Gangenpaard later extra gangen bevestigen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Gangenpaard later extra gangen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 21:21

Ik heb een kruising tussen een Peruaanse Paso en Draver. Het is een 5 ganger, hij heeft vanaf zijn geboorte tolt en telgang laten zien. Ik heb hem nu 4,5 jaar. Toen ik hem kreeg galloppeerde hij nauwelijks en ging hij snel in telgang na paar passen galop. Ik heb hem de galop goed bevestigd en sindsdien laat hij weinig telgang meer zien. Tolt soms, meestal als hij wat gespannen is en harder wilt maar ik hem tegenhou. Of ik hem terug wil nemen uit draf. Dit gebeurd niet heel vaak.

Ik heb zelf nooit aandacht besteed aan de extra gangen omdat ik er weinig verstand van heb en mij wilde focussen op galop. Niet wat aanprutsen. Heb wel een tijdje een IJslander gehad maar die knopjes zaten er al op.

Hydalgo is nu bijna 14 jaar. En soms lijkt het mij toch wel heel gaaf als hij de extra gangen of eigenlijk tolt goed doet. Ik hou heel erg van buitenrijden en doe dit veel. Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het goed bevestigen van extra gangen op 'latere leeftijd' en waar/hoe je dat het beste kunt doen. Zijn er bepaalde trainings stallen waar je een paard heen kan brengen hiervoor? Of kun je beter samen lessen? Maakt leeftijd überhaupt uit?

Alvast bedankt!

Dit is hem:

[ img ]

When was the last time you did something for the first time?


marionblo
Berichten: 884
Geregistreerd: 21-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:41

Leonie de Jong Prins uit Linde, of Temba Burrill uit Grave.
Of misschien kan Lucia Risseeuw (de eigenaar van Hydalgo's vader) je helpen. Of Kimberley Aalbers de groot uit Leeuwarden.
Maar hij staat toch op de Zomerhoeve? Weten zij niets?

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Gangenpaard later extra gangen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 23:34

Bedankt voor de tips. Kimberley en Lucia ken ik inderdaad en van Kimberley weet ik dat ze les geeft, maar niet specifiek gangenpaarden of wel? Maar ik kan hen wellicht wel vragen of ze iets weten.

Hij staat niet op de Zomerhoeve. Heb hem van daar 4,5 jaar geleden gekocht. Maar hij staat sinds hij van mij is gewoon hier waar ik woon.

When was the last time you did something for the first time?

Elisa2
Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Gangenpaard later extra gangen bevestigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:32

Mij lijkt {even logisch gedacht} dat het aanleren van de gangen ohz op deze wat oudere leeftijd wat moeilijker is.

Ik denk dat je dat het beste kunt laten doen door een prof persoon en op het moment dat die knopjes er op zitten dat je het over kan gaan nemen en leren hoe je ze er uit rijd.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 115 bezoekers