Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:40

Ik heb stiekem wat meer informatie opgevraagd :) Wil sowieso even weten of ze openstaan voor wandelaars. Zo ja, dan ga ik er serieus over nadenken. Het zit inderdaad dicht op Barchem. Barchem ken ik al, dus als ik moet kiezen... Dit is gewoon iets wat ik heel graag eens zou doen - en het is ook nog eens goed voor m'n eigen conditie ;)

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤


Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:25

Om even aan te haken op mijn voorgaande post: Het mag! Maar dan moet ik alleen, tussen alle ruiters. Wil er iemand mee? ^^

Vandaag ruim 2 uur effectief gewandeld, met tosti-stop bij een pannenkoekenhuis (totaal 3 uur weggeweest). Het was er heel druk, en iedereen wilde "pony-aaien".. Pony vond dat natuurlijk reuzegezellig ;)

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤

Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:36

Ik wil graag volgend jaar mee, maar zoals je al weet moet ik het deze keer overslaan ;(

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:01

Oh Bix, dat lijkt me zo leuk om te doen!
Ooit ga ik echt die trektocht doen :j Weet alleen nog niet in welk leven, haha.

Volgende week weer naar de kinesist voor mijn scheenbenen, ze gaan proberen of shockwave verschil gaat maken want het is nog altijd niet beter, kan nog steeds niet wandelen |( Nuja, ik doe het wel (kleine rondjes), maar heb nog constant pijn en het is echt niet meer leuk.

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:46

Ik vind het zo vervelend voor je, [***] :( Hopelijk kan de kinesist iets voor je betekenen met de shockwave therapie.

Gisterochtend heb ik 5 km gedaan met Mattie. We zijn een kant op gegaan die ik met Zohra eigenlijk nooit deed (nou ja, verder dan wat ik met haar deed die kant op). Dan loop je de straat van stal uit, en komt uit op een fietspad die naast de provinciale weg loopt, gescheiden door bomen. Uiteindelijk kan je onder het treinspoor door, maar dat vond ik voor nu een brug te ver.
Mattie vond het wel leuk, maar ik merkte dat ik hem te voet echt moeilijk bijhoud. Hij wil het liefst voor me lopen, als ik naast hem loop op onbekend terrein, kan hij het minder goed overzien en wordt hij onrustiger. Maar op plekken waar een grotere kans op ander verkeer is, vind ik het gewoon geen strak plan om hem voor me uit te laten lopen.
Als ik er eenmaal vaker met hem loop dan wordt hij ook wel rustiger met zijn tempo, is de ervaring tot nu toe, dus moet goedkomen. :) Hij stopte braaf wanneer ik het vroeg, dus het is echt even het onwennige.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:19

Nou..spannend as hell, maar ik heb me maar gewoon opgegeven voor die 4-daagse trektocht. Spannend omdat ik op dat gebied onervaren ben, ik nog veel wandelkilometers moet gaan maken en ik waarschijnlijk die dagen alleen loop want de rest zal OHZ gaan, maar ik wil het te graag een keer doen :) Nog even onder voorbehoud van de afstanden per dag. Ik begreep dat de kortste afstand per dag 15km is, en dat vind ik voor ons ook wel meteen het hoogst haalbare. We lopen nu 4-5km per uur.

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:43

Zo cool :D Ben echt benieuwd, hou ons maar op de hoogte van je trainingsvorderingen enzo ;)

Gisteren nog eens 2 km gedaan, deze keer de echte oude nog maar eens van de paddock gehaald voor een rondje, was lang geleden met hem .. Hij was braaf, ondanks dat hij door de harde wind nogal doof wordt :')

Heb alleen ruzie met Garmin, blijkbaar registreert die mijn hartslag niet als ik het stappen tellen uitzet en geen activiteit aan zet. Wat stom is, want de hartslag staat wel gewoon in beeld, alleen achteraf zie je dan een gat in je grafiek. Dit heb ik nu bv. als ik met [***] in de piste rij, omdat ik dan mijn stappenteller uit zet maar geen activiteit heb (wat bij buitenrijden wel zo is). Terwijl ik het eigenlijk wel interessant vind om achteraf in grafiek mijn hartslag te kunnen zien (je wil niet weten hoe hoog deze is :o ). Dus dacht ik van het rijden in de piste maar een aparte activiteit te maken, maar ik heb zo weinig mogelijkheden om te registreren. Wil namelijk ook alles apart kunnen zien in overzichten, en dat gaat niet met de bestaande activiteiten. Tenzij ik dingen als hardlopen en fietsen zou gaan gebruiken, maar dat vind ik ook stom als je op je paard zit, haha. In Endomondo heb je wel meer mogelijkheden volgen mij, maar daar uitsplitsen gaat dan ook weer niet want dan zit je met de challenges in de problemen.

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 20:17

Zal ik doen [***]! Ik heb inmiddels betaald, dus er is geen weg terug ;)

:¨·.·¨:
`·. Pinkeltje en Reus ❤

paxine
Berichten: 2256
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Tollebeek (NOP)

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 00:33

Vet stoer Bix!!

Voor hippe haaksels en leuke trends!
http://www.haakselsentrends.nl/

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:33

Zijn hier trouwens mensen die een smartwatch gebruiken icm Endemondo? Voegt dat voor jullie idee iets toe?
Gister heerlijk gewandeld met Mattie, al clickerend voor de positie waar hij zich ten opzichte van mij bevond. Had hij vrij snel door. :) Alleen op spannende stukjes versnelde hij, maar goed. Gaan we aan werken.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 18:43

Hier geen Smartwatch.

Zat ik tot voor kort nog met de zorg dat mijn Shet wat te langzaam gaat voor een trektocht, hebben we zojuist 6km in 1 uur 15 minuten gedaan.

Het was me alleen niet duidelijk of hij overenthousiast was of de harde wind helemaal niet fijn vond.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:13

Haha, zo zie je wel dat het wél kan ;)
Maar wat de oorzaak is zal je dan ontdekken als het beter weer is ..
Nu is hier het tempo ook wel omhoog gegaan tov het begin, dus wie weet is het blijvend, zou wel fijn zijn.

Wat doet een smartwatch dan marley93? Ik heb wel een horloge van Garmin waarmee ik dan connectie heb met Endomondo, maar weet niet of dat hetzelfde principe is of waar je op doelt?

Fijn dat het zo goed ging met wandelen en clickeren! Is een leuke manier om er positiviteit in te stoppen en duidelijkheid werkt altijd goed :)

marley93
Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:53

Haha, netjes, Jennifer! :D Nu inderdaad het betere weer afwachten, en zien of het aan de wind lag. Misschien zou het ook helpen om binnen de wandeling bepaalde stukken expres rustig aan te doen, mocht je Shet toch weer iets minder voorwaarts zijn?

Een smartwatch zou het (althans, dat is mijn logica) met Endemondo werken wat makkelijker moeten maken. Dus dat je het een beetje bestuurt via het horloge, en niet steeds je telefoon erbij hoeft te pakken. Inderdaad een beetje wat je met jouw horloge hebt.

Hij vind het clickeren zo ontzettend leuk dat de click op zich voor hem nu al een beloning is geworden. Iets wat je bij Zohra niet hoefde te proberen. :') Maar tijdens het wandelen is dat wel heel erg handig, om niet steeds een andere vorm van beloning te hoeven geven.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:59

Gisteren een tijd lopen hannissen met mn polarhorloge en endomondo om een gelopen route in de geschiedenis te zetten, maar het is me gelukt :')

Nog 2 te gaan.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 18:26

Haha, leuk toch die technologie :P

Ben niet meer zo actief in het topic, sorry, heb ook nog maar weinig gewandeld de laatste tijd dus weinig te vertellen... :=

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:42

Ik vrees dat mijn trektocht in september niet doorgaat. Net wat te lang gewacht.
Mijn shet is door ouderdom toch redelijk veranderd qua karakter. Vroeger kon ik alles met hem, maar nu panikeert hij vrij snel en afgelopen zondag wilde hij halverwege echt niet meer verder.

Komende tijd ga ik kijken of ik met een tweede pony de problemen kan oplossen, maar alsnog weet ik niet of ik het dan aandurf.

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 10:55

He, wat jammer.
Denk je dat dat door ouderdom komt? Hier ook een oudje die de laatste jaren lijkt te veranderen, veel schrikkeriger etc. Heb al over verschillende oorzaken nagedacht maar kom er niet uit. Wat maakt dat jij denkt dat het ouderdom is?

Hopelijk lukt het alsnog om een manier te vinden, ik ben ook nog steeds zoekende ;)

Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:02

[***] schreef:
He, wat jammer.
Denk je dat dat door ouderdom komt? Hier ook een oudje die de laatste jaren lijkt te veranderen, veel schrikkeriger etc. Heb al over verschillende oorzaken nagedacht maar kom er niet uit. Wat maakt dat jij denkt dat het ouderdom is?

Hopelijk lukt het alsnog om een manier te vinden, ik ben ook nog steeds zoekende ;)



Slecht zicht?

Ik had het idee dat de mijne slechter zag en dementerend was.
Als ik met Bam weg was dan gilde hij de hele boel bij elkaar (was op zich normaal) maar als ik dan Bam terug zette dan kwam Norvid helemaal blij naar het hek om vervolgens weer terug te lopen alsof hij niet wist waarom hij naar het hek was gelopen.
Ook viel hij ineens uit naar kuddegenoten en vriendjes met dekens.


Het is helemaal niks om je dier zo af te zien takelen.


Jammer Jennifer, misschien nog niet opgeven en doen wat hij aangeeft, dus eerder stoppen/ pauzes.

Black is the colour of my true love's hair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 11:06

Neen, denk dat hij nog heel goed ziet hoor, een paar jaar terug heb ik dat laten controleren maar toen was alles nog prima. Heb niet het idee dat er sindsdien iets verandert is. Verder merkt hij heel scherp dingen op als we naar buiten gaan of als er iets rond hem gebeurd, dus daar verwacht ik het niet.

Nu zijn het bij hem vooral de onverwachte dingen die problemen geven, geluiden waarvan hij de oorzaak niet kan zien, of iets wat achterlangs nadert/voorbijsteekt wat hij niet op tijd heeft meegekregen. Dus ergens zijn het wel logische reacties, hij is immers een paard. Maar hij heeft dat nooit zo fel gehad, kan me toch niet herinneren dat hij vroeger zo reageerde ... Misschien heeft het wel te maken met het koetsongeluk, maar intussen zitten we er wel mee ;)

Hoe jij het beschrijft lijkt me inderdaad niks.. geen fijn zicht inderdaad.

Jennifer_S
Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:33

Nou mijn Shet ziet en hoort al jaren vrij slecht. Eerlijk gezegd hoop ik dat het ouderdomskwaaltjes zijn en niets anders. Maar de dierenarts komt binnenkort inenten dus dan kunnen we het er nog eens over hebben.

@[***], ik zou toch nog eens overwegen om het zicht te testen. Het klinkt nl. wel een beetje zoals bij mijn pony destijds.

Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:07

Geen kilometers gelopen vandaag maar gefietst.
Wel een heuvel op en af gewandeld met Bam.

Wilde eigenlijk nog een klein rondje wandelen met Liberty maar dat is er niet meer van gekomen.

Zal straks foto's en het verhaal uploaden.

Black is the colour of my true love's hair

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:23

Klein rondje in de avondzon met ons nieuwe paardje Ombre :)
[ img ]

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:17

Niemand meer aan het wandelen? T is heerlijk buiten, alleen een beetje mul op de paden :P
[ img ]

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:26

Het is ook nooit goed :P

Hier ligt het compleet stil momenteel, ben al blij als ik eens naar de pony's kan gaan, laat staan er ook nog veel mee te doen :o Sowieso zitten echte wandelingen er op dit moment niet in, veel verder dan naar en van de weide geraken we momenteel niet, haha.

Onali
Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:36

Ja hier ook nog wel, maar kleine stukjes.

Vind het nu echter veels te warm voor 2 shets in wintervacht. Doe ze er nu niet echt plezier mee door te gaan wandelen.

Oh en mn telefoon gps doet het wonderbaarlijk weer :+

Black is the colour of my true love's hair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers