Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabesk
Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:08

Ga naast het IJsselmeer wonen en je rondjes kunnen alleen maar noordwest noordoost of noord. :+

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 16:15

Arabesk schreef:
Ga naast het IJsselmeer wonen en je rondjes kunnen alleen maar noordwest noordoost of noord. :+

Ja jij woont helemaal ruk wat dat betreft

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:03

Hier ook geen problemen met rondjes. Voor rondjes tot 2 uur kun je je sowieso prima in het bos bij stal vermaken, maar ook al richting heide. En grotere rondjes hebben we ook prima paden op de Veluwezoom. Gebeurt maar zelden dat we hetzelfde rondje rijden. Vaak wel favoriete paden.

Het bos is echt prachtig nu!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Marije_jiplover
Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:16

Ha, Jim heeft dezelfde schutkleur als Elmo en Jip <3

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

scooby09
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:33

Ik kan echt vanuit stal alle kanten op verveel mij nooit qua rondjes.
Ik woon dan ook prachtig in het midden van het land.
Ga ik met de trailer ergens heen ben ik er ook zo.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!
Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 20:36

Hier polder, maar aantal rondjes is toch wel beperkt. We kunnen wel wat anders, maar dan zit je gelijk aan 20km en veel drukke wegen over.
Dus doen we vooral zondag. Dan kunnen we wel kiezen bij langere routes.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:38

Marije_jiplover schreef:
Ha, Jim heeft dezelfde schutkleur als Elmo en Jip <3

Niet helemaal meer :D
Ik heb wat delen bijgewerkt :+
[ img ]

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Jessol
Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:20

[ img ]


Hier vandaag nog een voor ons iets uitgebreider rondje gedaan, een 13 tal km gedaan. Super fijne route maar de pony was zo ontzettend druk. Is twee keer gewoon weggekoerst zonder controle, hij ging de tweede keer 40 km per uur. Ik vreesde even voor mijn leven :') Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het zo ontzettend eng dat hij dat zomaar kan doen. En ik heb er gewoon niets aan te zeggen, hij zet zijn dikke korte nek gewoon vast.

Nog een ander vraagje, binnenkort gaan we blootvoets maar zal ik moeten investeren in hoefschoenen. Met de welke hebben jullie goede ervaringen?

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

scooby09
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:36

Dat ken ik niet mijn merrie is er echt nog nooit vandoor gegaan.
Is ook echt not done.....levensgevaarlijk als ze niet meer controleerbaar zijn.
Voel je het niet aan komen?
Word hij drukker van draven of juist veel stappen.
Is een gehoorzaamheid dingetje dus daar zul je aan moeten werken.

Mooie haf. :j

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:50

Jessol schreef:
[ [url=m/YrgOYj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier vandaag nog een voor ons iets uitgebreider rondje gedaan, een 13 tal km gedaan. Super fijne route maar de pony was zo ontzettend druk. Is twee keer gewoon weggekoerst zonder controle, hij ging de tweede keer 40 km per uur. Ik vreesde even voor mijn leven :') Hoe pakken jullie dit aan? Ik vind het zo ontzettend eng dat hij dat zomaar kan doen. En ik heb er gewoon niets aan te zeggen, hij zet zijn dikke korte nek gewoon vast.

Nog een ander vraagje, binnenkort gaan we blootvoets maar zal ik moeten investeren in hoefschoenen. Met de welke hebben jullie goede ervaringen?

Ik heb er eentje die soms ineens naar huis dacht te moeten rennen. Dan deed ik met twee handen aan 1 kant teugel zo dicht mogelijk bij het bit pakken en dan gewoon keihard eraan trekken, ook met rukken. En rent ie door? Dan doet t blijkbaar nog niet genoeg pijn. Ik ben daar heel hard in want dit is levensgevaarlijk gedrag.
Als de ene teugel hopeloos voelt, dan gauw andere teugel hetzelfde doen. Meestal is 1 kant zwakker
Na maximaal 3 keer zou ie hem wel moeten snappen

Wb hoefschoenen is renegade wat mij betreft verreweg de beste. Maar je moet wel echt de perfecte maat hebben dan. Anders gaan ze draaien en dan raakt je paard gewond. Ze zijn super makkelijk aan te trekken en geven geen wondjes.
Scootboot was heel goed (die oude hadden zachte achterkant, de nieuwe vind ik minder want die geven wel wondjes, of je moet er allerlei bescherming bij nemen die dan uiteraard weer niet knap blijft zitten)
Flexboots zijn op zich wel oké maar kreeg ik wondjes van bij alle paarden. Zijn wel makkelijk aan te trekken maar gaan ook redelijk makkelijk los tijdens het galopperen
Floating boots hebben wel echt fijne huidbescherming maar zijn weer iets minder handig met aantrekken

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Jessol
Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:10

Ja ik vind het ook levensgevaarlijk en wordt er soms moedeloos van. Hij was eigenlijk de hele tijd druk, continue aandraven en dan hem met moeite terug krijgen. Het wegrennen ging eigenlijk op een meer onverwacht moment. Dan gaat hij gewoon van 0 naar standje 100. Hij doet het vaak ook zo geniepig, de teugels uit men handen trekken en dan vertrekken. Ik probeer te sleuren aan 1 teugel maar vaak wordt hij dan nog "tegendraadser". Ik vind het best moeilijk om mee om te gaan, het is een doordrammer en in alles gebruikt hij zen kracht als iets hem niet zint en na 18 jaar weet hij dat hij het vaak wint. Ik ben al ver gekomen met hem maar het blijft echt een rot karaktertrekje. Op deze manier is buiten rijden niet fijn, als het een continue gevecht en gedribbel is. Stilstaan is bv ook een moeilijk punt. Hij kan zo "gevoelloos" zijn aan de hulpen, vreselijk en ik weet niet hoe ik dat er nog uitkrijg.

Hier kan je goed zien waar hij zijn sprintje heeft getrokken.
[ img ]


Bedankt voor het advies over de schoenen! Ik ga denk ik een passer laten komen.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:36

Doet hij het enkel buiten of ook in de piste? Dan zou ik daar eerst gaan werken aan gehoorzaamheid. De mijne weet ook prima dat hij sterker is maar het zal echt niet in hem opkomen om zo'n fratsen uit te halen.

Jessol
Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:01

Varekaj schreef:
Doet hij het enkel buiten of ook in de piste? Dan zou ik daar eerst gaan werken aan gehoorzaamheid. De mijne weet ook prima dat hij sterker is maar het zal echt niet in hem opkomen om zo'n fratsen uit te halen.

Hij doet het in de piste niet echt, het is wel een heel drammertje altijd en als het hem echt niet zint zal hij daar ook wel eens wat gas bijtrekken maar nooit zo extreem.

Aangezien hij ook niet meer zo vaak id piste gewerkt wordt door zijn blessure is het ook moeilijker om aan te werken, maar nu we die hebben ga ik misschien ook wat meer proberen in de piste te werken.

Ja, maar hoe "straf" ik hem daarop dat hij zon fratsen niet uithaalt? Vind dat zo gemakkelijk gezegd maar ik weet het niet. Als ik er tegenin ga is het soms nog erger. Ik heb eens 45 minuten in de gietende regen gereden id buitenbak nadat hij terug naar huis rende, tot hij eindelijk gekalmeerd was.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 23:14

Willen ze lopen? Prima, dan lopen ze maar. Maar IK bepaal dan het tempo en wanneer het genoeg is. Dus in de piste/aan de longe is dat gewoon rondjes lopen. Op buitenrit is dat desnoods op een veld zonder gewassen of een pad waarvan je weet dat het een rondje vormt. Of een openstaande weide. Veiligheid eerst.

Tinkermans durft dat ook aan de longe. Vanuit draf naar galop vliegen of vanuit draf niet naar stap willen. Prima. Maar dan wel zoals ik het bepaal.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 02:13

Varekaj schreef:
Willen ze lopen? Prima, dan lopen ze maar. Maar IK bepaal dan het tempo en wanneer het genoeg is. Dus in de piste/aan de longe is dat gewoon rondjes lopen. Op buitenrit is dat desnoods op een veld zonder gewassen of een pad waarvan je weet dat het een rondje vormt. Of een openstaande weide. Veiligheid eerst.

Tinkermans durft dat ook aan de longe. Vanuit draf naar galop vliegen of vanuit draf niet naar stap willen. Prima. Maar dan wel zoals ik het bepaal.

Dit deed ik ook met mijn naarhuisrenner inderdaad. Want die deed het ook op de wei. Als hij niet bij zijn vrienden weg wilde en je nam hem toch mee, ging hij na 200 meter recht omhoog met z’n voorbenen maaiend naar jou, trok zich los, sloeg gericht naar je (!!!) en ging ervandoor en dan ging alles stuk (halster/touw/hackamore - wat ie ook maar om had). Ik kon hem wel wat aandoen {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:( Hij wist ook dondersgoed dat ie sterker was en dat je bang was als hij naar je steigerde of mepte.
Dus ook daarbij heb ik eerst voor iets gezorgd wat genoeg pijn deed zodat hij zich niet meer kon lostrekken (touwhalster, of een dergelijk scherp heel lang touw achter z’n oren langs). En dan als hij ging daar keihard aan trekken en dan met een longeerlijn in kleine rondjes om me heen opjagen. En dan idd niet stoppen wanneer meneer dat wilde, maar wanneer IK dat wilde. Kwam net goed uit dat het die dagen 30 graden was }:) dus dat had ie heel snel afgeleerd gelukkig. Is ie nou helemaal! Er zijn wel echt grenzen en dit is er zo eentje

Passer voor de hoefschoenen is een heel slim idee Jessol. Zeker een wegrenner raakt zijn schoenen net even sneller kwijt dan een ander

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 03:08

Ik had toevallig vandaag hetzelfde, heb ze het maisveld in gestuurd en nog even extra laten lopen ;)

So far for mijn slome merrie :+
Heb me druk gemaakt om niks!

Heb ook wel een heel gaaf stuk bos ontdekt met veeeeul heuvels <3

Jessol
Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 05:05

Ja, zo eentje is hij aan de longe toch ook wel, in galop trok hij zich vaak los. Nu longeren we niet meer door zijn blessure. Het lijkt alsof hij op alles een antwoord heeft met zijn kracht, op een maisveld bv is hij in staat om zich dan in eens om e draaien en richting de uitgang te rennen, met dan meestal een scherpe bocht om terug op het pad te komen.

Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik op zon momenten overmand word door angst om hem soms goed op zen plaats te zetten. Vandaag ben ik vanaf het kon afgestapt met knikkende benen na een paar haarspeldbochten. Hem toen wel met de zweep even heel goed achteruit gezet, maar dan gaat hij trekken en heb ik weer schrik dat hij zich lostrekt. We zaten ook dicht bij een 90 weg, hij loopt er zonder pardon op, ook als ik val bijvoorbeeld loopt hij weg, dit had ik al eens voor op een 70 weg. Dus ik zit er soms wel met wat spanning op, als hij begint te drammen en te doen. Hij lijkt ook zoveel energie te hebben in de winter, dan is het altijd erger.

Als ik dit allemaal teruglees denk ik toch: en waarom vind ik hem zo leuk? :') Het was nu wel weer enkele maanden geleden dat het voorviel En nu lig ik hier wakker, het voorval in men hoofd terug af te spelen.

Wat fijn robijntjah dat je een nieuw bos hebt leren kennen, minder fijn dat ze ook der kop even opzette. Hier was her ook een mooi stuk nieuw gebied. Maar ik blijf balen dat er in belgie toch altijd wel stukken straat inzitten.

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:40

Ik weet niet wat voor bit je hebt, maar ik weet van iemand net een paard die dat ook deed, dat die er scharen in heeft gehangen. Ik rij bitloos, maar heb ook een dramfjord. Daar zit een aardige hackemore op. Ooit was erg van het zacht aanpakken enzo. Dat ben ik nog steeds hoor, maar ze had ook meteen kunnen luisteren. Ik breek liever haar neusbotje, dan dat ik mijn nek breek. Ik heb er nl 1 die graag de grenzen opzoekt en liever nog eroverheen. Ik heb echt een paar x goed mijn punt moeten maken, maar nu heeft ze blijkbaar geaccepteerd dat ze dat maar niet moet doen. Blijkbaar werd ik getest of dat ik wel een goede begeleider ben. Ik ben geslaagd voor mijn test, denk ik. Want het is een zoetje, nu. Geen dooie en ook echt niet bang voor me. Komt altijd meteen naar me toe.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:52

De tinker werk ik voorlopig op een eenvoudig dubbelgebroken bitje. De andere op een level 1 myler, ook dubbelgebroken. Maar hang die geen bitloos om, ook geen hackamore. Hoe meer druk die voelt (ook al veroorzaakt hij het zelf) hoe meer hij er tegenin gaat.

Draag je een bodyprotector? Wat ook kan helpen als ze beginnen drammen is rondjes draaien. En je gaat pas voorwaarts als ze loslaten en rustig blijven in het tempo wat jij wilt. Kan natuurlijk betekenen dat je 1u over 100m doet en regelmatig afwisselen van kant.

Het is zoals een lesgever onlangs zei. In de basis moet je paard niet meer zijn dan een domme uitvoerende kracht die doet wat jij vraagt. Pas als dat 100% in orde is mag hij de de optie krijgen om op een positieve manier met je mee te denken en dingen aan te bieden. Dat klopt wel. De basis nl gehoorzaamheid en veiligheid hoort als eerste op orde te zijn voor je verder gaat.

scooby09
Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 09:53

Ik weet niet waar je woont maar er zijn mensen die hulp geven bij het buiten rijden.
Als je alleen maar stapt doet hij het dan ook..?
Wat voor hoofdstel heb je in ?

Ik zou toch in de bak maar ook zeker heel consequent worden qua tempo jij bepaalt en voor hij echt vaart kan maken laat je hem wat anders doen .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:31

Wat een prachtige foto's komen er weer voorbij! Ik ben jaloers haha niet buiten gereden afgelopen week.

Jessol ik ben qua service erg tevreden over hoofwear, fijn bedrijf. Zo'n passer is idd slim, het belangrijkst is namelijk dat de schoen zo goed mogelijk past en ieder merk valt weer net even anders.

Ik heb er 3 vierkant op de cavalo sport staan, nouja als ik ze aandoe dan haha. Met wraps (sokken).

In al die jaren ben ik ooit 1 schoen kwijtgeraakt tijdens een ruige strandrit, ik denk dat je vaker een ijzer verliest. Schoen overigens weer terruggevonden.

Wat naar van dat rennen trouwens. Daar zou ik ook van schrikken. Mijn drammer krijgt op buitenrit een hack of een bit met hefboom. Ik vind het niet leuk maar wil gewoon graag blijven leven. := Zolang ze luisterd naar mijn stem hangen de teugels in een boogje.

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 10:43

Fabster schreef:
Ik weet niet wat voor bit je hebt, maar ik weet van iemand net een paard die dat ook deed, dat die er scharen in heeft gehangen. Ik rij bitloos, maar heb ook een dramfjord. Daar zit een aardige hackemore op. Ooit was erg van het zacht aanpakken enzo. Dat ben ik nog steeds hoor, maar ze had ook meteen kunnen luisteren. Ik breek liever haar neusbotje, dan dat ik mijn nek breek. Ik heb er nl 1 die graag de grenzen opzoekt en liever nog eroverheen. Ik heb echt een paar x goed mijn punt moeten maken, maar nu heeft ze blijkbaar geaccepteerd dat ze dat maar niet moet doen. Blijkbaar werd ik getest of dat ik wel een goede begeleider ben. Ik ben geslaagd voor mijn test, denk ik. Want het is een zoetje, nu. Geen dooie en ook echt niet bang voor me. Komt altijd meteen naar me toe.

Dat was ik denk ik. Mijn haflinger rent ook naar huis als hij kan. Ik heb er op een gegeven moment een scharenbit in gehangen. Hij is ‘m 1x tegen gekomen en klaar. Ik rij veel buiten en van de zomer ook bitloos. Tot hij weer ging rennen. Dan het bit maar weer in en het is klaar. Hij weet het dondersgoed. Ik heb het jaren geprobeerd rijtechnisch op te lossen en jaren daardoor gekloot. Ik hd dit veel eerder moeten doen. We rijden met lang teugeltje buiten zonder problemen, maar zodra hij weet dat er iets anders omheen of in hangt, kan hij zomaar aan de kletter gaan naar huis.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Fabster
Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:21

Daihyo schreef:
Fabster schreef:
Ik weet niet wat voor bit je hebt, maar ik weet van iemand net een paard die dat ook deed, dat die er scharen in heeft gehangen. Ik rij bitloos, maar heb ook een dramfjord. Daar zit een aardige hackemore op. Ooit was erg van het zacht aanpakken enzo. Dat ben ik nog steeds hoor, maar ze had ook meteen kunnen luisteren. Ik breek liever haar neusbotje, dan dat ik mijn nek breek. Ik heb er nl 1 die graag de grenzen opzoekt en liever nog eroverheen. Ik heb echt een paar x goed mijn punt moeten maken, maar nu heeft ze blijkbaar geaccepteerd dat ze dat maar niet moet doen. Blijkbaar werd ik getest of dat ik wel een goede begeleider ben. Ik ben geslaagd voor mijn test, denk ik. Want het is een zoetje, nu. Geen dooie en ook echt niet bang voor me. Komt altijd meteen naar me toe.

Dat was ik denk ik. Mijn haflinger rent ook naar huis als hij kan. Ik heb er op een gegeven moment een scharenbit in gehangen. Hij is ‘m 1x tegen gekomen en klaar. Ik rij veel buiten en van de zomer ook bitloos. Tot hij weer ging rennen. Dan het bit maar weer in en het is klaar. Hij weet het dondersgoed. Ik heb het jaren geprobeerd rijtechnisch op te lossen en jaren daardoor gekloot. Ik hd dit veel eerder moeten doen. We rijden met lang teugeltje buiten zonder problemen, maar zodra hij weet dat er iets anders omheen of in hangt, kan hij zomaar aan de kletter gaan naar huis.


Grappig. Ik bedoelde jou niet, maar de verhalen zijn bijna gelijk. Ik heb hetzelfde. Alleen dan zonder bit. Als ze loopt te klooien, gaan er langere scharen op de hack. Ook ik heb jaren lang de boel rijtechnisch proberen op te lossen. En natuurlijk helpt dat. Maar sommige paarden hebben gewoon schijt aan alles en gaan gewoon. Heb daar heel wat hachelijke momenten mee beleefd. Iemand met arabieren, waar ik vroeger mee reed, zei dat haar arabieren makkelijker waren dan mijn fjord. Ik heb dan ook wel een dame met ‘karakter’ <<) . Sinds de scharen gaat t een stuk beter. Kan inderdaad op losse teugels rijden. En moest het nodig zijn, dan zit er ook een noodrem op.

Maar moet er wel eerlijk bij zeggen, dat dit goed werkt op drammerige types, maar niet op overgevoelige types. Als ik dit bij mijn Barok Pinto doe, gaan we achterover. Dus je moet wel je paard kennen. Maar bij fjord, haf en (de meeste) andere koudbloeden is dit een goede noodoplossing.

Jessol
Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:29

Bij mij hangt er gewoon een engels hoofdstel in met een trensje. Toen hij nog van mij was hingen er ook zwaardere bitten in, maar ik wou daar liever vanaf stappen. Zelf met die zwaardere bitten ging hij er ook vandoor. Ik heb ook al gedacht aan een hackamore maar vind het ook wel eng, door die heftige werking op de neus, maar misschien schrikt hij daarvan, ik heb het gevoel dat je er in de mond vanalles mag inhangen, hij gaat er toch door. Hij deed het op die trens ongelofelijk goed toen ik nog 6x in de week met hem reed, dan maakten we dit echt niet mee. Sinds hij op actief pensioen staat komt het veel vaker voor en dan vooral in de winter.

Ik draag geen bodyprotector eigenlijk, misschien moet ik dat maar eens doen. Er is gewoon ook helemaal geen lijn op te trekken wanneer het gaat gebeuren, hij kan ook gewoon stukken super rustig zijn. Gisteren was er wel een PRE mee, hele tijd trippelen, maar heel sensibel, als je daar een klein beetje druk geeft staat die stil, maar ik zag wel dat hij er ook drukker van werd dan anders, en dan ook nog nieuw gebied. Ik voelde het heel de rit al aankomen, en daar ging hij. 18 jarige bompa met korte beentjes, hij heeft er alsinds wel van genoten, ik niet. :')

Het in cirkels rijden probeer ik ook, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het gevoel heb dat hij daar nog drukker van word, hij kan dan als we terug "rechtuit" gaan dan ook ineens vaart maken en dan krijg je hem zeer moeilijk terug op de cirkel. Wat lijkt het nu een rotpony haha, hij is ook wel heel leuk hoor, dit valt ook niet wekelijks voor, wel is hij gewoon in het algemeen een drammer en een koppige ezel. :roll: Zoals hierboven gezegd, het is ook een fjord en ik vind het toch écht geen makkelijke paard. Langs de ene kant wel braaf, maar langs de andere kant ook stronteigenwijs en vooral soms te slim Maar ik ga al even de daad bij het woord voegen vanmiddag, hij is één van zijn plakschoenen verloren dus op buitenrit is niet ideaal, maar in d zachte bak kan hij wel aan het werk, desnoods enkel stappen. Bedankt voor de tips!

Let a horse whisper in your ear and breathe on your heart, you will never regret it..Shadow <3
Instagram: goldenponyshadow

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:49

Jessol schreef:
Ja, zo eentje is hij aan de longe toch ook wel, in galop trok hij zich vaak los. Nu longeren we niet meer door zijn blessure. Het lijkt alsof hij op alles een antwoord heeft met zijn kracht, op een maisveld bv is hij in staat om zich dan in eens om e draaien en richting de uitgang te rennen, met dan meestal een scherpe bocht om terug op het pad te komen.

Ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik op zon momenten overmand word door angst om hem soms goed op zen plaats te zetten. Vandaag ben ik vanaf het kon afgestapt met knikkende benen na een paar haarspeldbochten. Hem toen wel met de zweep even heel goed achteruit gezet, maar dan gaat hij trekken en heb ik weer schrik dat hij zich lostrekt. We zaten ook dicht bij een 90 weg, hij loopt er zonder pardon op, ook als ik val bijvoorbeeld loopt hij weg, dit had ik al eens voor op een 70 weg. Dus ik zit er soms wel met wat spanning op, als hij begint te drammen en te doen. Hij lijkt ook zoveel energie te hebben in de winter, dan is het altijd erger.

Als ik dit allemaal teruglees denk ik toch: en waarom vind ik hem zo leuk? :') Het was nu wel weer enkele maanden geleden dat het voorviel En nu lig ik hier wakker, het voorval in men hoofd terug af te spelen.

Wat fijn robijntjah dat je een nieuw bos hebt leren kennen, minder fijn dat ze ook der kop even opzette. Hier was her ook een mooi stuk nieuw gebied. Maar ik blijf balen dat er in belgie toch altijd wel stukken straat inzitten.

Eentje waar ik met dat gevoel op zit zou ik acuut verkopen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers