Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:59

Ik denk dat de Boschhoeve nog niet genoemd is? Super leuk daar! Je rijdt er ook wel in de bak maar eigenlijk vooral buiten: pannekoekenrit, nachtrit, dagtocht, gewone buitenritjes, ... verschillende snelheden. Echt super fijn! Ik vind ook wel leuk dat je af en toe in de bak rijdt, dan kan je de knopjes op jouw paard/pony uittesten voordat je op buitenrit gaat. Je hebt er ook springles en zitles, mennen, zwemmen met de paarden, ... een heel leuk programma in ieder geval :)

Ook hebben de ‘ouderen’ een apart programma van de jongere deelnemers. Dus het is op maat :)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫


xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 10:03

NZ92 schreef:
Als je echt een gave ervaring wil, kom dan naar Les Olivettes in de Ardennen. Het vervoer vanaf Utrecht wordt geregeld! Je maakt hier elke dag hele gave trektochten door de natuur en ook ga je een keer overnachten met je paard in het bos! Je rijdt hier per dag zo'n 3 tot 4 uur en tijdens een trektocht rijdt je wel 8 uur!! We rijden over heuvels, weilanden en prachtige bossen. Je moet wel goed kunnen rijden! Want we maken regelmatig een flinke rengalop! De groepen zijn maximaal 14 personen en de leeftijd is vanaf 13 jaar.

Wil je gave filmpjes en foto's zien? Wij dan onze facebookpagina
http://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes

Weet je misschien hoeveel het kost?

Of heb je misschien een link naar een website met informatie voor de trektochten in 2019, kan namelijk niks over de trektochten op de website ( www.lesolivettes.be ) vinden...

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 10:05

BaBritFre schreef:
Ik denk dat de Boschhoeve nog niet genoemd is? Super leuk daar! Je rijdt er ook wel in de bak maar eigenlijk vooral buiten: pannekoekenrit, nachtrit, dagtocht, gewone buitenritjes, ... verschillende snelheden. Echt super fijn! Ik vind ook wel leuk dat je af en toe in de bak rijdt, dan kan je de knopjes op jouw paard/pony uittesten voordat je op buitenrit gaat. Je hebt er ook springles en zitles, mennen, zwemmen met de paarden, ... een heel leuk programma in ieder geval :)

Ook hebben de ‘ouderen’ een apart programma van de jongere deelnemers. Dus het is op maat :)

Ik zie op de site dat er twee groepen zijn, een voor 6 t/m 14, en een voor 15 t/m 18. Weet je of dit klopt??

CRos95
Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:28

xlaraax schreef:
BaBritFre schreef:
Ik denk dat de Boschhoeve nog niet genoemd is? Super leuk daar! Je rijdt er ook wel in de bak maar eigenlijk vooral buiten: pannekoekenrit, nachtrit, dagtocht, gewone buitenritjes, ... verschillende snelheden. Echt super fijn! Ik vind ook wel leuk dat je af en toe in de bak rijdt, dan kan je de knopjes op jouw paard/pony uittesten voordat je op buitenrit gaat. Je hebt er ook springles en zitles, mennen, zwemmen met de paarden, ... een heel leuk programma in ieder geval :)

Ook hebben de ‘ouderen’ een apart programma van de jongere deelnemers. Dus het is op maat :)

Ik zie op de site dat er twee groepen zijn, een voor 6 t/m 14, en een voor 15 t/m 18. Weet je of dit klopt??

Die groepen worden verdeeld in verschillende ‘lesgroepen’. 6-14 is ponykamp en 15-18 is ruiterkamp. Als er op n website staat dat t verdeeld wordt in twee groepen moet je dat niet zo letterlijk nemen ;). Er zijn twee leeftijdscategorieën en die worden onder verdeeld in verschillende groepjes op niveau, zo doen ze t bijna overal.


NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:37

Geen ervaring met de ponykampen maar ben wel op buitenrit geweest bij Les Chevaux en vond dat echt geen aanrader.

Werd op een super langzaam paard gezet en vroeg nog voordat we weg gingen of ik een zweepje nodig had, maar dat was niet nodig. Toen de hele rit super veel moeite moeten doen om dat paard te laten lopen en begeleiding schreeuwde alleen maar dat ik een tik moest geven met de zweep (welke zweep?).
Ook had de begeleiding hun paarden niet onder controle en waren ze ook niet bepaald klantvriendelijk. :n

Trui
Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:44

exact als hierboven :) geen fijne ervaring bij les chevaux

Een koude trui, is geen goede trui.

NZ92
Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:53

xlaraax schreef:
NZ92 schreef:
Als je echt een gave ervaring wil, kom dan naar Les Olivettes in de Ardennen. Het vervoer vanaf Utrecht wordt geregeld! Je maakt hier elke dag hele gave trektochten door de natuur en ook ga je een keer overnachten met je paard in het bos! Je rijdt hier per dag zo'n 3 tot 4 uur en tijdens een trektocht rijdt je wel 8 uur!! We rijden over heuvels, weilanden en prachtige bossen. Je moet wel goed kunnen rijden! Want we maken regelmatig een flinke rengalop! De groepen zijn maximaal 14 personen en de leeftijd is vanaf 13 jaar.

Wil je gave filmpjes en foto's zien? Wij dan onze facebookpagina
http://www.facebook.com/ruitervakantielesolivettes

Weet je misschien hoeveel het kost?

Of heb je misschien een link naar een website met informatie voor de trektochten in 2019, kan namelijk niks over de trektochten op de website ( http://www.lesolivettes.be ) vinden...


De kampen staan nog niet online!
Op de Facebook pagina staat al wel wat informatie. Een week kost 500 euro

Flynnieman
Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:57

Waar ik mijn paard gestald heb staan houden ze zo een kamp, dacht 14+ met enkel buitenritten. Lange ritten, leuke pony's en paarden en super gebied om buitenritten te maken. Ook gaan ze bij mooi weer zwemmen met de paarden :)). Weet wel niet wat het kost. Is op Indian Jewels in Dilsen-stokkem (Belgisch Limburg). Zou ene sop de website kunnen kijken en als daar niks erover staat kan je me altijd pb doen dan zal ik het eens navragen voor je ;)

rink
Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:01

xlaraax schreef:
rink schreef:
Wij bij Les Chevaux hebben ook speciale trektochten voor de jeugd van 14 en ouder. Waarbij we 3 dagen trekken door de omgeving.

Veiligheid en plezier staan hand in hand bij ons op het bedrijf. We kiezen dan ook liever voor safe dan sorry, ouders zien je graag heel terug aan het einde van de week!

Heb zojuist (ja weet ik, echt vet laat :') ) wat meer naar les cheveaux gekeken. Het ziet er leuk uit (vooral de video :D ), maar ik kan niet echt veel informatie over de trektocht vinden op de site...

Weet je misschien met hoeveel mensen je ongeveer in een groep (de hele week) rijdt?

En ook wat het basisniveau er zo’n beetje is? Dressuurmatig rij ikzelf zo’n beetje L2, misschien M1? Ik vind dit zelf eerlijk gezegd moeilijk in te schatten aangezien ik haast nooit wedstrijden rij, en als ik wedstrijden rij rij ik ze bij onze manege (waarbij ze wedstrijden zelf organiseren, dus niet officieel van de KNHS voor winstpunten etc)... Ik neem aan dat het niveau ook zoiets in die richting is, aangezien je wel met mensen vanaf 14 jaar rijdt (dit hoeft eerlijk gezegd niet veel te betekenen, maar meestal is het niveau dan wat hoger?? idk, hopelijk snap je wat ik bedoel haha).

Weet je misschien ook waar je slaapt? Dit maakt mij eerlijk gezegd vrij weinig uit, maar ben gewoon benieuwd of je in bijv een tent of accommodatie overnacht.

En nog als laatste; over de leeftijd: aangezien het pas vanaf 14 is (en ik 14 ben), zijn er dan vooral mensen van 16/17 etc (dus ouder) of rijden er ook wel mensen van 14/15 mee? Heb altijd al een beetje met leeftijd gezeten wanneer ik naar ponykampen vanaf mijn leeftijd ging, omdat ik dan altijd de jongste daar was (wat soms niet echt prettig is :j )


De trektocht is met maximaal 10 personen. De groepen zijn qua leeftijd erg divers, maar er zijn zomers 3 weken waar je uit kunt kiezen. Afgelopen jaar hadden we een week met 14-16 jaar maar ook een week 18-20jaar. We trekken 3 dagen en jullie slapen elke nacht thuis op onze locatie in een accommodatie. De ervaring is altijd ruim bevestigd voor de tocht, sommige zijn wedstrijd gericht bezig terwijl anderen juist heel veel buiten rijden op heel veel plekken.

Als paardrijden makkelijk was, had het wel voetbal geheten..

Hawkeye
Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 14:07

xlaraax schreef:
BaBritFre schreef:
Ik denk dat de Boschhoeve nog niet genoemd is? Super leuk daar! Je rijdt er ook wel in de bak maar eigenlijk vooral buiten: pannekoekenrit, nachtrit, dagtocht, gewone buitenritjes, ... verschillende snelheden. Echt super fijn! Ik vind ook wel leuk dat je af en toe in de bak rijdt, dan kan je de knopjes op jouw paard/pony uittesten voordat je op buitenrit gaat. Je hebt er ook springles en zitles, mennen, zwemmen met de paarden, ... een heel leuk programma in ieder geval :)

Ook hebben de ‘ouderen’ een apart programma van de jongere deelnemers. Dus het is op maat :)

Ik zie op de site dat er twee groepen zijn, een voor 6 t/m 14, en een voor 15 t/m 18. Weet je of dit klopt??


Er zijn 2 ‘hoofdgroepen’ de ponykampers en ruiterkampers. Ze volgen beide een ander programma wat beter aansluit bij hun leeftijd. Natuurlijk worden er nog groepjes gemaakt binnen het ruiterkamp en ponykamp.
De groepen waarin je rijdt zijn niet zo groot. 6-8 personen.

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

Karrimh
Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 21:25

Wij organiseren ruiterkampen, deze worden ingedeelt op leeftijd / niveau. Dit jaar hadden we zslfs voornamelijk volwassenen.
De groepen zijn klein, max ca 5 deelnemers waardoor er veel een op een aandacht is.
Er zijn 2 activiteiten per dag, sws een lange buitenrit elke dag en dan bv een PTV TREC les / Freestyles / workshop paard en bewegen. De kampen zijn 2 dgn / 1 nacht (vanaf 2019 waarschijnlijk ook langere kampen) aangezien je elke dag een flinke buitenrit (lees ca 5 uur) maakt en daarnaast nóg een activiteit hebt. Je rijdt dus al gauw in slechts 2 dgn 12 - 15u! Voor meer info en veel foto's zie mijn fb pagina endurance clinics, ook voor gewoon losse buitenritten op een van onze internationaal lopende endurance Arabieren...

Karrimh WK Maleisië & WK Euston Park!!!!
Sera CEI***/ Khariton CEI**
Valkan CEI*** EK Euston Park/ Ghadir CEI*

Myka
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 16:58

Ik vind Reelaer persoonlijk ook echt een aanrader! Vond het persoonlijk heel fijn dat de groepen niet zo groot waren, waardoor je leuk met elkaar kunt optrekken.

live laugh love

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6624
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:41

De website van de Eekwal (www.eekwal.nl) is ook weer in de lucht, dus als je nog wat meer informatie wil, kun je daar terecht :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

JRijsdijk
Berichten: 19
Geregistreerd: 09-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:19

Als je nog wat zoekt:

Ponykamp extreme bij manege laarbrug. Op de website www.ponykamp.nl staat alle informatie erover :)

hanneke32xx
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:59

@trui zo hé, diehard Gasselte fan geworden? ;) Lekker enthousiast of niet haha! Ik heb in de zomer van 2017 een weekje geholpen bij manege Gasselte. Als je houdt van veel buitenritten en activiteiten naast het paardrijden zou ik zeggen doen! Waar ik persoonlijk een beetje moeite mee had was dat de paarden daar erg veel liepen, naast de ponykampen waren er namelijk ook nog gewoon lessen en veel buitenritten. Verder vond ik het een typische manege, wel veel (en ook genoeg leuke) paarden. Verder hielden ze daar echt wel rekening met leeftijd en niveau. Ik ben in 2016 ook naar poelenburgh geweest. Leuk voor 1 keer maar achteraf gezien vond ik het zonde dat je zo weinig (buiten)reed. Activiteiten zoals voltige en lange lijnen werden namelijk ook mee gerekend als 'rijden'. Verder had ik best wel moeite met de begeleiding daar. Maar op het moment zelf een super leuke tijd gehad! En ik ben ook 2 keer naar stal t reelaer geweest en geloof me, hier wil je heen! Ik vond de sfeer& begeleiding heel fijn, de paarden super leuk en de ritten geweldig! Ik vond het ook niet zo'n typische manege, de paarden stonden er super bij en voor iedereen zoeken ze een leuke match waar je de rest van de week op rijdt. Het is niet het meest luxe ponykamp ooit (dit was bij poelenburgh wel zo) maar ik vond het daar echt geweldig leuk! Hoop dat je iets hebt aan dit veel te lange verhaal :Y)

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

Lisa_ssg
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:48

Heyyheyt, ik ben afgelopen jaar bij manege laarburg op ponykamp geweest en het is daar geweldig ik en waarschijnlijk gaat die vriendin ook weer mee we gaan dit jaar het tienerkamp doen en hebben afgelopen jaar het normalekamp gedaan *\o/*
Ik zat beetje met hetzelfde probleem als bij jou dat ik ook niet veel heb gesprongen en crossen heel graag wil maar alleen niet zo goed weet of ik het wel aan kan daarom hadden we vorig jaar gekozen om eerst het normale kamp te doen wat geweldig was omdat we dit jaar al 15 worden en we super graag wouden zwemmen met paarden het tienerkamp doen inplaats van het extreem kamp de paarden bij de manege verschillen heel erg ze zijn allemaal erg leuk maar ook verschillen van super mak tot druk van jong tot oud en van klein tot groot wat ik heel fijn vond daar is dat je met n groepje een slaapkamer + je eigen badkamer er bij hebt en het eten is erg lekker er worden spellen tussen door gedaan we zijn gaan zwemmen in een riviertje/meer en t zwembad dat ze daar hebben en ontzettend veel gelachen en genoten een top week!! Wil je meer er over weten stuur me dan even een berichtje <3
Ik hoop dat je je ponykamp vind en dat je net zo’n leuke tijd daar gaat hebben als wij hebben gehad xx
Oh ja en de begeleiders die wij hebben gehad waren erg leuk je kon altijd naar ze toekomen als er wat aan de hand was en de bossen daar zijn btw geweldig! De groepen verschillen er zaten ongeveer 10 kinderen per groep en er wordt een beetje op niveau gedeeld zodat als je alle gangen onder de knie hebt je ook echt alles kan doen en wat harder dan de beginners :o

Lisa_ssg
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:51

Btw je maakt elke dag een bosrit behalve de laatste dag van dan doe je wedstrijdjes *\o/*
Je rijd 2x per dag de eerste keer les en de tweede keer bos 8-) les doe je 1 uur en bos meestal 1,5 uur en je maakt een dag een 3 uurs rit in de duinen het is daar zo mooi

Dominique_13
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:18

Manege Laarbrug is ook zeker een aanrader, je zou dan kunnen kiezen voor een tienerweek of een extremeweek. Je maakt daar meerdere keren mooie buitenritten en bij een vqn die twee zit ook een crossje bij! Als je daar vragen over hebt kan je me altijd een berichtje sturen, ik rij daar zelf ook en heb daar afgelopen jaar leiding gegeven met een week ponykamp

Izzy
Instagram: @ArabianIzzy

Ingrid_92
Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:46

Kom eens bij ons kijken. We hebben groepen van max 8 en ingedeeld naar leeftijd. Er is een speciale 'puber' week waarin we ook buitenritten maken, zwemmen met en zonder de paarden, springen en nog veel meer leuks. www.natuurlijkmetjepaard.nl

iirrssjjee
Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 01:38

Je zou ook nog naar manege van Loon kunnen kijken. Max 12 personen in n groep, word ingedeeld op rij niveau. Slapen doe je met leeftijdsgenootjes.
De eerste dag is even kennismaken. 2e dag doe je een test, waarna je na goedkeuring gelijk een buitenrit gaat maken. De ritten zijn altijd erg lang (minstens 2 uur), en best heftig! Lekker hard galopperen, een sprongetje hier en daar en dat elke dag! Ook heb je naast de buitenrit ook nog elke dag een gewone les, ga je carousel oefenen die je aan het einde van de week aan alle ouders laat zien, voltige rijden en nog zoveel meer!! Ben er zelf op kamp geweest en als leiding! ;)

xlaraax
Berichten: 20
Geregistreerd: 13-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 09:13

iirrssjjee schreef:
Je zou ook nog naar manege van Loon kunnen kijken. Max 12 personen in n groep, word ingedeeld op rij niveau. Slapen doe je met leeftijdsgenootjes.
De eerste dag is even kennismaken. 2e dag doe je een test, waarna je na goedkeuring gelijk een buitenrit gaat maken. De ritten zijn altijd erg lang (minstens 2 uur), en best heftig! Lekker hard galopperen, een sprongetje hier en daar en dat elke dag! Ook heb je naast de buitenrit ook nog elke dag een gewone les, ga je carousel oefenen die je aan het einde van de week aan alle ouders laat zien, voltige rijden en nog zoveel meer!! Ben er zelf op kamp geweest en als leiding! ;)

Klinkt leuk! Vooral de buitenritten haha
Heb je misschien ook een link naar hun site? Of fb pagina ofzo als ze geen site hebben?

xRaisin
Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Ponykamp gezocht!! Veel buitenritten & gevorderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:48


Lauwtjuh123
Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:41

Stal Jacobs in Voorthuizen organiseert dit jaar voor het eerst jeugdkamp.
Alleen maar ruiters tussen de 14 en 18 jaar en vooral veel leuke dingen doen. Grenzen aan het bos, dus veel bosritten en zeker weten een dagtocht (hopelijk naar kootwijkerzand ;))

NivesxLilo
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:12

Hoeveel kost het kamp bij laarburg?

Dominique_13
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:23

NivesxLilo schreef:
Hoeveel kost het kamp bij laarburg?


Dat kan in vanavond wel even navragen. Zie net dat de site niet werkt op dit moment. Je mag mij anders wel een pb sturen als je nog wat wil weten of je kan zelf even bellen naar de manege.

Izzy
Instagram: @ArabianIzzy


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers