[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:53

Gaaf! Als je hier blijft posten blijf ik graag mee volgen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Manadeluca
Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:57

ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:01

Ik blijf zeker posten.

Ben bang dat mijn fotoshoot niet door gaat. 14 dagen geleden liet mijn verzorgster plots weten dat ze komende zondag ineens andere plannen heeft. Dit heb ik netjes aan de fotograaf gemeld, waarbij ik duidelijk liet weten dat ik mijn shoot nog wel wil. Ik ging normaal van haar een mail krijgen met details over onze afspraak die week nog, heb tot hiertoe nog niets vernomen. Heb gisteren via haar website nog een bericht gestuurd, met de vraag of zondag nog wel door gaat, maar krijg geen antwoord. Ben echt wel teleurgesteld, het is niet mijn schuld dat mijn verzorgster af haakt, maar ik word er wel voor gestraft. Enfin, zo komt het bij mij over.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 21:37

Het is vakantietijd. Misschien is de fotografe niet de gelegenheid om te reageren omdat ze in het grote niets zit zonder wifi? (Had ik 3 weken terug. Wel eens lekker trouwens...)

En anders een andere fotograaf zoeken? Volgens mij zijn er zat fotografen die dat mooie chocoladestukje van jou (en ook die andere twee leukerds) op de foto willen en kunnen zetten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:09

Maflinger_S schreef:
Het is vakantietijd. Misschien is de fotografe niet de gelegenheid om te reageren omdat ze in het grote niets zit zonder wifi? (Had ik 3 weken terug. Wel eens lekker trouwens...)

En anders een andere fotograaf zoeken? Volgens mij zijn er zat fotografen die dat mooie chocoladestukje van jou (en ook die andere twee leukerds) op de foto willen en kunnen zetten.


De dag voor mijn verzorgster haar shoot af zei, heb ik van de fotografe nog een berichtje via messenger gehad dat ze me die week een mail met de details zou sturen. Heb sindsdien niets meer van haar gehoord. Net dat vind ik zo raar.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:48

Tijd voor de blond haar en blauwe ogen act: "Je bent me toch niet vergeten hoop ik?".

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:17

Maflinger_S schreef:
Tijd voor de blond haar en blauwe ogen act: "Je bent me toch niet vergeten hoop ik?".


Had ik maandag al gedaan. :-)
Heb vandaag een voicemail ingesproken. Heb gezegd dat ik zelf best boos ben owv het afhaken van mijn (ex) verzorgster, maar dat ik hier niet voor verantwoordelijk ben en ervan uit ga dat mijn shoot zondag gewoon door gaat. Heb ook gezegd dat ik zondag tegen het afgesproken uur met Quick zal wachten op de afgesproken plek en dat ik hoop dat zij er zal zijn.

Heb de afgelopen week alle dagen met het krukje en Quick geoefend. Vandaag had ik helaas de fut niet, had gisteren een heel drukke shift op het werk en al mijn energie is weer weg. Iedereen verklaard me voor gek dat ik met mijn burn-out blijf werken, maar ik durf me gewoon niet ziek te melden. Ben nu suplementen aan het nemen en hoop dat die binnenkort aanslaan.

Quick doet overigens goed zijn best, we zijn er nog niet, maar ik kan al wel terug op het krukje staan en even op hem leunen. Heb gisteren ook ondervonden dat hij opzadelen nu ook heel spannend vindt. Moeten we dus ook aan werken, maar dat zal even moeten wachten. Maakt ook niet uit, als zondag de shoot door gaat, is dat de laatste keer dat ik erop ga voor hij in training gaat. Wil hem een paar maand rust geven voor hij echt aan het werk gezet wordt.


Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:41

Ik hoop inderdaad dat de shoot door gaat.

Ik sluit me aan bij degenen die je voor gek verklaren dat je met een burn-out blijft werken. Dat kán namelijk helemaal niet. Je lijf heeft op de rem getrapt en je laten weten dat de grens bereikt is. Waarom durf je je niet ziek te melden? Je werkt in de patientenzorg, wat gebeurt er als je met je burn-out hoofd een fout maakt? Niemand is onmisbaar, ook jij niet. (Ja, ik ben best een beetje boos op je.) Met een burn-out moet je rustiger aan doen en er aan werken om uit te vinden wat je moet doen om uit je burn-out te komen en vervolgens wat je moet doen om een volgende burn-out te voorkomen. Een tip: het overkomt het vaakst mensen die van nature nogal perfectionistisch zijn en geen nee kunnen zeggen.

Quickie gaat dus best goed. Ik zou 'm niet een paar maanden op rust zetten voordat hij aan het werk gezet wordt. Dat is zonde. Gewoon lekker met 'm blijven oefenen met opstappen en weer rijden. Die ritjes die jij maakt kan ie best en je kunt er niets mee verprutsen. Sterker nog, als je niet lekker in je vel zit is lekker met je paard aan de gang gaan goed voor je beweging. Beweging is goed en je kunt je mooi op iets anders focussen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:38

He, balen van je vliegles zeg! -O- Hopelijk heb je jezelf niet al teveel pijn gedaan? :(:) Fijn dat het opstappen ondertussen al beter gaat, Quick zal wel flink geschrokken zijn dat het zo'n indruk nagelaten heeft, maar ook dat moet hij leren. :P

Van wie heb je les genomen met lange lijnen? Ik zou dit ook graag doen met Aliaa, maar ik weet niet waar ik een lesgever moet vinden. :') En alleen ermee aan de slag gaan, lijkt me niet verstandig. Zou ik eventueel het filmpje mogen bekijken?

Moeilijke beslissing om Quick uit handen te geven, maar ik vind het wel een verstandige beslissing. Vooral de gangen scheiden lijkt me echt niet evident als je daar geen ervaring mee hebt. := Dat is een van de redenen waarom ik twijfelde over een gangenpaard. Jammer genoeg is er in deze omgeving amper begeleiding te vinden. :( Het mooie is inderdaad dat je samen met Quick onder begeleiding daar aan de slag kan gaan! :D

En verder is het inderdaad balen als je fotoshoot niet zou doorgaan zeg... -O-

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:26

Shoot gaat door, dus zondag kruip ik op Quick. Heb helaas tot hiertoe enkel met mijn bbp geoefend en ben er nog niet terug op gegaan. Heb wel al met mijn been staan zwaaien en mijn knie op zijn kont gelegd en natuurlijk ook wat gehangen. Maar zit dus nog lang niet aan stil staan met kopstuk aan en zadel op. Morgen heb ik helaas geen tijd om te oefenen, ik krijg gasten in de namiddag en heb nog massa's klusjes om te doen. Weet eigenlijk niet waar ik de energie moet halen, maar we zullen wel zien hoe ver we geraken. Mijn ouders komen 2 uur op voorhand, dus ik heb even wat hulp.

Wat mijn burn-out betreft, heb gisteren met mijn diensthoofd gesproken en zij was best geschrokken. Afspraak is nu dat ik werk tot ik 5 september bij mijn psycholoog een sessie heb en dat ik dan samen met haar beslis of ik al dan niet verder zal werken.

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:29

Fijn dat de shoot doorgaat! *\o/* Heb je niemand die Quick kan vasthouden bij het opstappen? Of helpt dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:39

Oh oh, de shoot was best pittig! Het begon er al mee dat mijn vriend en ik 20 minuten te vroeg op de heide waren en ik was al zo nerveus. Quick ging gelukkig grazen, dus dat viel mee. De fotograaf was ook een paar minuten vroeger, wat ook een meevaller was.

Vanaf de parking zijn we richting de heide gewandeld en toen werd het al duidelijk dat Quick zijn vooruit modus aan had. Stil staan voor de portretfoto's vond hij heel moeilijk. En dan struikel ik nog over mijn eigen voeten, waarbij ik hard op mijn kont gevallen ben, auw.

Uiteindelijk kwam het idee om met een gsm paarden gehinnik te laten horen. Quick zijn hoofd vloog de lucht in. Heeft wel een paar goede foto's gegeven, maar na een paar keer dat geluidje, werd hij woest. Hij probeerde bokkend langs mij te komen, waarbij hij netjes afstand hield en me dus niet geraakt heeft en even later ging hij steigeren, waarbij hij opnieuw zijn uiterste best deed om mij niet te raken.

Maar ik wilde ook rijfoto's en moest dus nog op een woeste Quick geraken die helemaal niet meer wilde stilstaan. Ik weet niet goed hoe ik het gedaan heb, maar het is me gelukt om op te stappen. Quick moest nog even stoom aflaten, maar uiteindelijk heb ik hem wel kalm gekregen. Denk dat er leuke rijfoto's gaan uit komen.

En ook afstappen was een uitdaging. Quick had zoveel moeten stilstaan voor de portretfoto's, dat hij er zijn buik van vol had. Maar goed, ik ben eraf geraakt.

Half september kan ik mijn foto's bestellen, kijk ernaar uit. En wat rijden met Quick betreft, ik ga eerst thuis verder oefenen op stil staan naast het krukje en rij niet zo lang ik niet terug rustig kan op en af stappen.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 20:48

Was een spannende dag dus maar goed doorgekomen. Gaaf!

Ik vermoed trouwens wel dat Quick's "gedoe" ook een beetje door jou "veroorzaakt" wordt. Quick spiegelt jou en als jij er niet helemaal bij bent omdat je in je hoofd ook druk bent met andere dingen, gaat hij vervelen bij gebrek aan leiding. Je hebt bij hem (nog) 100% focus nodig.

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Lekker blijven oefenen inderdaad, met op- en afstappen en rijden. Komt goed zolang jij je koppie erbij houdt.

Ik heb trouwens bij het afstappen van mijn arabierig typje een probleem: ik ben niet zo lang en rij met bodyprotector. Ik rij met rijbroek met kunstleren zitvlak en dat blijft bij het afstijgen door mijn korte pootjes aan de kunststoffen achterkant van mijn zadel "plakken" waardoor ik mijn been niet over de achterkant van mijn zadel krijg. Ik kan wel zeggen dat arabierig typje bomproef is zolang ik niet met zadel en al naar links glij.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:11

Goh, Quick staat gewoon niet graag stil. Thuis ook niet, zet ik hem hier stil, begint hij te schrapen. Op de heide wil hij al helemaal actie. Tegenwoordig wil hij zelfs niet meer stoppen om te grazen. Doordat hij zo onrustig was, ben ik net zelf kalm geworden, omdat ik weet dat hij anders nog erger wordt. Alleen het opstappen was een dingetje. Ik was bang dat hij ervan door zou gaan en dat ik weer zou vallen. Maar zodra ik zat, werd ik terug kalm en heb ik Quick terug rustig gekregen. Had hem na enkele minuten rustig genoeg om hem met de lange teugel te kunnen rijden.

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 16:27

Joh hij is jong en het is gewoon geen slome duikelaar jullie zijn samen aan het leren en groeien en dat gaat met (soms) vallen en opstaan. Komt vast goed. Plaats je hier een voorproefje van de shoot mocht ze wat insturen?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:56

Je shoot is doorgegaan! *\o/* Ik ben benieuwd naar de foto's die eruit gekomen zijn. :))
Klinkt alsof Quick weinig geduld heeft. Begint meneer te puberen? :=

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:39

Helemaal mooi toch dat jij hem kalm krijgt op het moment dat jij dat wilt c.q. op hem stapt? Het wederzijdse vertrouwen is er. Gelukkig heeft Quick ook momenten dat ie lekker eigenwijzig is. Dat hoort - voor mij - bij een dier. Anders was ik wel gaan mountainbiken ...

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 18:54

Na 2 september krijg ik een link naar een website waarop ik mijn foto's kan zien en er 12 mag kiezen. Ik denk niet dat ik van die website foto's kan downloaden. Weet nog niet of ik de foto's hier ga zetten, of een apart topic ga openen. Meestal hebben mijn fototopics weinig succes.

Ondertussen oefenen we verder op het stil staan.
[ img ]
[ img ]

Het stil staan naast het krukje.

[ img ]

En het blijven staan als ik op het krukje sta.

[ img ]

Ben vandaag ook begonnen met hem een snoepje te geven aan de rechter kant terwijl ik over hem leun. Had ergens in een oud topic gelezen dat je op die manier het stil staan tijdens het opstappen kan bevorderen. Uiteindelijk is het doel dat ie rechts het snoepje krijgt als je in het zadel zit. Ik wil uiteindelijk de voerbeloningen wel weer stoppen, maar als het nu helpt, waarom niet?

Retjethorse
Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:00

Hij ziet er een engeltje uit op de foto's. O:)

zaridjjo
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Tolkamer( Gld)

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:17

Ik heb alles gevolgd..wat een avontuur zeg!
Heb erg genoten van jou en Quick.
En wat een PRACHTIG paardje

Nelly was drachtig van Don Cremello du Bois
Dyllen is 13 mei 2020 geboren

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:43

Lekker geoefend zo te lezen.

Zet je foto's maar hier als je ze hebt. Dan weet ik ze te vinden ... :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:37

Gewoon hier neerzetten hoor :D ik wil ze graag zien ;)

En wat een engeltje is het zo :D O:) O:) O:) O:)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:44

Ok, plaats ik de foto's hier. :D

Is het ene probleem bijna opgelost, krijg ik een ander. Quick vindt het plots maar niets als ik een halster of hoofdstel wil om doen en loopt gewoon weg. Zucht, pubers! Heb ik nog wat bij om aan te werken.

Moest vandaag wel om hem lachen. Normaal zet ik het krukje naast hem, moet hij blijven staan en als hij dat netjes doet, wandelen we een rondje voor ik hem terug naast het krukje zet. Vandaag was ik over hem gaan hangen, van het krukje gestapt en had ik hem beloond omdat hij braaf was geweest. Daarna was ik verder gewandeld en normaal volgt Quick dan. Vandaag bleef hij echter netjes naast het krukje wachten en kon ik gewoon de oefening herhalen. Denk dat het tijd is om met mijn zadel te oefenen en hopelijk kan ik binnen een paar dagen terug op stappen.

@ Zaridjjo: fijn dat je mee volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:55

Vandaag getraind met zadel erop. Het voelde goed aan, dus heb ik de gok gewaagd en ben erop gegaan. Quick bleef braaf staan, ik een blije baas. Na het afstappen, ging het opnieuw parkeren naast het krukje even wat moeilijker. Meerdere keren op en af stappen is dus nog niet voor direct.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:13

Misschien heeft Quick momenteel de concentratieboog van een goudvis? Wel heel fijn dat 1x opstappen, zitten en weer afstappen zo goed ging.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Phonix, Yvk en 80 bezoekers