Balansoefeningen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Balansoefeningen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 08:25

Hoi bokkers,


Sinds 2 maanden ben ik de gelukkige eigenaresse van een IJslanderruin van 6 jaar. Hij is pas een paar maanden onder het zadel en is nog erg groen.
Hij heeft alleen een beetje moeite met zijn balans. Als hij stilstaat en ik sta op hem staan zijn (achter-) benen ver uit elkaar en als we tölten (of draven, maar vooral tölten) heeft hij veel moeite met taktzuiverheid.

M'n instructrice zegt wel dat ik gewoon moet oefenen en dat dat wel komt die balans,
Maar nu vroeg ik me af of er net als bij mensen ook balansoefeningen zijn? Ik wil namelijk graag m'n paardje helpen om een betere balans te krijgen natuurlijk ;)

Bij voorbaat dank!
Groetjes

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Balansoefeningen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:58

Hij is pas zes en nog niet zo lang onder het zadel, ik ben het eens met je instructrice. Hij wordt vanzelf sterker. Als je hem wat wil ondersteunen zijn oefeningen als balkjes stappen onder het zadel of aan de longe goed voor hem. Draaft hij makkelijk dan kan je die ook in draf meenemen. Verder veel overgangen rijden. Maar het belangrijkst is het om hem de tijd te geven die hij nodig heeft. Hou hem blij en vrolijk en heb geduld. :)

nicolanca
Berichten: 933
Geregistreerd: 20-07-07

Re: Balansoefeningen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:21

Als je die mogelijkheid hebt: vooral veel rechtuit eerst, in het bos - bochten zullen nog erg moeilijk zijn.

Ik heb een jong paard van vijf, we zijn begonnen met eerst buiten draven 0ver bospaden (met een hele lieve super-instructrice die met mij en mijn paard meerent, ik heb echt ongelofelijk geboft met haar), daarna ook de lange zijde in de bak, en nu probeer ik ook 1 of 2 hoeken mee te pakken, maar bochten vindt ze dus nog errruuuug moeilijk.

Tussen de oren van het paard blaast de wind uit het paradijs

Angela
Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Balansoefeningen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:24

Ik verplaats je topic naar GP omdat je vraag vooral over de tolt gaat. Daar vind je alle kenners bij elkaar, wat hopelijk snel een antwoord oplevert waar je verder mee kunt.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Anniek22
Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Balansoefeningen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 19:02

Okee Dankjulliewel :)

HARTniek’s ART is the creative, chill and yogic place to go....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers