Paardrijden in Duitsland (rondom Bad Bentheim)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Paardrijden in Duitsland (rondom Bad Bentheim)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-09 17:10

Hallo,

Aangezien wij nu in het (vrij nieuwe) bungalowpark in Bad Bentheim 2 vakantiehuisjes hebben (gekocht), en we daar best regelmatig te vinden zijn, wil ik er af en toe ook eens gaan paardrijden.
Nou schijnen daar een aantal maneges in de buurt te zitten, maar op internet kan ik echt geen goede duidelijke sites vinden van maneges.
Wie kent toevallig maneges/stallen rondom Bad Bentheim waar het mogelijk is om een buitenrit te maken?
Wel hebben we op weg richting Nordhorn, ong. 10 minuten vanaf Bad Bentheim een manege gezien, iemand een idee welke dat is? Er stond alleen een bordje Reithalle langs de weg richting een lange oprijlaan en een stuk verder zag ik wel een springbak xD
Anders ga ik wel daar rijden als dat daar mogelijk is ( even langs gaan) , maar altijd handig als mensen meerdere (goede) adressen weten :)
Het mag wel een stukje rijden zijn hoor, maar het liefst natuurlijk zo dichtbij mogelijk. Een kwartiertje rijden vanaf Bad Bentheim is natuurlijk prima te doen!

Alvast bedankt!


Kitsolu
Berichten: 2631
Geregistreerd: 03-08-07

Re: Paardrijden in Duitsland (rondom Bad Bentheim)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:23

Ja, ik kom daar elke week vlakbij. In dat gebied paarden huren is niet echt een optie, wordt bijna niet gedaan. Wel kan je er heel mooi rijden, bij de windmolenparken zijn zandafgravingen die niet meer gebruikt worden en daar kan je ook zwemmen met je paarden.

Voor het huren zul je dus nog even verder moeten zoeken, maar voor de omgeving zit je goed.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-09 17:37

Nee hoeft ook niet paarden huren te zijn :) Gewoon met begeleider en evt. in een groep, ik ken het gebied natuurlijk nog niet! En heb nog geen ruiterbewijs :P

Maar wel mooi dat het gebied verder ook mooi is om te rijden :D

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-09 20:37

Verder niemand die in/rond Bad Bentheim woont of er vaak komt die wat goede maneges weet in die buurt?

Ik zoek dus wel iets waar je met begeleider (evt in groep) buiten kan rijden ( met paarden van daar). :)

emmeley
Berichten: 68
Geregistreerd: 06-07-07

Re: Paardrijden in Duitsland (rondom Bad Bentheim)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:15

Woon zelf in Bentheim en heb mijn 2 paarden gestald op de manege in Gildehaus/Bentheim.
Manege waar jij het bordje van aan de weg zag staan.
Wel een gezellige stal, hoewel het niveau kwa rijden erg laag ligt is de sfeer onderling erg leuk.
Er komen zowel nederlandse als duitse mensen rijden.
Zo nu en dan zie ik ze ook wel eens met een groepje een buitenritje maken (onder begelijding).
Ze hebben een stel oudere ervaren paarden lopen zodat zowel beginnende als gevorderde ruiter veilig op pad kunnen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-09 14:20

Aah is dat die manege :D Er zou indd in gildehaus een manege zitten, maar we konden em niet vinden (en met internet werden we ook niet veel wijzer) :P Maar das daar dus :)
Nouja als er gewoon een buitenrit gedaan wordt van een beetje niveau (dus wel gewoon stap draf en galop en het bos in ofzo, is t prima :D)
Maar we gaan daar dan gewoon eens langs :) kijken of het wat is, en anders zoeken we weer verder :P

lindenhofje
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Gildehaus (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 20:42

Heb je al wat gevonden ?
Ik woon zelf ook in Gildehaus (mijn paarden hebben we hier op onze eigen stal staan), kan bij de paardenmensen hier wel even voor je rond vragen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-09 22:30

Nee ik heb behalve dan die manege die ik was tegengekomen (alleen bordje) , nog niets :P
Heb met die manege natuurlijk ook nog geen ervaring, maar als je nog wat weet, graag :D
Altijd handig, aangezien we er nog best vaak komen :P :)
Gaan er iig op 18 oktober weer heen :D

lindenhofje
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-05-07
Woonplaats: Gildehaus (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:01

Ik ga het voor je navragen bij de locals hier.
Zodra ik meer weet laat ik het horen.


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-09 12:57

lindenhofje schreef:
Ik ga het voor je navragen bij de locals hier.
Zodra ik meer weet laat ik het horen.


Heb je het al na kunnen vragen? :D

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-10 18:54

Het is ondertussen al een hele tijd later,
maar ik ben nogsteeds opzoek naar mensen die misschien hier meer over weten? :D
Gaan begin mei weer naar Bad Bentheim voor een weekje en mag dan ook paardrijden daar! :j

Iemand die dus een leuke/goede manege weet rondom Bad Bentheim die ook begeleide buitenritten maakt (ook voor mensen van buitenaf dus) ?

Stara
Berichten: 121
Geregistreerd: 26-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:43

1234 schreef:
Hallo,

Aangezien wij nu in het (vrij nieuwe) bungalowpark in Bad Bentheim 2 vakantiehuisjes hebben (gekocht), en we daar best regelmatig te vinden zijn, wil ik er af en toe ook eens gaan paardrijden.
Nou schijnen daar een aantal maneges in de buurt te zitten, maar op internet kan ik echt geen goede duidelijke sites vinden van maneges.
Wie kent toevallig maneges/stallen rondom Bad Bentheim waar het mogelijk is om een buitenrit te maken?
Wel hebben we op weg richting Nordhorn, ong. 10 minuten vanaf Bad Bentheim een manege gezien, iemand een idee welke dat is? Er stond alleen een bordje Reithalle langs de weg richting een lange oprijlaan en een stuk verder zag ik wel een springbak xD
Anders ga ik wel daar rijden als dat daar mogelijk is ( even langs gaan) , maar altijd handig als mensen meerdere (goede) adressen weten :)
Het mag wel een stukje rijden zijn hoor, maar het liefst natuurlijk zo dichtbij mogelijk. Een kwartiertje rijden vanaf Bad Bentheim is natuurlijk prima te doen!

Alvast bedankt!


Hallo, kom eens kijken bij stichting paarden met plezier http://www.stichtingpaardenmetplezier.com
We zitten in Gölenkamp, vlak bij de Hiltenerberg en rijden regelmatig langs 'jullie' bungalowpark. De omgeving is echt schitterend voor het maken van (lange) tochten. Heel afwisselend en lekker rustig.
Bij de Stichting geven we les, begeleiden buitenritten, rijden paarden in, organiseren clinics en ponykampen etc. Alles wat we met de paarden doen, is gericht op Natural Horsemenship. We rijden bitloos. Maar doen ook klassieke dressuuroefeningen in de bak.

Morgen, 27 maart hebben we een opendag. Je bent van harte welkom om te komen kijken. Er worden van 11:00 tot 17:00 uur diverse clinics en lessen gegeven, waar je zelf aan kunt deelnemen. Verder kun je onze accomodatie bekijken en alles vragen wat je wilt weten.
Sinds kort werk ik zelf ook bij de Stichting en doe voornamelijk de Centered Riding lessen en het begeleiden van de buitenritten.

Tot ziens, groeten, Anet

Op kleur kun je niet rijden ;-)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-10 14:44

Heel erg bedankt voor je reactie!!
Hier heb ik wat aan!
Klinkt erg leuk allemaal, en we zullen zeker een keer komen kijken daar *D
Er staat alleen op de site niets over buitenritten enzo?

Morgen is alleen iets te snel om eventjes heen te gaan :7 (is 2 uur rijden voor ons en hebben andere plannen)
Maar ik denk/hoop dat we in mei,wanneer we weer in Duitsland zijn, wel een keer langskomen, en missch. dan ook rijden!

Zie dat het ong. een half uurtje rijden is vanaf het park, dus is t doen :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-10 17:41

Als er nu nog mensen zijn die tips hebben voor bepaalde maneges in of rondom Bad Bentheim, ze zijn altijd welkom!!

Ik ga in ieder geval al even bij 'Stichting paarden met plezier' langs, maar meerdere suggesties zijn altijd handig! :D

Ik ga dan wel gewoon met begeleiding rijden, met paard van daar.
Dus mogelijkheid om paarden te huren hoeft niet :)


Caitlinnth
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 02:52

Even een vraagje hiertussen omdat ik niet weet waar anders...

Ik verbleef in 2014 in een villa op het vakantie park van roompot bij bad bentheim. Ik heb toen paardgereden bij een super leuke vrouw.. Zij had destijds donker rood haar en een leuke tinker waar ik les op kreeg... Deze heette Charly! Zij had gewoon een stalletje aan huis en deed wat Privè lesjes. Ik zoek haar... Helaas weet ik niet meer hoe het heet of haar adres. Weet iemand waar zij woont of rinkelt er bij iemand een bel? Ik heb zelfs foto’s ervan!

Graag alleen reageren als het serieus is!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Caitlin


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers