Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 11:46

Hoi!

Naar aanleiding van het topic buitenrijden in de omgeving van Veenendaal en Rhenen, leek het mij leuk om een topic te maken voor degene die in de omgeving van Ede / Wekerom / Otterlo zitten.
Hier zijn natuurlijk prachtige gebieden waar je uren te paard kunt vertoeven. Dit kan alleen, maar dit kan ook samen! :D

Dus meld je in dit topic als je eens samen een ritje wilt maken in bovengenoemde omgeving.

Ik trap af, alhoewel het behoorlijk kortdag is. Wie heeft er zin om morgen (vrijdag) een ritje te maken. Het lijkt prima (droog) weer te worden.
Paard is fris, maar braaf. Met stem overal langs te krijgen, dus ook geschikt voor wat meer onzekere paarden of pony's. Wie oh wie? <<)

Meld je vooral ook als je zelf iemand zoekt of een andere dag beter uit komt! :j

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:54

Ik lees graag mee! Het onbreekt me momenteel een beetje aan tijd, maar binnenkort wil ik graag weer een ritje maken. Mijn paard staat aan huis in E'veen. :)

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:00

Ik meld me ook, alhoewel ik niet verwacht op korte termijn mee te kunnen :=

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 19:26

Jammer dames! Waar kom jij vandaan Blacky94? Of waar heb je je paard staan, is misschien handiger haha.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:35

Ik kan morgen niet maar wil wel een keer een ritje maken! Mijn haflinger is nog niet vaak op buitenrit geweest maar is wel braaf. Hij is voorwaarts en makkelijk met andere paarden. Hij staat vlakbij restaurant Amadeus (Driesprong). We rijden voornamelijk in het Edese bos.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:51

Ik meld me ook! Heb een haflinger, die erg braaf is in het bos, rijden op de hei en hoekelum.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 21:19

Em_ schreef:
Ik kan morgen niet maar wil wel een keer een ritje maken! Mijn haflinger is nog niet vaak op buitenrit geweest maar is wel braaf. Hij is voorwaarts en makkelijk met andere paarden. Hij staat vlakbij restaurant Amadeus (Driesprong). We rijden voornamelijk in het Edese bos.


Oja! Toevallig op de Oscarhoeve? Ik rij langs Amadeus naar stal. Ik rij vaak vanaf de kant van Otterlo het bos in / de heide op. Vanaf Autobedrijf Theunissen op de Roekelse Bosweg, achter stoeterij Willemien langs. Daar staan genoeg paarden, dus er moet toch wel iemand daarvan een bokker zijn :))

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:39

Ja dat klopt! :)

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:48

Ik sta niet op stal in de omgeving, maar rijd wel eens op de Ginkelse Heide en vind het best gezellig om eens samen te rijden.
Dus als we ergens af kunnen spreken waar ik mn trailer kan parkeren, wil ik wel eens mee.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 00:01

xxPaige schreef:
Jammer dames! Waar kom jij vandaan Blacky94? Of waar heb je je paard staan, is misschien handiger haha.

Ik kom uit Ede haha :P
Nee maar paard staat vlakbij De Klomp/de Kade. Maar rij dr nog pas kort en ze heeft net een ongeluk met dr hoofd gehad dus het is even allemaal rustig aan en elkaar nog leren kennen enzo :)

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 10:04

Blacky94 schreef:
Ik kom uit Ede haha :P
Nee maar paard staat vlakbij De Klomp/de Kade. Maar rij dr nog pas kort en ze heeft net een ongeluk met dr hoofd gehad dus het is even allemaal rustig aan en elkaar nog leren kennen enzo :)


Ahjaa, dan komt het voor nu te vroeg inderdaad. Lekker elkaar rustig leren kennen!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 11:43

Ik moet nog even wachten . Paard van mijzelf is pas vijf maanden oud . Maar je hebt wel kans dat je me af en toe met paard / pony en wagen voorbij zit komen scheuren om het wekeromse zand _O- . Maar die zijn niet van mij dus die kan ik niet zomaar meenemen . .

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 19:02

Absolem schreef:
Ik moet nog even wachten . Paard van mijzelf is pas vijf maanden oud . Maar je hebt wel kans dat je me af en toe met paard / pony en wagen voorbij zit komen scheuren om het wekeromse zand _O- . Maar die zijn niet van mij dus die kan ik niet zomaar meenemen . .



Wekeromse zand moet ik nog een keer naartoe inderdaad! Maar ben al twee keer wild tegen gekomen op de weg erheen en dan ben ik een schijtert in mijn eentje om toch door te rijden.. :')
Dan denk ik nahhh, we slaan hier wel af... :7

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:07

xxPaige schreef:
Absolem schreef:
Ik moet nog even wachten . Paard van mijzelf is pas vijf maanden oud . Maar je hebt wel kans dat je me af en toe met paard / pony en wagen voorbij zit komen scheuren om het wekeromse zand _O- . Maar die zijn niet van mij dus die kan ik niet zomaar meenemen . .



Wekeromse zand moet ik nog een keer naartoe inderdaad! Maar ben al twee keer wild tegen gekomen op de weg erheen en dan ben ik een schijtert in mijn eentje om toch door te rijden.. :')
Dan denk ik nahhh, we slaan hier wel af... :7


Moet je op zondag gaan dan zie je amper wat . Dan is het te druk met wandelaars . ( met mooi weer )

Marije_jiplover

Berichten: 25315
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:09

Wild tegenkomen op buitenrit is toch juist geweldig?
Ik geniet daar altijd heel erg van!
Geen reden tot afslaan of omkeren, maar juist om door te rijden.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 19:13

Marije_jiplover schreef:
Wild tegenkomen op buitenrit is toch juist geweldig?
Ik geniet daar altijd heel erg van!
Geen reden tot afslaan of omkeren, maar juist om door te rijden.


Sommige mensen zijn bang voor slangen, anderen voor spinnen, ik voor... wilde zwijnen -O-
Dus nee ik heb de ballen nog niet gevonden om gewoon door te rijden in m'n up :')

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:35

Ik rij ook regelmatig op de Ginkelse hei. Parkeer meestal bij de schaapskooi. Als iemand belangstelling heeft om samen te rijden, ik kan a.s. vrijdag, maandag en dinsdagochtend. En bijna alle weekenden daarna.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 21:02

Wil je alleen daar parkeren agesus? Ik zit precies aan de andere kant van de heide daar, tegen otterlo aan. Als je daarvoor open staat, dan kunnen we misschien eens afspreken om samen te rijden :D

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:39

Ik sta met mijn paard in Bennekom, maar rijd eigenlijk altijd richting Ede om buiten te gaan rijden! :))

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-19 21:05

Absolem schreef:
Moet je op zondag gaan dan zie je amper wat . Dan is het te druk met wandelaars . ( met mooi weer )


Het was vandaag inderdaad mega druk met wandelaars en andere ruiters/amazones! :oo
Hoe kan het dan nog zo rustig zijn in dit topic, moeten toch ook bokkers tussen zitten :))

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:39

xxPaige schreef:
Absolem schreef:
Moet je op zondag gaan dan zie je amper wat . Dan is het te druk met wandelaars . ( met mooi weer )


Het was vandaag inderdaad mega druk met wandelaars en andere ruiters/amazones! :oo
Hoe kan het dan nog zo rustig zijn in dit topic, moeten toch ook bokkers tussen zitten :))



Heb je nog twee mensen voorbij zien komen met een hackney met een sleep erachter ?

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:30

xxPaige schreef:
Absolem schreef:
Moet je op zondag gaan dan zie je amper wat . Dan is het te druk met wandelaars . ( met mooi weer )


Het was vandaag inderdaad mega druk met wandelaars en andere ruiters/amazones! :oo
Hoe kan het dan nog zo rustig zijn in dit topic, moeten toch ook bokkers tussen zitten :))

Haha, hier eentje! :wave:

Ik heb gisteren een rit gemaakt van bijna 14 kilometer met mijn monster. :D Wij waren om 10:00 stipt op pad, en om 12:00 weer thuis.. Wat wij enkel tegenkwamen waren zo'n 300 mountainbikers. := Gelukkig vind mijn paard dat alleen maar gezellig, maar geen andere ruiters gezien.. :o We kwamen per ongeluk bijna uit in Ede. Een onwijs mooi gebied ontdekt dat wij ook nog niet eerder gezien hadden.. :D

Afbeelding
10:00 'sochtends en om 11:30 in een nieuwe uithoek..
Ik wil best wel een keer meedoen met een meeting-rit op de zondag ofzo.. **\O/**

Wij gaan elke ochtend op pad. Ik ga soms op heel vroege tijden en vooral als het koud is en maak altijd best veel en ook mooie foto's dan. Dan reageren stalgenootjes met "Wat supermooi! Ik wil ook! Mag ik mee?!!" en toen ik zondag die mensen benaderde of ze meewilden was het "maar dat is vroeg..! Dan lig ik nog in bed.. Het is zondag, is de middag niet net zo mooi, met mist enzo?" :') Haha, dus we zijn zoals gewoonlijk weer alleen gegaan.

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 01:15

Oh Canon! Kwam ik jou misschien tegen met je fries ter hoogte van autobedrijf Theunissen? Ik ging rond die tijd op pad dat jij terug kwam denk ik. Ik rijd een grote witte ier. Vroeg maakt mij niet zozeer uit, maar als ik alleen ga doe ik alles altijd lekker rustig aan in het weekend :o
Lijkt me leuk om eens samen te gaan! Ik heb afgelopen zondag een rondje van 12 gemaakt.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:53

xxPaige schreef:
Oh Canon! Kwam ik jou misschien tegen met je fries ter hoogte van autobedrijf Theunissen? Ik ging rond die tijd op pad dat jij terug kwam denk ik. Ik rijd een grote witte ier. Vroeg maakt mij niet zozeer uit, maar als ik alleen ga doe ik alles altijd lekker rustig aan in het weekend :o
Lijkt me leuk om eens samen te gaan! Ik heb afgelopen zondag een rondje van 12 gemaakt.

Zoo, late reactie van mij :oo sorry!
Dat waren wij helaas niet. Ik rij wel met een zwart monster, maar dan in tuigervorm met vier witte benen. :D Wij zijn wel bij dezelfde weg voorbij gekomen en ik heb daar ook een Fries gezien..! Hebben wij elkaar dan net gemist? Ik liep toen met een wit westernpaard naast mij, was een stalmaatje dat ik toevallig tegenkwam de laatste 400 meter naar huis. :D Lijkt me gezellig een keer te meeten! Volgende week hebben we een grotere rit richting Arnhem staan met stalgenoten. Maar daarna heb ik het vrij stil.. O:) Kunnen wel wat afspreken. :o Vandaag was ook mooi trouwens. Harde grond, maar wel mooi! Heel veel herten en buizerds gespot! Ik hou daar wel van. :D

Wie waren er nog meer op pad?
We hebben andere paarden gezien..:D

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 19:41

Canon schreef:
Zoo, late reactie van mij :oo sorry!
Dat waren wij helaas niet. Ik rij wel met een zwart monster, maar dan in tuigervorm met vier witte benen. :D Wij zijn wel bij dezelfde weg voorbij gekomen en ik heb daar ook een Fries gezien..! Hebben wij elkaar dan net gemist? Ik liep toen met een wit westernpaard naast mij, was een stalmaatje dat ik toevallig tegenkwam de laatste 400 meter naar huis. :D Lijkt me gezellig een keer te meeten! Volgende week hebben we een grotere rit richting Arnhem staan met stalgenoten. Maar daarna heb ik het vrij stil.. O:) Kunnen wel wat afspreken. :o Vandaag was ook mooi trouwens. Harde grond, maar wel mooi! Heel veel herten en buizerds gespot! Ik hou daar wel van. :D

Wie waren er nog meer op pad?
We hebben andere paarden gezien..:D


Oohh haha, nee de fries had zeker geen witte benen! :P
Ik denk dat we elkaar dan precies mis zijn gelopen. Waar sta je met je paard? Want jij neemt dan dus ook het zandpad achter Stoeterij Willemien langs?
Buizerds zie ik er inderdaad ook regelmatig! Herten zijn ook prachtig om te zien. Had je een groot rondje vanmorgen?
Ik ben niet op pad geweest dit weekend, dus mij ben je niet tegen gekomen.
Lijkt me wel leuk om eens samen te rijden *D