Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:58

Die van mij gaat altijd ronddraaien en putten graven vanaf het moment dat ik iets te ver ga staan :roll: Het kan dus wel maar ik moet vlakbij blijven.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:02

Ik blijf er altijd bij op vreemd terrein.

Wat een heerlijke ritten.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:40

Afbeelding
Hier een prachtige herfstrit gemaakt in het Drents Friese wold.
23 km’s <3

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:59

Gisteren 10 km gereden, vandaag een heerlijke 40 km weggedraaid, niet eens op wedstrijd, maar gewoon bij ons in NH bij de duinen. :j
Morgen wel dubbel zoveel uitmesten in de PP, want daar kwamen we niet aan toe vandaag, maar ja je moet er wat voor over hebben he :+
Voordeel van de 'winter' is, dat het strand weer open is en dan kan je lekker km's maken.

Afbeelding

Onze 2e plek weer ruim veilig gesteld. De 1e plek nog proberen in te halen laat ik maar zitten :')
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 20:42

Kom ik aankakken met 108km :')

Moest ik nou alle km's erbij tellen van de (oefen)crossen die ik al gereden heb en nog ga rijden tem het voorjaar, dan zou dat toxh wel 20km extra zijn. Helaas horen die niet onder de challenge thuis en die schrijf ik weg onder polo.

Paard heeft wel nood aan die uitstapjes. Ga mijn best doen om regelmatig een klein rondje te maken en wat nieuwe wegjes uit te pluizen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:14

Afbeelding
Hier net weer een rondje in de stromende regen maar was alsnog lekker in mijn super waterdichte paardrijkleding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:23

Ik was vanavond op stal weer doorweekt :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 22:35

Die aanbindplaats ziet er netjes uit, als ik die vanaf mn tafeltje kan zien durf ik die van ons daar best te zetten. Met zijn tweetjes staan ze best rustig.

Ik heb vanmorgen 11 km met de poown gedaan en vanmiddag eindelijk weer echt bos en strand met mijn lieve Modena. 6 km maar, maar na een half jaar blessure leed zijn die kms goud waard! Hopelijk loopt ze morgen nog even soepel.

Verder word ik helemaal blij van jullie foto's en overzichten vd rondjes, en verhalen. Prachtig om te zien waar iedereen rijd en heerlijk om te horen dat jullie ook genoten hebben vandaag.

En wow, 40 km, hopelijk gaan wij dat ook snel weer doen!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 00:48

Dit weekend ook eens wat kms erbij gezet. 39 nog wel. Weekendje weg naar Dwingeler Veld met (oud) bokkers. Voor het vierde jaar alweer. Alhoewel er beroerd weer werd voorspeld, heerlijk droog kunnen rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:39

Varekaj schreef:
Ik was vanavond op stal weer doorweekt :')

Er bestaan echt super goede spullen voor. Je kunt gewoon 5 uur in de stromende regen gaan rijden en dan daarna nog helemaal droog zijn (met uitzondering van je gezicht dan)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:09

Ik was gaan voeren/mesten met gewone regenjas aan, normaal ruim voldoende want afdak etc om onder rond te lopen. Moet je echter niet onder een dakgoot doorlopen op het moment dat die het begeeft :P

Paarden had ik op de paddock gezet want droog toen ik aankwam. Jammer voor hen begon het kort erna te gieten en was er even een technisch probleempje waardoor uitmesten wat extra tijd nam. Dus die hebben ook hun 2e douche van de dag gehad.

De clou is vooral om de regenkledij die ik heb ook effectief aan te trekken als ik vanaf nu weer op buitenrit ga :Y)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 18:55

nog even 10 km gereden en ja het wordt al vroeg donker, dus ik heb een voor- en achterlicht op mn romp en nog eens en extra lampje op mn cap en nog een rode in z'n staart, voor het geval er een batterij van een van de lampjes leeg gaat. En om mijn enkels ook nog een gele band met knipperlichtjes. Het was mooi stil weer (met motregen
Afbeelding

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:46

Ik heb ook een berichtje gestuurd naar TS, hou nu ook mijn ritten bij in endomondo, dus lijkt me leuk om mee te doen. Wij rijden meestal zo'n 1-2 keer in de week een 10 km. Hopelijk krijg ik hier ook wat motivatie van om door te rijden, want ik ben nogal een mooi weer ruiter. En aangezien ik verder geen bak oid heb gebeurt er anders niet veel :=

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:10

het motiveert enorm kan ik je wel vertellen, ik heb me echt de pleu... gereden in een poging dorine bij te houden hahaha

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 22:32

Kansloos :))
Ik wil weer in de top 20 blijven. Dat motiveert zeker om te blijven rijden :j

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 08:15

Ziet er goed uit Arabesk.

Nou Dorine bijhouden ga ik niet eens aan beginnen :P
Maar het is wel leuk om te zien hoeveel je nu rijd.

Geen idee trouwens waar ik nu sta mijn ritjes zijn nog niet zo veel op dit moment.
En vandaag op mijn vrije dag kot de Tandarts dus rijden zal ook dan niet lukken.
Pas van het weekend waarschijnlijk weer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 14:06

Ik heb morgen weer dressuurtraining op de planning, misschien wel rondje buiten uitstappen erna. En dan pas volgende week weer kans om naar buiten te gaan.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:38

Ik heb dit jaar (net als vorig jaar eigenlijk) héél weinig gereden := Maar ga voor meer km in 2020. Dus dan gaat de challenge vast ook al weer de goede kant op :D Het rijden op mijn fanatieke, overactieve stuiterbal kan ik in ieder geval alweer steeds beter volhouden.

Ik weet niet of er hier trouwens mensen zijn die behalve Endomondo ook Strava gebruiken?
Al een paar jaar gebruik ik Strava (naast Garmin en Endomondo) om al mijn sportactiviteiten bij te houden. Strava is echter de enige die paardrijden niet als optie heeft. -O-
Je kunt echter wel via een suvey aangeven dat je deze tak van sport graag toegevoegd wil hebben.

Bij deze mijn oproep aan iedereen die (ook) Strava gebruikt om deze in te vullen. Wie weet komt onze hobby er dan nog eens in!
https://support.strava.com/hc/en-us/com ... vity-types is het topic dat er over loopt.

Dit is de rechtstreekse link naar de survey:
https://www.surveymonkey.com/r/activitytypesonstrava

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:59

Ik heb via garmin de app connect, en die werkt ook samen met strava. In de app connect kan ik paardrijden wel gewoon kiezen? Misschien eens op die manier proberen of je het er wel in kan krijgen?
Ik koppel mijn connect altijd aan endomondo, omdat ik andere sporten niet bijhou (ik beoefen dan ook niks anders :P )

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:02

Varekaj nee helaas. Strava heeft paardrijden niet als optie dus dat gaat dan niet ;). Ik upload het ook altijd via Garmin (zowel Strava als Endomondo). Garmin en Endomondo hebben de optie wel, Strava nog steeds niet.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:27

Alleen naar buiten met Cas gaat steeds beter! Het erf af alleen durft hij nog niet, maar dat wil ik ook niet te groot maken, dus dan stap ik af en loop naar het bos. Daar stap ik weer op en kan ik prima rijden nu. Twee weken geleden moest ik nog de hele heenweg lopen. Nu niet meer. Bij de eerste kruising van paden aarzelt hij nog even en het eerste pad ook nog, maar uiteindelijk gaat hij er wel door en daarna kunnen we gewoon prima rijden, rondjes van 13 km ongeveer. Lekker hoor. Was al bijna vergeten hoe heerlijk het is om alleen met je paard door het bos te struinen.
Afbeelding
Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:49

Arabesk schreef:
nog even 10 km gereden en ja het wordt al vroeg donker, dus ik heb een voor- en achterlicht op mn romp en nog eens en extra lampje op mn cap en nog een rode in z'n staart, voor het geval er een batterij van een van de lampjes leeg gaat. En om mijn enkels ook nog een gele band met knipperlichtjes. Het was mooi stil weer (met motregen
[ [url=m/l21omX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er top uit +:)+
Hier wat kleinere rondjes de laatste tijd. Beetje rond de 10 kilometer steeds. Vrijdag ga ik wel weer een grote rit maken naar het strand maar deze week was het meer een beetje door de dorpjes en het verkeer

Afbeelding

Afbeelding

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:48

Twee weken geleden mijn paarden verhuisd naar een plekje aan het bos. Echt heerlijk, zo vanaf stal het bos inrijden. Geen gehannes en hele dag kwijt aan op pad met de trailer <3 Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 07:52

Lekker hoor! Gisteren met mijn jonkie weer eventjes op pad geweest, 1.7 km :=

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 08:41

Ik moet toch echt wel een keer leuke bosroutes in de buurt beginnen opzoeken <3 Zulke prachtige plaatjes altijd!