Dierentuin liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 22:45

Wat een heerlijk topic! En wat een prachtige foto’s!

Ik kan er zo van genieten om te fotograferen in dierentuinen/dierenparken. Nog niet alles gezien in Nederland, zag al een mooi lijstje voorbij komen.

Aankomende week ben ik nog vrij, dus misschien dat ik nog even wat plekjes bezoek.

Onlangs in Wildlands geweest en bij de Orchideeënhoeve, daar deze foto’s gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze laatste gemaakt bij de presentatie in Zoobizar, van slang Loki <3
Afbeelding

Ik houd vooral van grote verblijven dat je tussen ze loopt en dat je echt moet zoeken naar de dieren. Iemand nog leuke aanraders hiervoor?

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:15

Ik heb nog een vraagje over burgers zoo :)
Als je een tijd reserveert van bijvoorbeeld tussen 14:30 en 15:00, moet je dan ook precies in dat half uur binnen komen of kan je ook bijvoorbeeld pas om 16:00 uur komen?
Het park is nu tot 20:00 uur open, maar het laatste tijdslot is tussen 14:30 en 15:00 uur.

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 13:25

het is wel de bedoeling dat je in je tijdslot komt, dit zijn de corona maatregelen zodat er niet teveel tegelijk komen en/of in het park zijn. Ik weet dat ze je tijdslot ook scannen bij de ingang, dus ik denk niet dat je dan zomaar een ander tijdslot kan komen, die vol zitten.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14467
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:25

Volgens mij moet je dan wel komen ja, anders hebben die tijdslots ook geen zin als je dan alsnog daarbuiten komt..

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:25

Ze verwachten je dan wel tussen die tijd ja :)

Anders heeft het geen zin om een tijdslot te reserveren..

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:26

Maar omdat het dan niet uit maakt hoe lang je blijft lijkt het me geen verschil maken als je later komt dan je tijdslot?

Ik begrijp uiteraard dat er regels nodig zijn en zal me er ook aan houden. Ik probeer gewoon even te begrijpen hoe het precies werkt. :)

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:46

Ik ga aankomende zaterdag naar dierenpark Amersfoort. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd!

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:54

Wat een prachtige foto's @Calanddra!

Ouwehands kom ik graag. Burgers zoo ga ik soms ook heen en daar vind ik vooral de jungle leuk.

Weet iemand hoe druk het momenteel doordeweeks is bij Ouwehand? Vond het laatst in het weekend echt druk, maar weet niet hoe dat doordeweeks is in vakantietijd.
Op de site geven ze dat niet echt duidelijk meer aan.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:05

Nikass schreef:
Maar omdat het dan niet uit maakt hoe lang je blijft lijkt het me geen verschil maken als je later komt dan je tijdslot?

Ik begrijp uiteraard dat er regels nodig zijn en zal me er ook aan houden. Ik probeer gewoon even te begrijpen hoe het precies werkt. :)


Geen rare vraag hoor, wij waren afgelopen zaterdag naar Wildlands en hadden idd tickets voor een bepaald tijdslot. Alleen door file waren we 10 minuten ofzo te laat, konden gewoon QR code scannen en naar binnen. Geen enkel probleem.
Vond het trouwens echt ONWIJS druk in Wildlands, voelde me er niet heel comfortabel bij. Vooral niet in die grote 'binnenverblijven' zoals de Jungle en de Vlindertuin. Wel leuke dag gehad, hoewel ik ook altijd wel twijfel over wat er ik nou echt van een dierentuin vind. Zoals de ijsberen, die letterlijk lopen te ijsberen. Maargoed, ik geniet er ook wel weer heel erg van om zulke bijzondere dieren te kunnen zien dus ja. Lastig :Y)

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 14:14

Oh die drukte klinkt niet echt fijn :( ik dacht eigenlijk dat het nu door de tijdslots niet uitmaakt of je op maandag of op zaterdag komt zeg maar, aangezien er toch een limiet zit aan het aantal mensen dat binnenkomt?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:09

Nikass schreef:
Oh die drukte klinkt niet echt fijn :( ik dacht eigenlijk dat het nu door de tijdslots niet uitmaakt of je op maandag of op zaterdag komt zeg maar, aangezien er toch een limiet zit aan het aantal mensen dat binnenkomt?


Ja dat had ik ook verwacht, maar vond het echt onwijs druk! En ook echt overal, superlange rijen bij de safari busrit en de boot. En mensen drommen ook gewoon samen, dat houd je denk ik toch.. Nee vond het niet heel relaxt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:15

Mloes schreef:
Nikass schreef:
Maar omdat het dan niet uit maakt hoe lang je blijft lijkt het me geen verschil maken als je later komt dan je tijdslot?

Ik begrijp uiteraard dat er regels nodig zijn en zal me er ook aan houden. Ik probeer gewoon even te begrijpen hoe het precies werkt. :)


Geen rare vraag hoor, wij waren afgelopen zaterdag naar Wildlands en hadden idd tickets voor een bepaald tijdslot. Alleen door file waren we 10 minuten ofzo te laat, konden gewoon QR code scannen en naar binnen. Geen enkel probleem.
Vond het trouwens echt ONWIJS druk in Wildlands, voelde me er niet heel comfortabel bij. Vooral niet in die grote 'binnenverblijven' zoals de Jungle en de Vlindertuin. Wel leuke dag gehad, hoewel ik ook altijd wel twijfel over wat er ik nou echt van een dierentuin vind. Zoals de ijsberen, die letterlijk lopen te ijsberen. Maargoed, ik geniet er ook wel weer heel erg van om zulke bijzondere dieren te kunnen zien dus ja. Lastig :Y)

Ik heb jarenlang abbo gehad op Wildlands. Maar heb de ijsberen nooit letterlijk zien lopen ijsberen. Of ze waren aan het spelen of lekker aan het chillen.

Meerdere rondleidingen gehad, maar ze willen er alles aan doen om te zorgen dat de dieren hun natuurlijke gedrag kunnen uiten. En juist ijsberen etc voorkomen.

Ik vind Wildlands zelf juist 1 van de betere parken, waar het dierenwelzijn voorop staat. Ben in het verleden wel eens in andere parken geweest, waar je behoorlijk wat onrustig gedrag zag.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 15:17

Maranta schreef:
Mloes schreef:

Geen rare vraag hoor, wij waren afgelopen zaterdag naar Wildlands en hadden idd tickets voor een bepaald tijdslot. Alleen door file waren we 10 minuten ofzo te laat, konden gewoon QR code scannen en naar binnen. Geen enkel probleem.
Vond het trouwens echt ONWIJS druk in Wildlands, voelde me er niet heel comfortabel bij. Vooral niet in die grote 'binnenverblijven' zoals de Jungle en de Vlindertuin. Wel leuke dag gehad, hoewel ik ook altijd wel twijfel over wat er ik nou echt van een dierentuin vind. Zoals de ijsberen, die letterlijk lopen te ijsberen. Maargoed, ik geniet er ook wel weer heel erg van om zulke bijzondere dieren te kunnen zien dus ja. Lastig :Y)

Ik heb jarenlang abbo gehad op Wildlands. Maar heb de ijsberen nooit letterlijk zien lopen ijsberen. Of ze waren aan het spelen of lekker aan het chillen.

Meerdere rondleidingen gehad, maar ze willen er alles aan doen om te zorgen dat de dieren hun natuurlijke gedrag kunnen uiten. En juist ijsberen etc voorkomen.

Ik vind Wildlands zelf juist 1 van de betere parken, waar het dierenwelzijn voorop staat. Ben in het verleden wel eens in andere parken geweest, waar je behoorlijk wat onrustig gedrag zag.


Ik vind Wildlands op zich ook een mooi park hoor! Heb het idee dat de verblijven mooi groot zijn, en naast dat er één ijsbeer aan het ijsberen was zagen we een andere ijsbeer echt vissen vangen en opeten dus dat is wel weer mooi natuurlijk gedrag lijkt me :D Maar was er twee jaar terug ofzo voor het laatst, en toen viel me ook op dat een ijsbeer constant heen en weer aan het lopen was. Echt een beetje depri kwam dat over. En dan twijfel ik weer wat mijn mening nou is over dierentuin met dit soort dieren.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:42

Nikass schreef:
Ik heb nog een vraagje over burgers zoo :)
Als je een tijd reserveert van bijvoorbeeld tussen 14:30 en 15:00, moet je dan ook precies in dat half uur binnen komen of kan je ook bijvoorbeeld pas om 16:00 uur komen?
Het park is nu tot 20:00 uur open, maar het laatste tijdslot is tussen 14:30 en 15:00 uur.


Je moet overigens voor de Ocean een apart tijdslot reserveren. Dit kan online. Wij wisten dit niet gisteren en de eerst mogelijke tijd was pas om 17:40.... iets te laat voor ons helaas.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:13

Bij welke dierentuinen mag je wel je hond meenemen? En doen jullie dit wel eens, of is het sowieso een beetje ongemakkelijk voor jezelf ook?

Temeraire

Berichten: 3527
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:21

Bij Ouwehand mag hij mee en je ziet dat ook best wel wat mensen dat doen. Of het leuk is hangt er vanaf hoe goed hij luistert en of hij reageert op het zien van andere dieren.

DuoPenotti

Berichten: 29413
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:27

Paar jaar terug naar wildlands geweest.
Verschrikkelijk vond ik het er. Zie nog steeds de ijsberende olifanten voor me. Die zaten echt veel te klein. Zoals alle dieren.
Ik had zo anders verwacht.

Le Monde Sauvage in Belgie vond ik wat dat betreft veel mooier.

En de beekse Bergen blijf ik leuk vinden.
Veel andere dierentuinen trekken me niet zo eigenlijk.

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:56

Moeten de tickets gepersonaliseerd zijn? Mij is dat niet gelukt. Heb nu twee kaartjes op mijn naam staan. Of maakt dat niet uit?

Nikass

Berichten: 16681
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 15:58

Nikass schreef:
Moeten de tickets gepersonaliseerd zijn? Mij is dat niet gelukt. Heb nu twee kaartjes op mijn naam staan. Of maakt dat niet uit?


Maakte niks uit :)

Vind Burgers Zoo een mooi park. Bij sommige verblijven heb ik nog wel zoiets van hmmm is dat niet wat klein/saai voor de dieren...?
Maar dat is zeker niet overal zo
Heb niet alles gezien overigens. Vond de drukte erg tegen vallen.


Afbeelding

De safari is erg mooi!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:55

Leuk topic!

Mochten jullie een keer in Duitsland zijn dan is het Serengeti park zeker aan te raden.
Tevens de dierentuin in Hamburg, vond ik erg mooi.

Heb over 2 weken 3 weken vakantie en dan wil ik ergens een hotelletje pakken voor 2 nachten en een dierentuin bezoeken, plus mooie omgeving oid.
Weet alleen nog niet welke.
Ben 2 jaar geleden in Amersfoort geweest en het jaar daarvoor naar Beeksebergen.
Paar jaar daarvoor naar Blijdorp en de Apenheul.
En zo zijn er nog wel wat parken.

Zoek een park waar ik me gerust de hele dag kan vermaken en waar ze evt een mooie kas hebben met planten/vlinders.

Hebben jullie een idee?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:17

Woestein schreef:
Leuk topic!

Mochten jullie een keer in Duitsland zijn dan is het Serengeti park zeker aan te raden.
Tevens de dierentuin in Hamburg, vond ik erg mooi.

Heb over 2 weken 3 weken vakantie en dan wil ik ergens een hotelletje pakken voor 2 nachten en een dierentuin bezoeken, plus mooie omgeving oid.
Weet alleen nog niet welke.
Ben 2 jaar geleden in Amersfoort geweest en het jaar daarvoor naar Beeksebergen.
Paar jaar daarvoor naar Blijdorp en de Apenheul.
En zo zijn er nog wel wat parken.

Zoek een park waar ik me gerust de hele dag kan vermaken en waar ze evt een mooie kas hebben met planten/vlinders.

Hebben jullie een idee?


Gaia? Hebben wij 2 jaar geleden gecombineerd met een overnachting in Maastricht.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 17:28

Ilse_123 schreef:
Woestein schreef:
Leuk topic!

Mochten jullie een keer in Duitsland zijn dan is het Serengeti park zeker aan te raden.
Tevens de dierentuin in Hamburg, vond ik erg mooi.

Heb over 2 weken 3 weken vakantie en dan wil ik ergens een hotelletje pakken voor 2 nachten en een dierentuin bezoeken, plus mooie omgeving oid.
Weet alleen nog niet welke.
Ben 2 jaar geleden in Amersfoort geweest en het jaar daarvoor naar Beeksebergen.
Paar jaar daarvoor naar Blijdorp en de Apenheul.
En zo zijn er nog wel wat parken.

Zoek een park waar ik me gerust de hele dag kan vermaken en waar ze evt een mooie kas hebben met planten/vlinders.

Hebben jullie een idee?


Gaia? Hebben wij 2 jaar geleden gecombineerd met een overnachting in Maastricht.


Klinkt ook goed, ziet er leuk uit!
Even verder bestuderen!
Dank je.

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:22

Begin september weer naar Pairi Daisa. Je kan met de camper overnachten op het parkeer terrein.

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:40

Welke dierentuinen op maximaal een uur rijden van Helmond zijn geschikt en goed te bekijken voor iemand in een rolstoel?

Mijn moeder wil graag nog een keer naar een dierentuin maar kan niet meer zelf lopen..

DuoPenotti

Berichten: 29413
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dierentuin liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:44

Nuenen en Overloon zijn in de buurt. Maar hoe die voor een rolstoel zijn durf ik niet te zeggen.