde niet echt geschikt om met je paard langs te gaan.

Zucchero
Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:44

Marveld schreef:
Allereerst, Yvette01 en NadjaNadja hartelijk dank dat jullie me inzicht wilde geven in de situatie ter plekke. En harstikke lief dat je bereid was er zelfs even te gaan kijken NadjaNadja. Maar zeker als er wildrooster op die fietspaden liggen (en die kan je echt nooit zien met de googlemaps) en ook met het verhaal van die hoge bruggen ( ik had inmiddels ook op andere plekken in de route waar ik wel goed zicht had met de googlemaps gezien dat die inderdaad soms raar hoog zijn) lijkt het toch verstandiger om niet te proberen echt zoveel mogelijk de paden die echt langs de wateren waarop de Elfstedentocht wordt gereden te volgen. Het idee was leuk, maar als ik jullie beschrijving lees is het risico te groot dat ik toch ergens op een obstakel wat ik niet voorzien had ga vastlopen. En aangezien er toch al afstanden van gemiddeld 35 km per dag gereden zullen moeten worden om het in 7 dagen te halen, kan je het risico dat je terug moet echt niet lopen. Ik ga dat idee dus nu laten varen en de routes anders plannen, dat komt goed. Nogmaals dank.


Voor wat betreft of je met een paard nu wel of niet over het fietspad mag en of ik me daar wel van bewust ben het volgende: het is eigenlijk wel een beetje off topic want dat was mijn vraag natuurlijk helemaal niet, maar ik wil daar vanzelfsprekend best antwoord opgeven. Wat jullie misschien op het verkeerde been zet is het lieve mooie meisje dat op de foto onze paarden staat vast te houden (tijdens een trektocht in de buurt van Winterswijk begin dit jaar). Helaas ben ik dat niet, dat is mijn zestienjarige dochter :D . Zelf heb ik intussen dus al heel wat meer jaartjes op mijn kilometerteller staan :o . Zo komt het dat ik dus reeds in 1979 mijn ruiterrijbewijs gehaald heb en bovendien in 1986 ook nog eens mijn autorijbewijs. Ik weet dus al heel lang dat je met een paard of aanspanning volgens de wet op de openbare weg moet rijden en er niet mee op het fietspad mag komen. De vraag is natuurlijk alleen of een mens zich altijd en eeuwig maar aan de voorschriften van goed gedrag wil houden? En in mijn geval ben ik altijd al het hele jaar al zo walgelijk braaf... Ik betaal keurig mijn belastingen, houd me aan de maximum snelheid, mijn laatste parkeerboete had ik in 1994. Ik gedraag me doorgaans uitermate correct tegenover mijn klanten en mijn personeel, bezoek netjes de tien minuten gesprekken op school en bel ieder jaar mijn schoonmoeder op haar verjaardag. Om maar eens wat te noemen. Maar 1 keer per jaar houdt dat keurige gedoe echt een keer op en dat is de week dat ik op trektocht ga. Dan zoek ik gewoon de leukste paadjes uit hoe ik wil rijden en dan kijk ik wel waar het schip strand.

Zoals Eileen al aangeeft zal er natuurlijk nooit een agent zijn die je bekeurt als je met je paard op een fietspad langs een 80 kilometer weg rijdt, maar als ze je snappen op een paadje langs de Dokkumer Ee heb je hem natuurlijk aan de broek hangen. Maar dat soort risico's neem ik onderweg nu eenmaal en het ik zou de afgelopen jaren heel wat leuke en mooie stukjes van Nederland gemist hebben als ik dat niet gedaan had.

C'est ca. En iedereen mag zelf denken wat hij daar van vindt, dit is een openbaar forum. Ik stel voor dat diegene niet nog nooit kleinburgerlijk gezondigd heeft de eerste steen dan maar moet gooien ;)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :')

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 09:32

Finesse schreef:
Dit is inderdaad een hoge brug en voor een fietsbrug nog wel aardig breed (breed genoeg voor deze aanspanning). De brug is echter wel vrij stijl, het kan glad zijn!

Hierbij een foto gegoogled:
https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q ... 5692464445

Vanaf Reduzum naar de brug liggen ook een paar veeroosters, aan die zijde niet echt geschikt om met je paard langs te gaan.


Hallo Finesse, zoals gezegd was ik op de beschrijving al tot de conclusie gekomen dat het hem niet werd maar leuk om er ook nog even beeld van te zien! Dank je wel

Als het zou regenen breekt je paard hierop inderdaad eerste klas zijn been. Hahaha weet achteraf ook niet precies waarom ik überhaupt hoop had dat het gewoon rechte bruggen zouden zijn, dan zouden die arme schaatster die de elfstedentocht rijden er op hun buik onder door moeten. En we hebben ook nog iets als watersport in nederland :D .. Tja het zijn allebei mijn hobby's niet dus ik zal ze wel uitgeblokt hebben. Enfin beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald ( om maar in de spreekwoorden te blijven)

Dan maar proberen om zoveel mogelijk over rustige polderweggetjes te rijden, en die zijn in Friesland ook vast heel mooi toch?

hrhr
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-09-09

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 09:57

Misschien contact opnemen met de organisatie van de wandelelfstedentocht. Deze mensen kennen de paden langs de Elfstedentocht door en door en kunnen jou vast adviseren.

Emori
Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:07

wat een leuk idee! Als je advies nodig hebt rondom franeker dan hoor ik het graag.
Daar maken mijn pony en ik heel wat kilometers.

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:25

hrhr schreef:
Misschien contact opnemen met de organisatie van de wandelelfstedentocht. Deze mensen kennen de paden langs de Elfstedentocht door en door en kunnen jou vast adviseren.

Dit inderdaad of anders de route van de fietselfstedentocht?

maras
Berichten: 2337
Geregistreerd: 04-06-06

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:33

Dit is ook een beetje off topic maar wat een ontzettend leuke shet voor de sulky!! Staat hij of zij op ijzers of rijd je blootsvoets? Ooit ga ik mijn shet ook nog eens inspannen. Hier in Brabant ( regio De Kempen)kun je heel veel mooie routes rijden met aanspanning en onder de man en genoeg logeer adressen. Veel plezier met plannen maken!

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 11:15

MissToseland schreef:
wat een leuk idee! Als je advies nodig hebt rondom franeker dan hoor ik het graag.
Daar maken mijn pony en ik heel wat kilometers.


Goedemorgen MissToseland, nou eigenlijk wel! Ik heb de route inmiddels opgedeeld in 7 etappes en aan het eind van de etappes gezocht naar adressen waar ik mogelijk zou kunnen overnachten. Ik heb nog niets benaderd of aangeschreven hoor. Eerst maar weer eens de feestdagen en bovendien moet ik eerst nog mijn man geestelijk voorbereiden dat ik dit jaar weer een hele week weg wil met de paarden en ook het in juni vrij plannen op mijn werk wordt nog even een dingetje. Maar van wat ik daarvan gevonden heb aan mogelijkheden kom ik op een paar plekken niet verder dan een staladres met een kleine kilometer verder een bed en breakfeast. Nou is dat natuurlijk op zich geen ramp maar het is altijd leuker om op dezelfde plek te slapen als waar ook de paarden staan. Dus mocht je stomstomtoevallig in het gebied ten oosten van Franeker en maximaal 15 kilometer van af het centrum een plek weten waar niet alleen de paarden maar ook wij kunnen slapen ( eventueel hebben we zelf een klein tentje en slaapgerei bij ons) dan houd ik me aanbevolen. En zo niet dan houd ik je aanbod in gedachte voor als ik de route rond Franeker ga plannen. Ook jij alvast heel erg bedankt!

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 11:20

Kidde schreef:
hrhr schreef:
Misschien contact opnemen met de organisatie van de wandelelfstedentocht. Deze mensen kennen de paden langs de Elfstedentocht door en door en kunnen jou vast adviseren.

Dit inderdaad of anders de route van de fietselfstedentocht?


Ik ben een beetje bang dat de problemen die je op een wandelpad kan tegenkomen als ruiter/ menner alleen nog maar groter zijn dan die op een fietspad. En dat de wandelaarsorganisatie ook niet heel blij gaan worden van het verzoek :D . Aan de andere kant niet geschoten is altijd mis dus ik zet het idee toch nog even onder het kopje opties in de planning, dank.

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 11:32

maras schreef:
Dit is ook een beetje off topic maar wat een ontzettend leuke shet voor de sulky!! Staat hij of zij op ijzers of rijd je blootsvoets? Ooit ga ik mijn shet ook nog eens inspannen. Hier in Brabant ( regio De Kempen)kun je heel veel mooie routes rijden met aanspanning en onder de man en genoeg logeer adressen. Veel plezier met plannen maken!


Hallo Maras, dat is onze vierjarige Bean en het is inderdaad een enig dier! Hij staat op ijzers. Echt doen dat inspannen, te leuk. Dit is een hca sulky, in alle eerlijkheid best prijzig in aanschaf maar ze zijn het dubbel en dwars waard. Je raced er probleemloos bij over het strand en door de bossen. Brabant is zeker mooi en staat absoluut nog op het verlanglijstje voor de komende jaren. Maar mijn dochter doet dit jaar eindexamen havo en heeft dus wat eerder vakantie dan mijn andere kinderen, dus dit jaar zouden we makkelijker een week samen weg moeten kunnen dan andere jaren. En voor de Elfstedentocht heb je echt wel een week nodig dus het is nu of nooit denk ik.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Re: voorbereiding elfstedentocht, vraag aan friezen vraag 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:37

Gaaf idee!

Mocht je nog vragen hebben over de route tussen Workum en Harlingen dan help ik graag! (Mocht je daar langs komen)

Marveld
Berichten: 59
Geregistreerd: 12-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-18 11:39

_Nero schreef:
Gaaf idee!

Mocht je nog vragen hebben over de route tussen Workum en Harlingen dan help ik graag! (Mocht je daar langs komen)


Ja daar ga ik langs komen! Fijn, ik houd het in gedachte

Danseresje
Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:23

Ik heb de elfstedentocht vorig jaar gewandeld. Weet in ieder geval dat het stuk onder de dijk bij het ijsselmeer naar Stavoren veel veeroosters heeft. Heb die dingen vervloekt vorig jaar met mijn blaren op dag 2 :evaw:
Het fietspad tussen uhm gehucht richting Dokkum langs het water gaat ook niet echt leuk worden denk ik. Smal fietspad en vrij druk bij goed weer. Was vorig jaar ook lastig lopen.....

Ga je volgen, want vind het een leuk idee! Met Hemelvaart ga ik hem voor de tweede keer wandelen!

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 15:50

Kennissen van mij hebben de elfstedentocht een tijdje geleden gedaan met een tweespan Friezen. Mogelijk kunnen zij je adviseren of tips geven m.b.t. de route. Ze heten Menteam van der Velden.
Op hun website staat een stukje vermeld over hun tocht:
www.menteamvandervelden.nl en ze zijn ook te vinden op facebook.
Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 33 bezoekers