Zadel voor een Tennessee Walking Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nicole_Valk
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-19

Zadel voor een Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 00:50

Hoi allemaal,

Ik rij nu al een paar op een Tennesse Walker. Tot nu toe alleen met een flat saddle gereden van 21 inch als ik mij niet vergis. Nu is het probleem dat hij een bult op zijn rug heeft gekregen omdat het zadel te klein is.

Ik heb al verschillende dingen opgezocht en gevonden, maar uiteindelijk ben ik er niet wijzer uit geworden. Ik begin alleen meer vragen te krijgen.

Mijn vraag is: Welke zadels zouden jullie aanraden en waarom? Ik heb mensen horen praten over boomloze zadels & ijslanderszadels en nog wel meer, maar nu ben ik eindelijk op het punt gekomen om het aan mensen te vragen die hopelijk meer weten over de gangenpaarden en de Tennessee Walker.

Alvast bedankt ! *\o/*


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


lovelucydan
Berichten: 2062
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Zadel voor een Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 01:29

En waarom zou daar geen gewoon zadel op kunnen?
Ik denk dat een goede zadelpasser je het beste kan helpen

my haflinger horse lucydan!

Nicole_Valk
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 01:37

lovelucydan schreef:
En waarom zou daar geen gewoon zadel op kunnen?
Ik denk dat een goede zadelpasser je het beste kan helpen


Ik heb niet gezegd dat ik geen andere zadels wil proberen. Ik weet gewoon niet welke. En ik heb al verschillende zadelpassers/zadelmakers gecontacteerd, maar die hebben nog geen reactie gegeven. Deze topic is voor advies en tips

Ibbel
Berichten: 48929
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:13

Je hebt geen speciaal zadel nodig voor een TWH - het enige waar je met gangenpaarden op moet letten is voldoende schoudervrijheid. Daarom zijn IJslanderzadels ook in het dressuurmodel gesneden, met rechte zweetbladen.

Het huidige flatzadel is daar extreem in, zo recht hoeven ze niet te zijn.
Als dat zadel echt 21 inch is is het idioot lang, omdat Amerikanen idioot ver naar achteren, zo ongeveer op de lendenen, willen zitten. Dat hoeft helemaal niet om een goede gang te kunnen rijden. En het geeft vroeger of later rugproblemen.

Je kunt ook prima een Westernzadel op een gangenpaard leggen (dat heb ik bv, en ik heb 2 halve TWH).

Bottomline: laat een goede zadelpasser komen. Wil je op safe spelen, kijk dan voor een passend IJslanderzadel. Als je daar een passend zadel vindt is dat mooi meegenomen. Maar een 'gewoon' dressuurzadel of Westernzadel moet ook te vinden zijn.

Mikkee
Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 09:28

Op een TWH kun je elk zadel leggen, als het maar past :+
Veel schoudervrijheid is idd een must.

Ik rij mijn walkers met (standaard) westernzadels, full-quarter, maar heb ook een flatsaddle o.a. voor de shows.

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

Nicole_Valk
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 10:23

Ibbel schreef:
Je hebt geen speciaal zadel nodig voor een TWH - het enige waar je met gangenpaarden op moet letten is voldoende schoudervrijheid. Daarom zijn IJslanderzadels ook in het dressuurmodel gesneden, met rechte zweetbladen.

Het huidige flatzadel is daar extreem in, zo recht hoeven ze niet te zijn.
Als dat zadel echt 21 inch is is het idioot lang, omdat Amerikanen idioot ver naar achteren, zo ongeveer op de lendenen, willen zitten. Dat hoeft helemaal niet om een goede gang te kunnen rijden. En het geeft vroeger of later rugproblemen.

Je kunt ook prima een Westernzadel op een gangenpaard leggen (dat heb ik bv, en ik heb 2 halve TWH).

Bottomline: laat een goede zadelpasser komen. Wil je op safe spelen, kijk dan voor een passend IJslanderzadel. Als je daar een passend zadel vindt is dat mooi meegenomen. Maar een 'gewoon' dressuurzadel of Westernzadel moet ook te vinden zijn.


Bedankt voor het advies. De eigenaar van het paard heeft dat zadel altijd gebruikt. Ik had haar om advies gevraagd qua de zadels en kreeg het antwoord dat ze er weinig van wist. Ze kocht een zadel en paste het gewoon zonder te kijken naar de inches.

Nicole_Valk
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 10:25

Mikkee schreef:
Op een TWH kun je elk zadel leggen, als het maar past :+
Veel schoudervrijheid is idd een must.

Ik rij mijn walkers met (standaard) westernzadels, full-quarter, maar heb ook een flatsaddle o.a. voor de shows.


Ik snap waarom je aangeeft met westernzadels te rijden. Ik heb dot geprobeerd, maar ik voel me daar comfortabel in toendertijd. Ik kan het een nieuwe poging geven. Wie weet :)

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: Zadel voor een Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 19:55

Op mijn TWH ligt ook een westernzadel.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, Jacquelinee_, vossenhol, Webding en 53 bezoekers