Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:01

Lijkt me zeker een goed plan :j
Al betwijfel ik of het werkt. Ze zijn niet zo van de paarden... Vorig jaar ook al gedoe gehad over de doorsteek van Middachten naar de Lange Juffer.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:05

Wellicht kan ik/kunnen we een brief schrijven die gedownload, ondertekend en verstuurd kan worden door iedereen die dit wil. En dan inderdaad de brief zoveel mogelijk verspreiden via facebook, bokt, whatsapp... Mooiste zou een hele rits handtekeningen zijn. Of iets van een petitie starten? Al vraag ik me af of Twickel zich ook maar ergens iets van aan gaat trekken. Maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

Anoniem

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:10

Ik denk idd een petitie, omdat je dan in 1 klap alles kan aanleveren.
En dat via een fb pagina regelen bijvoorbeeld...?

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:49

Ik heb geen Facebook, maar wil graag helpen met het opstellen/nakijken van de brief.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:03

Is er hier iemand die kan/wil uitzoeken hoe je een online petitie kan starten? En wie zou evt. een fb pagina willen beheren?

Er moet dan sowieso een begeleidende tekst bij, misschien kunnen VeerenAshley en ik daar samen naar kijken?
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 28-05-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:07


VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 14:11

Misschien zou iedereen die duidelijke, specifieke argumenten heeft tégen de sluiting die kunnen pb'en? Hoe beter onderbouwd, hoe meer kans.

En kunnen we als groep aanbieden om bv. twee keer per jaar Twickel te ondersteunen bij het onderhoud van de paden? Ik had dat in mijn mail naar Twickel ook aangeboden, maar hulp van één persoon is natuurlijk niet echt indrukwekkend.

Zouden we met een petitie ook nog iets kunnen bij de gemeente? Het argument verkeersveiligheid gaat natuurlijk niet alleen de ruiters/menners en Twickel aan.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:14

VeerenAshley schreef:
Zouden we met een petitie ook nog iets kunnen bij de gemeente? Het argument verkeersveiligheid gaat natuurlijk niet alleen de ruiters/menners en Twickel aan.


Ik denk inderdaad dat dit het sterkste argument is en dat de gemeente hier zeker iets mee moet/kan.

Meehelpen met onderhoud is ook een goede en kan misschien meegenomen worden in de brief/petitie.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:16

Zeker :j

Twickel heeft een tijd terug aangegeven dat ze een deel van de paden sloten omdat ze voor hulpdiensten onbereikbaar zijn in geval van calamiteiten met ruiters. Ik vond het niet een heel sterk argument, want die paden zijn volgens mij prima te bereiken. Maar goed, dat is wat ik gehoord heb.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:22

Ok, even concreet: wie kan en wil welk stuk oppakken?

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 14:40

Nog even over de gemeente: die had ik verleden jaar al geschreven, maar ook daar kreeg ik nul op het rekest. Maar misschien dat we hier met een groter aantal ook wat meer gewicht in de schaal kunnen leggen? Vooral als het onderstaande over hulpdiensten inderdaad klopt: dan schuift Twickel immers vermijdbare kosten af op de samenleving.

W.b. de hulpdiensten had ik zo begrepen: als er een ongeluk met een ruiter zou gebeuren, zou Twickel verantwoordelijk zijn om een boswachter ter plaatse te krijgen - en dat kost geld.

Als er een ongeluk op de openbare weg gebeurt (en die kans is natuurlijk veel groter, nu de route langs de Spelerij loopt!), is de overheid de klos, die dan politie/ambulance moet sturen.

Maar de conclusie is eigenlijk, dat Twickel steeds met andere argumenten komt! Tegen mij is nl. gesproken over kosten van padenonderhoud en over het in zijn algemeenheid weren van bezoekers in het gebied (wat zot is, zo vlakbij een dorp) en tegen anderen dus weer over de hulpdiensten.

Zoals gezegd: ik wil best teksten schrijven: brieven, ondersteunende stukken bij petities e.d.. Online-zaken kan beter iemand anders regelen.

Anoniem

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:45

We kunnen desnoods een app groep doen, naast een fb pagina.
Of samen komen? Voor wie dat wil/ prettig vindt?

Teksten schrijven heb ik tijd voor. Kan ik ook prima.
Fb pagina opstellen kan ik ook, even uitvogelen welke vorm dan handig is... en wat er precies mee bereikt “ moet worden”.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 14:52

Appen kan ik ook niet, als smartphonevrije :D
Maar ouderwets samenkomen wel (en emailen of bellen)!

Misschien kunnen darkchrystal en ik de teksten schrijven?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:24

De boswachter bij een calamiteit is volgens mij onzin; in het bos bij ons (Utrechtse Heuvelrug, meerdere terreineigenaren, maar vooral Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap) wordt op allerlei manieren gerecreëerd. Ruiters en menners, mtb’ers, fietsers, wandelaars etc. Als er een ongeluk gebeurt in het bos, komt er gewoon een ambulance, wel vergezeld van de brandweer als ik het goed heb.
Ik geloof niet dat er dan standaard een boswachter bij komt :?
Als jullie willen dat ik navraag doe bij een boswachter van Sbb kan dat, daar heb ik goed contact mee.

Oehlala
Berichten: 4305
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 19:37

de boswachter komt wel als er poorten geopend moeten worden bijvoorbeeld voor de ambulance. daarnaast kan de terreinbeheerder/bezitter aansprakelijk gesteld worden voor het ongeval en daardoor letselschade oid betalen moeten. dit weerhoudt (particuliere) eigenaren ervan hun gronden open te stellen. los van de kosten voor onderhoud en becijfering van de paden.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:05

Bij ons is de brandweer dus mee voor het openen van poorten. Indien nodig hebben zij ook gereedschap om (slag)bomen door te zagen.

VeerenAshley
Berichten: 1942
Geregistreerd: 07-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 13:22

Twickel heeft de route aangepast!

Ruiters en menners hoeven niet meer het bos uit en langs De Spelerij, maar kunnen binnendoor. De paaltjes zijn al geplaatst :)

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:25

Tjonge, ik had alles verwacht behalve dit! Heel fijn, dan ga ik binnenkort eens bekijken hoe het zit!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:27

Ah fijn, had niet verwacht maar gelukkig weer veiliger rijden dan

Anoniem

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:18

Oh echt??? Wat super!!

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:20

Wijslander schreef:
Tjonge, ik had alles verwacht behalve dit! Heel fijn, dan ga ik binnenkort eens bekijken hoe het zit!

Binnenkort weer ritje? :D

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Sluiting ruiterpaden Hof te Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:18

Wauw super zeg! Wat ontzettend fijn.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:07

Heb het pad gevonden en kan nu 'mijn' rondje weer doen. Het nieuwe pad is wel een stuk minder mooi dan het vorige en we moesten flink op de rem voor een groep mensen met van die gekke wandelstokken, maar hey, je kunt niet alles hebben. Ben blij dat we die kant in ieder geval weer op kunnen!