Rocky Mountain Horse dekhengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amigo_tje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 10:08

Ik zocht en vond niet direct iets...

Zijn er in BE of NL goede rocky mountain horse dekhengsten van rond de 1.50 m (1 cm meer of minder maakt niet uit, hé).

en waar zouden die dan te te vinden zijn?

Voorlopig gewoon ter info. Ik ben me an t oriënteren en wil vele optie's openhouden :)

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?


Kaplaars
Berichten: 1529
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:35

Er zijn er meerdere:
Gangenpaarden Reestdal heeft er twee. Palomino en een zwarte
(Leonie Prins)
Alleen via KI

Flat hill Rocky’s heeft er ook twee. Een zwarte en een champagne kleur.
(Petra van de Berg)
Natuurlijke dekking

Als je zoekt op die namen kom je een heel eind. Toril stroper zit in Duitsland en ik weet niet wat die momenteel heeft staan, maar die heeft er ook vaak 2 of 3.

Wat of wie er in België zit, weet ik niet.

Wat voor paard wil je laten dekken?

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

Ginam
Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:44


"As is a tale, so is life: not how long it is, but how good it is, is what matters."

Amigo_tje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 10:47

Niets is zeker, maar ik wil verschillende optie's open houden en mij inlezen in welk paard goed zou zijn.

Veulen is om te houden. Ik doe wandelingen, rallye's (georganiseerde wandelingen van 25-30 km). dus moet een fijn paarden worden in het hoofd, maar dus ook in de benen.
Geen schrikkepiet en geen heethoofd.

Mijn merrie is een paint zonder papier. Ze komt uit USA dus er is niks van haar bekend.
T is een fijn paard, maar wel erg sensibel. hele mooie galop, gemakkelijke draf.
Ze is wel overbouwt. Ze heeft een mooie grootte (naar mijn idee) dus veulen mag niet groter worden dan zij (zij is +/- 1.60 u)

Zij is bruinbont, prachtige merrie! Mijn oog wil ook wat, dus ik wil t liefst ook een leuk kleur van veulen.

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

Irisx
Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:11

De eerste link van Ginam heeft over het algemeen grote hengsten staan. Stuk voor stuk fijne paarden.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Judigno
Berichten: 618
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Onder een meeleessteen

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:29

Is Duitsland geen optie? Als dat wel een optie is, zou ik eens contact opnemen met Toril Strooper :)

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:51

Waarom een rockie hengst? Ik vind ze prachtig en ze hebben vaak een geweldig fijn karakter maar vraag me af wat ze aan een paint toevoegen. De kans op tolt is vrij klein en qua gezondheid vind ik ze vaak niet geweldig. Ook het beeldschone zilver geeft vaak cystes in het oog en zou daarom niet mijn eerste keuze zijn. Er zijn zat paint hengsten met mooie kleuren, bijv champagne is geweldig.

Ginam
Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:35

troi schreef:
Waarom een rockie hengst? Ik vind ze prachtig en ze hebben vaak een geweldig fijn karakter maar vraag me af wat ze aan een paint toevoegen. De kans op tolt is vrij klein en qua gezondheid vind ik ze vaak niet geweldig. Ook het beeldschone zilver geeft vaak cystes in het oog en zou daarom niet mijn eerste keuze zijn. Er zijn zat paint hengsten met mooie kleuren, bijv champagne is geweldig.


Dat gedeelte van gezondheid is echt onzin. Vraag me af hoe je daarbij komt? Alleen met dubbel zilver is er kans op oogproblemen. Dat kan verschillen van cystes tot ASD. Mijn rmh met enkel zilvergen heeft totaal geen cystes.
Het ras staat juist bekend om hardheid en goede gezondheid. Denk aan bijvoorbeeld zeer weinig been- en hoefproblemen.
Verder zijn het hele fijne nuchtere paarden. Zeer geschikt voor bijvoorbeeld buitenritten of zelfs endurance. Het ras is veel meer dan kleur en extra gang ;)

Dus ligt er inderdaad aan wat je doel is met het veulen. Voor alleen kleur zou ik het niet doen.
Maar als je voor nuchter karakter en veelzijdig gebruikspaard gaat, is de rmh heel geschikt :)

"As is a tale, so is life: not how long it is, but how good it is, is what matters."

Amigo_tje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 16:54

Het gaat me niet om kleur. Toch niet énkel dat! Al geef ik toe dat het oog ook wat wil...

En ik wil idd een nuchter fijn paard dat de wandelingen, de ritten aankan die ik nu doe met mn haf en mn paint.. Mn haf is 21 en zal ook niet kunnen blijven doen wat we nu doen. Mn paint is nu 15 dus kan wel nog enkele jaren mee. Maar ik wil de opvolging wel al voorzien (om het zo cru te stellen :\)

Maar naar wat ik las zijn RMH idd fijne paarden die best veel aankunnen. Ze zijn leuk van karakter en vinden veel dingen fijn om te doen.

Ik ben aan het nakijken wat ik wil en waarom ik het wil.

Zo ga ik binnenkort 2 curly hengsten gaan bekijken, zien of dit evt zou passen bij mn merrie.

Het gaat me dus niet om de extra gang, want ik ben daarmee helemaal niet bekend.

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

xAnthea
Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 16:57

Waarom niet gewoon een braaf paard kopen? Je merrie heeft geen papier, is overbouwd en is erg sensibel. Je kan er dan wel een brave en correct gebouwde hengst opzetten, dat wil niet zeggen dat het veulen dan ook die eigenschappen heeft... persoonlijk vind ik kopen een betere optie :)

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Amigo_tje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 20:45

t is niet omdat ze sensibel is, dat ze gemeen is.
T is niet omdat ze overbouwd is dat ze geen correcte veulens kan geven.

Dus heel lief voor je tip, maar das geen antwoord op mn vraag.

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

Amigo_tje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 27-08-07
Woonplaats: BELGIE

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 20:46

maar t mag zakken dit topic :) Ik heb al heel wat info binnen,waarvoor dank ;)

Charley ;( Weg, maar nooit vergeten... 01/05/08 - 19/05/08

[BKR] Wie kent mn merrie?

Kaplaars
Berichten: 1529
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 14:53

Oud topic, maar nieuwe vraag:

Zijn er inmiddels nog rocky Mountain horse dekhengst-houders in Nederland, België of Duitslands die met Ki werken bijgekomen?
Ik ken eigenlijk alleen Gangenpaarden Reestdal.

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

Monique1963
Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:11

Ik weet dat Tinka hier op bokt rmh heeft die drachtig zijn. Je kunt haar een pb sturen om te vragen welke hengst zij heeft gebruikt?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Irisx
Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:26

Kaplaars schreef:
Oud topic, maar nieuwe vraag:

Zijn er inmiddels nog rocky Mountain horse dekhengst-houders in Nederland, België of Duitslands die met Ki werken bijgekomen?
Ik ken eigenlijk alleen Gangenpaarden Reestdal.

Mireille van Meer zit in Duitsland en er is nog een in Duitsland. Ik graaf even in mn geheugen

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

Kaplaars
Berichten: 1529
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:47

Irisx schreef:
Kaplaars schreef:
Oud topic, maar nieuwe vraag:

Zijn er inmiddels nog rocky Mountain horse dekhengst-houders in Nederland, België of Duitslands die met Ki werken bijgekomen?
Ik ken eigenlijk alleen Gangenpaarden Reestdal.

Mireille van Meer zit in Duitsland en er is nog een in Duitsland. Ik graaf even in mn geheugen

Mireille laat geen merrie’s van buiten toe en heeft wel frozen liggen van 2 hengsten. Helaas 1 met zilver en de andere is niet het type wat ik zoek.
Bedankt voor het meedenken!

Te koop: Zilco webz kunststof tuig maat pony, bruin onderlegd.
Pb voor meer informatie

Tinka
Berichten: 3717
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Rocky Mountain Horse dekhengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:02

Mijn merries zijn geinsemineerd met de hengsten van Leonie.
Marie Brittenden zit in de UK en heeft een paar hengsten en doet dus ook KI.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers