[Fotoverslag] Paardrijden in Glenorchy, New zealand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

[Fotoverslag] Paardrijden in Glenorchy, New zealand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-18 19:07

Op dag 23 van mijn reis door New Zealand verbleef ik een paar nachten in Queenstown op het South Island. Via internet had ik in deze omgeving een horsetrek van 5 uur bij High Country Horses besproken, die helaas wegens gebrek aan andere deelnemers niet door ging -O- In plaats daarvan boden ze mij 2 verschillende ritten + lunch aan, waar ik mee akkoord ging. Yay, kon ik toch rijden! *\o/* Er was erg slecht weer voorspeld, maar ik had gigantisch geluk en het bleef vrijwel de hele dag droog 8-)

High Country Horses heeft 2 locaties, één bij de Rees River in Glenorchy en de ander bij de Dart River in Paradise. Hieronder mij verslag van de ochtend rit in Glenorchy, als het je bekend voorkomt: Een aantal scenes van Lord of The Rings en The Hobbit zijn hier opgenomen *D

Het was een leuke & uitdagende rit met diverse river crossings, stukjes draf en galop +:)+
Daarnaast onbeschrijfelijke mooie landschappen gezien deze ochtend :~ De plaatjes spreken voor zich :o

1.
[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12.
[ img ]

Volgende keer een verslag van mijn middagrit in Middle Earth (Paradise)

Mijn andere topics met foto's van paardrijden in NZ:
[BRT] [Fotoverslag] Paardrijden New Zealand! (1)
[BRT] [Fotoverslag] Meer moois uit New Zealand! (2)
[BRT] [Fotoverslag] Herfstige "station rides" in New Zealand
[BRT] [Fotoverslag] Sunshine & rain, paardrijden New zealand


Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 13:04

Kelan schreef:
Prachtig WB!

Dank Kelan! :)
Ik krijg echter de indruk dat andere bokkers mijn mooie-NZ-plaatjes inmiddels een beetje moe zijn :')

Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 14:44

Berdien schreef:
Waar dient de teugel voor die richting het kopstuk gaat?

Anti-graas maatregel. Standaard maatregel bij alle paarden van deze stal.

Dit paard (Prickle) was van alle paarden die ik NZ heb gereden trouwens mijn minst favoriete :o
Ik laat een paard op op buitenrit graag zo 'naturel' als mogelijk lopen, maar aan een losse of licht aangenomen teugel zat dit paard werkelijk als een kameel in draf en galop :roll: Alleen 'aan de teugel' was hij uit te zitten :=

Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 18:47

Berdien schreef:
Je hebt het vast wel eens verteld in je eerdere topics, maar hoe ben je hier zo op gekomen? En maak je een rondreis door NZ gebaseerd op waar je kunt rijden of is het rijden een extra?


Staat in m'n eerste topic: [BRT] [Fotoverslag] Paardrijden New Zealand! (1)
Citaat:
Hoe het kwam: Ik maak al jaren zgn oortjesfoto's vanaf mijn Painthorse merrie Aint She Dainty en via een internationale Facebook groep, As Seen Through Horses' Ears kwam ik er achter dat ik deze liefhebberij deel met duizenden paardengekken over de hele wereld <3 En de allermooste foto's komen doorgaans uit Nieuw Zeeland.... Via deze FB groep (ik ben één van de admins) kwam ik in contact met een aantal Kiwi's, waar van ééntje me uitnodigde om eens een weekje bij haar te komen rijden :oo Dat liet ik me geen twee keer zeggen! Omdat het best een eind vliegen is, heb ik er, behalve een bezoek aan mijn facebook vriendin, nog ruim 4 weken toeren over beide eilanden aan vast geplakt.
Veel gereisd en veel gezien - en waar het mogelijk was; een horse trek - en veel oortjefoto's - gemaakt!

Een tour over beide eilanden heb ik met de Straybus gedaan https://www.straytravel.com/.
De route lag van te voren min of meer vast :) en ik heb vooraf via internet naar paardrijmogelijkheden gezocht en geboekt :j

Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-18 18:58

Karin schreef:
Ik was er in 2001, heb toen gereden bij Dart Stables (is dat toevallig die tweede locatie en heet die nu anders?). Dat was in de tijd dat LOTR er werd gefilmd.

Dart Stables is een andere stal, geloof ik. In mijn volgende topic zal je wel wat foto's van bekende uitzichten gaan zien, denk ik :D
Jammer dat je migraine had toen jij er het gereden! :(:)


Wranglerbutt
Berichten: 10376
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-19 11:23

Kort filmpje van het oversteken van (het diepste kanaal van) de Rees rivier


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers