Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:04

Ik heb hier al een hele tijd niet meer meegepraat doordat ik met mijn bijrijdpaard niet meer echt naar buiten durfde, maar inmiddels heb ik een eigen pony waarmee ik het buitenrijden weer op aan het pakken ben. Al die tijd wel meegedaan aan de uitdagingen, maar met die paar ritjes die we maakten zette dat niet echt zode aan de dijk. Hopelijk kunnen we dit jaar weer actief mee doen aan de challenge!

Zondag hebben we een heerlijk rondje door de Drunense duinen gemaakt, ons langste tot nu toe.
Afbeelding

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:44

Hier vannacht weer 17,5 km gereden
Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:48

Vannacht ook echt _O-

Slaap jij nooit?

Ik heb gisteren 1,5 km met mijn jonkie gemaakt, voor het eerst alleen een zandpad op en neer, zelfs in galop van huis af <3

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:31

Dorine92 schreef:
Hier vannacht weer 17,5 km gereden
[ [url=m/kdqMox.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoelaat is voor jou 's nachts dan? :wow: zullen dan wellicht wat kindjes denken dat de sint met zijn paard erg vroeg is dit jaar :D

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:02

marsyl schreef:
Dorine92 schreef:
Hier vannacht weer 17,5 km gereden
[ [url=m/kdqMox.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoelaat is voor jou 's nachts dan? :wow: zullen dan wellicht wat kindjes denken dat de sint met zijn paard erg vroeg is dit jaar :D

Kwart voor 12 vertrokken en half 3 ofzo weer terug
Moest eerst werken dus dan ben ik toch nog veel te wakker om te slapen

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 15:59

Robijntjah schreef:
Vannacht ook echt _O-

Slaap jij nooit?

Ik heb gisteren 1,5 km met mijn jonkie gemaakt, voor het eerst alleen een zandpad op en neer, zelfs in galop van huis af <3

Wauw knap hoor! In galop ook al, dat gaat echt goed dan met Aurelia.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:01

Fantastisch Dorine! En ga je dan ook echt het bos in, of waar rijd je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:02

Ja, had haar 3 weken vakantie gegeven en daarna is het dan zo opstappen en een minirondje rijden. HEERLIJK! En wat een contrast met Mo _O-

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:05

Bloodymary schreef:
Fantastisch Dorine! En ga je dan ook echt het bos in, of waar rijd je dan?

Ik rij door de polder hier. Maar op zich als er hier bos was waar ik niet eerst de trailer voor zou hoeven te pakken had ik dat ook gedaan. De usb oplaadbare hoofdlamp van de Lidl geeft onwijs goed zicht en schijnt natuurlijk daar waar je heen kijkt (hoogte is ook instelbaar) dus zolang je hem opgeladen meeneemt zie je perfect waar je rijdt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:24

Hier ook eindelijk weer aan het rijden. Alle conditie en spier is wel verdwenen dus het is even zoeken naar afstanden die te doen zijn. Vandaag 17 km en dat was net aan.

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:34

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag met de trailer op pad geweest.
Een stalgenoot is van de zomer verhuisd en heeft de paarden nu aan huis staan en ik ben daar vandaag met Elmo op bezoek geweest.
Leuk hoe de paarden elkaar nog herkenden, 1 van die van haar stond naast Elmo op stal 's nachts en dat was een leuk weerzien.
Mooie omgeving ook, de vennen liggen er prachtig bij.
Niet hard gereden, we hebben heel gezellig bijgekletst en af en toe een stukje draf en een keer een galopje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:04

Ik ga stilletjes aan de winterkleding weer uit de kast halen, koude wind de laatste dagen! Hoop dit weekend een rondje te maken.

's nachts rijden is hier geen optie. Moet minstens 1km over straat tussen de huizen waar het aardig galmt eer ik aan de veldpaden kom. Krijg geheid politie achter me aan dan :')

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:44

Varekaj schreef:
Ik ga stilletjes aan de winterkleding weer uit de kast halen, koude wind de laatste dagen! Hoop dit weekend een rondje te maken.

's nachts rijden is hier geen optie. Moet minstens 1km over straat tussen de huizen waar het aardig galmt eer ik aan de veldpaden kom. Krijg geheid politie achter me aan dan :')

Ik moet ook langs de huizen en soms slaan er honden aan, met name door mijn kerstverlichting. Maar dat is dus gewoon lekker jammer hoor.. een auto maakt minstens zoveel herrie als ik dus waarom zou een auto er wel mogen rijden, en ik niet?

Hier is de winterkleding al uit de kast en heb eea online gescoord waar ik erg tevreden over ben. Oa een hele lekkere warme thermo rij rok (waterdicht ook nog) die over het zadel en je benen valt. Mooie aanvulling op mijn al via marktplaats aangeschafte regenjurk
Ook back on track sokken, handschoenen en zooltjes besteld en ook die bevallen super.
Had ook al waterdichte thermolaarsjes gekocht maar die gaan weer retour want ze vallen te klein. Maatje groter dan maar.
Ook nog een heel winkelmandje vol met handwarmers gehaald bij de action. Gisternacht al dankbaar gebruik van kunnen maken
Ik kan er wel tegen deze winter!

Had me trouwens vandaag mooi vergist in de tijd. Ik dacht ik ga een middagrondje maken maar vanwege die wintertijd werd ik toch nog verrast dat de schemer al inviel. Was net effe 5 minuutjes aan de late kant terug. Ga denk maar even standaard wat reflectie meenemen voortaan

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:54

Vlak naast stal zit een zeikbuur die in staat is om je te laten verongelukken. Die zou in het potdonker met alle liefde je paard op hol doen slaan zodat je je nek breekt.

En de kans is heel groot dat de andere buren rondbellen dat er een paard ontsnapt of gestolen wordt van stal :))

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:02

Al zou het kunnen, dan nog heb ik mijn nachtrust gewoon nodig en met een kantoorbaan gaat ook de wekker weer 's morgens... als je onregelmatig werk hebt, of bijvoorbeeld in de horeca zit is dat natuurlijk al anders.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:18

Niet onbelangrijk: ik knijp ze ook in het donker :Y) Ik ben namelijk een held op sokken.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:55

Varekaj schreef:
Vlak naast stal zit een zeikbuur die in staat is om je te laten verongelukken. Die zou in het potdonker met alle liefde je paard op hol doen slaan zodat je je nek breekt.

En de kans is heel groot dat de andere buren rondbellen dat er een paard ontsnapt of gestolen wordt van stal :))

Ik wens ze succes mijn paard gaat niet op hol. Niet van een vrachtwagen, niet van een bom, en al helemaal niet van een buurman. Het enige wat eng is, is een dode boom die nog rechtop staat, maar die al zo lang dood is dat de bast er al afgevallen is. En die dan ook nog in zijn eentje staat, en recht afgezaagd is op een bepaalde hoogte :+ Maar dan noem ik ook wel wat _O-

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 02:23

Haha Dorine mijn ruin vindt de boomwortels van omgewaaide bomen (wel van die hele grote) echt dood eng, terwijl hij verder ook een redelijk bomproof paard is, daarvan gaan we snuivend en springend het pad over. :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:09

Ha! Back on Track handschoenen had ik al, maar sokken is wel een goeie! Ga ik ook doen. Ik die die BoT hanschoenen in neopreen handschoenen bij koud en nat weer. Geen centje pijn. Ik moet allee nog eens een bivakmuts scoren. Want het enige wat altijd heel koud is, is mijn gezicht :D

Ja, loslopende boomstronken of bonen met de wortels omhoog worden hier ook niet gewaardeerd. Maar aan de andere kant; hier wordt sws niet veel gewaardeerd. Cajra houdt gewoon niet van het leven buiten de paddock :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 09:24

Ik acht hem in staat om in het potdonker naast je paard te springen, vast te grijpen of op de kont te slaan. Of er water overheen kiepen. De mijne is aardig bomproof maar ik ga geen olie op het vuur gooien. Zolang iedereen hem kan mijden en hij zich koest houdt is het goed.

Is een jonge kerel die wel in een boerengat wil wonen in het centrum maar verwacht dat je niks hoort van een ander alsof er 2km tussenzit.
Het centrum telt een kerk, 2 kroegen en een snackbar trouwens :Y)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:48

Ik heb er ook weer eens 10km bij gedaan vanochtend! Vertrokken droog, na kwartiertje miezerde het en de laatste 2-3km hebben we goed doorgestapt naar huis in een beste bui. De paden beginnen op een aantal plekken wel al last te krijgen van de regenval helaas.

Had nu mijn clubjas aan, helaas heeft die op een paar plekken toch water doorgelaten. Volgende keer dus sowieso de regenjas weer aantrekken. Al lijkt zo een lange jas nergens naar als je met een springzadel rijdt :))


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:00

Wij hebben vanochtend ook een rondje van bijna 10 km gemaakt. Het bos is zo mooi nu <3
Afbeelding
Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:34

Het kleine stukje bos is alweer onbegaanbaar -O- bodem zit verzopen van grondwater en zoals eerder gevreesd is alles naar de zak gereden door motorcrossers en een paar quads onlangs. Te voet/MTB wil nog lukken, te paard niet meer.

En veel blad is hier ook niet meer te bespeuren. Gisteren hele fikse wind gehad, denk dat alles ineens van zijn bladerjasje is ontdaan.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:41

Ik heb gisteren na lange tijd weer een heerlijke rit gemaakt. 25 km genieten in het dwingelderveld <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een korte pauze onderweg.
De eigenaar van het restaurant had dit net lang geleden laten plaatsen. Hij vroeg ons wat wij er van vonden.
Voor mij maakt het weinig uit waar ik mijn paard aan vast knoop. Zolang er geen gekke dingen om hem heen gebeuren, kan ik hem overal wel neer zetten.
Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie je paard hieraan vast zetten?
Afbeelding

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:46

Fijne ritten! Ik ben te druk met klussen vandaag helaas.

Die van mij kan ik alleen in een stand zetten en niet ergens aan vast knopen helaas.