IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 21:57

Hai! :brr: :D

Ik ben voor stage 2 maanden in IJsland. Bereid je voor dit word een lang verhaal want ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen en ik heb een aantal vragen :)

Ik ben sinds 31 Augustus in IJsland. Ik loop stage voor de opleiding Paardensport en houderij niveau 4. Hiervoor hadden we de kans om naar een ander land (binnen europa te gaan) Ik heb IJsland gekozen. Waarom. Ik ben heel geïntresseerd in het ontdekken van verschillende disciplines in de paardensport. Zo rijd ik dressuur, western, en spring ik. Ijsland stond al een tijdje bovenaan de bucketlist. En waar kun je nou beter IJslanders leren kennen dan in het land waar zij het enige ras zijn.

Ik loop stage op een bedrijf wat o.a. toeristenritten organiseert. 2 weken heb ik de rijpaarden gereden. De eigenaresse kwam met het idee om een aantal dagen bij haar vriendin te gaan helpen bij het trainen en zadelmak maken van de 3 jarige IJslanders. Natuurlijk wilde ik dat!!

Zo gezegt zo gedaan. Ik doe dat nu ongeveer 2 weken. Het zadelmak maken hier gaat heel anders dan in Nederland. Ik rij gemiddeld zo'n 10 paarden op een dag. Er word vrij veel aandacht besteed aan het grondwerk. Wanneer het grondwerk correct gedaan word, hoef je eigenlijk nooit bang te zijn voor een rodeo. Wannneer e voor de 3e keer onder het zadel (onder de man) geweest zijn gaan ze mee naar buiten. Dat is tenslotte wat de meeste mensen in IJsland doen. Aan mij de taak om voor de paarden hun eerste vrachtje te zijn. Ze zijn zover eigenlijk allemaal erg braaf en ik vind het fantastisch om te zien en te voelen hoe snel ze groeien.
De paarden staan ongeveer 2 maanden in training. Na die 2 maanden gaan ze terug het land op. Deze tijd van het jaar een jaar later (dan zijn ze 4) komen ze terug en worden ze weer opgepakt met trainen. De jaren erna hebben ze elk jaar vakantie en worden ze meer en meer bereden. Maar hier op stal komen ze vaak enkel om zadelmak gemaakt te worden.
Eens ze zadelmak zijn krijgen ze ijzers onder. Eerst alleen voor en later ook achter. Door het vele buitenrijden over asfvalt, steentjes etc. is dit de meest comfortabele manier voor hun voeten.

Ik ben erg verliefd geworden op het IJslandse ras en ik vroeg me af of er in Nederland ook ijslandse fokkerijen zijn die het echte pure ras fokken. Het liefst met geïmporteerde hengsten uit IJsland. Een paard uit IJsland over laten vliegen kost gemiddeld 2000 euro. Dan hebben we het nog niet over de prijs van de paardjes gehad. Ik ga er voorlopig geen kopen maar ik ben gewoon erg nieuwschierig.

En heb je zelf een IJslanders? Show hem hieronder in de reacties ik ben heel benieuwd! En stel gerust je vragen :D

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf


Rangeela
Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 03:24

Klinkt super leuk! Ja er zijn hier best wat ijslandse paarden bedrijven. Die kun je makkelijk vinden via google en bokt.
Maar ik schrik een beetje van de leefdtijd dat de paarden worden ingereden. Naar mijn weten worden ijslanders vanaf vier a vijf jaar ingereden. Ik ben daar ook zeker voorstander van. Dus dat vind ik jammer om te horen.
Ga je ook leren om de tölt en telgang te rijden? Dat zijn wel weer leuke extra kadootjes van het ras.

LilChar
Berichten: 1251
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 05:33

Wat ontzettend leuk dat je dit kan doen zeg! Gaaf!
Ik dacht alleen ook bij de leeftijd van wat apart. Dat hoor je niet vaak bij ijslanders, kan je uitleggen waarom dat bij jouw bedrijf wel zo is?

Ik heb zelf ook een ijslander, oorspronkelijk ook uit IJsland! Ze heet Spá en is op dit moment drachtig. We rijden voornamelijk buiten maar ook zeker op de baan.
[ img ]

RobinSputnik
Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 05:54

Heel veel ijslanders in ijsland worden met 3/3,5 gestart. Dit is dan echt basis werk vanaf de grond tot erop zitten en een kort rondje doen. Dit is maar een hele korte periode en dan gaan ze terug het land in om pas het jaar erna weer opgepakt te worden. Je moet na die eerste keer echt geen volledig afgericht paard in gedachten hebben ;) Vergeet ook niet dat ze oa ivm het landschap waar ze van jongs af aan in lopen veel sterker zijn dan de 3 jarigen in Nederland.

Gaaf hoor TS! Waar loop je stage?

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Thokkadisje
Berichten: 2144
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 06:22

Wat leuk dat je op IJsland ervaring op bent gaan doen met IJslanders! :) Waar zit je?

Ik heb er 2 geïmporteerd uit IJsland - 1 naar Nederland en 1 naar Denemarken.
De 2e heb ik als 3.5 jarige gekocht (via Facebook :P ), en daar was op dat moment een aantal keer op gereden. Zodra ze van mij was is de training opgehouden en mocht ze terug de wei in. Ik heb haar toen later over laten vliegen.

Er zijn veel fokkerijen in Nederland en de rest van Europa met IJslandse paarden. Vrijwel allemaal fokken ze alleen met 100% IJslanders, kruisen is vrij not-done in de IJslander wereld.

Tegenwoordig worden er ook veel ontzettend goede paarden gefokt buiten IJsland. Nederland loopt achter, maar kijk maar eens naar Duitsland, Denemarken en Noorwegen. Zowel in de sport en fokkerij doen die het erg goed.

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-17 19:16

Thokkadisje schreef:
Wat leuk dat je op IJsland ervaring op bent gaan doen met IJslanders! :) Waar zit je?

Ik heb er 2 geïmporteerd uit IJsland - 1 naar Nederland en 1 naar Denemarken.
De 2e heb ik als 3.5 jarige gekocht (via Facebook :P ), en daar was op dat moment een aantal keer op gereden. Zodra ze van mij was is de training opgehouden en mocht ze terug de wei in. Ik heb haar toen later over laten vliegen.

Er zijn veel fokkerijen in Nederland en de rest van Europa met IJslandse paarden. Vrijwel allemaal fokken ze alleen met 100% IJslanders, kruisen is vrij not-done in de IJslander wereld.

Tegenwoordig worden er ook veel ontzettend goede paarden gefokt buiten IJsland. Nederland loopt achter, maar kijk maar eens naar Duitsland, Denemarken en Noorwegen. Zowel in de sport en fokkerij doen die het erg goed.

Ik zit in Selfoss. In de buurt van Villingaholt. Nee inderdaad Hier in IJsland hoor ik vrij weinig goeie verhalen over Nederlandse IJslandfokkers.

RobinSputnik schreef:
Heel veel ijslanders in ijsland worden met 3/3,5 gestart. Dit is dan echt basis werk vanaf de grond tot erop zitten en een kort rondje doen. Dit is maar een hele korte periode en dan gaan ze terug het land in om pas het jaar erna weer opgepakt te worden. Je moet na die eerste keer echt geen volledig afgericht paard in gedachten hebben ;) Vergeet ook niet dat ze oa ivm het landschap waar ze van jongs af aan in lopen veel sterker zijn dan de 3 jarigen in Nederland.

Gaaf hoor TS! Waar loop je stage?


Ik loop stage bij Arabaer. Met de jonge paarden werk ik op Kalfholt. Dat laatste doe ik nu sinds 2 weken. En wat je zegt klopt indd. Door het IJslandse landschap zijn de paarden fysiek erg sterk. En worden indd alleen de basisdingen aangeleerd. Een process van 2 maanden waarin ze leren, voetjes te geven, worden sommige beslagen, worden ze aangereden en mee naar buiten genomen en that's it.


LilChar schreef:
Wat ontzettend leuk dat je dit kan doen zeg! Gaaf!
Ik dacht alleen ook bij de leeftijd van wat apart. Dat hoor je niet vaak bij ijslanders, kan je uitleggen waarom dat bij jouw bedrijf wel zo is?

Ik heb zelf ook een ijslander, oorspronkelijk ook uit IJsland! Ze heet Spá en is op dit moment drachtig. We rijden voornamelijk buiten maar ook zeker op de baan.
[ img ]


Wauw wat een lief snoetje heeft ze! De 3jarige leeftijd in IJsland is eigenlijk vrij normaal. Dit omdat het landschap ze daar min of meer op voorbereid. Maar zoals ik beschreef is het leerproces meer dan alleen deze 2 maanden. En ze worden absoluut niet 5x in de week gereden. Dit betreft ook gronwerksessies en de verzorging.


Rangeela schreef:
Klinkt super leuk! Ja er zijn hier best wat ijslandse paarden bedrijven. Die kun je makkelijk vinden via google en bokt.
Maar ik schrik een beetje van de leefdtijd dat de paarden worden ingereden. Naar mijn weten worden ijslanders vanaf vier a vijf jaar ingereden. Ik ben daar ook zeker voorstander van. Dus dat vind ik jammer om te horen.
Ga je ook leren om de tölt en telgang te rijden? Dat zijn wel weer leuke extra kadootjes van het ras.


Aan de leeftijd kan ik niet zoveel veranderen. Maar ik moet zeggen dat de paarden die we nu hebben om zadelmak te maken zich erg goed ontwikkelen. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen trainingsmethoden en we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn. :) Jaa zeker weten. We vragen de paarden niet nu al om te tölten. Dit gaat 9 vd 10 keer natuurlijk en anders word dit op hun 4/5e aangeleerd maar ze beheersen het allemaal. De grotere paarden die nu al tölten worden daar volgend jaar meer in getrained. Omdat ze zo groot zijn hebben ze vaak moeite met balans en krijg je een vorm van de tölt die we eigenlijk niet willen zien. Maar daar word nu eigenlijk nog geen aandacht aan besteed. Sommigen draven liever en dat is prima. Telgang word eigenlijk niet getrained. De paarden die wij trainen zijn voor andere mensen en gaan na deze 2 maanden naar huis. Sommige komen als ze 4 zijn terug om getrained te worden maar dit is in IJsland heel kostbaar. De meeste paarden zijn voor recreatief gebruik en hoeven dus niet de telgang te beheersen. Ze kunnen het inprincipe allemaal maar we trainen het niet.

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

RobinSputnik
Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:22

Ha echt Kalfholt daar ben ik pas nog geweest :) Het zusje van Ingunn (Bergrún) is een vriendin van mij en ze komt ook vrij regelmatig naar NL om ons te leren hoe het moet :) :')

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Koper
Berichten: 30089
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:25

Thokkadisje schreef:
Wat leuk dat je op IJsland ervaring op bent gaan doen met IJslanders! :) Waar zit je?

Ik heb er 2 geïmporteerd uit IJsland - 1 naar Nederland en 1 naar Denemarken.
De 2e heb ik als 3.5 jarige gekocht (via Facebook :P ), en daar was op dat moment een aantal keer op gereden. Zodra ze van mij was is de training opgehouden en mocht ze terug de wei in. Ik heb haar toen later over laten vliegen.

Er zijn veel fokkerijen in Nederland en de rest van Europa met IJslandse paarden. Vrijwel allemaal fokken ze alleen met 100% IJslanders, kruisen is vrij not-done in de IJslander wereld.

Tegenwoordig worden er ook veel ontzettend goede paarden gefokt buiten IJsland. Nederland loopt achter, maar kijk maar eens naar Duitsland, Denemarken en Noorwegen. Zowel in de sport en fokkerij doen die het erg goed.

De IJslanders (mensen uit IJsland) zijn in Nederland ook vrij dun gezaaid. Het is vrij voor de hand liggend dat IJslanders naar landen als Denemarken en Zweden verhuizen als ze al buiten IJsland gaan wonen en dat daar dan als een logisch gevolg ook betere paarden naartoe gaan.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jennanne
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:28

wat super leuk dat je dat doet!! ben jaloers :) bij welke stal werk je?

Ik heb zelf drie IJslanders:

Æra frá Láglendum Lækja. Mijn eerste IJslander. Super tof leerpaard. Heel energiek en veel wilskracht. Ze gaat echt voor je door het vuur :)


[ img ]


Afgelopen juni heb ik een 1-jarig merrietje erbij gekocht: Álfrun frá Lyngheidi. Belooft een mooi paardje te worden. Mijn doel is om met haar te gaan fokken en ook wedstrijden te rijden als het allemaal lukt :) ze staat nu lekker in de begrazing te genieten *D

[ img ]


[ img ]


En vorige week heb ik mijn derde IJslander gekocht: Hogwart's Gári. Een super, super geweldig paard :) zeer mooie bewegingen en super ouders. hij gaat mijn wedstrijdpaard worden :)


[ img ]

RobinSputnik
Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:29

Jennanne schreef:
wat super leuk dat je dat doet!! ben jaloers :) bij welke stal werk je?

Ik heb zelf drie IJslanders:

Æra frá Láglendum Lækja. Mijn eerste IJslander. Super tof leerpaard. Heel energiek en veel wilskracht. Ze gaat echt voor je door het vuur :)


[ [url=m/PMCK5f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afgelopen juni heb ik een 1-jarig merrietje erbij gekocht: Álfrun frá Lyngheidi. Belooft een mooi paardje te worden. Mijn doel is om met haar te gaan fokken en ook wedstrijden te rijden als het allemaal lukt :) ze staat nu lekker in de begrazing te genieten *D

[ [url=m/Bv21H2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/BtOLxu.jpg]Afbeelding[/url] ]


En vorige week heb ik mijn derde IJslander gekocht: Hogwart's Gári. Een super, super geweldig paard :) zeer mooie bewegingen en super ouders. hij gaat mijn wedstrijdpaard worden :)


[ [url=m/ZUhEnd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeee leuk Gári/koe :D Zelfde vader als mijn kleuter :)

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Jennanne
Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:35

RobinSputnik schreef:
Jennanne schreef:
wat super leuk dat je dat doet!! ben jaloers :) bij welke stal werk je?

Ik heb zelf drie IJslanders:

Æra frá Láglendum Lækja. Mijn eerste IJslander. Super tof leerpaard. Heel energiek en veel wilskracht. Ze gaat echt voor je door het vuur :)


[ [url=m/PMCK5f.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afgelopen juni heb ik een 1-jarig merrietje erbij gekocht: Álfrun frá Lyngheidi. Belooft een mooi paardje te worden. Mijn doel is om met haar te gaan fokken en ook wedstrijden te rijden als het allemaal lukt :) ze staat nu lekker in de begrazing te genieten *D

[ [url=m/Bv21H2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/BtOLxu.jpg]Afbeelding[/url] ]


En vorige week heb ik mijn derde IJslander gekocht: Hogwart's Gári. Een super, super geweldig paard :) zeer mooie bewegingen en super ouders. hij gaat mijn wedstrijdpaard worden :)


[ [url=m/ZUhEnd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeee leuk Gári/koe :D Zelfde vader als mijn kleuter :)


ooh leuk! Zijn volle broer, dus halfbroer van de jouwe staat nu ook te koop :) is wel een heel ander type grappig genoeg!

RobinSputnik
Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:41

Jennanne schreef:
ooh leuk! Zijn volle broer, dus halfbroer van de jouwe staat nu ook te koop :) is wel een heel ander type grappig genoeg!


Ja, Flinkur is dat :) Die is idd heel ander typ ja.

Dit is mijn Glotti kind:

[ img ]

Nu wat minder toonbaar dan op deze foto ivm winterhaar :')

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

Veldbloem
Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:04

Oh, wat een leuk avontuur! Veel plezier daar, en ik volg.
(Heb zelf geen paarden, maar ken wel een paar geweldige IJslanders).

xMalibu
Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:06

Wat leuk! Ik ben vorige zomer op stage geweest naar IJsland en heb daar zo'n leuke tijd gehad! Ook het land zelf vond ik echt zo mooi! Veel plezier :)

Alja
Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:08

ik heb drie ijslandse merries :)
geen topsporters maar ik ben er super blij mee.

ONDERSCHRIFTLOOS

Anoniem

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:12

Ooh, dat bonte paardje heb ik onlangs ook te koop zien staan geloof ik!
Hij deed me enorm denken aan ons veulen, qua aftekeningen. <3

TS, ik ben jaloers op je. _/-\o_
Dat is voor ons nog een grote droom.
Lijkt me een geweldig avontuur!

Wij hebben momenteel 3 [ras] in verschillende kleuren.

Nala
Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 20:43

Ik ben zelf een week in IJsland geweest bij Eldhestar, echt super leuk! Daar ga ik over 2 jaar hopelijk een langere tijd naartoe om te helpen met het hotel, de manege en de ruitervakanties :D

Veel plezier!

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:40

Lijkt mij dat je het daar erg naar je zin hebt in het hoge noorden ! :brr: :D
Ik volg met veel plezier je avonturen ! Dit wordt vast een onvergetelijk avontuur :j
Geniet ervan !

Prachtige paardjes komen hier trouwens voorbij ! <3

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:04

Wat een leuk avontuur! Wanneer moet je weer terug naar Nederland? En heb je ook echt een stageopdracht gekregen of is het meer voor jezelf? :P

Dit is mijn ijsje :D
[ img ]

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 12:53

Ik ga ff niet iedereen quoten dus maak er wel even een mooi verhaaltje van!

@robinsputnik wat cool! Ze vertelde inderdaad dat ze wel eens naar Nederland komt om les te geven.! Super leuke meiden en zeker van Ingunn leer ik onwijs veel. Ze zijn echt top met de jonkies!

En wat een super knappe paardjes komen er voorbij! Dat pintoveulentje is wel echt heel erg schattig!

Ik ben hier indd voor stage. Ik moet een flink stageverslag maken met een aantal opdrachten. School achtervolgt je overal hahaha.

Zal even een paar foto's plaatsen. (internet werkt niet zo goed word vervolgt)

Dit kleintje is Stjaki. Hij is ik geloof 6 jaar. Stjaki is in eigendom van de trainer van Arabaer. Hij rijdt er nooit op en ik heb hem toen ik 1 september hier aankwam uitgeprobeerd en ik ben op slag dolverliefd geworden. Hij was vreselijk sensibel. Als je je been aanlegde schoot ie weg en hij schrok overal van. Inmiddels (een week of 4 verder) rijden we in de bak wanneer de kinderen aan het voetballen zijn ernaast. En ga ik zonder zadel een buitenritje maken. Het is ongelooflijk hoeveel hij veranderd is. Het is voor IJslandse paarden niet typisch dat ze zich op het land laten vangen (we drijven ze te paard of met de auto naar de stal) ik kan hem gewoon uit het land meenemen. Ik denk er nog maar niet over na hem achter te moeten laten. (ik zoek nog sponsors)

Alle paarden hebben iets speciaals. Maar ze zijn allemaal zo onwijs sterk. Ik ga proberen vandaag nog foto's te plaatsten als het internet beter is.

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

RobinSputnik
Berichten: 503
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:21

Super gaaf heel veel plezier :D Ideale leerplek zo denk ik! En ja het internet daar.... :+ :') :=

Nog een plaatje: ik met een paard van Ingunn (Púki) :D

[ img ]

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

daisyjazz
Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:37

Leuk zeg die stage in IJsland ! Mooie kans ! Wij hebben zelf een IJslander bedrijfje, inmiddels staat de teller alweer op 8. Waaronder 1 hooggekeurde hengst die we dit jaar uit IJsland hebben geïmporteerd. We fokken elk jaar veulen(s), trainen paarden voor derde en rijden jonge paarden in. Inderdaad eerst veel basis vanaf de grond en daarna onder het zadel en daarna zo veel mogelijk naar buiten. Ik zal een paar foto's plaatsen!

Onze hengst: Freyr frá Vindholi
[ img ]

Halla
[ img ]
[ img ]

[ img ]

Hamradis (Moeder Halla)
[ img ]

Prins is het paard van mijn vriend, waar hij dit jaar het WK mee heeft gereden uiteraard ook foto's van maar zijn koppie is zo schattig
[ img ]

Veulen van dit jaar, op de keuring:
[ img ]
[ img ]

Ons jonkie op de begrazing
[ img ]

If it's not Icelandic, it's just a Horse

IJslanderstal frá Þyrnihofi

Wijslander
Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: IJslands avontuur. 2 maanden IJsland en IJslandse paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:41

Wat een gaaf avontuur, ik volg! :D Zelf ben ik trotse eigenaresse van 2 ruinen:

[ img ]

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 13:46

Leuk hoor, stage lopen op IJsland !
En ijsjes, leuke paarden, jammer dat ze zo klein zijn. Daarom, denk ik, niet echt geschikt voor langere ruiters/amazones.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 13:48

Paardje herken ik zo niet. Zal eens vragen Maandag super leuk!

Waaaauw die hengst is gaaaf! En wat is Halla prachtig met die blauwe ogen! Zou ik de naam van de stal mogen weten? :D

Nog 2 knapperds!! Heel gaaf!!! <3

Dat zou je denken! Wij hebben momenteel ook een stuk of 4/5 flinke paarden staan. En dan steken je benen eronder uit. Tja vervelend haha. Ik rijd ook op de kleintjes (ben zelf 1,70) dan steek ik er ook wat onderuit. Hebben de paardjes geen last van.. je hebt ze in de hoogtes van 1,35/1,40 tot een ruime 1,50 groot. En bovendien ze ze vaak erg breed.

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers