[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 21:36

Ik ben een stille meelezer, maar ik schrik van je filmpje. Je hebt echt een heel braaf paard, maar die astjeblieft voorzichtig met inrijden, ik zie het op deze manier flink fout gaan. Hij snapt de beenhulpen niet, logisch dat hij daarnaar stampt.
Kun je geen hulp regelen?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:18

Dank je wel Allegra.

TS, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, en zeg nergens dat je zit te schoppen. Maar bevestig punt voor punt, en gebruik dat bij het volgende stapje. Als hij je stemhulpen goed snapt, dan kun je hier gebruik van maken door dit te koppelen aan je beenhulp. Maar erop gaan zitten en het hem zelf laten ondervinden is erg riskant.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:01

Ik ben dit topic nu al een tijdje blijven volgen, en ik ben blij om te lezen dat hij in training gaat. Ondanks dat je het zeker goed bedoeld, lees en zie ik dingen waaruit blijkt dat Quick zijn grenzen aan het verleggen is een jij daar vrolijk in mee gaat. Schrapen met zijn voorbeen? Rondjes draaien? Als jij zegt dat hij stil moet staan, staat hij stil. Daar hoort mi echt geen discussie over mogelijk te zijn. Degene die beweegt, bepaalt. Quick heeft nu fijn door hoe hij jou aan het lopen krijgt.
Hetzelfde met het voorop willen lopen. Dit is zo'n no-go, en je laat het gebeuren! Hij neemt daar alle leiding van je over, en jij zegt "is goed". Op deze manier heb je over een half jaar een paard dat al losrukkend zijn middelvinger opsteekt.

Echt TS, ik weet zeker dat je het goed bedoelt, maar breng hem weg en ga zelf veel kijken, dan heb je er nog jaren lol van.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:06

Tuurlijk, en paard dat de regels prima kent mag van mij ook wel eens het voortouw nemen. Geen probleem, maar dan is er wederzijds respect.

Maar in dit geval? Ik zie echt een paard die totaal geen respect heeft voor de eigenaar, en een eigenaar die alles wegwuift onder "onzekerheid" en "angst". Ook al zou een paard onzeker zijn, dan nog zijn er bepaalde dingen waar geen discussie over mogelijk is. Netjes stil staan en wederzijds respect zijn daar voorbeelden van.

Maar goed, aan het begin gaf ik al aan dat ik twijfelde aan de capaciteiten van TS, en dat was allemaal niet waar. Nu twijfel ik er helemaal niet meer aan. En het is niet erg, iedereen moet het leren, maar wees niet zo eigenwijs en zoek professionele hulp, dan kun je het een volgende keer wel zelf.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!


Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:08

Niemand zegt ook dat ze het bewust doet, of dat ze hem maar de deur uit moet doen, of dat ze haarzelf ervoor moet schamen. Ik ben echter oprecht bezorgd hoe dit gaat lopen als er geen hulp bij komt kijken, ik lees in TS haar post zoveel dingen waarbij de alarmbellen gaan rinkelen, en ze gaan alleen maar harder rinkelen. Natuurlijk, het is een dier, en natuurlijk, je kunt een bepaald iets voor ogen hebben hoe je iets wil bereiken. Maar het kan ook zo maar zijn dat TS als eigenaar niet meer objectief kan kijken, doordat ze met een roze bril kijkt. Want heel eerlijk, het enige wat ik uit de verhalen haal is een onopgevoed paard die prima doorheeft hoe hij zijn baas moet opvoeden. En dan kan het een ras zijn die wat vergevingsgezinder zijn, maar dan nog zorgt dit dadelijk voor gevaarlijke situaties. Want hij is niet zo vergevingsgezind dat hij een krukje naast zich duld. Weglopen is veel simpeler. En natuurlijk kun je daar weken op trainen. Je kunt daar ook de regie overnemen, en hem vertellen dat het nergens voor nodig is om je zo aan te stellen en gewoon op je baas te vertrouwen dat het goed is. Dat is leiding geven op het juiste moment. Een vertrouwensbasis is niet alleen maar overal ellenlang over doen, maar ook duidelijk maken aan het paard wanneer hij zich aanstelt en op moet houden met kloten. Ook het niet willen halsteren niet toe laten. Gewoon dat halster om, en als hij wegloopt doe je maar een band om, zodat je hem makkelijk kunt vangen. Of je laat het halster gewoon om.

Citaat:
Hij probeerde bokkend langs mij te komen, waarbij hij netjes afstand hield en me dus niet geraakt heeft en even later ging hij steigeren, waarbij hij opnieuw zijn uiterste best deed om mij niet te raken.

Dit stukje ook bijvoorbeeld. Dit kun je gewoon niet accepteren, nooit! Dan maar even niet lief en vriendelijk, maar een serieuze schop onder zijn hol. Hij probeerde je misschien niet te raken - wat ik betwijfel-, maar straks raakt hij je wel, al dan niet per ongeluk. Bokken en steigeren doe je maar in vrijheid, als je vastgehouden word staan al je benen op de grond.

TS, echt, ik zeg het niet om je de grond in te trappen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Utixo
Berichten: 6554
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:30

Goh, ga je alweer het topic verlaten?

Ik wil je echt meegeven dat het misschien verstandig is om eens te stoppen met overal wat achter te zoeken, en dat dier naar iemand te sturen die hem correct opvoed en voert. Al je verhalen ademen uit dat hij je gigantisch in de zeik neemt en jij er volledig in mee gaat. Ook lijkt het alsof je eigenijk geen idee hebt waar je nou mee bezig bent. Dit is voor niemand leuk, voor jou niet en voor je paard niet.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers