Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:34

Bijzonder! Vind dat helemaal geen gekke vraag.

Ik vind het lastig allemaal, ik sta natuurlijk in Rhenen en gezien dat gemiep met Prattenburg hebben wij nog geen fatsoenlijke oversteek naar Elst. Het voelt voor mij een beetje dubbel om €60 voor een vignet te betalen voor plm 12 km ruiterpad in Rhenen.. Ik ga namelijk vrijwel nooit met de trailer op pad omdat ik daar geen tijd voor heb. Rhenen gebruik ik juist af en toe voor een kort rondje ter afwisseling.

Ik verwacht dan wel dat de paden in Rhenen fatsoenlijk onderhouden gaan worden :=


Bommeltje_
Berichten: 2084
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:45

Ghostattack schreef:
Bijzonder! Vind dat helemaal geen gekke vraag.

Ik vind het lastig allemaal, ik sta natuurlijk in Rhenen en gezien dat gemiep met Prattenburg hebben wij nog geen fatsoenlijke oversteek naar Elst. Het voelt voor mij een beetje dubbel om €60 voor een vignet te betalen voor plm 12 km ruiterpad in Rhenen.. Ik ga namelijk vrijwel nooit met de trailer op pad omdat ik daar geen tijd voor heb. Rhenen gebruik ik juist af en toe voor een kort rondje ter afwisseling.

Ik verwacht dan wel dat de paden in Rhenen fatsoenlijk onderhouden gaan worden :=



Ik heb dit precies hetzelfde ik doe 1 keer in de week een klein rondje Rhenen. En ik rijd niet eens maar ik wandel :(

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 16:57

Ik heb antwoord, als ik mijn nichtje ( of iemand anders een kind wil laten rijden terwijl je het paard vasthoud )moet je toch een meer persoons vignet hebben, ze zien het kind dan als bijrijder. Alleen bij een hippische onderneming geldt dat weer niet, bij particulieren wel...

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 17:21

Huh? Die had ik niet verwacht! Dan is t ook niet leuk meer.
En het vignet gaat op naam, bij een meerpersoons staan er twee namen op. Als je dan eens je neefje mee wilt nemen, moet je daar dus ook weer een vignet voor hebben. |o

Of zou je dan bij wijze van een fake naam daar neer kunnen zetten?
Maar ja, als je gevraagd wordt om je te legitimeren, moet je dat kunnen. Dat staat in de algemene voorwaarden.

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 17:23

Mag 3 namen op 1 vignet begreep ik..dus beide namen van de kinderen van mijn zus gaan er op. En mijn eigen naam uiteraard.

Als je b.v met iemand samen doet op stal, mag je ook niet tegelijk rijden in het bos.


daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:06

Cinnepin schreef:
Ik heb antwoord, als ik mijn nichtje ( of iemand anders een kind wil laten rijden terwijl je het paard vasthoud )moet je toch een meer persoons vignet hebben, ze zien het kind dan als bijrijder. Alleen bij een hippische onderneming geldt dat weer niet, bij particulieren wel...

Hahahaha ze zullen ook eens nee zeggen hè? Makkelijk geld verdienen zo :+

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-21 20:54

Tsja, ik rijd alleen in het bos, nooit in de bak dus ik haal het geld er wel uit..mijn nichtje komt ook geregeld..maar voor mensen die niet geregeld in het bos rijden vind ik het wel zuur

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 06:35

Ik hoop echt dat de paden beter worden en dat er een fatsoenlijke oversteek vanaf de defensieweg naar elst komt. Dat je weer dat pad kan nemen wat vroeger een ruiterpad was en nu niet meer. Want langs de oude veense grindweg, langs de drie zussen en langs t kasteel over t verharde vind ik zo’n ellenlang rotstuk.
Zoals iemand eerder al zei is €60,- per jaar voor 12 km ruiterpad bij kwintelooijen wel veel.

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 10:54

Ja klopt, Ik rijd wel langs prattenburg kasteel op, vind het bos daar veel te leuk om te rijden. Maar een oversteek is wel handig inderdaad.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:09

Wij doen het ook wel hoor, maar een alternatief zou fijn zijn :)

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-21 17:29

Dat is waar. Ik vind alleen het ruiterpad langs de defensieweg zo eeuwig lang whahaha

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-21 11:14

Zo ik ga vanmiddag weer. Van de week ga ik denk ik weer eens richting Amerongen, de temperaturen gaan omhoog, dan houd ik het beter vol dan in die kou :)

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-21 17:28

Zo, ook een vignet besteld, nu wachten tot ik hem heb in mijn mail

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-21 17:46

De paden in Elst hebben op grote delen nieuw zand, ik was daar gisteren

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-21 18:02

eerst was kwintelooijen niet ingekleurd als dat je een vignet nodig hebt, nu wel, dus ook daar is ie nodig

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 19:26

Cinnepin schreef:
De paden in Elst hebben op grote delen nieuw zand, ik was daar gisteren

Oh dat is fijn, daar hebben we het begin van het jaar met de boswachter over gehad. Er waren wat klussen in de gemeente en als daar zand/grond vandaan kwam, zou hij dat op de ruiterpaden laten uitrijden. Fijn!

Oy with the poodles, already

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-21 19:31

ja heb veel meer kunnen draven dan voorheen, was altijd bang dat ie struikelde. Was heerlijk rijden

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 21:43

Beter! Nou nog de paden rondom kwintelooijen en de thijmse berg aanpakken en verbeteren!

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 10:52

Ja inderdaad, die kunnen wel een opknapbeurt gebruiken

onpaard
Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 14:41

Zoals de paden er nu bij liggen in Rhenen neem ik geen vignet. Ik moet sowieso met de trailer er naar toe, dan kan ik beter doorrijden naar Ede. Ik wandel graag in Rhenen en de ruiterpaden zijn op sommige stukken echt slecht.

*****

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 18:08

Er lag hier en daar in Rhenen ook wat zand erbij, was er vandaag.
Maar wat ik niet snap, heb ik nooit gesnapt, dat er een politie honden training aan het ruiterpad is. Vandaag ook, zijn ze met knallen bezig ( klapperpistolen ofzo? ) zetten allemaal rare dingen neer...blaffende honden, dat is toch ook levensgevaarlijk? Vaak stoppen ze niet als je met je paard langs komt.....

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 18:19

Klopt, volgens hun website trainen ze dinsdag van 19:00 tot 22:00 en zaterdag van 13:30 tot 17:00

Ik ben ze ook wel eens tegengekomen op buitenrit en werd er niet vrolijk van. Hele agressieve honden die compleet uit hun stekker gaan, zelfs mn bomproof paard werd er zenuwachtig van. Hun trainlocatie is ook echt MIDDEN op de ruiterroute. Je kunt het met geen mogelijkheid ontwijken op je rit.

Cinnepin
Berichten: 8901
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 18:24

Klopt, heel vervelend, op woensdagmiddag loopt er ook altijd 1. Hond los in het bos ( van de paden af en rent ie ineens langs je heen ofzo )

vilheide
Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:09

Die politie hondenvereniging zit daar toch al heel wat jaren, trainen tevens al jaren op dezelfde tijden. Ik snap dat niet iedereen die uit deze omgeving komt die trainingstijden weten maar wij hebben jaren in Rhenen gewoond en nog nooit problemen met de PHV gehad.

Groetjes Jolanda

vilheide
Berichten: 1473
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 22:13

Cinnepin schreef:
Klopt, heel vervelend, op woensdagmiddag loopt er ook altijd 1. Hond los in het bos ( van de paden af en rent ie ineens langs je heen ofzo )

Dan zijn ze waarschijnlijk bezig met man of kist revieren. De hond wordt onaangelijnd het bos ingestuurd en moet een kist of man gaan zoeken, zodra hij dit gevonden heeft moet de hond gaan blaffen om zo zijn baas te laten weten dat hij de kist of de man heeft gevonden.

Groetjes Jolanda


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers